מהו ההבדל בין התורה שבכתב לתורה שבעל פה?

MrAnderson

New member
הבעיה זה איך אתה מתייחס לתורה

אם אתה חושב שזה סוג של מסמך שבני אדם כתבו כדי לייחס להם איזה רקע אטני אז כל מה שרשמת זה נכון. העניין זה שתורה זה משהו אחר לגמרי ממה שאתה חושב. אני לא ינסה להסביר לך כי אתה לא בן אדם מאמין אז גם ככה אתה לא תקבל שום דבר.
 

גלבטרון

New member
אם תביע עמדה/רעיון הגיוני אשר מבוסס על עובדות

אין שום סיבה שלא אקבל אותו או לפחות אשקול אותו כאפשרות. הבעיה שלך ואצל רבים אחרים כאן ובכלל היא שלא למדתם ולא חקרתם לעומק את הנושא. אתם מעדיפים להסתמך על המסורת ומה שהרבנות האורתודוקסית טוענת במקום להסתמך על ממצאים היסטורים מהימנים. אין בתורה שום דבר על-אנושי אלא להיפך, היא מלאה באנושיות ובראיות חד משמעותיות כי היא נכתבה ע"י מס' בני אדם בעלי דעות ואמונות שונים, לאורך מס' שנים ונערכה למצב שבו היא נמצאת כיום. דבר זה כבר הוכח לפני שנים. כיום הדיון עוסק מע"י כמה בדיוק כותבים נכתבה התורה והתנ"ך. חלק טוענים שהיו לפחות 4, חלק 3 וחלק 5. מה שבטוח שזה לא היה אדם אחד וגם לא שניים. לכל עם יש את סיפורי העמים שלו, התורה כוללת את הסיפורים ואגדות העם שלנו. הם לא יותר שגויים ונכונים מכל סיפורי/אגדות עם אחר. אלו הם בסה"כ סיפורים שאבותינו הגו כדי לנסות להסביר את העולם סביבם ויותר מכך לנסות להעביר מסרים דרכם לילדיהם. מי שבאמת חושב שהיה מבול שהרג את כל בני האדם פרט ל-8 למשל חי באשליה גמורה אבל יותר גרוע מחמיץ לגמרי את המסר של הסיפור! הוא שקוע כל כולו במסגרת של הסיפור, שהיא עצמה לא רלוונטית למסר/מוסר ההשכל שלו (מה שבאמת חשוב בסיפור). אם נמשיך עם הסיפור המבול זה לא משנה אם עולם נחרב ע"י מבול, אש מן השמים או רעידת אדמה או אם ל"גיבור" הסיפור קוראים נח, סילבסטר או אופטימוס פריים. מה שחשוב בסיפור הוא המסר! - שאם האנושות (בני האדם) לא יקחו את עצמם בידיים ויקימו חברה מסודרת והוגנת הם יובילו לחורבן העולם ועצמם. זה שלא היה באמת מבול עולמי לא מפחית מחשיבות המסר/מוסר ההשכל של הסיפור! בדיוק כמו שזה שלא היו פעם באמת ארנב, אריה וג'ירפה שיכלו לדבר ושתו מיץ פטל מפחית מן המסר/מוסר ההשכל של הסיפור "מיץ פטל"!
 

MrAnderson

New member
איך אני יכול להתדיין איתך...

הדעה שלך(וזה רק דעה אישית כי אין אף אחד שיבוא ויוכיח עם ממצאים כלשהם) שהתורה נכתבה על ידי בני אדם. עוד פעם זה כמו וויכוח על ספר הזוהר שלדעתך נכתב על ידי רבי לאון. בסדר גמור. אני מאמין אחרת. אם עוד כמה אנשים. אתה רוצה שאני יתדיין איתך על דעות אישיות?... כמו להתווכח על טעם ועל ריח. אז תמשיך להאמין שתורה נכתבה על ידי כמה אנשים רק כחלק מסיפורי עם. אני מאמין אחרת. לגבי אנושיות שבתורה אתה צודק בהחלט. אין פה שום דבר על אנושי התורה נתנה לבני אדם. לגבי המבול... אני מציע שתבדוק את הנושא. כי יש 150 עמים שבמסורת שלהם יש את סיפור המבול שיש שם משפחה אחת ששורדת. יום עצמאות שמח
 

גלבטרון

New member
זה לא "רק דעה שלי"

אלא האמת אשר מבוססת על ידע וראיות. אילו גם אתה היית טורח ללמוד גם אתה היית יודע זאת. ולידיעתך יש יותר מ-300 סיפורי מבול/שיטפון שונים ברחבי העולם וכולם שונים זה מזה. ואם היית לומד קצת גאולוגיה והיסטוריה עולמית היית יודע כי מעולם ביותר מ-65 מיליון השנים האחרונות כדה"א היה מכוסה כולו במים ומעולם לא הושמדה כל האנושות פרט ל-8 אנשים. ואם היית גם עושה את המתמטיקה ומחשב את השנה/תקופה בה כביכול התרחש המבול הדימיוני שמוצג בתורה היית יודע שכל הסיפור הזה הוא בדיה כי בזמן שכביכול היה מבול שהרג את כל בני האדם פרט ל-8 בני אדם, החיים שגשגו על פני כדה"א ויותר מכך בני אדם ברחבי העולם חיו ובסין ובמצרים אימפריות קמו. אבל שוב, אתה כנראה לא מאלה שמעניין אותם העובדות והאמת - העיקר להאמין באגדות וחמור מכך לא רק שאתה מאמין באגדות בדויות אלא במקום לקחת מהם את מה שבאמת חשוב - המסר! - אתה ואחרים כמוך רק אובססיבים כלפי המסגרת! ואם אתה רוצה קישור למגוון סיפורי המבול/שיטפון שקיימים ברחבי העולם אוכל להביא לך ואם תרצה מאמר על השטות שבסיפור המבול התנכ"י גם אביא לך ואם תרצה שאסביר לך מדוע סיפור המבול התנ"כי הוא הבדיה ולמעשה מוכיח כי אלוהים הוא טיפש ולא כל יכול וכל יודע גם זאת אוכל להראות ולהוכיח לך אבל האמת שאתה לא באמת צריך אותי וגם נראה לי מדבריך שגם אם אוכיח לך ואביא לך כל ראיה והוכחה אפשרית גם אז שלא תאמין לי. אם אתה לא רוצה לדעת את האמת ואם אתה מעדיף לטמון את ראשך בחול ולהאמין בסיפורי מעשיות זו זכותך המלאה אבל אם אתה רוצה לדעת את האמת על עבר העולם והאנושות ואינך רוצה להקשיב או לקבל הוכחות מאחרים אז צא ותחקור ותלמד את הנושא בעצמך. לא צריך להיות מדען או פרופסור או עם I.Q בשמים, צריך רק רצון. יום עצמאות שמח
 

