לפלסטיק: יש לי אליך עוד סוגיה...
כבודו ודאי מודע לכך שבבסיסי צה"ל מרווח הזמן בין ארוחת הצהריים לארוחת הערב נע סביב 5 שעות. כבודו גם יודע ודאי שארוחת הצהריים היא בשרית בעוד שארוחת הערב היא חלבית. מה יעשה מי שגירסא דינקותא שלו היא להקפיד על 6 שעות הפרדה בין בשר לחלב? זה לא בדיוק הפרת ההלכה, אבל מדובר בהפרת מנהג המחייב את האדם מבחינה הלכתית. --- ובהזדמנות חגיגית זו של דיון על אוכל, אולי כדאי שנעיין בבעיית פסח בצבא. בין אם כתוצאה מהחלטה עקרונית של הצבא ובין אם בגלל מוצאם של מרבית הטבחים - המטבח הצבאי מתנהל בפסח לפי הכשרות הספרדית (קרי: קטניות וכו'). מגיע לו חייל אשכנזי שומר מסורת לחדר האוכל, ומגלה שאת מרבית האוכל המוגש בארוחה אסור לו לאכול. טכנית הוא יכול לאכול את המאכלים המותרים לבני עדתו, אלא שמדובר בכף או שתיים של תפו"א (שהרי המנה הכילה גם תוספת אורז ותוספת שעועית וכיו"ב) וקצת מצות יבשות. בקיצור... החייל יוצא רעב. וזה מנסיון. נשמע לך שזה יעודד את החרדים האשכנזים להתגייס לצבא?
כבודו ודאי מודע לכך שבבסיסי צה"ל מרווח הזמן בין ארוחת הצהריים לארוחת הערב נע סביב 5 שעות. כבודו גם יודע ודאי שארוחת הצהריים היא בשרית בעוד שארוחת הערב היא חלבית. מה יעשה מי שגירסא דינקותא שלו היא להקפיד על 6 שעות הפרדה בין בשר לחלב? זה לא בדיוק הפרת ההלכה, אבל מדובר בהפרת מנהג המחייב את האדם מבחינה הלכתית. --- ובהזדמנות חגיגית זו של דיון על אוכל, אולי כדאי שנעיין בבעיית פסח בצבא. בין אם כתוצאה מהחלטה עקרונית של הצבא ובין אם בגלל מוצאם של מרבית הטבחים - המטבח הצבאי מתנהל בפסח לפי הכשרות הספרדית (קרי: קטניות וכו'). מגיע לו חייל אשכנזי שומר מסורת לחדר האוכל, ומגלה שאת מרבית האוכל המוגש בארוחה אסור לו לאכול. טכנית הוא יכול לאכול את המאכלים המותרים לבני עדתו, אלא שמדובר בכף או שתיים של תפו"א (שהרי המנה הכילה גם תוספת אורז ותוספת שעועית וכיו"ב) וקצת מצות יבשות. בקיצור... החייל יוצא רעב. וזה מנסיון. נשמע לך שזה יעודד את החרדים האשכנזים להתגייס לצבא?