הלה מורז
New member
היי גלבטרון
היי גלבטרון מה שלומך? הנך אומר : "הבעיה אצלך, כמו אצל הרבה אחרים היא... שאתם מסתמכים רק על מקור מידע אחד וזהו - הרבנות האורתודוקסית. כאשר מסתמכים אך ורק על מקור אחד בלבד ועוד על מקור מידע לא אמין ומשוחד לעולם " ובכן ידידי לא הייתי מזלזלת כך באלה שבזכותם אתה פה ובזכותם העם היהודי עבר את כול המכשולים האפשריים שיכלו לעמוד לעם ונותר העם היהודי תרבויות קמו ונפלו אימפריות התרסקו והעם היהודי פה כואב ואף תמוה עד כמה חלק מבני עמנו רחקו מהאמת תמורת רצונם להיות דומים לעמים ולא אין אני מזלזלת בעמים בחוכמותיהם וכו חלילה לי מכך לעשות שהרי הכול החכמות ניצוצות התורה בהתמחויותיהן ולכך יש להאירם מאור התורה שאחרת אותם ניצוצות הולכים ומחשיכים עד שנו טוב כמו כול התרבויות האלה שאתה ככה אוהב לנפנף בהם פשוט נעלמו מה שאינו מורה על חכמה מרובה חלק מאתנו אכן בדרך רחוקה וכמה טוב שברוב חסדו אפשר לנו הקדוש ברוך הוא פסח שני נראה ככה שאתה מאוד מעריך דתות אחרות תרבויות מדע וכו וטוב שכך שהכול מתורה ודאי אולי שמעת שאת האמת יש לשמוע ממי שאומרה אז ככה אולי בשבילך דברי היהודים האורתודוכסים " כאשר מסתמכים אך ורק על מקור אחד בלבד ועוד על מקור מידע לא אמין ומשוחד לעולם " הנו לא אמין וכו אם כך הרי ודאי שכול דברי ישוע למשל אינם אמינים שכן אמר כול אשר יאמרו לכם תשמעו ותעשו (הפרושים -היהדות האורתודוכסית ) כי תורת אמת בפיהם יתכן ויש ואכן ישנם כאלה כמו מכול מגזר אשר אינם הולכים בתמים אולם אין להכליל זאת על האורתודוכסיות ישנו הבדל בין רפורמה שמובנה שינוי של קוים מנחים של אמת לבין מובן התחדשות (ישנה רפורמה שהנה שינוי קוים מנחים וכך נצרך אולם לא בהקשר עניינו ) באם הבנת זאת הבנת שיש מקום להתחדשות אולם אינו חדש אלא הכרתנו המתרחבת לקבל עומקים ובינה ומישורים של אותה אמת ואותם קוים מנחים בהתאם לפה ועכשיו כול הדתות ? כן כול החכמות? כן מדעים? כן אבל למה להצטמצם וללכת בעקבות הגויים במקום להיות הגוי המאיר על אותן חכמות למענם ולמעננו הרחבת הדעת הכללית הגויים עשו עבודה רבה בהתמחויותיהם ועל כך יש להכיר תודה ולא איני רוצה לשמוע כאלו המלה גויים הנה מלת גנאי אלא אם אתה תופש אותה כגנאי כפי שנראה שהנך שאחרת לא היית מעיר לאור הגנוז בהקשר למלה זאת גויים בפשטות הנו עמים וכן גם ישראל נקרא גוי קדוש על פי רוב וממקום נקי הרי כשמי אומר גויים הדבר הנו ללמדנו שהכוונה לעמים לאומות זוהי ענוה שאחרת במקום לומר הגויים נומר גוי קדוש והעמים כמו כן באם הנך אוהב קרוא הרי שברשותך הנני ממליצה לך לקרוא את ספריו של וליקובסקי יכול להאיר לך כמה נקודות יצא לי ממש לאחרונה לקרוא את ספריו בבית בו עבדתי ומה יפה היה לראות שעוד טרם קראתיו הכרתיו ואף כתבתי בנושא בברכה הלה
