למה שרי אריסון שונאת את איזור חיפה

אבישי ק

New member
למה שרי אריסון שונאת את איזור חיפה

שוב העלו את מחיר הנסיעה במנהרות
עכשיו מנוי במנהרות משלם פי 10 ממנוי בכביש 6
אני נאלצתי להפסיק לנסוע במנהרות וגם חברים שלי
המנהרות ריקות במהלך השבוע ומלאות רק בשבתות ובחגים
ושוב חוזרים לפקקים האין סופיים של חיפה

ואיפה עריית חיפה?
למה לא עושים הסכם עם ההנהלה של המנהרות
כמו הוזלה למי שנוסע קבוע או מנוי במחיר מוזל של X נסיעות
ואם ההנהלה של המנהרות או שרי לא מוכנים לדבר
אז לחסום את המנהרות עם הרים של חול עד שיהיו מוכנים לדבר

המחיר כלכך גבוהה שזה בדיחה
אפילו הנתיב המהיר לא כזה יקר והוא ריק רוב הזמן
 
המנהרות אינן ריקות

לטעון שהמנהרות ריקות זו הגזמה פרועה. יש בהן תנועת מכוניות שאולי אינה בהתאם ליעדים, אך בכ"ז תנועה רבה.
 

אבישי ק

New member
אתה רושם מניסיון? תאמין לי הן ריקות

אני נסעתי הרבה מאד במנהרות
והן ריקות
לפעמים זה מפחיד לנסוע לבד מתחת לאדמה
אבל זה גם לא הגיוני שבחוץ פקקים ובפנים ריק.
מוזר שאף אחד לא מפרסם את התנועה במנהרות
אולי כי רוצים להסתיר?

ד"א בחגים ובשבתות הן מלאות
הן הפכו למנהרות פנאי בלבד
 

choo

Active member
על פי נסיוני - הן לא ריקות - הן "חצי מלאות"

היו ציפיות מוגזמות לגבי כמות הנסיעות שאנשים יסעו במנהרות.

בפועל, אני נוסע כמעט בכל ימות השבוע הלוך-חזור דרך המנהרה המזרחית (בין הצ'ק פוסט לגראנד קניון) - וכבר לא זכור לי מתי בפעם האחרונה לא היו נהגים סביבי.

למעשה, אני תמיד מקווה ש"הפעם לא יהיה אף אחד אחר, כדי שאסע חלק יותר" - אבל זה לא קורה :0 (ואני כמעט ולא עובר שם ב-rush hours - בפעמים הבודדות שהגעתי בשעות העומס - היה די מלא)

אנא - השתדל להיצמד לעובדות, לא לתיאורים ציוריים וסוביקטיביים.
 

אבישי ק

New member
המחיר גבוה, אם היו הנחות היו נוסעים יותר

הציפיות לא היו גבוהות בכלל
ואיפה הנתונים
אתה גם מצייר ציורים סוביקטיביים
 

אבישי ק

New member
שנינו מדברים סוביקטיבי

חברים שלי הפסיקו לנסוע במנהרות וזו עובדה
החברים שלי אמרו שזה בגלל המחיר וגם זו עובדה

איפה הנתונים על כמות הנסיעות במנהרות?
למה מסתירים אותם?
ואתה צודק בשעות העומס לא נוסעים במנהרות
 

choo

Active member
אתה לא קורא? כתבתי לגבי שעות ה"לא עומס"

אני נוסע בעיקר בשעות ש*אינן* שעות עומס, וכבר הרבה זמן שלא הייתי לבד במנהרה. זה לא סובייקטיבי - זו עובדה. אם הייתי אומר "המנהרה מלאה" - זה היה סובייקטיבי. אם הייתי אומר "כמעט שאין מכוניות" או "יש המון מכוניות" - זה סובייקטיבי. כשאמרתי "לא הייתי לבד" - זה משהו שקל לספור. אם אתה רוצה שעות יותר מדוייקות - אני נוסע לכיוון אחד בשעות הבוקר המאוחרות או בשעות הצהריים המוקדמות, ולכיוון השני נוסע על פי רוב אחרי 8 בערב (לפעמים אחרי 9, וגם אחרי 10). מדי פעם אני עובר שם גם בסופי שבוע.

ולגבי "היכן הנתונים"? כל מה שיש לי להציע לך הוא הערכות שפורסמו בעיתונות הדיגיטלית. באמצע 2011 עשו במעריב בדיקה משל עצמם, וספרו 250 מכוניות לכל כיוון בשעה שהם טוענים שהיא "שעת שיא" - מה שהיווה בערך רבע מהתחזיות המוקדמות:

http://www.nrg.co.il/online/16/ART2/196/994.html

זה קצת יותר מ"אף אחד לא נוסע שם".

לפני כמה שבועות פרסמו ב-the marker ידיעה בנושא, עם הערכות לגבי כמות הנסיעה:

http://www.themarker.com/dynamo/1.1972334

כאן מדברים על הערכה שנוסעים בערך 66% מהכמות שצפו לה במקור, וטוענים שהמדינה סיבסדה את המנהרות בכ-50 מיליון ש"ח (לא ברור אם לאורך שנתיים וחצי של פעולה, או רק בשנה האחרונה).

