מדוע הפציעה ברוכב ישראל מושתקת?

בזנר דן

New member
הבעת צער

נרשמה הודעתו של אבי בנושא תאונת הדרכים במהלך "רוכב ישראל". מבחינתי הענין של ההתנצלות או הבעת הצער התקבל והנושא סגור. נשאר פתוח נושא החלמתו של בועז, ותחקיר ממצה על נסיבות התאונה. בתפילה להחלמה מהירה של בועז נסיים בברכה בזנר דן
 

ענת כ

New member
../images/Emo45.gif כל הכבוד דן!!

כצפוי אתה יוצא גדול!! החלמה מהירה לבועז גם ממני.
 

levinerez

New member
גם אני רוצה לאחל החלמה מהירה לבועז

שמישהוא יזכיר לי את המשפט של חזלינו: "אלף חכמים לא יעצרו את הגלים של אבן אחת שזרק טיפש למים" מישהוא זוכר את המשפו המדיוק??
 
אלף חכמים לא יצליחו להוציא אבן שזרק

אלף חכמים לא יצליחו להוציא אבן שזרק טיפש אחד לבאר... אף אחד לא משתיק או מטייח את התאונה. נמסר מידע מוסמך ומעודכן על מצבו של בועז. מי שהיה ברוכב יודע את זה, וגם כאן בפורום ובאתר צימוק יש עדכונים. די לנסות ללכלך על אנשים טובים שעושים עבודה למופת. כמשתתף השנה לראשונה ברוכב נוכחתי ביעילות הארגון של צימוק, כולל בטיפול בתאונה. תאונות קורות ברכיבה, זה חלק מהסיכון שכולנו נוטלים. להעביר 300 רוכבים את הארץ ללא תאונות זה קשה. ברור שאף אחד לא חושב שהוא יסיים את הרוכב בבית החולים, אבל תאונות דרכים קורות. לדן, ישר כח על הארגון והטיפול ברוכבים במהלך המסע. תגובתך לטענות המופרכות שהועלו כאן היה מכובדת ועניינית. לך ולאנשי צימוק - תודה רבה על החוויה המדהימה. המשיכו בעבודתכם הטובה.
 

levinerez

New member
הכוונה הייתה להודעה שהתחילה

את כל השרשור המיותר הזה - הודעה אחת עושה אלף גלים מיותרים!
 
מדוע אף אחד לא מתייחס לעובדה

שדן כותב פה בפורום שמעולם לא היו תאונות במסגרת רוכב ישראל? למרות שהיו.........ברוכב 2005 רוכב ורוכבת נפצעו והגיעו לבית חולים. למה להכחיש? לא ממש מוסיף לאמינות.
 

bazzik

New member
אבי, אתה צודק , אל תרתע מהתגובות

שלום אבי , שלום דן ואחרים נושא התאונות קרוב לליבו של כל רוכב כביש והיתעניינות בתאונה אינה מציצנות אלא גילוי אמפתיה לרוכב (שחשים קירבה אליו מן הסתם גם אם לא חברים או קרובי משפחה שלו, כאן בפורום כולנו חברים) וכן ניסיון ללמוד מן המיקרה למען אי הישנותו בעתיד. אז ככה זו דעתי 1. השתתפתי ברוכב , הייתי קרוב לארוע אך לא עד ראייה. 2. נושא הבטיחות ברוכב נוהל יפה , אך לא מספיק טוב.ולא רק בבחינת "תמיד יש מקום לשיפורים" 3. הייתה הישתדלות ניכרת מצד המארגנים - אך זה לא תמיד מספיק.היה צריך לנקוט בצעדים קשים יותר נגד רוכבים שהפרו הנחיות בטיחות ברורות. 4. כיון שדן מיצג צד מסחרי (וכל הכבוד לו על האירגון והביצוע) הוא אינו יכול לבצע זאת . המסקנה - יש למנות קצין בטיחות חיצוני עם סמכויות אכיפה וכך גם דן יהיה פטור מהאי נעימות הכרוך בכך - והמבין יבין. 5. כשל בטיחותי (לדעתי) היה כרוך בכל נושא הרכב הזה שגרם לתאונה - מדובר פה ברכב הצילום כבר מן היום הראשון חשתי אני וגם רוכבים אחרים, כי הרכב נוהג בצורה בעייתית כיון שמעייניו נתונים לצילום (זויות ,קירבה, וכו') ולא לבטיחות הרוכבים. אין טעם כאן לפרט את הנקודות הנוגעות לרכב הצילום. אומר רק כך - אקדח שמופיע במערכה ראשונה יורה במהלך ההצגה. ודי לחכימא 6. אין שום מקום להתנפלות של דן על אבי. דן , דבריך היו קשים ומיותרים בכל הנוגע לאבי הרשקוביץ ואם תוסיף התנצלות כאן בפורום נדע כי הפנמת. 7. לעצם התאונה כעד שמיעה קרוב, יש כמובן רשומון הנובע מן הצד בו נמצא המספר. הנהגת ברכב ואחרים טוענים כי הוא ביצע דרפטינג. אולי כן ואולי לא. אבל זה לא משנה , אתם יודעים למה ? כי לכל אורך הרוכב בוצע דרפיטנג על רכבים מלווים !! הנקודה בה הייתה התאונה אינה מקום לדרפטינג לדעתי כיון שהמקום היה סוף העלייה להר חזקיה (או משהו דומה) אזור מישורי של קצה העלייה לפני תחילת הירידה. רכב הצילום (לא ליווי) זיגזג מדי פעם בין רוכבים ודבוקות ונצמד מידי ושנה מיקומים יותר מידי והוא מקור הבעייה. עד כאן. בברכת החלמה מהירה לבועז. בועז
 

