למה דה וייס זאת תכנית נוראית

droriko

New member
אה עכשיו שמתי לב שכתבת עוד משהו

כתבת שאין סיפורים קורעי לב . אני שבוע שעבר רק פתחתי את הטלוויזיה וכבר ראיתי בחור מספרת שאמא שלה מתה ועכשיו היא רוצה להמשיך את דרכה וכל הבולשיט הכוכב נולדי הזה . ואחרי שהיא שרה כל השופטים במהלך "מאולתר" עלו לבמה לחבק. לא יודע , אותי זה מגעיל .
 

shoham95

New member
לא אמרתי שאין סיפורים כאלה.

אי אפשר להתעלם מהסיפורים, ברור שהם קיימים. אבל הם לא משפיעים על הכניסה של המתמודדים לקבוצות, אז זה לא ממש מפריע.
 
אבל בשביל זה הם שם


כמו שכבר אמרו... בסופו של דבר The Voice היא תוכנית בידור, והמטרה שלה להביא רייטינג. המטרה של הסיפורים על המתמודדים היא ליצור הזדהות בשביל שתרצה להמשיך לעקוב אחריהם ולהצביע להם. עליך זה לא עובד, על אחרים כן. אתה לא חייב לשתף עם זה פעולה, ואפשר לרטון בצדק כשזה נהיה כבר מוגזם, אבל זה מה שיש כרגע... גם אני הייתי מעדיף אם היו מצמצמים את החלק הזה.
 

יפתח מ

New member
שמע חבוב....

אתה מעלה פה ביקורת מאוד חמורה בלי להיות מחובר לעולם. צר לי ידידי, אך כמוסיקאי שמביא אוכל לשולחנו דרך עסקי המוסיקה אתה מהר מאוד מבין שהעולם הזה הוא עולם קשה מאוד. חברות תקליטים נמצאות היום במצב שהן לא לוקחות סיכון- רוצה להגיד, אם בעבר הייתי צריך להלקיט שיר, לשלוח אותו לכל איש בתעשייה ולהתחנן שישמע את זה, או לחילופין לנגן בפאבים אפלים עד שאיזה צייד כשרונות ימצא אותי ויקח אותי לחבר'ה גדולה, היום זה פשוט לא עובד. היום חברות תקליטים לא יחתימו אף אחד לאלבום אלא אם כן הוא כבר מפורסם (נכון, יש יוצאים מהכלל, אל תתפוס אותי בקטנות). ואני לא מדבר על זה בכלל שכל הקונספט של להקה או של כלי נגינה אמיתיים הולך ונעלם במוסיקה הפופולרית היום. סיבוב הכיסא- אכן קטע מעצבן, גימיק נחמד, לא הרבה מעבר. שרית חדד- אני לא מגיע מז'אנר המזרחית, ואינני זמר. ובכל זאת שרית חדד היא פרפורמרית גדולה, זמרת מצויינת ופחות רלוונטי אבל גם אחלה בנאדם. היא איננה מורה לפיתוח קול, מדריכת שירה, מפיקה מוסיקלית או מעבדת. אבל היי- גם אביב גפן לא מעבד, ואה גם שלומי שבת לא מעבד, ולא מפיק. הבחורה עם שנים של נסיון של עמידה על במות ענקיות, אינספור הופעות. המנטורים לא אמורים ללמד את המתחרים לשיר, ממש לא, וגם לא לעבד או להפיק להם את השירים, בשביל זה יש אנשי מקצוע מצויינים בהפקת דה וויס שעושים את זה (טל פורר, יהודה עדר). גפן וקליינשטיין- מבין מאיפה אתה מגיע, אל לך לשכוח שאביב גפן ב10 שנים האחרונות הביא לנו את בלקפילד, ועזוב- אני מרגיש מטופש שאני צריך לנסגר על שני המוסיקאים האדירים האלה. שני אנשים שעיצבו את התרבות המוסיקלית והתרבותית בישראל בשנות ה90 וה2000. כן- התכנית מופקת, מאוד. אז מה? טלוויזיה חבוב, או שאתה אוהב את זה, או שלא. אם לא, לא נורא, קנה פטיפון, רדיו טייפ וקסטה ובהצלחה. אביב גפן- וואלה, אני מבסוט עליו, חד, אומר את מה שהוא חושב, ציני, אמיתי, כן, קצת פלצן, אבל מי שעוקב אחר הקריירה של אביב גפן יודע שתמיד הוא היה כזה וכנראה שתמיד הוא יהיה כזה, ואני בטוח שממש לא אכפת לו מה חושבים על מה שהוא אומר. לסיכום- גילוי נאות, אינני חלק מההפקה, או מקורב לאנשי הפקה, אני מנגן עם אחת המתחרות. ולסיכום אמיתי- קח את הדברים בקלות, תכנית טלוויזיה, הכל רגוע.
 

droriko

New member
אני אגיד לך מה עוד ההבדל בין היום לפעם

היום אתה לא חייב את חברת התקליטים כדי להקליט . אתה יכול ללכת לאחד הלייבלים הקטנים , אתה יכול להקליט אצל, אתה יכול אפילו להקליט בבית . יש היום המון אפשרויות , ועם התפתחות הטכנולוגיה הם יהפכו ליותר ויותר נגישות. -אביב ושלומי כן מעבדים. -אם המנטורים לא אמורים ללמד את את המתחרים איך לעשות מוזיקה, אז בשביל מה הם בוחרים אותם? הם סתם בקבוצה שלהם? -אם לאביב גפן לא אכפת מה חושבים עליו אז למה במשך עשור הוא התאפר כמו ליצן ועלה עם זה לבמה ,לא בשביל תשומת לב? ולמה הוא מספר בראיונות שהוא ביג שוט באירופה למרות שאף אחד לא מכיר אותו שם? "לא אכפת לו מה חושבים עליו" ממש עשית ממנו נזיר .
 

droriko

New member
ועל סמך מה קבעת שהקונספט של נגנים נעלם?

