אין צורך בכח נגדי
זה אפילו מפריע, בשפה מקצועית זה נקרא "גרר" ומשתדלים להקטין אותו ככל האפשר. הכח שדרוש להמראה להמראה נקרא עילוי והוא נוצר כתוצאה מזרימת האויר על הכנפיים, ככל שמהירות האויר על הכנפיים תהייה גבוהה יותר, גם כח העילוי יגדל, לכן בכל מטוס מוגדרת מהירות הזדקרות, זוהי המהירות שמתחתיה כח העילוי הנוצר, קטן ממשקל המטוס ואז הוא נופל, בהמראה מאיצים על המסלול עד שמהירות האויר גדולה ממהירות ההזדקרות ורק אז מנתקים מהמסלול, בנחיתה טסים בגובה נמוך מאד (מטר או שניים בתעופה קלה) מעל המסלול תוך האטת המהירות (הצפה) וכאשר המהירות יורדת ממהירות ההזדקרות, המטוס שוקע אל המסלול עד הנגיעה.
זה אפילו מפריע, בשפה מקצועית זה נקרא "גרר" ומשתדלים להקטין אותו ככל האפשר. הכח שדרוש להמראה להמראה נקרא עילוי והוא נוצר כתוצאה מזרימת האויר על הכנפיים, ככל שמהירות האויר על הכנפיים תהייה גבוהה יותר, גם כח העילוי יגדל, לכן בכל מטוס מוגדרת מהירות הזדקרות, זוהי המהירות שמתחתיה כח העילוי הנוצר, קטן ממשקל המטוס ואז הוא נופל, בהמראה מאיצים על המסלול עד שמהירות האויר גדולה ממהירות ההזדקרות ורק אז מנתקים מהמסלול, בנחיתה טסים בגובה נמוך מאד (מטר או שניים בתעופה קלה) מעל המסלול תוך האטת המהירות (הצפה) וכאשר המהירות יורדת ממהירות ההזדקרות, המטוס שוקע אל המסלול עד הנגיעה.