היי גלבטרון מה שלומך? הנך אומר : "הבעיה אצלך, כמו אצל הרבה אחרים היא... שאתם מסתמכים רק על מקור מידע אחד וזהו - הרבנות האורתודוקסית. כאשר מסתמכים אך ורק על מקור אחד בלבד ועוד על מקור מידע לא אמין ומשוחד לעולם " ובכן ידידי לא הייתי מזלזלת כך באלה שבזכותם אתה פה ובזכותם העם היהודי עבר את כול המכשולים האפשריים שיכלו לעמוד לעם ונותר העם היהודי תרבויות קמו ונפלו אימפריות התרסקו והעם היהודי פה כואב ואף תמוה עד כמה חלק מבני עמנו רחקו מהאמת תמורת רצונם להיות דומים לעמים ולא אין אני מזלזלת בעמים בחוכמותיהם וכו חלילה לי מכך לעשות שהרי הכול החכמות ניצוצות התורה בהתמחויותיהן ולכך יש להאירם מאור התורה שאחרת אותם ניצוצות הולכים ומחשיכים עד שנו טוב כמו כול התרבויות האלה שאתה ככה אוהב לנפנף בהם פשוט נעלמו מה שאינו מורה על חכמה מרובה חלק מאתנו אכן בדרך רחוקה וכמה טוב שברוב חסדו אפשר לנו הקדוש ברוך הוא פסח שני נראה ככה שאתה מאוד מעריך דתות אחרות תרבויות מדע וכו וטוב שכך שהכול מתורה ודאי אולי שמעת שאת האמת יש לשמוע ממי שאומרה אז ככה אולי בשבילך דברי היהודים האורתודוכסים " כאשר מסתמכים אך ורק על מקור אחד בלבד ועוד על מקור מידע לא אמין ומשוחד לעולם " הנו לא אמין וכו אם כך הרי ודאי שכול דברי ישוע למשל אינם אמינים שכן אמר כול אשר יאמרו לכם תשמעו ותעשו (הפרושים -היהדות האורתודוכסית ) כי תורת אמת בפיהם יתכן ויש ואכן ישנם כאלה כמו מכול מגזר אשר אינם הולכים בתמים אולם אין להכליל זאת על האורתודוכסיות ישנו הבדל בין רפורמה שמובנה שינוי של קוים מנחים של אמת לבין מובן התחדשות (ישנה רפורמה שהנה שינוי קוים מנחים וכך נצרך אולם לא בהקשר עניינו ) באם הבנת זאת הבנת שיש מקום להתחדשות אולם אינו חדש אלא הכרתנו המתרחבת לקבל עומקים ובינה ומישורים של אותה אמת ואותם קוים מנחים בהתאם לפה ועכשיו כול הדתות ? כן כול החכמות? כן מדעים? כן אבל למה להצטמצם וללכת בעקבות הגויים במקום להיות הגוי המאיר על אותן חכמות למענם ולמעננו הרחבת הדעת הכללית הגויים עשו עבודה רבה בהתמחויותיהם ועל כך יש להכיר תודה ולא איני רוצה לשמוע כאלו המלה גויים הנה מלת גנאי אלא אם אתה תופש אותה כגנאי כפי שנראה שהנך שאחרת לא היית מעיר לאור הגנוז בהקשר למלה זאת גויים בפשטות הנו עמים וכן גם ישראל נקרא גוי קדוש על פי רוב וממקום נקי הרי כשמי אומר גויים הדבר הנו ללמדנו שהכוונה לעמים לאומות זוהי ענוה שאחרת במקום לומר הגויים נומר גוי קדוש והעמים כמו כן באם הנך אוהב קרוא הרי שברשותך הנני ממליצה לך לקרוא את ספריו של וליקובסקי יכול להאיר לך כמה נקודות יצא לי ממש לאחרונה לקרוא את ספריו בבית בו עבדתי ומה יפה היה לראות שעוד טרם קראתיו הכרתיו ואף כתבתי בנושא בברכה הלה