MrAnderson

New member
חבר. אין בעיה שאני ילך ויחקור

תאמין לי שאם אתה מביא לי הוכחות נורמאליות ולא סיפורים אחרים שמנסים למכור לי אני לוקח. הרי מה ההבדל ביני לבינך? אתה מאמין לסיפורים שמכרו לך ואני מאמין לסיפורים שמכרו לי. אם אתה מביא לי סיפור טוב בחמש דקות אני משנה את כל הדעות שלי. אבל העניין שאי אפשר להביא הוכחות לדברים שקרו לפני כל כך הרבה זמן! וכל "ההוכחה" שתביא לי זה לא ההוכחה אלה במקרה הטוב ראיה של משהו שנשען על טאוריה מסויימת. דוגמה: אתה אומר שחיים סגסגו באותו התקופה בסין, מצרים ועוד מקומות. אני מניח שאתה נשען על תארוך פחמי שכבר בשנות ה70 מדענים הוכיחו שהוא לא מדוייק בעליל ומושפע מרדיאקטיביות. אז תארוך פחמי זה רק טאוריה. כי אף אחד לא יודע באמת שהחומר הנ"ל שהוא בודק באמת מלפני 30 אלף שנה או שבדיקת מעבדה שלו נכשלה או שחומר היה חסוף לרדיאוקטיביות או אלף ואחת סיבות כאלו ואחרות.... אז אתה מאמין לסיפורים כאלו וטאוריות כאלו אני מאמין לשלי. אבל זה מאוד יפה שאתה מבין את המסר שיוצא מסיפור המבול!!! חבל שאתה משליח עלי כל מיני דעות קדומות כי מה שחשוב בשבילי גם זה המסר כמובן. רק לי גם חשוב סיפור המסגרת. למה? כי אני מאינים שלכל מילה בתורה יש משמעות עצומה. אני גם מאמין שכל מה שכתוב בתורה באמת קרה. הרי אתה אומר שמה שחשוב זה המסר של הסיפור וזה מאוד נכון. כי סיפורי התורה זה מצבים בנפש האדם. אבל אני מאמין שבאותו הזמן ה"סיפורים" האלו קרו באמת כי באותו התקופה פעלו הכוחות הרוחניים שהוציא את הסיפורים האלו לפועל. כיום אנחנו צריכים להציא את הסיפורים האלה מהנפש שלנו שהיא גם דבר רוחני. אז סה"כ הדבר החשוב שאתה קולט את המסר. ובאמת המסר שעם בין האנשים יהיה "חמס" כמו שכתוב אז באמת העולם יושמד. לא קשה לראות את זה קורה כהיום. אבל הפעם זה יהיה לא ממים...אלה מ70 שמשות שיביאו לנו לכדור הארץ בלחיצת כפתור.
 

גלבטרון

New member
הבעיה אצלך, כמו אצל הרבה אחרים היא...

שאתם מסתמכים רק על מקור מידע אחד וזהו - הרבנות האורתודוקסית. כאשר מסתמכים אך ורק על מקור אחד בלבד ועוד על מקור מידע לא אמין ומשוחד לעולם, אבל לעולם לא תדע מה יא באמת האמת. אתה מדבר על תיארוך פחמני ושולל אותו, מדבריך אני מסיק כי אתה שולל אותו על בסיס טענה ששמעת מאיזה אתר/רב מחב"ת בגרוש. אתה אבל שכחת שעל פי התורה העולם הוא צעיר ולא עתיק (כפי שהוא באמת) ולכן הטענות שלך כלפי אי דיוק תיארוך הפחמן לא רלוונטיות. אתה טוען שאי אפשר להביא הוכחות אבל "הבעיה" היא שכן אפשר! במיוחד עבור אירועים גאולוגים מקיפי עולם! תבחן את זה כך, מצד אחד יש לך ספר שטוען כי היה מבול שהרג כל דבר חי על פני האדמה פרט ל-8 בני אדם וכמה חיות מכל סוג עכשיו כדי לדעת האם הסיפור הזה נכון או לא עליך לבחון את הצד השני - הראיות לאמיתות הסיפור הנ"ל בטבע. מבול/שיטפון בקנה מידה עולמי חייב להשאיר ראיות לקיומו. הבעיה: אין שום ראיות שהיה מבול ולמעשה כל הראיות שכן קיימות החל מראיות גאולגיות, ארכאולוגיות והיסטוריות מראות כי הסיפור התנ"כי הינו שגוי ולא נכון היסטורית. כיום הרבה חוקרים סבורים כי מקור סיפורי המבול באיזור המזרח התיכון ומרכז אירופה הוא ההצפה של הים השחור על גדותיו בעקבות סוף עידן הקרח האחרון שהסתיים לפני כ-10,500 שנים. אנשים שחיו על חופי הים השחור ושרדו את השיטפון הנורא לא ידעו מה גרם לשיטפון הגדול שהכה אותם והחלו להמציא אגדות אליו. לא היה שום מבול עולמי ושום תיבה ושום נח או גילגמש אבל האגדות הללו בוססו ככל הנראה (על פי הראיות) על מאורעות מקומיים אמיתיים ובהמשך, ככך שהזמן חלף והאגדות הללו התפתחו התווסף אליהם המסר ה"חינוכי". אתה רוצה להאמין שכל מה שכתוב בתורה באמת קרה, תאמין. רק שאז אמונתך תהיה לא נכונה. השאלה היא האפ אתה מעדיך לחיות העולם דימיוני או הינך מעדיף לדעת מה באמת קרה גם אם אולי האמת לא תמצא חן בעיניך? אני מעדיף לדעת את האמת, אחרים אולי יעדיפו שלא. אבל אם אתה רוצה לבדוק אם סיפור מסויים נכון או לא נכון בשביל זה אסור לך לחהסתמך על סיפורי מעשיות או מסורת בלבד אלא עליך לבדוק את הדברים בשטח. תחשוב לרגע בהיגיון אם אכן סיפורי התורה הם אמת היסטורית צריכים להיות ראיות לכך במציאות, נכון? עכשיו, אם כל הראיות והממצאים הקיימים טוענים ש-C התרחש/נכון ואילו סיפורי התורה טוענים ש-A התרחש/נכון שאז סיפורי התורה שגויים וטועים. כי אלפי ראיות לא ניתן לזייף אבל סיפורים ואגדות כל אחד יכול להמציא. בסופו של יום צריך להכיר במציאות ולא להאחז בסיפורי מעשיות רק כי באמת עלולה לא להמצא חן בעינינו. + ממליץ לך מאוד מאוד ללמוד על משמעות המונח "תיאוריה" בשפת המדע וכיצד יש להשתמש במונח זה. כי הרבה מאוד אנשים לא מבינים את המושג הזה ומחב"תים שגם בורים במשמעות מושג זה מטעים הרבה אנשים תמימים שרק מכירים את המשעות היום יומית החברתית של המושג ולא את המשמעות המדעית שלו.
 
