למה לפורוס קוראים "נצרות"?

medabrim

New member
למה לפורוס קוראים "נצרות"?

מדוע אין הפורום נקרא רק יהדות משיחית או יהודים המאמינים בישוע? נצרות הינו תיאור שגוי מטעה של אמונתנו בישוע. נצרות זה סתם עוד דת.
 

nrmlsr

New member
תשובה

שלום medabrim, לפני כן הפורום נקרא פורום האמונה המשיחית והשם הקודם לפני כן היה פורום נצרות משיחית והשם הראשון היה נצרות. הסיבה לכך היא שבהתחלה הפורום היה מיועד למאמינים נוצרים מכל הזרמים ובשלב מסויים הוחלט לבחור בשם האמונה המשיחית אך לבסוף הוחלט לשנות סופית את השם לפורום נצרות והאמונה המשיחית כדי שישמש כפורום עבור המאמינים המשיחיים ועבור הקהילות המסורתיות גם לכן השם נצרות נוסף לבסוף לשם הפורום. השם יהדות משיחית לא מתאים לפורום כי זה לא פורום שמיועד רק ליהודים משיחיים ולא פורום שעוסק ביהדות משיחית אלא פורום שעוסק באמונה המשיחית עצמה ללא כל הבדל בין הזרמים שכל אחד שייך אליו. ייתכן ובמידה ויתאפשר למנהל הפורום לבחור שם חדש אז השם ישתנה לשם מקוצר יותר כמו השמות שאני הצעתי או שמות כמו שאתה הצעת. בכל מקרה השם יהדות משיחית לא מתאים במילא לפורום שהרי יש מאמינים משיחיים שונים אשר גם שייכים לזרמים מהנצרות וגם מאמינים משיחיים חסרי דת. השם יהודים המאמינים בישוע לא מתאים משום שזה לא פורום שמאמיניו הם רק יהודים משיחיים יש מאמינים משיחיים מכל העמים. אני מקווה שהצלחתי לענות על שאלתך כמיטב יכולתי. בכל מקרה תפוז לא מאפשרים עוד לשנות את שם הפורום וצריך שהפורום יהיה פעיל אחרת הוא עלול להסגר. אם מנהל הפורום הנוכחי ישאר מנהל הפורום גם בעוד כמה שנים ובמידה ותפוז יסכימו לשינוי שם הפורום אז השם ישתנה,אבל בנתיים זה השם של הפורום. כשהפורום הוקם הוא לא שמש ישירות בהתחלה בתור פורום העוסק באמונה המשיחית ישירות אלא בעיקר שימש כקהילה וירטואלית עבור נוצרים מזרמים שונים ורק בהדרגה התפתח למה שהוא כיום אך כרגע ההחלטה בשינוי השם לא תלויה בהחלטה האישית של מנהל הפורום אלא בהסכמתם של הנהלת תפוז ו\או הנהלת הפורומים. באמונה המשיחית אין הבדל בין יהודי ולא יהודי במובן הרוחני של הדברים ולכן אם הפורום הזה פועל לפי האמונה המשיחית אז לא צריך לקרוא לפורום יהודים המאמינים בישוע כי לא כל המאמינים בפורום הם יהודים. גם השם יהדות משיחית לא מתאים לפורום. כשיבחר בעתיד אולי שם מתאים אז ייתכן ושם הפורום יקוצר לשם שבאמת מתאר את מטרת הפורום. אם רוב הגולשים עוד מיום הקמתו של הפורום היו ברובם יהודים משיחיים והפורום היה מההתחלה מהווה קהילה וירטואלית ליהודים משיחיים אז הפורום היה נקרא יהדות משיחית אבל זהו שיש לפורום מטרה אחרת והיא להביא לאחדות בין המאמינים המשיחיים בפורום לבין הקהילות המסורתיות ושהפורום ישמש כקהילה עבור בני הקהילות המסורתיות וגם עבור המאמינים המשיחיים.
 

