לקראת החורף – סיפורו של וירוס

sarav55

New member
משה רבינו היה היחיד בדורו

שראה את ה' יתברך פנים מול פנים כתוב לא יראני אדם וחי הכוונה היא שאם את מתבודדת ומבקשת ומתחננת על משהו מסויים את נענית תנסי את זה תשבי בלילה בשעה מאוחרת קודם כל תבקשי בקשה על עם ישראל על בית המקדש על המשיח ואז תבקשי בקשה מכל הלב תראי שתעני משמים כתוב רצון יראיו יעשה אין מצב כזה שאדם מבקש בכל ליבו משהו וה' לא עונה לכולנו יש את זה בפנימה אבל אין מספיק רצון לבקשה מכל הלב. זה שהתפללת ולא שיתפת את כולנו בברכה לגבי האישה הזו חבל תפילה של ציבור נעינת יותר חזק מאשר אדם יחיד.
 

איתמר770

New member
טעות קטנה

משה רבינו לא ראה את ה', ככתוב "כי לא יראני האדם וחי". משה ראה רק את אחוריו של הקב"ה. (והגמרא אומרת שראה את הקשר שיש בתפילין של ראש של הקב"ה, וזה נושא עמוק).
 

lala897

New member
עוברים הכשרה מיוחדת כדי להגיע

לכזאת רמה של שטחיות?
 

masorti

New member
לצערי זה לא שטחי...

משום שבתקופת המקרא התפישה המקובלת היתה של אלים בעלי גוף גשמי. מה שיותר מטריד הוא הדבר שאיתמר כתב במעלה השירשור... "והגמרא אומרת שראה את הקשר שיש בתפילין של ראש של הקב"ה, וזה נושא עמוק". אם לפי הגמרא לאל היו תפילין של ראש, משמע היה לו ראש. ואני לתומי חשבתי שהאל הוא חסר דמות וחסר צורה, והוא יישות מופשטת.
 

lala897

New member
לא הכוונה כפשוטו זה נאמר כדי לסבר

את אוזנינו, כיוון שאין אנחנו יכולים להבין את מהות הדברים אומרים אותם דרך משל.
 

masorti

New member
זה נכון לגבי הנאמר בתנ"ך...

אבל מה עם דברי הגמרא? בשביל מה היתה הגמרא צריכה להכניס לדיון את התפילין, ואח"כ להסביר שזה רק כדי לסבר את האוזן? לא יותר פשוט לומר ש"אחוריו" נועד לסבר את האוזן, וזהו? (או שמא הגמרא התכוונה לפשוטו של הנאמר?)
 

lala897

New member
לא פשוטו של הנאמר אבל

אנחנו לא יכולים להבין מה משה ראה (קשר של תפילין לא כפשוטו אלא במשמעות העמוקה של זה) בגלל שחסרה לנו את ההבנה בתורה, בהנהגת ה' ובמהות ה'. אבל האנשים שהעבירו את התורה כן הבינו הבנה מסוימת בדברים.
 

oldfield

New member
אולי חכמי הגמרא הושפעו

מאומות אירופה שהאמינו באותו האיש שהוא התגלות האל בצורת אדם. אויה, איזה דברי כפירה יוצאים ממקלדתי... מצד שני אותו האיש היה יהודי כך שהיה זה וודאי דבר רגיל למצוא אותו עם תפילין לראשו...
 

oldfield

New member
שרה יקרה, אנא הוכיחי והדגימי

שאכן תפילת הציבור נענית. לרבי מלובביץ' תפילת הציבור לא עזרה. גם לא לנחשון וקסמן. וכנראה גם לא לרון ארד. ולעוד רבים שמתו בעיתם ושלא בעיתם.
 

dean4

New member
++ תגובה ../images/Emo13.gif

אשמח לדעת באיזה אמצעי תיקשורת את מתחברת עליו, את יכולה בכבודך, מכיוון שאת כבר מחוברת עליו: א. להוכיח את זה.. ב. אם הצלחת בסעיף א' לשלוח לו חיוב על הדברים הבאים: 1. על פיגועים רצחניים שבאו ישר מכיסאו של זה.. 2. על אלפי תינוקות מצריים, חפים מפשע שנרצחו ע"י כבודו רב המעלה שבמו ידיו רצח אותם. 3. על טביחת רבבות מבני דתו היהודית בעוון ספירת העם ע"י דוד המלך.. 4. על השואה.. 5. על התחפרות עמוק בשטח אזרחי פלשתינאי בצידוקו 6. על כריתת רבבות איברי מין גבריים וצילוק תינוקות, כחלק מאקט דתי סדיסטי 7. על הכחדת האריות בארץ-ישראל, שכן אין דבר שזז ברחבי הקוסמוס ללא שיקול מעמיק של כדאיות מפי אלוהיך.. 8. על מיליוני על גבי מיליוני על ילדי אפריקה הרעבים ללחם מידי יום ביומו.. ויש עוד.. נשמע שאם הצלחת להוכיח כי אלוהיך קיים, את מתקשרת איתו, הוא באופן וודאי אלוהי הדת היהודית, הוא כול יכול, יש לו חתיכת חשבון לציבור האנושי שהוא תקע בפלנטה קטנה אחת איפושהו באמצע גלקסיה אחת, אחת מיני רבות, בתוך צביר גלקסיות אי שם בחלל..
 

