בשביל לעשות קצת סדר בדברים
היה כבר כאן שירשור על הנושא הזה, טיסה בכיוון הרוח לא משנה את מהירות המטוס ביחס לאויר, רוח היא למעשה גוש גדול של אויר שנמצא בתנועה והמטוס טס בתוך גוש האויר הזה, אפשר להשוות את זה לאדם שהולך בתוך רכבת נוסעת, אם ילך בכיוון הנסיעה או נגד כיוון הנסיעה מהירות ההליכה שלו בתוך הרכבת לא תשתנה, מה שישתנה היא המהירות שלו יחסית לפסי הרכבת. ונחזור למטוסים, מטוסים נועדו לטוס ולא לנסוע על הקרקע לכן משתדלים לקצר את זמן הנסיעה על הקרקע ככל האפשר, בנחיתה כמו בהמראה, מאחר וכדי להמריא צריך מהירות אויר מינימלית, רצוי להמריא נגד הרוח ואז מהירות הרוח נוספת למהירות הנסיעה על הקרקע ומגיעים מהר יותר למהירות ההמראה, זה עובד גם בנחיתה, הגישה לנחיתה נעשית במהירות קבועה בהתאם לנתוני המטוס, מול הרוח מהירות הקרקע תהיה נמוכה ממהירות האויר, מה שיגרום לריצת נחיתה קצרה יותר.