אני לא מתכוון להתווכח על למה המחיר יקר, האם הורדה שלו היתה מגדילה את כמות הנוסעים בו וכיוצא בזה. אבל אם אתה מתעקש לטעון טענות שגויות - אני אמשיך להגיב להן, פעם אחת יותר ממך.
 

אבישי ק

New member
אתה רק עוזר לטענה שלי

מתוך הכתבה בTheMarker
"זכיינית המנהרות, כרמלטון, מסרבת לפרסם את הנתונים על מספר המכוניות שעוברות במנהרות מדי יום"
כי הם יודעים שזה יציג שהמנהרות לא פעילות בשעות העומס


לא רשמתי רק להוריד מחיר
רשמתי גם לתת הנחות למי שנוסע קבוע במנהרה
לעודד נסיעות
אתה לא קורא את מה שאני רושם
 

choo

Active member
"המנהרות לא פעילות" - זו אמירה חסרת משמעות

בפועל, נוסעים שם אנשים גם בשעות העומס (שוב - מהמעט שיצא לי לראות, בשעות אחר הצהריים). לאמר "המנהרה לא פעילה" זו אמירה חסרת משמעות. יש שם מכוניות. כדי שהמנהרה תהיה "לא פעילה" לא אמורה לעבור שם אף מכונית - וזה לא המצב.

אתה מתווכח על כמויות? זה עניין אחר, וכבר אמרתי - שאין לי כוונה לנהל על זה ויכוח.
 

אבישי ק

New member
מבחינתי אם המנהרות לא משרתות את האוכלוסיה

הן יכולות גם להיסגר ואף אחד לא ישים לב
ולכן הן לא פעילות
אם הן כן ישרתו אז יהיה אפשר לקרא להן פעילות

"מנהרות הכרמל לא פעילות"
ואתה עזרתה לי להוכיח את זה
ותודות לך יש לי גם כתבות שתומכות בזה
 

choo

Active member
הן משרתות את מי שנוסע בהן, ובנוסף:

בגלל שאנשים כמוני נוסעים דרכן - יש פחות עומס בכבישים מסביב (בין אם בדרך פרויד, בין אם בעליות מנשר לחיפה, בין אם בעיר התחתית).

אתה מנסה להציג משהו בצורה בינארית - כשהצורה הנכונה היא להציג את זה על סקאלה - עד כמה המנהרות משרתות את הקהל שעבורו הן ניבנו. והשתובה לזה תהיה "באופן חלקי". אתה מתקשה לקבל את זה שהדירוג הוא על רצף מספרי, ואינו שחור-לבן. חבל.
 

אבישי ק

New member
על איזה סקאלה אתה מדבר?

פרט ונמק
מעניין אותי איך נראית הסקאלה שלך
 

choo

Active member
על סקאלת "כמה אנשים נוסעים שם ביום"

הסקאלה היחידה שנראית לי רלוונטית, כשבאים למדוד שימוש בדרך.
 

אבישי ק

New member
אתה עובד עלי, על זה בדיוק אני מדבר

על הסקאלה הזו אני מתלונן
זה הופך לכביש פנאי או לעשירים בלבד
ואנחנו משלמים על ההפרש
את ממשיך להצדיק אותי
 

choo

Active member
זה לא כביש פנאי, ולא רק "עשירים" נוסעים שם

אתה יכול להמשיך לצעוק "אף אחד לא משתמש בו" עד מחר - אבל זה לא יהוך פתאום להיות נכון.
 

אבישי ק

New member
אז תביא הוכחות. בינתיים לא הבאת כלום

ואתה סתם מתווכח
תביא את הפירוט נסיעות ולא הערכות
ונגמור את הנושא
בינתיים אתה רק מוכיח לי שהמנהרות משרתות אוכלוסייה מסויימת
שחברת כרמלטון מסתירה את המספרים
ועם כל שורה אני מגלה דברים חדשים.
 
רוב משתמשי האגרה, כביש 6 והמנהרות...

הם מי שזאת עבורם הוצאה מוכרת או שמקום העבודה משלם עבור השרות.
אני, רק פעם אחת בכביש 6 וחצי פעם במנהרות.
את התוצאות אני מרגיש בכבישים הסובבים או המקבילים.
 

אבישי ק

New member
הוצאה מוכרת? מה אתה כלכלן?

ראיתה איך המודל הזה לא עבד בבטר פלייס
הכבישים משרתים את כולם וזו המטרה שלהם
לא לשרת אוכלוסייה מסויימת בלבד
 

choo

Active member
הבאתי את מה שיש - אתה לא הבאת כלום

הנתונים שמעריב עשו הם מדידה, לא הערכה, והם מוכיחים שהמנהרות לא ריקות. אתה טענת "המנהרות ריקות, אף אחד לא משתמש בהן בשעות העומס". הם הראו, כבר לפני יותר משנה, 500 מכוניות בשעה בשעות העומס.

זה יפה שאתה משנה את טענותייך תוך כדי הדיון, וכותב שאמרת "שהמנהרות משרתות רק אוכלוסיה מסויימת", כשבהתחלה כתבת ש"הן ריקות". תודה שתיקנת את דברייך :) זה כל מה שרציתי.
 
למעלה