אני אשכלל את תשובת זוהר
1) הספירה העברית, היא מבריאת האדם, לפני כן, ישנם עוד 6 ימים, אשר אין אנו יודעים את אורכם. שהרי אף לפני בריאת צבא השמיים ביום הרביעי, נכתב "ויהי ערב ויהי בוקר", אז אין לנו השגה בכוונה. יתכן שה' ברא את העולם גם במילארדי שנים. בקשר למה שכתבת כאן : >גם אלוהים היה צריך מיליארדי שנים בשביל "לברוא" את האדם?< ואם ה' ברא את העולם ב - 6 ימים - ה' צריך 6 ימים בשביל "לברוא" את העולם ? ואם ה' ברא את העולם בדקה, ה' צריך דקה בשביל "לברוא" את העולם ? אתה יכול לשאול זאת על כל פרק זמן, מה ההבדל בין מילאדי שנים לבין שנייה ? אלו עניינים יחסיים. ה' יכול לברוא את העולם במילאדי שנה - כי כך רצונו. בדיוק כמו שרוצנו יכול להיות בריאת העולם ב - 6 ימים, 7 ימים, או אף שנייה, או אף לא בזמן - אלא פשוט "בריאה". 2. אכן, אין אנו סומכים על שיטות התיאוך המדעיות, מכיוון שהם בלתי מדוייקות בעליל. בבדיקת פחמן 14, נמצא שכלב ים בן 1000 שנה (כאשר הוא היה חי), ויש עוד מקרים רבים שמעידים על אי דיוק זה. אי דיוק זה נגרם מכמה סיבות : 1) התיאורך מתבצע, בהנחה שהעולם מיצירתו עד היום, לא השתנה - ותנאיו נשארו זהים. ברור שלא כך הדבר - שאף בתורה מוזכר המבול, אשר שינה את כל פני כדור הארץ. 2) ובפרט כל פני כדור הארץ באו במגע עם עופרת - אשר משנים את מהירות הריאקציה עם פחמן 14 בצורה לא קונבנציונאלית. דהיינו, העולם עבר שינוי אשר גרם לתיאורכים להיות בלתי-קבילים. 3) העולם נברא בצבינו ובקומתו, ואף חז"ל אומרים זאת מפורשות. האדם נברא בן 20, ואילו העץ בן 100. והיום, אנו יוכלים להגיד זאת על הכוכבים, שנבראו בני מיליוניו ומילארדי שנים. אם היית מסתכל על האדם, היית אומר שבן 20. אם על העץ, בן 100. אבל שהרי נבראו רק לפני יום ! דהיינו, נבראו בצביונם ובקומתם. וכך גם כל עולמנו. מביא לכך רב משל, שאיני זוכר את שמו, על פסל שמפסל פסל, של אדם זקן, בן 70. באים 2 אנשים, הפסל שואל אותם בן כמה הפסל, אחד אומר - בן יום, השני אומר - בן 70. והרי ששניהם צודקים ! השרי מבחינה חזותית, הפסל בן 70 - שהרי הזקן, בן 70 הוא. ואילו הפסל עצמו, ממתי שנבנה - רק בן יומו. וכך גם עולמנו, ה' פיסל את העולם ביום, אך מבחינה חזותית - נראה כבן 13.7 מילארדי שנים, אם אינני טועה. מבחינה הדינוזאורים : התורה מדברת אודותם מפורשות, "התנינים הגדולים", ומספר שמות אפשר להוכיח שתנין הכוונה למשפחת בע"ח, שהרי הנחש נקרא נחש, ולאחר מכן - תנין. והנחש ממשפחת הזוחלים הוא -זאת אומרת, תנין הוא כינוי למשפחת-הזוחלים. משפחת הזוחלים הגדולים - דינוזאורים. ומהיגיון - כל הבריאה מפרטת מיני בע"ח, ורק "התנינים הגדולים", חיה ספציפית ? וכי דווקא תנינים, שהרי פילים ולוויתנים יותר גדולים ? הכוונה לזוחלים גדולים - שהרי הם משפחה בפני עצמם. תיאורך הדינוזאורים, נעשה עלי ידי תיארוך העצמות, ושכבות גיאולוגיות. שיטת תיארוך העצמות - לא קבילה מהסיבות שציינתי לעיל. ושיטת השכבות הגיאולגיות - לא קבילה מהסיבה, שכדור הארץ עבר מבול גלובלי, אשר שינה את כל פני כדור הארץ, ואת כל פני האדמה, הן הפנימית והן החיצונית, וכך השכבות הגיאולגיות לא קבילות, כי אינך יכול לתארך אותם בדיוק, כפי שהיו במציאות, כי עברו שינוי. אם באמת השכבות היו מתפתחות טבעית, ללא גורם-חיצוני ששינה אותם, אז זו הייתה אמת לאמיתה (ועדיין, היה את עניין ה"צביונם ובקומתם"). אך מכיוון שכל פני כדור הארץ השתנו בעקבות 2 מטאורים שפגעו בכדור הארץ, ותהומות רבה נפתחו, השכבות הגיאולגיות התפתחו בצורה לא אחידה ועקבית, לא טבעית ללא הפרעות, אלא על ידי התערבות גורם חיצוני. מעבר לכך, כתוב שה' "בורא עולמות ומחריבן", ואנו רק העולם השישי - יתכן שהדינוזאורים היו קיימים בעלומות שקדמו לעולם הנוכחי. ולצורך העניין, יתכן שכל שכבה גיאולוגיות מייצגת עולם אחר ששרר כאן. והנה ראה בקישור, את אי-הדיוק בעניין השכבות הגיאוגליות, וממצאי המאובנים : http://www.shevanet.org.il/04/04-17.htm