אתה יכול להביא לי הרכבים מישראל שאין בהם שום כל נגינה? הרי אפילו אינפקטד משרום וסקאזי משתמשים בכלי נגינה
 

יפתח מ

New member
-------

מכיר מצויין את אפשרויות ההקלטה שיש היום בארץ, תאמין לי. שלילי בזנטי ידידי, עיבוד מוסיקלי זה מקצוע- שלומי ואביב לא מעבדים. הם לא אמורים ללמד אותם לשיר- מאפס, ברמות האלה של מוסיקאים (בכוונה מדבר בהכללה גסה(!) ), אתה לא מלמד אותם איך לשיר בלי לזייף, מלמדים להביא דברים שונים לשירה או להופעה שלך, המשפט הבא שירשום ישמע מתנשא, אנא קח ממנו את התוכן ולא את צורת הכתיבה- בסופו של דבר מי שאינו מוסיקאי עובד, שעומד על במות לא יבין באמת מה המנטורים עושים עם המתמודדים. (אני יודע שזה חצי לברוח מלתת תשובה אבל בכל זאת....). אביב גפן- הבחור גם לא כוס התה שלי ואף פעם לא היה. עם זאת, אי אפשר לקחת ממנו את מה שהוא. בסופו של דבר הבחור הוכיח את עצמו- לדעתי (האישית, ויכול להיות שאני טועה), לא באמת אכפת לו מה כותבים עליו, בטוח לא אתה ואני.
לסיום חבר- קח הכל ברוח טובה, כולה תכנית טלוויזיה. (אני למשל הייתי בוחר להתלונן על זה שהתרבות שלנו כל כך נמוכה, שהמצב הכלכלי על הפנים, הפוליטיקאים מושחתים, עוד שבוע כולנו נימחק מפצצה אירנית, ובתכניות כמו אריזה משפחתית עם סטיב ארקל פתאום באמצע עונה שלישית מחליפים את האמא ומצפים שלא נשים לב).
 

droriko

New member
הם כן מעבדים

תעבור על האלבומים של שלומי שבת ותראה מי הפיק אותם מוזיקלית . תעבור על האלבומים של אביב גפן ותראה מי הפיק . "בסופו של דבר מי שאינו מוסיקאי עובד, שעומד על במות לא יבין באמת מה המנטורים עושים עם המתמודדים" טוב עכשיו אתה כבר ממש גורם לי לחשוב שאני מבזבז את הזמן . אמן חדש שהולך לעשות מוזיקה רוצה שיהיה איתו מישהו שיעבוד איתו בצורה מקצועית , הוא לא צריך איזה "מנטור" שיתן לו קריאות עידוד . תיקח כל אחד מאלבומי הבכורה הגדולים בישראל , באף אחד מהם לא כתוב בקרדיט "תודה למנטור שלי" . זה הרי ברור שהתרומה של ה"מנטורים" למוצר המוגמר תיהיה אפסית , אבל את יהודה עדר אף אחד לא מכיר אז זה לא מביא רייטינג , שרית חדד כן . החליפו את האמא באריזה משפחתית? היתה שם אמא בכלל?
 

יפתח מ

New member
.....

את אור הירח- מפיק משה לוי, עכשיו מעונן, הפקה של משה לוי, המכתב- הפקה של משה לוי, חלולים- הפקה של ברי סחרוף, יומן מסע- הפקה של משה לוי, עם הזמן- הפקה של עופר מאירי, וכמובן שיש עוד אלבומים שאין לי כוח באמת לבדוק. בשנים האחרונות אביב גפן התחיל גם להפיק (נינט, אלכס וכו'), ועדיין מפיק זה לא מעבד. שלומי שבת- את אני שר אלייך הפיק את רוב האלבום נדב ביטון ככל שאני זוכר, בחברים זה היה בעיקר רוני בן שמעון ואין לי כוח לחפש עוד דיסקים שלו. תביט באלבומי הבכורה הגדולים בארץ, בתודות. לא רלוונטי בכלל- לתכנית כנראה יש מטרה להביא כסף, אין ספק, כמו שאמרתי קודם, טלוויזיה, אם הם יצליחו לייצר מזה עוד נינט (עזוב אם זה טוב או רע כתופעה תרבותית...), אז אפילו טוב יותר. כן- הייתה אמא, הארייט, שחקנית אחת, פתאום הביאו שחקנית אחרת בלי להודיע. הביא לי את הסעיף.
 

droriko

New member
איזה בעסה שיש אתר כזה שנקרא מומה

ואז אתה לא יכול לחרטט שטויות כי אף אחד לא יכול להוכיח ההפך http://mooma.mako.co.il/Discs.asp?ArtistId=1163 והמפיק ברוב המקרים הוא גם המעבד , אבל אני לא מבין איך זה שייך למה שאמרתי .
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בחרת ענף רעוע: במומה יש הממון טעויות בקרדיטים

וזה ממש לא מקור שכדאי לסמוך עליו בנוגע לקרדיטים של אלבומים. זה נדון בפורום מוזיקה עברית לא מעט בעבר ואנשים מצאו גם טעויות מביכות של ממש (למשן שתמלילן קיבל קרדיט על לחנים באלבום ועוד). אם אתה מחפש מידע אמין, בדוק באקו"ם (יש מנוע חיפוש באתר).
 
למעלה