התורה לא מציגה לנו עולם צעיר

כבר דנו על זה בעבר. היקום קיים הרבה הרבה זמן, כל שהתורה מציינת הוא תחילת התקופה שבה התפתח הרצון של ה'אדם' - הנקודה שבלב - להתעוררות רוחנית. ה'אדם' הראשון (לא קשור לקוף) חי לפני כ6000 שנה, כי הוא דימה עצמו לבורא. זה לא קשור לכדור הארץ בכלל. התורה היא רוחנית ולא גשמית. כל התיאורים הגשמיים באים לנו בתור ענפים המצביעים על שורשיהם....בקיצור, תקרא מקורות אחרים, כי אתה מצטמצם בחשיבה לוגית וגשמית.
 

גלבטרון

New member
את צריכה לבחור ידידתי

באם להאמין בתורה לפי הרבנות האורתודוקסית או באם להאמין בתורה לפי אמונתך האישית שלך. אם את מאמינה לפי אמונה האישית שלך, כלומר כך את מאמינה שאז כך את מאמינה. אבל אם את מאמינה ביהדות לפי הרבנות האורתודוקסית שאז דבריך שגויים וזאת מכיוון שהרבנות האורתודוקסית טוענת במפורש כי היקום כולו נוצר לפני פחות מ-6,000 שנים ועל כן מאמינה בעולם צעיר ולא עתיק. ואף אחד לא אמר ולא טען כי בני האדם באו מן הקופים, זו שגיאה שנעשת ע"י אנשים שלא למדו ולא מבינים את תאורית האבולוציה.
 
אני לא מאמינה, אני בוחנת את הדברים.

וכשאני בוחנת אותם, אני רואה שחוכמת האמת היא אכן אמת, ורק מי שמתנסה ובודק על עצמו, יכול להגיד כך, אחרת זה יהיה בירבור ולא יותר. באשר לאורתודוקסים - יש דברים שהם בסדר אבל יש גם דברים שהם לא בסדר. בעיקרון, אני בוחרת בכתבי בעל הסולם וממשיכיו, שכידוע הוכר על ידי הרבה רבנים, מכל מיני זרמים (אפילו הבאבא סאלי), וכתב בצורה הגיונית, מבוססת והכי חשוב - לבעלי רצון אמיתי לרוחניות. יום טוב.
 

