צעיר........ המשך
מסע הזמן בנצח השאלה האם יתרו הגיע לפני או אחרי בעת מתן תורה לכך 4 בחינות שהנן במובן הנקרא זמן ומרחב זמן לינארי זמן ספירלי ללא ההבנה העמוקה הרוחנית למראית עין גשמית בקו הלינארי יכול להראות שמבחינת רצף הזמן הגיע אחרי שמי יהוה לא נודעתי להם מי יהוה שואל פרעה אני לא מכיר אותו שמעתי את שאלהים עשה לכם ויהוה הוציאכם ממצרים אנכי במתן תורה שמעו עמים ירגזון חיל ביושבי פלשת למען ספר שמי בארץ -לא נותר עד אחד ראשית יש להבין את מעמד הר סיני והמשמעות שבני ישראל מתו וקמו לתחיה שאין משמעותו מות במובנו הרגיל אלא "זעזוע" שקבל כול הנקרא מימד הזמן קפיצה קוואנטית יאמרו אחדים אולם יחטאו לאמת השלמה בכך מהו אותו זעזוע של מימד הזמן הכלל עולמי שהיה ? על מנת לקבל את התורה חייב היה האדם להיות במקום ממנו בא כלומר שיבה אחורנית בזמן שהנה קדימה שזה מובן התחיה כלומר שב למצבו הבראשיתי טרם החטא עבר הווה עתיד באותו "ניצוץ" של נצח ברובד טבע עבור אלה שלא קבלו את התורה משמעו מה שעתיד לדעת כבר היה כאותו גל קול המגיע אליו בעתיד מרגע השמעו אולם כבר היה למשל דברי שלמה המלך מה שהיה הוא שיהיה במישור זה הנו ההקשר לעניין יתרו של מובן העבר והעתיד יש להבין ש"קפיצה" זו בזמן אינה במובן של שיבה לדרך ארץ כי אם לתורה שמלפני דרך ארץ שכאשר האדם הושם בגן לעבדה ולשמרה קבל התורה במובן אנכי ולא יהיה ושממנה כול דרך ארץ במתן תורה קבלתה אחרי הדיבר שני הדברות באחדותם קבלו את כול הנצרך לתקון כדי שהכלל ישוב לדרך ארץ מתן תורה שמות יד וְכָל-הָעָם רֹאִים אֶת-הַקּוֹלֹת וְאֶת-הַלַּפִּידִם, וְאֵת קוֹל הַשֹּׁפָר, וְאֶת-הָהָר, עָשֵׁן; וַיַּרְא הָעָם וַיָּנֻעוּ, וַיַּעַמְדוּ מֵרָחֹק. טו וַיֹּאמְרוּ, אֶל-מֹשֶׁה, דַּבֵּר-אַתָּה עִמָּנוּ, וְנִשְׁמָעָה; וְאַל-יְדַבֵּר עִמָּנוּ אֱלֹהִים,פֶּן-נָמוּת בראשית ג וּמִפְּרִי הָעֵץ, אֲשֶׁר בְּתוֹךְ-הַגָּן--אָמַר אֱלֹהִים לֹא תֹאכְלוּ מִמֶּנּוּ, וְלֹא תִגְּעוּ בּוֹ: פֶּן-תְּמֻתוּן. בקשת העם בשמות שמשה ידבר אליהם יש לה שתי בחינות על פי השומע 1 דבר אתה אלינו פן נחטא כאותם אלה אשר אותם עלינו להוביל (ללכת בעקבות הגויים ) ונבין את האופן שהנחש מבקש שנבין כיצד להלך בדרך ארץ -העם היהודי 2 דבר אתה אתנו משה שאם יהוה ידבר אלינו אנו נמות שאיננו יכולים להכיל זאת -ערב רב במילים אחרות אנו מרובד זמן ואיננו יכולים בבת אחת להיות בנצח כלומר נצרכים לתהליך ומורה דרך כלומר התורה האופן ללכת הנקרא הכנת הכלי שיוכל להכיל האור ברובד הנמוך ביותר להבנה של מובן זה הנו למשל הנקרא קונדליני שאף לרובד כזה יש צורך בהכנה של הכלי שאחרת פוגע במערכת העצבים כול שכן על האור המדובר" יתרו מגיע לפני מתן תורה כאשר יתרו מגיע לשלב השני של הכנתו בהכרה ומציע את הצעתו הרי שברמת הטבע רמת הזמן וכו ניתן לומר שהצעתו התקבלה אולם ברובד עמוק של מעבר לזמן המשמעות הנה שהיתה זו שעת כושר עבור משה להכנה סופית של אותו שלב לקבלת התורה שמהצעת יתרו ניתן היה להראות ליתרו ולעם את ההבדל שבין הצעתו חוק אדם לבין חוק משמים שהנו מעבר לכול זמן מה שהיה הוא שיהיה במישור זה הנו ההקשר לעניין יתרו של מובן העבר והעתיד מלכים ב :כ ט וַיֹּאמֶר יְשַׁעְיָהוּ, זֶה-לְּךָ הָאוֹת מֵאֵת יְהוָה, כִּי יַעֲשֶׂה יְהוָה, אֶת-הַדָּבָר אֲשֶׁר דִּבֵּר: הָלַךְ הַצֵּל עֶשֶׂר מַעֲלוֹת, אִם-יָשׁוּב עֶשֶׂר מַעֲלוֹת. יא וַיִּקְרָא יְשַׁעְיָהוּ הַנָּבִיא, אֶל-יְהוָה; וַיָּשֶׁב אֶת-הַצֵּל, בַּמַּעֲלוֹת אֲשֶׁר יָרְדָה בְּמַעֲלוֹת אָחָז אֲחֹרַנִּית--עֶשֶׂר מַעֲלוֹת. {פ} ישעיהו מא כא קָרְבוּ רִיבְכֶם, יֹאמַר יְהוָה; הַגִּישׁוּ, עֲצֻמוֹתֵיכֶם, יֹאמַר, מֶלֶךְ יַעֲקֹב. כב יַגִּישׁוּ וְיַגִּידוּ לָנוּ, אֵת אֲשֶׁר תִּקְרֶינָה; הָרִאשֹׁנוֹת מָה הֵנָּה, הַגִּידוּ וְנָשִׂימָה לִבֵּנוּ וְנֵדְעָה אַחֲרִיתָן, אוֹ הַבָּאוֹת, הַשְׁמִיעֻנוּ. כג הַגִּידוּ, הָאֹתִיּוֹת לְאָחוֹר, וְנֵדְעָה, כִּי אֱלֹהִים אַתֶּם; אַף-תֵּיטִיבוּ וְתָרֵעוּ, וְנִשְׁתָּעָה ונרא (וְנִרְאֶה) יַחְדָּו. כד הֵן-אַתֶּם מֵאַיִן, וּפָעָלְכֶם מֵאָפַע; תּוֹעֵבָה, יִבְחַר בָּכֶם. {פ} הלה