מבקשת להעלות סוגיה לדיון

batgalim

New member
מבקשת להעלות סוגיה לדיון../images/Emo105.gif

האם לדעתכם ניתן לפרוס קלפים בשאלות גלובליות? למשל, אסטרולוגים רבים נוטים בתחילת כל שנה לתת תחזית שנתית למצב המדינה, למצב אישים פוליטיים ולסוגיות אחרות המעסיקות את האומה... האם לדעתכם יש אפשרות לעשות זאת גם דרך הטארוט?
 

צ ל י ל 8

New member
אני יודעת ש..

להילה בסגול היה פעם כתבה לעיתון "את" (אם אני לא טועה) ושאלו אותה כל מיני שאלות על המצב בארץ, על אישים, על פנינה רוזנבלום וכדומה. וכן, היא ענתה לפי קלפי הטארוט. אני אעלה לכאן את הכתבה.. אני אישית לא מאמינה כ"כ שזה ניתן לעשייה. זה פחות אישי וזה כביכול נוגד את העיקרון שבו "אסור לשאול על אדם שלא עפ"י הסכמתו". אני אעלה את הכתבה לדיון....
 

batgalim

New member
תודה צליל../images/Emo110.gif

אבל נניח שזה לא על אדם מסויים, אלא על תהליכים מדיניים... על אפשרויות שונות להצלחת מהלך או הכשלתו. למשל - בענין השבויים, האם יכולנו לדעת דרך הקלפים אם בסופו של דבר המהלך של החזרתם יצליח או לא? אני מתכוונת שאלות מהסוג הזה.
 

blackcat2

New member
לדעתי זה אפשרי../images/Emo187.gif

מאחר ומדובר בנושאים לאומיים ויש להם במידת מה נגיעה ליחיד אינני רואה כל מניעה מוסרית מלפרוס על נושאים אלו. מה שכן, הטארולוג צריך להיות פתוח לקליטת משמעויות הקלפים בהקשרים אלו ולעשות את הסוויץ' האינטואיטיבי המתבקש.
 

צ ל י ל 8

New member
אני לא מצליחה להעלות את הכתבה..

לדעתי האישית, לא ניתן לנבא דברים שכאלה. זה "גדול" מדיי. שהרי אם היה אפשר לנבא דברים כאלה חשובים, האם היה אפשר לדעת אם האסטרונאוטים יחזרו? האם תהיה רעידת אדמה והיכן? מתי תהיה המלחמה הבאה? היה אפשר למנוע אסונות ולחזות ארועים גדולים. אני חושבת שיש גבול עד כמה ניתן לדעת. גם האסטרולוגי הלא מדוייקת כ"כ בנושאים אלה...
 

צ ל י ל 8

New member
אין כאן עניין של מוסריות...

זה יותר עניין של קולקטיביות יתרה. האם את יכולה לשאול: האם השביתה תסתיים בשבוע הבא?
 

batgalim

New member
צליל../images/Emo79.gif

אני לא יכולה לשאול את השאלה איך שהצגת אותה, אבל - מה אם אשאל: "מה עלי לדעת על השביתה לתקופה של השבוע הקרוב...?"
 

צ ל י ל 8

New member
ולעניין השבויים שהעלתה בתגלים

נראה לך הגיוני לשאול: מה עליי לדעת על החזרתם של השבויים לארץ? לא נשמע קצת מצחיק??? מה כבר אפשר לדעת על השביתה שאת יכולה לשנות??? זב בעצם כל העניין, אלה דברים שאת באופן אישי לא יכולה לשנות. אז מה יתן לשאול "מה לעיי לדעת"? זה לא כמו עניינים של בינו ובינה..
 

blackcat2

New member
הי../images/Emo9.gif הבהרות

אין פה ענין של ניבוי אלא בחינת פוטנציאל. אם ניתן לנבא פוטנציאל להצלחת קשרי אהבה ומשפחה, לימודים קריירה וכו' למה לא ניתן לצפות את סיכויי השכנת הסכסוך ביננו לבין אויבינו וכדומה. כל עוד אנחנו מדברים על הגורמים המשפיעים ולא על התהליכים "כמתנהלים עצמאית" לא נראה לי שיש בעיה לבחון זאת. לדוגמא: מה פוטנציאל הסדרת הסכסוך נוכח השיחות בין X ל- Y בחצי שנה הקרובה? מה את אומרת?
 