sha na na revol

New member
תשובה קצרה - למה רק יהודים../images/Emo35.gif

נראה לך באמת שיש רק יהודים בתפוז, או שרק יהודים יגגלו את ישוע והברית החדשה ויגיעו לפורום
זה נשמע לך סביר
 

nrmlsr

New member
תשובה

המשתמש medabrim לא אשם. הוא גולש חדש בפורום. ככל הנראה הוא לא מכיר את הפורום היטב ואת מטרתו ולכן אנחנו לא צריכים לשפוט אותו על כך אלא להסביר לו לעומק על מטרת הפורום,על השינויים שעבר הפורום כי ייתכן והוא לא ידע על השינויים הללו. יש לו כוונה טובה אך הוא בוחר לבטא אותה בדרך הלא נכונה שלא באשמתו מתוך סיבות כלשהן. המשתמש medabrim הוא מנהל אתר מדברים,נכון שזה ישמע מוזר אבל זה נכון,כנראה מדובר באחד ממנהלי האתר. בכל מקרה גם אם כן וגם אם לא בכל זאת יכול להיות שהוא שייך לקהילה בה הרוב הם יהודים משיחיים או שפשוט יש לכך סיבות אחרות או שייתכן והוא שייך לקהילה של שומרי מצוות שבה הוא הכיר רק מאמינים משיחיים מקהילתו. לכן אין לנו סיבה להאשים אותו אם אלו אחת מהסיבות לכך. יכול להיות שאולי הוא התכוון בכלל להציע לשנות את שם הפורום ליהדות משיחית בכדי להסביר שהישועה הגיעה תחילה אל היהודים ורק אחרי כן אל הלא יהודים. אבל גם אם זאת המטרה עדיין ההצעה איננה נכונה ועלולה להטעות ואף לבטל את מטרת הפורום העיקרית. האמונה המשיחית היא בעלת אופי יהודי בראש ובראשונה ורק אחר-כך זאת אמונה אונברסלית כי זהותה הראשונית היא יהודית וזהותה השנייה היא אונברסלית ואולי הרעיון לשינוי שם הפורום ליהדות משיחית נבע מכוונה זאת וייתכן וזאת הסיבה מדוע הוא הציע שם כזה לפורום ואולי הכוונה שלו בשם יהדות משיחית באה בדיוק לבטא את זה.
 

sha na na revol

New member
לא התכוונתי שmedabrim אשם,

ואני מצטער שבכל זאת זה יצא בצורה הזאת. אבל ת'כלס בלי הנצרות שנתשמרה לא הייתה את היהדות המשיחית. אני מבין שהמאמינים המשיחיים רואים את עצמם כמיוחדים באמונה שלהם, ואני חושב שזה טוב שיש להם תחושה של זהות אישית, אבל כן חשוב להכיר במסורת של הנצרות האוונגליסטית בתוך התנועה המשיחית. ואני לא כל כך אוהב את ההלבנה של המינוח 'נצרות' בקהילה המשיחית.
 
זאת לא הלבנה

המאמינים הראשונים בישוע המשיח היו יהודים, כל הברית החדשה למעט אולי לוקס ומעשי השליחים שנכתבו על-ידיו, נכתבו על-ידי יהודים. זהו סיפור יהודי, וכמו שכתוב באל הרומים י"א, המאמינים מהעמים האחרים מצטרפים אל העץ הזית המקורי, שהוא היהודים המשיחיים. ולא ההפך. נכון הוא שהיהודים המשיחיים, נעלמו מתחילת המאה הראשונה וצצו שוב בסוף המאה התשע-עשרה, ולכן הרבה דברים באמונה של היהודים המשיחיים, נשאבו מהכנסייה המסורתית-לוטרנית-אוונגלית, אך כיום אנחנו בתהליכי ניתוק ממסורות של בני-אדם וחיפוש אחר הזהות היהודית שלנו במשיח. יש הבדל משמעותי בין יהודי משיחי, לנוצרי אוונגלי, ראשית זהו עניין של זהות, ובטח שיש לנו קשר יותר עמוק לחגים ולמעודים היהודיים, ולהוויה היהודית בכללותה. אין זו הלבנה כפי שמנסים להעליל עלינו מיד לאחים, ולכן גם עליך ועל כל המאמינים לנסות ולהבין את המקום שממנו אנו באים. אני לא מחפש לעצמי זהות, או מגדי את עצמי בכדי למצוא חן בעיניי מישהו או למשוך אליי מישהו, אני מגדיר את עצמי(שזוהי זכותי הבסיסית), עפ"י מי שאני רואה שאני. אני יהודי שבא לאמונה בישוע המשיח, המאמינים הראשונים נקראו משיחיים, ולכן אני יהודי משיחי.
 

