למה לפורוס קוראים "נצרות"?

עובדים?

החרדים לא בדיוק עובדים, וחיים על חשבון מדינה שהם לא מכירים בה. אין לדברים שכתבת שום סימוכין בתורה. אולי בתורה שבכתב שהיא המצאה של בני אדם.
 

nrmlsr

New member
התכוונת לתורה שבעל פה(תושב"ע)

כי התורה שבכתב(היא התנ"ך) ולפיכך ככל הנראה התכוונת לתושב"ע ואכן זה נכון לגבי התושב"ע אך לא לגבי התנ"ך.
 
הקב"ה לא ביקש מכולנו אם אין אפשרות ללמוד ולא

הקב"ה לא ביקש מכולנו אם אין אפשרות ללמוד ולא לעבוד...במידה וכן אשרי מי שלומד ותורתו אומנותו ואני ב"ה שמח שמהכסף שלי נהנים תלמידי חכמים בע"ה כשהמשיח יבוא כולם יזכו ללמוד תורה וזה אמור להיות המצב האופטימלי של עם ישראל עם שתורתו אומנותו רק שבמהלך הגלויות קלקלו אותנו האומות ושחקו אותנו לכן הרוב עובדים מה גם שהם חילונים ובע"ה יחזרו בתשובה... אבל העולם נברא בשבילנו על מנת שנשב ונלמד תורה
 
העולם נברא עבור כל בני האדם

והעם היהודי בראשונה, בכדי שהם יתחברו עם הקב"ה. אני מבין שעל-פי שיטתך אתה מתחבר עם הקב"ה על-ידי לימוד תורה, וזה בסדר, לעת עתה. אך אתה כמו כל בני האדם זקוק לישועה וסליחת חטאים בכדי שיהיה לך חיבור אמיתי עם הקב"ה ובכדי שתדע אותו ותדרוש את פניו.
 

ald1357

New member
קצת היסטוריה

עד שנת 333 לפני הספירה "הזמן שכבש אלכסנגדר הגדול את ירושלים" ועוד כמה שנים אחרי כן היתה הכהונה הגדולה בידי בני צדוק, הכהן הגדול האחרון מבני צדוק היה שמעון הצדיק שפרקי אבות אומר לגביו שבימיו עדיין היו ניסים גלוים בבית המקדש השיטה של הצדוקים כלפי כתבי הקודש היתה אגנוסטיקנית, זאת אומרת מציאת דרכך שלך אל תוך הכתובים , חיפוש ההתקדשות האישית לא הליכה במצוות הרבנים, באותה תקופה היה נהוג בישראל לוח שנה שהונהג לפי השמשך, בית סלווקוס שהיה החלק בהתפצלות האמפרייה שחולקה לאחר מותו של אלכסנדר הגדול , ואשר שלט בארץ ישראל רצה להעביר את לוח השנה ללוח שעובד לפי הירח כפי שהיה נהוג אצלו, ולזה התנגד שמעון הצדיק, כתוצאה מכך הוחלפה הכהונה הגדולה לאחר מותו של שמעון הצדיק ולמעשה, בית צדוק שהחזיק בכהונה עוד מאהרון הכהן איבד את מעמדו בעם , הכהונה החלה להמכר למרבה במחיר , והזרם הפרושי עלה ותפס לו מעמד, הצדוקים נדחקו להם אל איזורים רחוקים יותר בהם המשיכו לקיים קהילות משלהם, כל החוקרים המתקדמים טוענים שהאיסיים היו צדוקים, וכן העולם הדתי התחלק לאגנוסטיקנים שמחפשים את הגאולה האישית דרך האמונה וכתבי הקודש, ולבין הפרושים אשר טוו את רשת החוקים והמצוות שלהם כמו רשת קורים שיאחז בה הפרט ויאבד את עצמאות דרכו, כי כך חשבו להנחיל לדורות מה היא יהדות, ובזאת גזלו והמיתו כמעט לדעתי את הנ שמה היתרה שהיתה ליהדות קודם לכן, ישוע בדומה לאחרים כמו יוחנן המטביל היה מזרם הפרושים האגנוסיטקנים וככאלה שחיפשו את הגאולה בתוך נפשם הם ולא בעשרות או מאות המצוות, היה יהודי מואר שמצא דרך, ישוע עצמו לא היה נוצרי, אלא אדם שנלחם ביהדות על דרכו, הפרושים מצאו את דרכם לסלק את אותו "מפגע" כריזמתי שהקרין רוחניות אמיתית שאולי עשה ניסים , ואני לא מפקפק בהם וסיכן את שיטתם , מתוך מה ששמעתי ואולם אין לי מושג רוב האוונגליונים נכתוב זמן רב לאחר מותו, כך שישוע וכל התופעות שמסביב לו התרחשו כתופעה יהודית בערוגה יהודית לטוב ולרע, התפיסה שלו תפסה בעולם כי באותה תקופה השיטה של האלים שהיתה נהוגה בשאר התרבויות הגיעה לסיאוב, וקם הצורך לזכך את האמונה , ומהמרחק ההיסטורי אפשר היה להתשמש בסיפור של ישוע ולאמץ אותו לתרבויות , אני לא צריך על הקשיים של הנוצרים בתחילת דרכם, ועל השלב הזה בהיסטוריה, כל מה שרציתי לומר הוא שישו הוא תופעה יהודית ושצריכה ויכולה להיות מוכלת גם במסגרת יהדות פתוחה ונאורה
 