הלה מורז

New member
עתיק מאוד הצעיר הזה

שבת שלום אכן אין סתירה כלל בין זמן היקום לזמן תורה להלן נקודת מבט זמן מרחב וכול היש תדרים ן מהירות זמן כול טענה שהזמן הוא אשליה הנה כפירה בשם שכול היש ממנו וכול היש נצרך לו זמן ומרחב כול טענה שהזמן הנו אשליה כפירה בכול היש ועומק האשליה שמצוי בה האדם -החוסר ואמירה עקיפה שאשר ניתן מהשם הנו אשליה כלומר שקר לכן כפירה הזמן הנו זמן אמת יחסי ואינו אשליה מהירותו על פי התדר נצח=זמן מוחלט -הוויה זמן יחסי - חוויה על פי התדר של אותה חוויה לכן יחסיות הזמן ביחס לזמן מוחלט הוויה ההוויה אף היא חווה דרגות של זמן יחסי על פי המימד בה נמצאת אין הנו מוחלט זמן מוחלט מרחב מוחלט = אפס זמן מוחלט ומרחב מוחלט אינו תופס זמן ומקום כול הזמנים והמקומות השתלשלויות נדמה לצורך ההבנה שממקום שאינו מקום וזמן שאינו זמן באופן שאנו חושבים על זמן וחווים אותו משתלשל סולם מטה השתלשלות זו הנה זמן ומרחב המאפשר את היש השלבים של הסולם הקרובים ביותר קרובים ביותר לזמן מוחלט אך הנם כבר בשלב זה זמן כפי שאנו מכירים זמן ככול שקרוב יותר תדר גבוה יותר כלומר קרוב יותר לקרוי נצח אלא שמהירות זמן זה שונה ממימד של שלב תחתון של הסולם למשל בחלל הזמן הנו זמן וביחס לכדור הארץ מהירותו שונה שנים על פני כדור הארץ כדקות באזורי חלל מסויימים ביחס לזמן המוחלט הנצח ככול שהתדר גבוה יותר =הארכת החיים בתנאי שהכלי ראוי לתדר כלומר יכול להכיל /לרוקן =משפך מבחינת זמן נראה לכאורה שישנו פער בין זמן היסטורי לזמן תורה התורה בת חמשת אלפים ומשהו שנים לעומת הזמן על פי המדע ואף על פי יש בה את כול הזמנים הפער בין זמן תורה לבין זמן מדע הנו כמתואר לעיל התורה היא מאינסוף לענייננו זמן מוחלט לעניין זמן נתיחס לתורה במובן דרך ארץ כלומר מהיבט של זמן הנה בנקודת החיבור שבין האנך למעגל שבמעגל יש ביטוי ליש (מעגל מצוי בכול המימדים לאורך כול שלבי הסולם לענייננו בריאה וכול הנברא שייך לרובד מעגל כנל לגבי מלאכים וכו לכול מימד המעגל שלו מהדחוס ביותר כדור הארץ ברובד הגשמי ועד לתדרים הגבוהים ביותר ככול שעולים בשלבי הסולם "מתקרבים" יותר לזמן המוחלט פה ועכשיו כפי שבחלל בכוכבים מסויימים דקות הנן שנים רבות בגשמי של כדור הארץ וכדור הארץ "צעיר" מאותם כוכבים כך להבדיל התורה צעירה ביחס לזמן של כדור הארץ ועתיקה ממנה (כוכבים אלו הן ביטוי למימדים השונים של אותו הגוף כלומר התדרים הגבוהים יותר של האדם על פי היחס והזוית מ אל המקור משמעות של זה שזמן תורה הוא זמן אמת שתורה במובן דרך ארץ הנה נקודת המפגש שבין האנך למעגל בשלב הסולם הגבוה ביותר והחיים הגשמיים בשלב הנמוך שזהו פער הזמנים שאינו אלא פער בהכרתנו שבין התדרים של אותו זמן כלומר נקודת החיבור למקור =מילים אמת כשהאלף שמלפני בראשית =אב ראשית נותרים ללא מילים שזהו זמן מוחלט על אותו משקל דעת מדלת (דלת הכניסה) לתו אלף בית גימל ניתנים באופן ישיר ללא מילים שהם מעלה האנך ללא האלף שמלפני בראשית כלומר הבורא וללא אלף בית גימל על משקל גוף נפש רוח בחיבורו לאלף שמלפני בראשית בתפישה ישירה המילים הן מילים מתות ככול שיורדים בשלב כלומר בתדר הזמן הוא יחסי יותר ויותר אך מדויק וזמן אמת לאותו מימד הזמן מתקיים בנצח ואינו נפרד ממנו ככול שנפרד בהכרתנו כך הזמן איטי יותר שנים על פני כדור הארץ והחיים קצרים יותר לעומת דקות בכול שלב משלבי הסולם כפי שהובא להמחשה ניתן לראות זאת כאשר ישנו תדר גבוה הדברים קורים במידית כלומר לא יאמרו עוד אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה בגאולה זהו דין מתוק לכן בגאולה חסד עליון הנו דין בתדרים נמוכים של הכרת אדם לא יכול היה להתקיים עולם על פי דין ומתקיים על פי דין שהנו חסד =הסתרה =אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה כלומר הדין מתגלה אט אט על פי תדר הזמן של אותה הכרה אותו מימד רבים הטועים לחשוב שמשמעות להיות בזמן מוחלט משמעה חדלון או מוות במובן גשמי בעוד אלה החדלים המתים אינם בהכרח בזמן מוחלט זאת בשל תפישת הפרדה שבין נצח להשתלשלותו לזמן בקו ישר כאשר הכול במקומו בהתאמה בהכרת יחסיותו מחובר לאלף שמלפני בראשית בכול הוויתו וכך חי את חוויתו הזמן הנחווה נחווה בנצח מתוך כך נקל להבין את נצחיותו של עם ישראל מסע הזמן בנצח הלה
 

הלה מורז

New member
עתיק מאוד.....המשך

שלום שבוע טוב נקודת ממשק יובל יקומי 50 מיליארד שנות ארץ על פי התורה היקום הנוכחי (היו מספר יקומים קודמים ומובן מפץ והאור הממשיך הקשר ראש אדם קדמון והגוף בו ) גיל עדן המפותח 25 מיליארד שנות זמן ארץ -שבוע בזמן רוחני הווה מוחלט בזמן אפס מוחלט (הפרשי הזמנים הקשר הנקרא חור התולעת ) גיל הגן דהיינו המתפתח שעל פי המדע הנו כ15 מיליארד אינו מספר מדוייק על פי התורה גיל הגן המתפתח 21 מיליארד שנים ומעט יותר נקודת ממשק למפץ או המשכיות הכלל כאשר המתפתח מגיע לגילו של עדן 25 25 =50 =מחזור שביעי של שביעי או הנקרא שמש של שמש בין מפץ למפץ שכול מפץ הנו מובן יקום נמחק שהנו התחלה ישנם חורבן כגון מבול וכו שאינם מחיקת היקום אלא על פני האדמה וכמוהם כאזהרה כזעזועים בטרם מובן מפץ באם נצרכים לעולם יש עוד כ4 מיליארד שנים לנקודת הממשק בין אם למפץ אם לאו שהנם 1232 שנים של זמן תורה אולם במהלך ה4 מילארד שנים אלה ישנם חורבנות רבים אשר מוחקים על פני האדמה ואין אלא האור ממשיך (במפץ המחיקה היא של היקום כולו ואין אלא האור ממשיך במובן הניצוץ ראש אדם קדמון ) כול הנל" הקשרו לחופש הבחירה בעת הזאת המחזור השישי היקומי הבחירה היא למובן שוב האדם להיות אדם אשר נברא ביום השישי יוקל להבין את משמעות הזמנים הביטוי הרוחני בגשמי והגשמי ברוחני היפוך והיפוך יוקל באם נבין משמעות עולים ויורדים בסולם העולם הגן המתפתח 21 מיליארד שנים ובכול זאת הנו 5768 שנים אף בזמן גשמי בברכה הלה
 

הלה מורז

New member
צעיר מאוד העתיק הזה

אההההההה אור הגנוז יקירתי אבל התורה בהחלט צעירה לא נס ליחו ולא כהתה עיניו של משה והתורה עם כול עתיקותה עוד מלפני העולמות הקודמים צעירה לנצח תחדשי כנשר נעוריכי אומר דויד לשכל הרגיל המצוי בכבליו ישנה סתירה בין עתיק וצעיר עד כאן הלה
 