sha na na revol

New member
זכותך, ולא רציתי שישתמע אחרת

אני רואה את עצמי כאזרח העולם, וזה נובע מהידע שלי, מאנשים שאני מדבר איתם וכו', כך שלמרות שגדלתי אחרת ובוודאי יש לי איזושהי זהות אישית ארביטרית, אני לא כ"כ רואה את הנוצרי כ'אחר'.
 
כאן אנחנו נכנסים מעט לשאלה של הגדרה

מהו נוצרי? אני מתייחס לכל המאמינים בעולם מכל הזרמים, שאוהבים את ישוע ונולדו מחדש כאל משיחיים(Christains). זה שאני יהודי לא הופך אותי למישהו יותר טוב, או נעלה יותר משאר המשיחיים, זהו עניין של קריאה - קריאתו של אלוהים, ובחירה. במשיח אין הבדל בין יהודי ללא יהודי , כמו שאין הבדל בין גבר לאשה במשיח. ובכל זאת ישנם גברים וישנם נשים, ולכן ישנו העם היהודי ושאר העמים. וישנה חשיבות גם בתוך הברית החדשה לעם היהודי, כעם נבחר - שאלוהים רוצה להשתמש בו עדיין למען מלכותו.
 

sha na na revol

New member
אז אני איתך.

מבחינתי 'נוצרי' או 'משיחי' הן סה"כ מילים, אולי 'מאמין' היא הגדרה טובה יותר בשבילי, כי היא פחות קטגורית, אז כשאני רוצה לפנות לפרט, 'מאמין' או 'אח\ות' בישוע זה מספיק בשבילי. ובהחלט, לאנשים יש תפקידים שונים, כמו גם יכולות ומגבלות שונות. ואולי גם אחריות שונה, בקרב היהודים.
 
אם אין הבדל מדוע הוא רוצה רק יהודים?

"זה שאני יהודי לא הופך אותי למישהו יותר טוב" "לעם היהודי, כעם נבחר - שאלוהים רוצה להשתמש בו עדיין למען מלכותו"
 
מי אמר שאלוהים חפץ רק ביהודים???

רָנִּי וְשִׂמְחִי בַּת-צִיּוֹן כִּי הִנְנִי-בָא וְשָׁכַנְתִּי בְתוֹכֵךְ נְאֻם-יְהוָה׃ וְנִלְווּ גוֹיִם רַבִּים אֶל-יְהוָה בַּיּוֹם הַהוּא וְהָיוּ לִי לְעָם וְשָׁכַנְתִּי בְתוֹכֵךְ וְיָדַעַתְּ כִּי-יְהוָה צְבָאוֹת שְׁלָחַנִי אֵלָיִךְ׃ (זכריה ב': 14-15) וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא שֹׁרֶשׁ יִשַׁי אֲשֶׁר עֹמֵד לְנֵס עַמִּים אֵלָיו גּוֹיִם יִדְרֹשׁוּ וְהָיְתָה מְנֻחָתוֹ כָּבוֹד: (ישעיה י"א: 10) סַפְּרוּ בַגּוֹיִם כְּבוֹדוֹ בְּכָל-הָעַמִּים נִפְלְאוֹתָיו׃ (תהילים צ"ו: 3) בְּהִקָּבֵץ עַמִּים יַחְדָּו וּמַמְלָכוֹת לַעֲבֹד אֶת-יְהוָה׃ (תהילים ק"ב: 23) כָּל-גּוֹיִם אֲשֶׁר עָשִׂיתָ יָבוֹאוּ וְיִשְׁתַּחֲווּ לְפָנֶיךָ אֲדֹנָי וִיכַבְּדוּ לִשְׁמֶךָ׃ (תהילים פ"ו: 9)
 