medabrim

New member
מענה (אם כי מעט מאוחרת ../images/Emo9.gif)

שלום רב, ראשית ברצוני להבהיר שלא היה בכוונתי לפגוע או לצאת כנגד אף אחד. הדרך בה הגעתי לפורום זה דווקא מבחור דתי לאומי שמנהל את אחד הפורומים האחרים והפנה אותי לכאן. באמת שאני לא מכיר את הפורום כלל, גם לא עיינתי בהודעות האחרות, פשוט רציתי לשאול לגבי השם, וכאן אבהיר. אנו חיים במדינת ישראל. אני יהודי משיחי. בשבילי אין שום בעייה לשמוע "נוצרי" או כל מילה אחרת שמוכרת כמילה המזדהה עם האמונה בישוע בכלל העולם ובקרב מאמינים מסויימים בארץ. מה שקצת צרם לי זה שאותו בחור הפנה אותי לפורום זה כי לפורום קוראים איך שקוראים, ובעיניו, ובעיני שאר עם ישראל כאשר אומרים "נצרות" או "נוצרי" הם רואים את האפיפיור, את הקרדינלים, 1800 שנה של אנטישמיות, שנאת ישראל ורדיפות, את השואה וכו' וכו'. לכן שאלתי מדוע קוראים לפורום בשם הזה ולא בשם שקצת יותר מתחשב במדינה ובאוכ' שבו נמצא / אליו מכוון. ברור שיש מאמינים בכל מיני זרמים, ואין אדם שיסכים יותר שבמשיח אין הבדל בעיני אלוהים בין יהודי לגוי. אין אחד יותר טוב מהשני לא ב'רוח' ובטח לא 'בבשר'. אך בכל זאת יש בעולם בו אנו חיים את העניין הזה (כמו שיש גבר ואישה, למרות שרשום שבמשיח גם אין גבר ואין אישה) ואנו חיים במדינת ישראל שהיא נחשבת וגם מורכבת ברובו מיהודים. אני אכן מנהל את האתר מדברים, ודווקא עובדה זו, שיש מאמינים מכל מיני רקעים שנותנים עדות באתר צריך להוכיח את העובדה שאני לא נוטה רק לכיוון מסויים אחד. הבעיה היחידה זה עם המילה "נצרות" ומה היא מסמלת כאן בקרב עמנו. כפי שהיהדות של ימינו היא דת שהומצאה ע"י בני אדם כך גם הנצרות. אנו כולנו משיחיים שמאמינים בישוע, יהודים וגויים כאחד, ואם אנו חיים כאן ורוצים שהבשורה תגיע לצאן האבוד של בית ישראל, למה לשים בכותרת של פורום שמכריז את הבשורה ומאפשר לכל אחד להיכנס, לראות ולשאול, שם שאינו משקף נכון ובמבריח את אלו שהיו יכולים לבוא ולהתעניין? כאן בארץ כאשר אומרים שאתה משיחי (בעיקר מי שישראלי או יהודי) ישר אומרים "אה, אז אתה נוצרי?". הכאב אינו על כך שחושבים שאנו הפכנו למשהו אחר, או על מה הם מחשיבים אותנו, אלא כיצד הם רואים את ישוע ואת האמונה בו - כדבר זר, "גוי", פגאני ומרחוק שנות אור בכל דבר שקשור לעם ישראל. השם של הפורום רק מחזר את הראיה הזו בקרב עמנו ולכן, לעניות דעתי חשובה ההפרדה, או לפחות לקורא לפורום בשם שאינו מהווה אבן נגף או מכשול בפני ישראלי שיראה אותו (ואם רוצים ללכת על המקור, אזי "משיחי" זה אכן השם המקורי והנכון יותר, כפי שנקרא התלמידים ה[יהודים]משיחיים הראשונים) יש כמה דברים שנרשמו בתגובה הזו שלדעתי הם לא כל כך לעניין, ואף מעדים על הבנה שלוקה בחסר בתחומים מסויימים, אך לא אגיב עליהם משום שאינני רוצה להביא לתככים, אלא רק חיפשתי תשובה לשאלתי הפשוטה, וגם הלגיטימית. לפי מה שקראתי אני הבנתי שהפורום עבר שינויים ושישנם עוד אילוצים שאינם מאפשרים את שינוי השם. תודה על המענה. שהאדון יברך אתכם.
 