הלה מורז

New member
צעיר........ המשך

מסע הזמן בנצח השאלה האם יתרו הגיע לפני או אחרי בעת מתן תורה לכך 4 בחינות שהנן במובן הנקרא זמן ומרחב זמן לינארי זמן ספירלי ללא ההבנה העמוקה הרוחנית למראית עין גשמית בקו הלינארי יכול להראות שמבחינת רצף הזמן הגיע אחרי שמי יהוה לא נודעתי להם מי יהוה שואל פרעה אני לא מכיר אותו שמעתי את שאלהים עשה לכם ויהוה הוציאכם ממצרים אנכי במתן תורה שמעו עמים ירגזון חיל ביושבי פלשת למען ספר שמי בארץ -לא נותר עד אחד ראשית יש להבין את מעמד הר סיני והמשמעות שבני ישראל מתו וקמו לתחיה שאין משמעותו מות במובנו הרגיל אלא "זעזוע" שקבל כול הנקרא מימד הזמן קפיצה קוואנטית יאמרו אחדים אולם יחטאו לאמת השלמה בכך מהו אותו זעזוע של מימד הזמן הכלל עולמי שהיה ? על מנת לקבל את התורה חייב היה האדם להיות במקום ממנו בא כלומר שיבה אחורנית בזמן שהנה קדימה שזה מובן התחיה כלומר שב למצבו הבראשיתי טרם החטא עבר הווה עתיד באותו "ניצוץ" של נצח ברובד טבע עבור אלה שלא קבלו את התורה משמעו מה שעתיד לדעת כבר היה כאותו גל קול המגיע אליו בעתיד מרגע השמעו אולם כבר היה למשל דברי שלמה המלך מה שהיה הוא שיהיה במישור זה הנו ההקשר לעניין יתרו של מובן העבר והעתיד יש להבין ש"קפיצה" זו בזמן אינה במובן של שיבה לדרך ארץ כי אם לתורה שמלפני דרך ארץ שכאשר האדם הושם בגן לעבדה ולשמרה קבל התורה במובן אנכי ולא יהיה ושממנה כול דרך ארץ במתן תורה קבלתה אחרי הדיבר שני הדברות באחדותם קבלו את כול הנצרך לתקון כדי שהכלל ישוב לדרך ארץ מתן תורה שמות יד וְכָל-הָעָם רֹאִים אֶת-הַקּוֹלֹת וְאֶת-הַלַּפִּידִם, וְאֵת קוֹל הַשֹּׁפָר, וְאֶת-הָהָר, עָשֵׁן; וַיַּרְא הָעָם וַיָּנֻעוּ, וַיַּעַמְדוּ מֵרָחֹק. טו וַיֹּאמְרוּ, אֶל-מֹשֶׁה, דַּבֵּר-אַתָּה עִמָּנוּ, וְנִשְׁמָעָה; וְאַל-יְדַבֵּר עִמָּנוּ אֱלֹהִים,פֶּן-נָמוּת בראשית ג וּמִפְּרִי הָעֵץ, אֲשֶׁר בְּתוֹךְ-הַגָּן--אָמַר אֱלֹהִים לֹא תֹאכְלוּ מִמֶּנּוּ, וְלֹא תִגְּעוּ בּוֹ: פֶּן-תְּמֻתוּן. בקשת העם בשמות שמשה ידבר אליהם יש לה שתי בחינות על פי השומע 1 דבר אתה אלינו פן נחטא כאותם אלה אשר אותם עלינו להוביל (ללכת בעקבות הגויים ) ונבין את האופן שהנחש מבקש שנבין כיצד להלך בדרך ארץ -העם היהודי 2 דבר אתה אתנו משה שאם יהוה ידבר אלינו אנו נמות שאיננו יכולים להכיל זאת -ערב רב במילים אחרות אנו מרובד זמן ואיננו יכולים בבת אחת להיות בנצח כלומר נצרכים לתהליך ומורה דרך כלומר התורה האופן ללכת הנקרא הכנת הכלי שיוכל להכיל האור ברובד הנמוך ביותר להבנה של מובן זה הנו למשל הנקרא קונדליני שאף לרובד כזה יש צורך בהכנה של הכלי שאחרת פוגע במערכת העצבים כול שכן על האור המדובר" יתרו מגיע לפני מתן תורה כאשר יתרו מגיע לשלב השני של הכנתו בהכרה ומציע את הצעתו הרי שברמת הטבע רמת הזמן וכו ניתן לומר שהצעתו התקבלה אולם ברובד עמוק של מעבר לזמן המשמעות הנה שהיתה זו שעת כושר עבור משה להכנה סופית של אותו שלב לקבלת התורה שמהצעת יתרו ניתן היה להראות ליתרו ולעם את ההבדל שבין הצעתו חוק אדם לבין חוק משמים שהנו מעבר לכול זמן מה שהיה הוא שיהיה במישור זה הנו ההקשר לעניין יתרו של מובן העבר והעתיד מלכים ב :כ ט וַיֹּאמֶר יְשַׁעְיָהוּ, זֶה-לְּךָ הָאוֹת מֵאֵת יְהוָה, כִּי יַעֲשֶׂה יְהוָה, אֶת-הַדָּבָר אֲשֶׁר דִּבֵּר: הָלַךְ הַצֵּל עֶשֶׂר מַעֲלוֹת, אִם-יָשׁוּב עֶשֶׂר מַעֲלוֹת. יא וַיִּקְרָא יְשַׁעְיָהוּ הַנָּבִיא, אֶל-יְהוָה; וַיָּשֶׁב אֶת-הַצֵּל, בַּמַּעֲלוֹת אֲשֶׁר יָרְדָה בְּמַעֲלוֹת אָחָז אֲחֹרַנִּית--עֶשֶׂר מַעֲלוֹת. {פ} ישעיהו מא כא קָרְבוּ רִיבְכֶם, יֹאמַר יְהוָה; הַגִּישׁוּ, עֲצֻמוֹתֵיכֶם, יֹאמַר, מֶלֶךְ יַעֲקֹב. כב יַגִּישׁוּ וְיַגִּידוּ לָנוּ, אֵת אֲשֶׁר תִּקְרֶינָה; הָרִאשֹׁנוֹת מָה הֵנָּה, הַגִּידוּ וְנָשִׂימָה לִבֵּנוּ וְנֵדְעָה אַחֲרִיתָן, אוֹ הַבָּאוֹת, הַשְׁמִיעֻנוּ. כג הַגִּידוּ, הָאֹתִיּוֹת לְאָחוֹר, וְנֵדְעָה, כִּי אֱלֹהִים אַתֶּם; אַף-תֵּיטִיבוּ וְתָרֵעוּ, וְנִשְׁתָּעָה ונרא (וְנִרְאֶה) יַחְדָּו. כד הֵן-אַתֶּם מֵאַיִן, וּפָעָלְכֶם מֵאָפַע; תּוֹעֵבָה, יִבְחַר בָּכֶם. {פ} הלה
 