Zeev Kovalsky

New member
אבי

למען גילוי נאות, למה שלא תאמר מה מניע אותך לעסוק בזה באופן כ"כ אינטנסיבי? יש לך עיניין אישי בזה?
 
תחקיר והפקת לקחים

אתחיל מזה שאני לא מכיר את נסיבות האירוע וגם לא השתתפתי הרוכב, אבל מה לנו כי נלין על המשטרה.מע"צ, עיריות, ממשלה, ונהגים אחרים, אם בארוע כזה שמאורגן למען רוכבי אופניים קורת תאונה קשה? מי שרוצה לחנכך נהגים אחרים "שיש חיים בשוליים" ולדרוש דרישות מכולם לא יכול להשלים עם אירוע כזה !!!!! וגם אם הנושא בחקירה, הדיון הציבורי צריך להתקיים, ויש הלהתריע, להפנים ולעשות חושבים על צורת הרכיבה בקבוצות והאם ה"כללי הבטיחות " שאנו מישמים נכונים או לא ( זו לא בתאונה הראשונה בקבוצה שמלווה ברכב )! כולנו רוכבים לבד ו/או ליווי ואולי ישאיזה לקח להפנים וללמוד מארוע זה? עיקר הדיון צריך להיות בתיחקור האירוע והפקת לקחים ועם אפשר פירסומם לכל . הקלות שבה התאונה נסלחת ע"י כמה אנשים למעלה (" אירגון מצויין" , "סטרנדרטים גבוהים") קצת לא משתלב עם תוצאה כזו תוך כדי רכיבה בכבישים סגורים. אין בזה להטיל אשמה על מישהו (אני באמת לא יודע) אבל יש חשיבות להצגת האירוע , התחקיר ומסקנות בצורה מסודרת ובזמן סביר. תגובה כמו ","תאונות קורות ברכיבה, זה חלק מהסיכון שכולנו נוטלים" לא תוביל להגברת הבטיחות , לא ברוכב הבאה ולא בכלל. my 2 cents
 

צורחה

New member
לפני שאתה מנדב שני סנט

בוא וקבל כמה עובדות שעשויות לשנות את נימת דבריך. בניגוד אליך הייתי יותר קרוב - עברתי שם כשהאמבולנס כבר טיפל בו. לא מספיק קרוב בשביל להעיד על השניה שבה זה התרחש אבל מספיק בשביל להבין שכתבת דברים שמבוססים על הנחות שגויות. * הרכיבה של הנפגע לא היתה בקטע שבו רכבנו בקבוצה גדולה אלא ממש לקראת סוף רוכב ישראל בקטע רולינג מאוד סלקטיבי. רוב הדבוקות היו מאחורינו והוא היה בשליש הראשון של הרוכבים שכאמור היו הסנונויות הראשונות לכיוון נטפים. אנשים רכבו שם בבודדים או שניים שלושה בדיוק כמו שאנחנו רוכבים באופן פרטי, מי שלא רוכב עם קבוצה מאורגנת. ההערה שלך ש"זו לא התאונה הראשונה בקבוצה שמלווה ברכב" לא רלוונטית. * הכביש היה פתוח לגמרי כמעט ללא מכוניות, הרבה פחות מביום שבת באזור בית שמש. המסקנה שלי מהכביש הזה היא שהלוואי והייתי רוכב רק בכבישים כאלה. * נאמר לי שהרכב בו הוא התנגש היה נייח. זה כמו להתנגש במכונית חונה. איזה לקחים מסעירים אפשר להפיק - שמומלץ להסתכל על הכביש ולהזהר ממכוניות חונות? * האירגון היה בפרוש מצויין וזה לא מה שגורם למישהוא לסלוח או שלא. גם לא מעלים אף אחד על המוקד בקלות מאידך. אנשים נתנו עדות במשטרה ויש חקירה. עד שלא יתבררו כל העובדות אין על מה לבצע דיון ציבורי נוקב כדרישתך. עם מה אתה בדיוק מתריע, מפנים ועושה חושבים. אם אתה מסתתר מאחורי ניק "החיפזון מהשטן", אנא הורד כמה סימני קריאה שמאחוריהם אין כלום. בברכת החלמה מלאה לבעז.
 