nrmlsr

New member
כרגע זה לא אפשרי אבל...

אם בהמשך יעקב אחד(אבירם) ימשיך לנהל את הפורום וההנהלה תאפשר לו לשנות את שם הפורום אז השם ישונה או לשם האמונה המשיחית ואולי אפילו לשם גוף המשיח או כל שם אחר. לגבי המושג:"נצרות" לא מדובר בהגדרה קצרה. קיימים בדת זרמים שונים בעלי דוקטרינות שונות בניהן גם דוקטרינות שתומכות באמונה המשיחית. לכן השם כרגע לא אמור להפריע אם מסתכלים על זה מזוית אחרת. למשל קיימת הנצרות הפרוטסטנטית וקיימים עוד זרמים שתומכים בהגדרות מסויימות של האמונה המשיחית והם אינם סותרים את האמונה. אם הפורום היה נקרא פורום נצרות קתולית אז אפשר היה להבין שזה עלול לפגוע במשהו אך כששם הפורום הוא נצרות והאמונה המשיחית אז אין פה שום דבר פוגעני.
 

medabrim

New member
עניין הפגיעה

לי ולך בתור מאמינים זה לא פוגע, וגם לא לכל מאמין אחר כנראה. אך לכל ישראלי ויהודי באשר הוא, שלא מכיר את האדון ישוע, וזה אומר רוב האנשים במדינה בה אנו חיים, המילה "נצרות" אומרת: שנאה, טבילה בכוח, עינויים, רדיפה, אנטשמיות, גטו, טלאי צהוב, רצח, האשמות שווא, המרת דת, מאסר, שריפת ספרי קודש, מוקד ועוד עוד. לכן לרוב היהודים והישראלים שלא מאמין בישוע, "נצרות" זהו דבר זר, פוגעני ופשוט מהווה אבן נגף. וכוונתי מלכתחילה הייתה מנקודת ראותו של הישראלי הממוצע ושל יהודי שלא מאמין בישוע.
 
אני מסכים

אך עם זאת אני חושב שאנחנו יכולים לשנות את הדעה הקדומה, ולהראות את האור שבמושג נצרות, להראות להם עד כמה הם טועים. בגדול אני מסכים איתך, אכן המילה 'נצרות' מעלה קונטציות שליליות, אם הדבר היה תלוי בי, השם של הפורום היה אחר.
 
למעלה