אתה אמרת שהוא עם נבחר לא?? ציטוט שלך אם לא שמ

שמת לב "לעם היהודי, כעם נבחר - שאלוהים רוצה להשתמש בו עדיין למען מלכותו"
 
כן. העם היהודי הוא העם הנבחר

אך לא העם היחיד שאלוהים חפץ בו. אלוהים חפץ בכל בני האדם, העם היהודי הוא עם שנבחר ע"י אלוהים להפצת אורו, ובכדי לשרת את העמים האחרים, שגם אותם אלוהים ברא, יצר וחשב עליהם ואוהב אותם. אנחנו העם היהודי, אמורים לשמש ככוהנים לאלוהים, ולכל שאר העמים.
 
אם אין לשאר משמעות כלפי הבורא

אז מדוע הוא ברא את כל השאר? אם הוא העם הנבחר, הוא נבחר לשם מטרה מסויימת, וכבר כתבתי את המטרה בתגובה הקודמת. תקרא בבקשה.
 
כדי לשמש אותך...כדי שתוכל לעבוד דרכם את הקב"ה

כדי לשמש אותך...כדי שתוכל לעבוד דרכם את הקב"ה בשמחה ובטוב לבב... הכסף אמור לבוא ישירות אליי בתור לומד התורה ולשרת אותי... זה לא אומר שלא יקבלו שכר מי שמקיים 7 מצוות בני נוח זוכה לשכר מי שגם את זה לא חבל עליו : ) היום התגשמנו ולכן אתה רואה שגם אנו עובדים אבל אם ישראל ילמדו תורה הכל יבוא להם עד הפה וללא מאמץ...גם בלי משיח כי זה לא קשור אליו זה היה מאז ומעולם
 

nrmlsr

New member
ומה עם זבח פסח,הקרבת קורבנות?

מה יועיל לך לימוד התורה ללא קיום כל התורה בשלמותה? לימוד ללא אמונה הוא כמו תורה ללא לחם. ברגע שתקיים את כל מצוות התורה ותקריב קורבנות ותעקוף את הרעיון לפיו לא ניתן לקיים את מצוות המקדש ללא המקדש עצמו ותקיים את כל המצוות שקשורות למקדש בתוך הכותל באופן מושלם ללא חטא אז עדותך תהיה אמינה יותר ותהיה האדם הראשון שקיים את מצוות הקורבנות באופן מושלם ללא בית מקדש ותוך הצדקה עצמית שהועילה לו.
 

nrmlsr

New member
אגב

לא מוזכרים בתנ"ך 7 מצוות אלא 6 מצוות ולפיכך מדובר בשש מצוות נח ולא בשבע,התוספת השבעית היא תוספת חז"ל ולא תוספת של אלוהים. הן כתוב בתורת משה:"לא תוסיף על דבר אלוהים ולא תגרע ממנו". ואתה מוסיף ואף מחמיר היכן שלא צריך להחמיר. אגב בברית החדשה יש הרבה מצוות יותר קשות ממצוות נח בהרבה מבחינת המהות שלהן. הברית החדשה מצווה לשמור את עשרת הדברים+מצוות הרוח(אהוב את אוייביך,התפלל בעדו,היה טוב עימו,אם רעב אוייביך האכלהו לחם ואם צמא אוייביך השקהו מים,אם מכים אותך על הלחי הראשונה הושט גם את השנייה ועוד מצוות נוספות). מדובר ביותר מ-10 מצוות ועם דרישות קשות ומסובכות יותר מאלו שמוזכרות בתנ"ך,חלק מהמצוות אכן מהתנ"ך וחלקן אינן מהתנ"ך והדרישה לקיומן יותר קשה מאשר הדרישה לשנוא את אוייביך כפי שמקובל בטבע לשנוא את האוייב כדבר בסיסי בטבע החוטא של האדם החוטא שנולד עם החטא הקדמון.
 
למעלה