צוף3

New member
נשמע מעניין, בואי תפרסי על זה

תני מעט רקע (את הפוליטיקאית מביננו) צרפי את הפריסה ונראה איך ניתן לפרש את זה. נשמע נחמד, לא?
 

צוף3

New member
ועוד שאלה, חתלתולה

האם ניתן לשאול את הדבר הבא: מה הפוטנציאל שיירד גשם ביום שישי הקרוב? סיכום מה דעתך?
 

batgalim

New member
הי צוף ../images/Emo188.gif

הפוטנציאל לגשם אינו תלוי בפעולות שינקטו בני אנוש... לעומת זאת - הפריסה שחתולה הציגה מראה שקיימים מגעים להסדרת הסכסוך, מישהו עושה משהו למען הדבר, ולכן - הפוטנציאל שיתרחש "משהו" בנדון - קיים! מתומרת?
 

צוף3

New member
או.קיי, אז שאלה אחרת

כפי שהעלתה בזמנו תמי לפורום: מה הפוטנציאל שמכבי ת"א תנצח במשחק הכדורסל ביום x? סיכום עכשיו השאלה מדברת גם על פוטנציאל וגם על פעולות הקשורות לבני אנוש, וזה עדיין לא משהו שהייתי מפרשת באופן אישי. מה דעתכן?
 

blackcat2

New member
דווקא במקרה הזה../images/Emo39.gif

אני חושבת, באופן אישי, שכן היה ניתן לבחון פוטנציאל למרות שאף לא אחת מאיתנו היא שחקנית מכבי. משמעות הפוטנציאל אינה בהכרח מעידה על הצלחה בכל מחיר אלא על פוטנציה. מצטערת שאני מגיבה רק עכשיו. היה לי יום ארוך מאד מאד בעבודה ורק עכשיו יש לי זמן.
 

צ ל י ל 8

New member
פוטנציאל יש תמיד

בכל דבר. זה גורם לי לחשוב אם כן, זא מה הטעם לברר אם יש פוטנציאל בכלל. טוב, נאמר שיש פוטנציאל עצום למכבי לנצח את המשחק. אבל מה, בדיוק אחד השחקנים שבר רגל ובלעדיו המשחק "הלך". מה הועילו חכמים בכך? האם ניתן לעלות על כזה דבר?
 

batgalim

New member
נראה לי שכן...../images/Emo20.gif

ואספר לך משהו שקרה לי עם הקלפים - לפני כשנתיים עשיתי מספר פריסות לבחור צעיר, קרוב משפחה שלי. בכל שאלה ששאל - יצא קלף הצדק... אם בפריסה בנושא זוגיות, אם לגבי העבודה, לגבי כספים - תמיד תמיד יצא לי קלף הצדק בפוטנציאל (בפריסות קלטיות). לא הבנתי מה הבעיה... לבחור לא היו בעיות, השתחרר מהצבא בדיוק, הכיר בחורה נחמדה, ידע במה הוא רוצה לעסוק... אמרתי לו שהוא צריך לשים לב שלא להסתבך בדו"חות, בתאונות וכד'... לאחר חודש או יותר, הבחור יצא לבלות עם חברתו ועם עוד זוג חברים, מעבר לפינה חיכה להם החבר הקודם שלה, שמסתבר שהיה עבריין והחלה תיגרה... למכר שלי נפתח תיק פלילי, הוא נפרד מהבחורה, לא יכל לעסוק במה שרצה כי נפתח לו תיק במשטרה ולא הסכימו להעסיק אותו, גם כספית זה השפיע כי הוא הצטרך לשלם הרבה כסף לעורכי דין כדי שיוציאו אותו מהצרה... ב"סיפור" הזה התערב צד שלישי - שלא היה מוכר כלל לשואל, והשפיע על כל מהלך חייו בתקופה המדוברת... קשה לי להסביר איך הקלפים "ידעו" מה עומד להתרחש... מה את אומרת? אני חייבת לסיים לכתוב עכשיו, אבל יש לי עוד סיפורים כאלה...
 

צ ל י ל 8

New member
לפעמים יש דברים נסתרים גם מאיתנו

לא תמיד אנו יודעים לפרש את מה שהקלפים רוצים לאמר בדייקנות רבה. אבל-צריך לשים לב תמיד לקלף מסויים שחוזר על עצמו שוב ושוב. זה המסר הכי חשוב של הפריסה, מה שהכי צריך לדעת..
 
למעלה