הלה מורז

New member
לא על מראה עיניים לבדן

שלום אז ככה דברנו על עתיק צעיר וכו להלן דוגמא של אזור אשר הנוף הבראשיתי שלו נראה כאלו עוצב במשך מיליוני שנים ואכן גם כך סברו אולם למעשה עוצב כמעט במידית על ידי קרחון עמק יוסמיטי למעשה כול הנוף אשר נראה כה עתיק התהווה בפרק זמן קצר מאוד כתוצאה מקרחון ענק אשר פרץ בבת אחת ועיצב את הנוף הנל" התהליך בתוך הקרחון אכן היה ממושך התחממות פנימית וכו שלא אכנס לזאת כעת אולם הנוף הבראשיתי שעיצב היה כמעט במידי מערבולות בועות וכו צעיר מאוד העתיק הזה בברכה הלה
 

הלה מורז

New member
מה לשמיטה והר סיני ?

שבוע טוב הדברים הבאים יכול שיהיו מעט מסובכים להבנה לחלקנו ויש לקראם בפשטות שכן אכן פשוטים הם ותוקל ההבנה מומלץ ראשית לשוב ולקרוא את המסר הנקרא צעיר....המשך של העם במעמד הר סיני והנקרא קפיצה קוונטית מה בין שמיטה להר סיני ? נקודת מבט קוסמית ממקומי יובל ויום הכפורים חטאו הראשון של האדם בין אדם לאלוהיו -הפרת הציווי חטאו הראשון של האדם ברובד ארץ כתוצאה מחטאו לאלוהיו חטא שבין אדם למקום תוצאה של כך בין אדם לחברו אדם חוטא לחוה אי לקיחת אחריות האשה שנתת עמדי וכו עדן 25 מיליארד שנה במושגי זמן ארץ והנו שבוע זמן זה של 25 מיליארד שנה -שבוע עדן (דחיסות החומר וכו ) הנו זמן "עומד" זמן שעוצר מלכת אולם אינו חסר תנועה אלא שמתקיים בזמן הווה נצחי דהיינו נצח (אפשר למשל להבין זאת במובן שהאדם בעדן אין השם נופח נשמת חיים באפו דהיינו אינו נושם במובן גשמי ואף על פי הנו חי -נשמה ) התנועה שישנה למרות שהזמן משהושלם שבוע עדן למשל בנאמר פרו ורבו דהיינו תנועה אלא שמתקיים בנצח ) האדם אשר הושם בגן עדן דהיינו לעניין זה במרחב וזמן ארץ כול עוד הנו בהתאמה למובן עדן כלומר למובן נשימתו נשמתו במובן אדם בצלם כדמות הרי שמתקיים בנצח ותקתוקו של השעון דהיינו הזמן של ארץ מתקתק ל 25 מיליארד שנה בעוד שעונו של 25 מיליארד שנה של עדן אינו מתקתק מחזור גדול כזה משמושלם 25 מיליארד של זמן ארץ באופן של התאמה לעדן משמעותו יובל מאחר והאדם חטא ומאחר וזמן ארץ הנו שעון מתקתק הרי האדם בחטאו השעון מתקתק ל25 מיליארד שנה אלא שבאופן של "נסיגה" אחורנית שלא במובן הנקרא תשובה דהיינו למצב של חושך על פני תהום דהיינו על פני מהות בכך הממשק שבין 25 מיליארד שנה של זמן ל25 מיליארד של הווה נצחי הנו באופן של שב למובן חושך על פני תהום כלומר מפץ בראשית =913=גיץ באם השעון מתקתק באופן של תשובה הרי הנו מתקתק קדימה שלא במובן נסיגה שמובנו שיבה אחורנית לטרום חטא שאז הממשק בין 25 מיליארד שנה של ארץ עם עדן= שיבה לחיי נצח כלומר תקון חטא עץ הדעת טוב ורע אינו חוטא לאלוהיו לא תעשו לכם אלילים ....... תקון בין אדם לחברו ובין אדם למקום שיבה זו של תקון שבין אדם למקום =יובל =יום הכפורים היקומי כלומר יובל יקומי אלה לחירות נצחית המשכיות האור ואלה לכיליון ( בתוך משמעות יובל יקומי ישנן יובלות) מן הדין הוא ששמיטה הקשרה להר סיני וזאת יובן כאשר מובן מעמד הר סיני והקשר מובן הנקרא קפיצה קוונטית למצב טרום חטא דהיינו תקון עץ הדעת טוב ורע כפי שהובא (למותר לציין שאדם משחטא והתחבא בתוך העץ הרי שחטא למקום שכן מתוך העץ אין האדם יכול למלא לעבדה ולשמרה ) לשיבה של מצב בראשית של ארץ שהנו בהתאמה לעדן נצרכת תשובה שהנה "3" במלכות ד' 3 תשובות אלה של תקון הנן אברהם יצחק ויעקוב-ישראל ומשמעות לא תעשו לכם אלילים ...