איתמר770

New member
מה זה דעה עצמאית ?

אתה חושב שלך יש דעה עצמאית ? הרי כל מה שבני האדם עושים, זה כתוצאה מניסוי ותהיה. אם אתה תקלל, ואנשים יגיבו בהסתייגות. אתה תבין, שעדיף לא לקלל. מצד שני, אם תדבר במילים של שבת, כלומר תדבר בצחות לשון. ואנשים לא יוכלו להשכיל ולהפנים את דבריך- תדע שאתה צריך לרדת אל העם ולדבר כאחד מהם. כלומר, שגם מה שאתה אומר, גם דעותיך- כל דבר בנוי על הנסיון שצברת בחיים. אם תקרא ספר טוב- אתה תתחיל לצוטט ממנו. היה לי חייל שקרא ספר הצלחה שכתב מאמן כדורסל, ומאז במשך מס' חודשים- הוא כל הזמן ציטט מהספר. זה לא בגלל שאין לו דעה עצמאית, אלא בגלל שהוא ראה בספר הזה אורח חיים טוב ובריא, ודרך חכמה להתקדם בחיים. כך גם אני, אני רואה בכתבי הקודש- דברים חכמים שיכולים לעזור לי בחיים. ולכן, אני מצוטט מהם. לדעתי, דעה שמבוססת על סמך כתובים של אנשים חכמים. עדיפה מדעה שפיתחתי לבד, בלי להעזר בניסיונם וחכמתם של אחרים.
 

dean4

New member
תגובה

יש לך טעות אחת.. יש הבדל בין לצטט ספר כולשהו כדי לחזק את דבריך שלך (כמובן, בתנאי שהקשר של הנאמר למצוטט איננו מקרי בהחלט) לבין לצטט כדרך קבע על-מנת להמנע מלהביע את דעתך..
 

איתמר770

New member
דעותיי - היכן הם ?

כן, יש לי דעה. והיא מבוססת. צר לי אם דווקא הציטוט גורם לך לחשוב שדעותיי אינם אלא אוסף של ציטוטים ממקורות שונים. כפי שאמרתי לך, הדעה שלך (ושל כל אחד אחר) מבוססת על אירועים בחייו. הדעות שלי, מבוססות על הספרים שלמדתי וקראתי. ואני לא יודע מה ההבדל אם אני אגיד לך משפט כמו: אם לא תעשה את זה עכשיו- תפסיד. או שאני אצטט לך: "אם לא עכשיו, אימתי ?". אותו משפט, עם אותה כוונה.
 

dean4

New member
ממש לא!

דעתך היא לא רק אוסף של דברים בחייך, היא גם פועל יוצא של דרך חשיבתך והגעה למסקנות בעצמך.. ללא זאת, אין טעם בציטוטים שלך. שכן, אלו מביעים דעה של אדם אחר.. וללא דעתך בנוגע לנאמר, ומהיכן אדע כי אתה מבין את המצוטט? ואיך אדע מהי דעתך שלך? הלוא זוהי מטרת הפורום, להביע דעתך, ולחזקה בציטוטים, ולא להפך..
 

Levos

New member
לכן צריך לדעת קצת מדעי טבע

כדי שתוכל להבדיל בין מה שאפשרי לבין רמאות סתם. "אבל מה זה וירוס ?" רוב באנשים לא יכולים לענות על השאלה בצורה מספקת, מה שמעניק אפשרות לשנות לחלוטין את משמעות המילה. ווירוס- טפיל פשוט ביותר (לא חי) אשר בנוי ממעטפת חלבונית(קופסא קשיחה) ובתוכה חומר תורשתי (תוכנית לבניית עוד ווירוסים). הווירוס נכנס לתאים חיים וגורם למערכות הייצור שלא התא לייצר ווירוסים נוספים. כיוון שהוא לא חי ואין לו מאפיינים של חיידקים לא ניתן להשתמש כנגדו באנטיביוטיקה.
 

tamarhp

New member
לא הבנת את דברי הרב

הוא התכוון הקב"ה שלח את הוירוס כעונש. ה"יסור" היה משחק מילים ורמזים.
 

Levos

New member
הבנתי, פשוט לא התנסחתי היטב

ועדיין אינ חושב שכשמבינים דבר מה, ויודעים מה מקורותיו אז הסברי סכר ועונש פחות תקפים.
 
למעלה