לקרב את הרחוק ולהרחיק את הקרוב....

חוגים אולי אין

אבל אנשים מסיימים את לימודיהם וממשיכים ללמוד מקצועות אלה באקדמיה, לא?
 
תראה ניר

כמי שמפעיל שנים רבות ריקודי עם בבתי ספר ביבנה עם צוות מסור של 6 מדריכים אשר מרקידים את הילדים במסגרת שעות הלימוד כמו כל מקצוע אחר, אני יכול לומר לך בוודאות שהדרך הנכונה ביותר להחדרת ריקודי העם היא דרך השיעורים הרגילים בבית הספר. הילדים בבתי הספר ביבנה משלמים עבור השיעור שהם מקבלים ומרביתם הגדול מעוניינים, מתלהבים וממתינים בקוצר רוח לשיעור הבא. ההשוואה לשיעורי חובה אחרים כגון תנ"ך, דקדוק וכו' אינה השוואה נכונה. מדובר בפעילות חווייתית, כיפית שממש לא צריך להכריח את הילדים לחוות אותה, הילדים רצים בהתלהבות לשיעור בריקודי העם. את פרוייקט המחול ביבנה התחלתי לפני כ 30 שנה, וכיום כאשר פוגשים אותי רבים מהתלמידים שהיו אז בכיתה א' ב' ג' ד' וכיום הם אנשים בוגרים עם משפחה וילדים, הם מציינים בהתלהבות רבה שהזכרונות היפים ביותר שהיו להם בבית הספר, היו ריקודי העם בשיעורים ובהפסקות. עוצמת ההחדרה של ריקודי עם במסגרת שעות ההעשרה שמתקיימות בדרך כלל בסוף יום הלימודים, הם כאין וכאפס לעומת עוצמת ההחדרה של ריקודי העם במסגרת שעות הלימוד ובהפסקות, אין מה להשוות בכלל. במסגרת שעות ההעשרה עשויים להשתתף לכל היותר 30 תלמידים מכל בית הספר, במסגרת השיעורים משתתפים כל 600 התלמידים בבית הספר. אשמח כמובן לשמוע את דעתך וללמוד ממנה באם תבסס אותה על ניסיון עשיר או ניסיון כל שהוא שיש לך בתחום. יום טוב.
 

ניר דן

New member
סבבה שמעון

בוא תמשיך ותספר עם יד על הלב, כמה מאותם מאות ילדים שלימדת ב- 30 שנותיך בבית הספר היסודי, מגיעים אליך כבוגרים באופן קבוע, ולא רק כדי להריץ זכרונות. זה המבחן האמיתי.
 
מי קבע שהכמות היא המבחן האמיתי?

ראשית לשאלתך, רוב הצעירים שלמדו אצלי מתגוררים ברחבי הארץ, חלקם רוקדים אצלי, חלקם אצל מדריכים אחרים, חלקם עוסקים בכך בעצמם, חלקם התפתחו לתחומי אומנות אחרים וכו' לא עשיתי סקר וגם ניתן ניתן לבצע סקר שכזה. שנית, מי קבע שכמות הרוקדים המשתתפים בהרקדות מתוך אותם מאות ואלפים שלמדו אצלי, הוא אכן המבחן האמיתי? מבחינתי, ילד שהתחיל ללמוד בכיתה א' ריקודי עם ורקד עד כיתה ו' במסגרת שעות לימוד בבית ספר יסודי ולאחר מכן רקד בהפסקות ובמסגרות אחרות עד כיתה י"ב, די לי בכך, והיסודות נוצקו במוחו ובגופו. אם הוא ימשיך לרקוד לאחר מכן או לא זו כבר נקודת התייחסות אחרת. סביר מאוד להניח שאם מאות אלפי ילדי ישראל היו מקבלים יסודות חזקים של פולקלור בילדותם, חלק גדול מהם היה גם ממשיך ליהנות או לעסוק בכך עד סוף ימיו ואולמות הריקודים היו מלאים בצעירים שוחרי ריקודי עם.
 

ניר דן

New member
דווקא אפשר שמעון

כנס לדף הבית של אתר ארגון המרקידים ותמצא שם את שאלת הסקר שהעלתי לפני כמה שנים כשעוד הייתי בצוות תפעול האתר (הסקר לא התחלף מאז...). שים לב לתוצאות.
 

משהא

New member
ניר דן. תומך שאשר כתבת ומוסיף משפט אחד

כתבת - "את ריקודי העם צריך למכור לצעירים כבילוי". הייתי מוסיף - "בילוי חברתי, פעילות ספורט מועדפת, קורדינציה, למידה ופיתוח זיכרון וקליטת שירים", הכל בחבילה אחת במחיר שעת פעילות הזולה ביותר שיש. וגם מקבל כיבוד קל ושתיה חמה וקרה. שלא כמו בילוי בהצגות, סרטים, מועדוני לילה וכו'. ריקודים שמחים ובריאים אורי גבעוני
 