כי אני יהוה אלהיכם את שבתותי תשמורו ומקדשי תיראו אני יהוה יפה לראות שלא תעשו לכם אלילים מסיים כי אני יהוה אלהיכם שאכן אכילה מעץ הדעת טוב ורע = אלילים האלהת העצמי וכו וככתוב "ומעץ הדעת טוב ורע לא תאכל ממנו כי ביום אכלך ממנו מות תמות וכך כאשר האדם חי בעולם הזה בהתאמה לרצון השם ולמצב עדן מובנו שהבריאה שלמה אין האדם יכול להוסיף או לגרוע שאף הזמן אינו נע אולם מתקיימת תנועה במרחב הזמן ההוה הנצחי בכך האדם ברובד זמן נע בעולם הזה-השדה תוך מילוי חלקו להיותו בצלם כדמות וממלא חלקו בגבורה בעולם הנקרא תחום שבת -שהנו מותאם למובן עדן על ידי כך העולם הנו מקדש שהאדם חי את חייו בקדושה (אין הכוונה נתוק מהחומר ) כלומר ישר אל אדם בצלם כדמות יש לו הכרת השם כלומר אינו מפר הדיבר אנוכי -אב ראשית וחי בחסדו דין שהנו חסד שלם ובכך מובן אינו עושה לו אלילים ופסלים כך הוא אברהם מובן זה הנו שהאדם מהלך בעולם- בשדה שהנו תחום שבת -יצחק - ואת שבתותי תשמורו חיים כגון אלה של אברהם ויצחק הנם חיי אמת של ישראל דהיינו יעקוב -ומקדשי תיראו אני יהוה (ללא כי שכן ישנה הכרת השם ואין חטא עץ הדעת טוב ורע ועוד טרם נבנה בית המקדש כתוב ומקדשי תיראו אני יהוה -העולם מקדש והמקדש שבלב ) (שלושת אלה הנם תשובה לכול אדם בכול מקום וזמן ממקומו ) השעון המתקתק קדימה אחורה שיבה בהתאמה לעדן לעומת חם אחורנית אחורנית ככתוב מובן המשכת הקלקול למצב של בראשית עבור חלק מהעולם במובן חושך על פני תהום ומובן מפץ ורק האור ממשיך מצב של תשובה הנו הזמן המתקתק עד לממשק באופן של האדם המסובב מחוגי השעון שאת מחוגי השעון ניתן לסובב קדימה אחורה כדי להגיע לאותה השעה מצב של תשובה הנה סבוב המחוגים אחורה לשעה קדימה ממקום שהחל לסובב =התפתחות אבולוציה שלא במובן מן הקוף או מן האמבה ממצבו המפותח למצבו המפותח =מפותח במלואו ומתפתח דהיינו הרחבת הדעת אחורנית אחורנית -הפחתה אנבולוציה למצב שנראה כקוף לא תעשה אלילים את שבתותי תשמורו יראת מקדשי אני יהוה שהנם מצב הכרחי לבראשית של מובן ארץ כלומר האדם ועשית חלקו לעבדה ולשמרה ומובן שמיד בהמשך פרשת בהר מובא עניין הגשם -ההגשמה שלושת אלה מובנו שיבה למצב שהיות האדם ראוי להקרא אדם ואין אלא ישר אל נקראים אדם -541=אדם ומובן מדוע אחרי השם שבת מכול מלאכתו אדם אין ועניין מטר משכך מובן אף מובן מדוע אחקי לא תעשו לכם..... ומקדשי תיראו אני יהוה מיד מובא עניין הגשם שמובנו יש אדם השיבה אינה למצב שאין אדם ככלומר אדם עפר שזאת כבר ייצר השם אלא למצב שהנו אדם בצלם כדמות שהנו עפר (עפר משם פה) והקשר ישפה וגאולה יש פה מה שיש שמה -שהם שיבה זאת גאולה זאת מובנה התורה דרך ארץ והאדם פוסל לו הלוחות שלא במובן עושה לו אלילים (פסול לך.........לא תעשו לכם ) ומקשקש כותב במובן קשקשת אדם אור ובכך כול אדם ממקומו התורה ----->דרך ארץ <--------תורה (כך מובן האבות ) ובכך מובנו בראשית בכתיב מלא - בית ישראל שפוי נדתו ומובן בית המקדש בארץ ישראל שרה רבקה רחל לאה ומלכות ד' דוד ד' מעלה ו ד' מטה ישראל ירושלים מקדש מלך המצוי במלה בראשית כפי שהובא במאמר אז מה בין שמיטה להר סיני? הכול מכול בכול כול לכול בברכה הלה
 

