ברכבות בין נתב"ג לנהריה יש עשרות נוסעים
חוצפה מדרגה ראשונה אין לי מילים אחרות לתאר ..
את התגובה המעצבנת הזו .
בהתחלה מורחים אותך עם פילפולים ורק בסוף מתייחסים למה ששאלת .
א. אני חושב שמגיע לתושבי הדרום שרות בלילה אם זה רכבת או אם זה אוטובוס
אותי זה לא מעניין שרות זה שרות וכמו שיש שרות מהצפון לנתב"ג
כך זה אמור להיות בין הדרום לנתב"ג .
ב. מעניין אותי באמת לדעת כמה נוסעים יש ברכבות הלילה בין נתב"ג לנהריה
האם יש מצב ליותר מקרון רכבת אחד מלא ?
ג. שיעשו בדק עמוק בכל משרדי הממשלה ויגידו לנו באילו משרדים קיים
אי כדאיות כלכלית
ד. כמו שעמית ציין לא מספיק שנה כדי לבחון את הקו , יש לתת לכך מספר שנים ולדחוף
ולשווק את הקו כמו שצריך .
ה. תודה רבה ששיתפת אותנו במידע הזה
ברכבות בין נתב"ג לנהריה יש עשרות נוסעים
ברכבות הללו לא רק נוסעים בין נתב"ג לנהריה, אלא הן עוצרות במספר ערים מרכזיות (מלבד תל אביב) ויש לא מעט נוסעים בין תחנות הביניים לבין עצמן.
בכל זאת יש הבדל משמעותי בין הרצליה, נתניה, חדרה, חיפה, הקריות ועכו לבין להבים, קרית גת ולוד.
יש נוסעים בקטע שבין נהריה לחיפה, יש נוסעים בקטע שבין חיפה לתל אביב. יש נוסעים בין חדרה ונתניה לתל אביב, בין חיפה להרצליה וכד'. לרכבות הללו יש ביקושים גם מעבר לנתב"ג ולתל אביב והביקוש המצרפי מצדיק אותן.
זה לא המצב בקטע שבין נתב"ג לבאר שבע.
כפי שביום הביקוש ברכבות בין המרכז לצפון גבוה משמעותית מהביקוש לרכבות בין המרכז לבאר שבע, כך גם בלילה.
לרכבת לילה לבאר שבע תהיה הצדקה כאשר היא תעבור במרכזי אוכלוסיה גדולים גם בדרך וזה יוכל לקרות לאחר פתיחת מסילת אשקלון - באר שבע.
סביר להניח שכבר כיום יש מספיק ביקוש לרכבות לילה בין תל אביב-נתב"ג-לוד-רחובות-אשדוד-אשקלון, אבל הרכבת חוששת לפתוח קו כזה בעקבות נסיונה עם הרכבות לבאר שבע.
במסלול דל האוכלוסיה של המסילה בין נתב"ג לבאר שבע פשוט אין הצדקה לרכבות לילה ולכן במסלול זה צריך לפעול קו אוטובוס שיוכל לעצור גם במקומות בהן אין תחנות רכבת, כמו גדרה וקרית מלאכי.
אגב, בעיית התחבורה הציבורית בלילה היא כלל-ארצית. לעיר הגדולה ביותר בישראל ועיר הבירה שלה, אין תחבורה ציבורית בלילה לנתב"ג (ובימי א-ד) גם לא לתל אביב, מלבד מוניות שירות.
ואיזו תחבורה ציבורית לנתב"ג בלילות יש בדיוק לערי המרכז מלבד תל אביב והרצליה (שגם להן אין תחבורה ציבורית בלילות על מנת להגיע לתחנות הרכבת שמהן יש רכבות לנתב"ג).
האזור היחיד בישראל שיש לו תחבורה ציבורית לילית זה מטרופולין חיפה.