היתה תאונה ברוכב ישראל !!!!!!!!!!!!

כל יתר ההסברים הם נפלאים, אבל זאת התוצאה...... פעם קרו לזה מבחן התוצאה בבטיחות מתחלים מהדברים הקטנים , כדי שהארועים החמורים לא יקרו. וכאן יש פצוע קשה בארוע עם כבישים סגורים, לרוכבים בלבד וכולם עסוקים בלספר כמה נפלא היה ואיזה ארגון מופתי וכמה הגדישו לבטיחות. ורק חוסר מזל גרם לפצוע קשה,,,כמה חבל. לצערי גישת הסמוך הישראלי מבצבצת מכל פינה. בגישה כזו לעולם לא יהיה יותר בטוח לרוכבי כביש, כי תמיד יש תרוץ, הסבר וחוסר רצון לקחת אשמה ולהפיק לקחים הניק נחמד , לא?
 

natibergman

New member
הניק הוא של שפן פחדן לא? ../images/Emo28.gif

אדם שפוחד להזדהות (שזה בסדר ברוב המקרים אבל לא כאן), נרשם במיוחד בפורום בשם פרובוקטיבי בשביל להטיל רפש בחברה מסחרית בלי לדעת מה היה שם ובכלל בלי להיות שותף לחוויה. אין לך זכות דיבור (למרות שהפורום סובל הכל) ודן בזנר בכלל לא חייב לך אישית דין וחשבון. נשמע כאילו אתה אינטרסנט שמחפש לפגוע בו. מניעיך נשמעים כמו רוע לב צרוף ולא לחפש משהו חיובי הרי 99.9% כותבים ביקורות חיוביות על הרוכב למרות התאונה. גם אם הכבישים היו נקיים לגמרי מרכבים ממטולה ועד אילת אז מישהו יכול היה להיכנס במדרכה או בעמוד בצידי הדרך או ליפול על הכביש או לעוף לתעלה. סתם כי ככה זה שאתה נמצא בחוץ על 2 גלגלים - כלי לא יציב מטבעו. רגע אחד מישהו מוריד את הראש, חושב על המקלחת אחרי הרכיבה, חטף פנצ'ר או סתם עייף והופ יש לך נפילה. כמו שזה קרה ברוכב זה יכול לקרות ליד הבית רק ששם יש ריכוז של 350 איש ביחד אז הסיכוי שזה יקרה שם הוא פי 350 יותר מאשר רוכב בודד יפול (סתם זרקתי מספר זה לא קורס הסתברות). העניין הוא שזה קורה לך ליד הבית אז מקסימום חברים שלך (אם יש לך כאלה) יפתחו לך שרשור בפורום של החלמה מהירה. אתה סתם מחפש פרובוקציה זולה אחרי שהנושא כבר די מוצה אחרי כמה ימים. מאחל לנו כקהילה כמה שפחות תאונות אך בואו נהיה מציאותיים - יהיו תמיד גם בכבישים שקטים רק אולי לא נשמע על זה. כי זה לא מעניין יותר מדי אף אחד אלא אם כן זה מישהו מאד פעיל בפורום שכולם מכירים. הלקחים מהאירוע המצער יופקו - דן כעסק מסחרי שדואג ללקוחותיו (כרגע והעתידיים) יעשה זאת כמו גם חברת הביטוח ומשטרת ישראל. זה לא יהיה מיד כי החיפזון מן השטן וצריך לחקור ולבדוק בצורה יסודית... רק להבהיר אין לי שום קשר אישי או מקצועי לדן פרט לזה שרכבתי בכמה אירועים שהוא אירגן כמו רוב הרוכבים התחרותיים שבאים לאירועים שונים. אם הייתה לי לרגע תחושה שמזלזלים בבטיחות שלי באירועים שלו אני לא הייתי שם. סתם צורם הניסוח שלך ואני שמואשם בבוטות לעיתים תכופות בד"כ בעל עור של פיל... ולבועז הפצוע שאני לא מכיר אותו החלמה מהירה ושישוב לאיתנו כמה שיותר מהר.
 