הלה מורז

New member
כדכד

כפי שיובל אינו 50 חלקי 7 כך יש להבין ש25 מיליארד שנה זמן ארץ שבוע עדן 7000 שנה אין פרושו שכול יום הנו 25:7 כפי שביובל ב50 כול ה49 כלולים כך מובן 25 24+1=25 כול יום מתחיל בערב הנו ד למשל מתבטא ביממה ערב לילה בוקר צהריים או ב 4 עונות השנה וכו 25=7 כלומר היום השביעי כולל בתוכו את כול הכד מתבטא ברובד ארץ למשל במובן כד קישוטי בריאה ויכולו יש בו משמעות כולל הכול כלול בו הבריאה שלמה כד כד משמעה גאולה שלמה אחדות איחוד אהבת חינם ו מופיעה ב פעמים כמלה יחידה בתורה כולה ישעיהו נד יחזקאל כז :טז טז אֲרָם סֹחַרְתֵּךְ, מֵרֹב מַעֲשָׂיִךְ; בְּנֹפֶךְ אַרְגָּמָן וְרִקְמָה וּבוּץ, וְרָאמֹת וְכַדְכֹּד, נָתְנוּ, בְּעִזְבוֹנָיִךְ. ישעיהו נד יב וְשַׂמְתִּי כַּדְכֹד שִׁמְשֹׁתַיִךְ, וּשְׁעָרַיִךְ לְאַבְנֵי אֶקְדָּח; וְכָל-גְּבוּלֵךְ, לְאַבְנֵי-חֵפֶץ. (האדם החפץ חיים ) בטול קרבנות אדם-יפתח מאמר בבלוג ) כד כד משמעה גאולה שלמה אחדות איחוד אהבת חינם ו מופיעה ב פעמים כמלה יחידה בתורה כולה יחזקאל כז :טז טז אֲרָם סֹחַרְתֵּךְ, מֵרֹב מַעֲשָׂיִךְ; בְּנֹפֶךְ אַרְגָּמָן וְרִקְמָה וּבוּץ, וְרָאמֹת וְכַדְכֹּד, נָתְנוּ, בְּעִזְבוֹנָיִךְ. ישעיהו נד יב וְשַׂמְתִּי כַּדְכֹד שִׁמְשֹׁתַיִךְ, וּשְׁעָרַיִךְ לְאַבְנֵי אֶקְדָּח; וְכָל-גְּבוּלֵךְ, לְאַבְנֵי-חֵפֶץ. (האדם החפץ חיים ) כדכד הקשרו לשהם ויש פה בניין בית המקדש והקשר בטול קרבנות מלבד קרבן הודיה (כמו כן לא יאמר אדם שכן במחשבה של מיליארדי שנים שאין הדבר נוגע לו בהקשר מפץ שכן זהו מפץ במובנו הכלל יקומי או תיקון שלם אולם כול אדם עולם יקום שלם ומובן זה של מפץ -שיבה מצד הקליפה או אור מתרחש בכול שלב בחיים באופן פרטי של אדם או אומה וכו דהיינו להמשכיות או כיליון הנשמה וכמו כן יש להבין משמעות מעבר לעולם הבריאה אצילות דאצילות ועם ישראל בהקשר לנשמה שכפי שיש הנקרא בשפת מדע חור התולעת המקשרת בין עולמות מקבילים למשל עדן וגן עדן כך עולם אצילות הנו עולם מקביל לעדן ואינו נתון בשום שלב למובן מפץ או לאיזה מושג של זמן כלשהו העולמות הקודמים לא השכילו ומובן מפץ ואצילות דאצילות עדה לעולמות כולן מעבר לכול זמן כמו כן כפי שארע מובן קפיצה קוונטית במעמד הר סיני מובנו שבכול עת יכול להיוצר ממשק ברצון השם ומובן גן עדן מותאם לעדן שיכול בכול עת במובן כמוהם כשני עולמות מקבילים אך נפגשים המדע יקרא לכך חור התולעת אנטו נומר הנקודה שבלב (החישוב של 25 מיליארדי שנים של עדן אינו במובן שכול יום שהנו 4 כפול 6 שהנו כד ועוד אחד =25 אולם זהו פועל יוצא של החישוב המחושב מהתורה ככתבה וכלשונה ולא אכנס כעת לאופן החישוב בברכה הלה
 

MrAnderson

New member
מי זה אתם? אני יושב לבד מול המחשב

לא עם זרם כלשהו שאתה מתאר לעצמך בראש שאני שייך עליו. אני לא מקשיב לרבנים אורטודוקסים וגם לא רואה סרטים של חזירי בתשובה בגרוש. אני מקשיב לחז"ל. שזה חכמי ישראל שאתה חייב להסכים איתי שהיו אנשים מאוד חכמים. חכמים גויים אמרו שהם חכמים. לא כמו היום שבקושי מבינים מה זה פיצה. באותו הזמן היו אנשים רוחניים ופילוסופים גדולים. אני מציע שתבדוק את התערוך הפחמי. בשנות ה70 הוציא מדען מאמאר שלם בסיינס שמראה שתערוך הזה לא מדוייק(זה אמרה מאוד עדינה לעומת הממצאים שהוא מציג שם). אני מציע שתחפש בעצמך על העניין הזה. כי אם אני יחפש ויכתוב לך זה היה פחות טוב. הכי טוב שתראה בעצמך. אם אתה יכול אז תכוון אותי לממצאים מדעיים שסותרים את המבול. בינתיים אני חייב לזוז.
 

גלבטרון

New member
אני מתנצל אם בעקבות דבריך קפצתי/הגעתי

למסקנה שגויה. ובין חז"ל היו אנשים חכמים בדיוק כמו שהיו מצרים קדמונים מאוד חכמים ומוסלמים מאוד חכמים ויוונים מאוד חכמים. חוכמתם ותבונתם לא מעידה כי גם אמונתם הדתית הרוחנית היא נכונה. אני בדקתי וקראתי רבות על תיארוך פחמני ואני אני מודע לחסרונות והיתרונות שלו. מה לעשות שאין שום דרך לתארך דבר מסוים עד לשנה, חודש, שבוע, יום, שעה, דקה ושנייה המדוייקים. זה לא אומר שצריך להשליך את כל שיטת התיארוך לפח ובמיוחד לפני שנמצאה שיטת תיארוך מהימנה יותר. להלן קישורים לאיך מתבצע תיארוך פחמני: http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/nuclear/cardat.html http://www.howstuffworks.com/carbon-14.htm להלן קישור לאתר שמכיל הרבה מאוד סיפורי מבול/שיטפון מרחבי העולם: http://www.talkorigins.org/faqs/flood-myths.html להלן מאמר ישן אבל נחמד לטעמי ומסביר באופן ציני ומבדר מדוע סיפור המבול התנ"כי איננו היסטורי בליווי נתונים היסטורים, ביולוגים ומתמטים. http://members.aol.com/darrwin/flood.htm וכמובן יש עוד הרבה מידע ברשת על אי קיומו של מבול עולמי לפי כמה אלפי שנים ואני בעצמי אוכל לשוחח איתך ולהסביר לך מדוע סיפור המבול התנ"כי הוא אגדה ולא היסטוריה אבל מניסיון אישי שלי עדיף לא להפיל על אדם אחר עוד ועוד ועוד מידע אלא לאט לאט. כשיהיה לך זמן אנא עיין ותקרא את הכתוב בקישורים שהבאתי לך ונוכל להמשיך מישם.
 

MrAnderson

New member
הינה קצת חומר על אי דיוק של תערוך פחמי

כתבה מניו יורק טיימס זה הכתבה מסיינס(אבל צריך לשלם כדי לראות את המאמר כי הוא ישן משנצ 1880) אבל יש גם נראה לי מאמרים יותר צעירים.
 

MrAnderson

New member
קישור ארוך מידי

http://www.sciencemag.org/cgi/reprint/sci;182/4116/1017?maxtoshow=&HITS=10&hits=10&RESULTFORMAT=&andorexacttitleabs=and&fulltext=carbon+14+unreliable&andorexactfulltext=and&searchid=1&FIRSTINDEX=0&resourcetype=HWCIT.pdf
 
למעלה