זה לא יאט את קצב הלמידה
אם יצאו מראש מתוך נקודת הנחה שהסינון יתבצע באמצעות נשירה מהלימודים, במקום באמצעות מבחנים מקדימים. אני מסכימה שגם ניתן לשפר את האבחון, למשל, ע"י עריכת מבחני אייקיו בלתי תלויי תרבות.
זה לא יאט את קצב הלמידהאני חושבת
שהמבחנים הם חלק בלתי נפרד מהקורסים, אבל יש צורך לשנות אותם. דבר ראשון צריך להסביר לילדים (במדה והם עדיין קטנים) שהם הולכים למבחן חשוב, להסביר להם שאם הם לא יודעים אפשר לדלג או לנחש. המבחנים צריכים לכלול בתוכם יותר דברים של חשיבה, דברים יותר מאתגרים ומענינים. הם צריכים להיות בנויים כמבחנים שבודקים דרך חשיבה. להיות מבחנים שיהיה קשה להכין אליהם אבל עדיין גם ללא הכנה כל המחוננים יעברו את המבחנים בגלל כישוריהם (עם הסבר קודם שזה מבחן רציני ומה עושים). נשמע חלומי, נשמע לא הגיוני, אבל אם יתאמצו יצליחו לבנות מבחנים כאלה. אז כפי שאמרתי, המבחנים הם חלק בלתי נפרד מכך, נכון, הרבה פעמים המבחנים מפספסים, אבל ללא המבחנים כל אחד יוכל להתקבל, גם אם הוא לא מחונן, ומה רע בזה שיתקבלו גם לא מחוננים? אני לא רוצה לזלזל, אבל זה יאט את קצב הלמידה, כי העובדות מדברות בעד עצמן, מחוננים חושבים באופן שונה, הם סקרנים ותחרותיים, ולא בטוח שילדים רגילים יסתדרו בכזאת קבוצה.
אם יצאו מראש מתוך נקודת הנחה שהסינון יתבצע באמצעות נשירה מהלימודים, במקום באמצעות מבחנים מקדימים. אני מסכימה שגם ניתן לשפר את האבחון, למשל, ע"י עריכת מבחני אייקיו בלתי תלויי תרבות.