הם יועילו כי הנסיעה תהיה הרבה יותר קצרה.
אנשים מתייסים למערכת כאילו מחליפים אוטובוסים, אבל יש אלטרנטיבות.
אתה יכול להגיע לתחנה הראשונה של האוטובוס המרכזי ברגל, אופניים מונית או הסעה.
כמו שבדיון אחר אנשים מגיעים לרכבת לאו דווקא באמצעות אוטובוסים.
בנוגע להגעה ברגל - כשהאמצעי תדיר מספיק אפשר ללכת 10 דקות, כל עוד האמצעי המשלים לא עוקף אותך בדרך ויוצר תחושה של חוסר כדאיות. כשהקו תדיר מספיק אתה לא חושש מהחמצה ולכן אפשר ללכת מרחק כזה. רבים מיוממי משכבת ההעדפה המסילתית בבריטניה הולכים 10 דקות לתחנת הרכבת המקומית שלהם בלי אמצעי משלים.
בקרוב יהיה מקרה מבחן מעניין בשכונת גילה בירושלים. הקו הירוק יפתח בה בשנה - שנתיים הבאות והקו הכחול כנראה במחצית השניה של העשור. בזמני היו בשכונה 3 קווים (30,31,32) כיום יש בה כ 10 קווים: 4,30 30א, 31, 33, 71, 72, 80, 92, 531, חלופת בוקר של קו 480 ותחנה של קו 490 בשוליה.
עם פתיחת קווי הרק"ל יהיה קשה להצדיק את מרבית קווי האוטובוס מהשכונה לעיר, אך הקווים 80 (קו משלים לתת שכונה מעל עין יעל) ו 4 (להר חומה) יוכלו לתת שירות משלים בתוך השכונה לאזורים המרוחקים מדי מצירי הרק"ל.
במקום כמו רעננה מדובר בצימצום קווים ל"רדיקל" שלהם. שלושת קבוצות הקווים 29/39 ו30, כל קווי ה x47, קווים 501 ו 48 יכולים להצטמצם לכדי 3 קווים תדירים במקום 9, רציונליזציה של 1 ו 51 שעושים בערך אותו הדבר אבל עם ריבוע טיפה שונה בצפון מערב העיר וכו'. יש מספר קווי 1x מכפר סבא שמסתיימים כיום ברננים שאפשר להאריך אותם אותם לוויצמן וקרן היסוד כדי לייתר קווים פנימיים של רעננה כמו 4 ו 24.
צימצום מספר הקווים והעברת התדירויות הקיימות לקווי הקונסולידציה תקל על היכולת לבצע החלפות משום שיהיה קל יותר להכיר את המערכת ולהשתמש בנסיעות מבוססות החלפה.