אני בדעתך

אני אגב למדתי ריקודי עם בכיתה ח', למדנו סמסטר אחד עם המדריך רוני נווה שהיה מאוד מוכר בהרצליה השיעורים היו מאוד פופולריים דווקא בקרב הבנים כיוון שזה איפשר להם לרקוד ריקודים עם הבנות
רקדנו ניגון עתיק, דבקה דלעונה, מים מים, והיה ממש כיף הבעיה היתה להביא את התלמידים מהשיעור בשעות הלימוד לחוג אחה"צ שזה באמת יותר קשה, ולכן יש חשיבות דווקא לרקוד בשעות הלימודים יש דרכים להנגיש את ריקודי העם לילדים ובני נוער, המדריכים צריכים לדעת איך לעשות את זה
 
יוניון עד היום איני קורא את הסופרים שנכפו עלי

כל ההסופרים שנכפו עלי בבית ספר ב"מקצועות החובה" (עגנון, ביאליק, וכד'), איני קורא אותם היום. תשאל כמה אנשים אוהבים את מקצוע הנת"ך, לאחר שנכפה עליהם בבית הספר. ועוד מקצועות אחרים שנלמדו בבית ספר, נזרקו עם תום הלימודים ללא שימוש. בבקשה: אל תעשה זאת לריקודי העם.
 

uounion1

New member
אשר ,לא קרה לך שאמרת לעצמך,......וואלה אם היו

כופים עליי בילדותי את זה...היום הייתי מאושר יותר...לילד אין ניסיון להבין מה טוב לו ..מאיזה תחום שהתנסה,ישיג ערך מוסף כשיתבגר..לרקודי עם ערך מוסף עצום!1פעילות גופנית2שירים3חברה4תקשורת,לא רק עם ישראלים5בילוי בכל יום שיבחר.במחיר אפסי,.הריקודים מחצינים אותך...אין מה להשוות זאת ללימוד תנך,הסטוריה...שסוגרים אותך...הכל שואף ל1,..לכן השנאה למקצוע השגי.....
 
לא כל האנשים כמוך

וחבל מאוד שפיתחת כזו התנגדות למשהו שלמדת בבית הספר, אני מקווה שלקחת משהו מבית הספר ההבדל אגב הוא בד"כ במורים ולא בחומר הנלמד
 
סיגל לא פיתחתי שום דבר נגד בית ספר

אני נגד כפיה, מכל סוג שהוא. בבית ספר יכול להיות נהדר, אבל שנים רבות לאחר שמסיימים אותו, עדיין נשאר "טעם של שיעור" בנושאים מסויימים. ו....נכון, המורים לספרות היו לי לא בדיוק חיבבו על תלמידיהם את המקצוע. עכשיו תארי לך (עם תקציבי משרד החינוך) מי ילמד ריקודי עם בבית ספר.
 
אני לא מסכימה איתך

נכון שלא אקרא להנאתי את ש"י עגנון, ביאליק וכו', אך אין מאושרת ממני על כך שאני יודעת ומכירה אותם ואת יצירותיהם. בעיניי להכיר סופרים אלו זה לא בגדר חובה אלא בגדר זכות, למרות שהיא היתה כחובה בבית ספר. כך גם לגבי היסטוריה, אזרחות וכו'. בנוסף, התנ"ך הוא ספר אהוב עליי ביותר, למרות ואולי בזכות כל מה שלמדתי בבי"ס. האם הייתי פותחת אותו אלמלא בית הספר? קשה לי להאמין!. בטח ובטח שלא הייתי פותחת ספרי לשון, אך הענין שלי היום בתחום קיים דווקא בזכות אותה חובה. במילים אחרות, אני לא רואה קשר בין מקצועות חובה בבית ספר ובין שנאה/ אהבה של צעירים כלפיהם. יש כאלו שזה משפיע עליהם לכיוון אחד, ויש כאלו שזה משפיע עליהם לכיוון השני. אני לא בטוחה שהכנסת ריקודי עם כמקצוע חובה בבי"ס זה הפתרון, אך אני גם לא בטוחה שזה יגרום למגמה שלילית.
 

uounion1

New member
החובה יוצרת לפעמים שנאה,אך יוצרת גם מודעות

הנוער לא מודע לרקודי עם ולכן נגרר אחרי סטיגמות והכח השולט
 
לריקוד האש היקרה

לא מזמן היה דיון ארוך בנושא. חשבתי לתומי שהפרוייקט עבר מן העולם. לצערי, לא כך הדבר. את הבאת דוגמית אחת, ואני שמעתי לפני זמן מה את הביצוע החדש של "שמרי נפשך". אני מודה שהוא העביר בי צמרמורת, ולא מהסוג הנכון.
 
חחחחחחחחחחח...

ראפי יקר שלי- במצעד הריקודים השנתי זכה השיר "שמרי נפשך" בביצוע החדש של מיכה ביטון וחני (לא זוכרת שם משפחה) במקום החמישי במעגלים, אך להבדיל מ"צדיק כתמר" שהושר בדיוק באותו לחן, "שימרי נפשך"הוא לחן שונה לחלוטין, ואציין כי לטעמי הוא דווקא כן קלע! זה היה משהו אחר, ודי מעניין.
 