שפן,פחדן אבל צודק

אני לא מכיר את דן ואין לי שום איטרס לפגוע בו או בחברתו , עד כמה שידוע לי הוא אירגן ועשה רבות למען הענף. אני גם לא צריך דין וחשבון ממנו והוא לא חייב לי כלום. לדעתי אני לא מטיל רפש אל אף אחד רק מציין כמה עבדות. אפילו נסיבות התאונה כמו שמתארות בשרשור לא מסכמות על כולם, אבל זה לא העניין. העניין הוא האדישות שיש פה לחיי אדם. יש תחושה שנושא הבטיחות קיים רק ברכיבות זכרון, אבל כשזה נוגע למעשינו אנו, ישר כל מנגנוני ההגנה קופצים ואנחנו משארים את הנושע לאחרים שיטפלו בו ( משטרה, חברות ביטוח או דן) . קרה ארוע חמור מאד עם תוצאה קשה ויש לתחקר אותו ואת כל האירועים לפני ואחרי, לדון ואולי לנסח המלצות חדשות לרוכב ישראל, וקבוצות או לבודדים אירוע כזה צריך היה לסחוף דיון על בטיחות ועל כללים ולהוות מנוף לשינוי אבל במקום זה ישר מקטלגים מי בעד ומי נגד ולמי יש אינטרסים . נושא השם הוא נקודה נחמדה להתלות בה , אחרת היו צריכים להתייחס לעובדות ולא נרשמתי בשביל זה במיוחד, פשוט היית על השם הזה כשרצתי להגיב
 

natibergman

New member
דיון זה נחמד אפילו חשוב אבל פה?

קודם כל יש אדם שמאושפז בבית חולים ואנחנו חודרים לו לצנעת הפרט בלי אישורו ובלי ידיעתו בלי קשר לסיבה לתאונה. דבר שני ציינו פה שיכול להיות שתהיה תביעה שתגיע לבית משפט או לא (לא משנה מי את מי) ודברים שנאמרים פה יכולים לפגוע בחקירת ומציאת האמת (שיבוש הליכי חקירה). אנחנו כקהילה שחשוב לה ובכלל לא אדישה להיפך - אסור לנו בשום אופן להתערב בין המשטרה, דן וחברות הביטוח עד שיהיו מסקנות סופיות. תיתן קצת זמן (שאתה כל כך מתגאה בשם הקיקיוני שבחרת) כדי להגיע לאמת. מה שקורה פה בשרשור מעבר לכך שרובו נופח והפך לכתיבה צהובה וספקולציות לא מוסיף שום דבר. אם אתה רוצה לקבוע כללים ובטיחות אז אתה במקום הלא נכון - יש איגוד, יש משטרה, יש משרד התחבורה, עמותות לבטיחות בדרכים וכו' - שמה אתה יכול להשפיע. פה? השרשור מחר יעלם לתהום הנשיה.
 

MeiraLustig

New member
המשפחה מאוד מעונינת לדעת מה קרה

אנשים שהשתתפו במסע ויש להם מידע שיכול להועיל לנסיבות התאונה או לנסיבות שעלולות היו להוביל אליה מוזמנים לפנות למשפחה. ליאור אחד מבני המשפחה, השאיר טלפון בשרשור.
 

MeiraLustig

New member
קראנו, אבל זו רק תגובה (חשובה) אחת

למיטב ידיעתי, ברוכב היו יותר מ 300 רוכבים . מן הסתם חלק גדול מהם חבר או קורא בפורום אופניים. למשפחה חשוב שמי שיש לו מידע על התאונה או נסיבותיה, יעדכן אותה בהקדם.
 
מסע המוני בכבישים מסכן חיי רוכבים

ואת משפחותיהם ,בנוסף שווה לכם לבדוק האם חברה המארגנת את רוכב ישראל בודקת מיומנות רכיבה, רקע ונסיון מספק ברכיבת כביש,נסיון ברכיבה בקבוצות ומוכנות פיסית של אדם הרוצה להשתתף במסע קשה מורכב וארוך שכזה בכבישים הומי מכוניות או שמא כל דיכפין ייתי וירכוב,העיקר שישלם ויצטרף?
 
למעלה