לויזה

טוב, העובדה ששיר זכה במקום החמישי במצעד השנתי לא ממש עושה עלי רושם, או מעידה על טיבו. צריך לזכור מי הצביע, באלו מקומות היתה ההצבעה, ואז האמינות של הבחירה מקבל אופי שונה במקצת. חוצמזה, העובדה ששיר בן שבועיים מקבל מקום חמישי במצעד שנתי צריכה לגרום להרמת גבה כלשהי, אבל, מי אני שאשפוט.
 

25306yosef

New member
"שמרי נפשך" בביצוע החדש של מיכה ביטון וחני...

על פי הנתונים באתר של גדי ביטון, היצירה המוסיקלית בשם שיר משמר (שימרי נפשך) שמספרה הוא 033729 הולחנה על ידי המלחין סשה ארגוב וחוברה על ידי התמלילן נתן אלתרמן. מבצעי השיר על פי הנתונים באתר של גדי ביטון הם: מיכה ביטון וחני דינור. ועכשיו עם הנתונים האלה אפשר לגשת למערכת המידע של אקו"ם ולחפש את העיבודים המוסיקלים החדשים שככל הנראה הופקו מתקציב משרד התרבות והספורט. ואלה הנתונים שהתקבלו: ליצירה המוסיקלית בשם שיר משמר (שימרי נפשך) שמספרה הוא 033729 יש 55 גירסאות שונות, אין שום גירסה שמבוצעת על ידי אדם ששמו כולל את המילה ביטון או מיכה וגם לא בכתיב חסר בטון או מכה. כמו כן אין שום גירסה שמבוצעת על ידי מבצע ששמו כולל את המילה חני או חנה או דינור או דנור. אז מה כן יש ? להלן רשימת 51 הגירסאות השונות: 1. חוה אלברשטיין - עיבוד: משה וילנסקי 2. אביבה שוורץ - עיבוד: אריה לבנון 3. נתנאלה 4. חוה אלברשטיין - עיבוד: משה זורמן 5. אורה זיטנר 6. מתי כספי 7. זהרירה חריפאי - עיבוד: מישה בלכרוביץ 8. זהרירה חריפאי - עיבוד: רפי קדישזון 9. חוה אלברשטיין - עיבוד: חוה אלברשטיין? 10. חוה אלברשטיין - עיבוד: קובי אשרת 11. אחינועם ניני וגיל דור - עיבוד: גיל דור 1 12.מקהלת המיולה 13. גליה ירון 14. אחינועם ניני ותזמורת פילהרמונית - עיבוד: גיל דור 2 15. דרור כהן 16. גילה חסיד 17. ???? (אין נתונים במערכות המידע של אקו"ם על גירסה זו) 18. לנה 19. אחינועם ניני - עיבוד: דורי פרנס 20. קרן הדר 21. גבי ארגוב ודפנה זהבי 22. טל אליה 23. ערוץ 33 - קפה תיאטרון 24. רונית אופיר 25. אתי אנקרי - עיבוד: מיקי גבריאלוב 26. אתי אנקרי - עיבוד: רפי קדישזון 27. נתנאלה, יובל ח, גוב ג, דותן ד, רוזן ע 28. שלישיית דונה סי 29. מרגלית צנעני 30. עדי כהן 31. דורית פרקש 32. שלומי סבן 33. ?????? (אין מידע לגירסה זו במערכות המידע של אקו"ם) 34. נתן סלור 35. מישה בלכרוביץ וטל בלכרוביץ 36. אביבה שוורץ - עיבוד: עודד פנחסי ודניאל שליט 37. ?????? (אין מידע לגירסה זו במערכות המידע של אקו"ם) 38. משתתפי מחווה לאומן בקאמרי - עיבוד: רפי קדישזון 39. ?????? (אין מידע לגירסה זו במערכות המידע של אקו"ם) 40. ליאת אלקן היימן 41. יעלה אביטל ושלישיית עתר 42. משתתפי מחווה לאומן בקאמרי - עיבוד: אורן אלדור 43. בנד סוויט ליטל 44. יהודית רביץ 45. אביתר בנאי ותזמורת המהפיכה 46. דודו זכאי 47. עופר כלף 48. מאי ישראלי 49. קרן הדר 50. שילה פרבר 51. רונית רולנד 52. אביתר בנאי והסימפונייטה באר שבע 53. תוצרת הארץ 54. ?????? (אין מידע לגירסה זו במערכות המידע של אקו"ם) 55. רמה מסינגר אין פרטים על הפרוייקט של גדי ביטון במערכות המידע של אקו"ם !!!
 
לא מדובר בביצוע מחודש, אלא בשיר חדש

השיר מורכב משני שירים ישנים - "שיר משמר" של נתן אלתרמן ו"שיר משמרת" של בתו תרצה אתר. צירפתי קישור עם הסבר על השירים, כדאי לקרוא, אני סיפרתי זאת כשלימדתי את הריקוד בחוגים שלי. אני אוהבת תמיד לתת קצת מעבר על השיר או הריקוד, ולא רק ללמד ולרקוד בלי לדעת מה מסתתר מאחורי זה.
 
למעלה