מהירות מופרזת, העמדה לדין, שאלות!

IJohnYI

New member
מהירות מופרזת, העמדה לדין, שאלות!

בקיצור- היום עצרו אותי שוטרים על נהיגה בהירות של 107 קמ"ש בכביש של 70. לפי מה שהבנתי, מורידים 5 קמ"ש ממה שהאקדח לייזר מראה ומחשבים לפי זה, אז זה אומר שנהגתי 102, משמע 32 קמ"ש מעל המותר עכשיו, השוטר הביא לי זימון לבית משפט, זימון לקצין משטרה ביחידת התנועה וונטל ממני את הרשיון. הזימון הוא ליום ראשון אני חייב לדעת- מה לעזאזל אני אמור לעשות עכשיו?? האם אני צריך לשכור עו"ד בשביל בית המשפט/הזימון ליחידת התנועה? איזה עונש אני אקבל על זה? כמה נקודות יורדות? אני נהג חדש, זאת עבירת תנועה ראשונה שלי, ואני ממש בבאסה :( ועוד שאלה- איפה נמצאת יחידת התנועה באשדוד? הכתב של השוטר לא ממש ברור.. ו.. האם יש איזו אפשרות לדחות את הזימון?
 
תשובה

דבר ראשון תירגע.. אכן עדיף להגיע עם עו"ד העוסק בתחום התעבורה לבית המשפט. זומנת לדיון בפני קצין משטרה על מנת שישקול פסילה מינהלית ל-30 יום. ניתן לערער על החלטתו לאחר מכן בבית המשפט. נהיגה במהירות של מעל 30 קמ"ש בדרך עירונית "שווה" 10 נקודות, בדרך שאינה עירונית או דרך מהירה "שוויה" 8 נקודות. בתי משפט מחמירים בנושא ונוטים לתת עונש פסילה בפועל. לגבי דחייה האם כוונתך לזימון לדיון בפסילה המינהלית? צור קשר עם יחידת התנועה ובקש זאת, אולי יסכימו לדחייה של יום יומיים..
 

IJohnYI

New member
אמם.. טוב, תודה, עוד שאלות

במידה והקצין שאבוא אליו ביום ראשון ייתן לי פסילה מנהלית ל-30 יום, ואני לא ארצה לערער על ההחלטה, אני עדין אצטרך להגיע לבית המשפט? קיבלתי דף ובו כתוב "הזמנה לדין וכתב אישום" לתארך 11/7/07, שזה עוד המון זמן אני כבר מעדיף לקבל את העונש של הקצין, בין אם זה שלילה לחודש או קנס או משהו כזה, ולא לחכות למשפט.. חוץ מזה, מה העונש הצפוי לי? פסילה בפועל לכמה זמן? ואחריה אני אצטרך לעשות טסט/תיאוריה מחדש? והאם בנוסף לפסילה יהיה גם קנס כספי? ועוד משהו: אני חייל, וביום ראשון כנראה שאצטרך לבוא במדים לבית המשפט, כי מיד אח"כ אני רוצה להגיע לבסיס ולהמשיך עם הקורס שלי, אבל אני חושש שזה יראה כנסיון פתטי להתחבב על השופט וסתם יפגע בי.. (במידה ואצטרך, אבוא בבגדים אזרחיים, והמדים יהיו בתיק). איך אתה חושב שעדיף?
 
אלה שני דברים שונים

הפסילה המינהלית של קצין המשטרה, אם תהיה כזו, איננה באה במקום הדיון בבית המשפט. בית המשפט מתחשב בה בבואו לגזור את עונשך. לא בטוח שתהיה פסילה, צריך לבדוק טוב את החומר, לראות האם מדובר בדרך עירונית או לא, האם הודית, וכו'. אכן יכול להיות גם קנס כספי.ביום ראשון לא תראה שופט, אמרת שהדיון יהיה ביולי 2007, לא?
 

IJohnYI

New member
כן, הדיון הוא עוד 4 חודשים..

אמם.. או קיי, הבנתי.. תודה אם אני לא מודה בעבירה, מה אני אמור להגיד לקצין כשיש מולו דף שעליו רשום 107 באותיות ברורות? (והם בעצמם הראו לי את המכשיר שעליו היה רשום המספר הזה..) לפי מה שקראתי, אם הממל"ז נמצא במרחק שגדול מ-300 מטר מהאוטו, צריך לשים אותו על חצובה. אצלי הוא היה במרחק של 280 מטר, אני יכול לטעון שזה גבולי?להגיד שבעצם העבירה שבוצעה היא נסיעה במהירות העולה על 30 קמ"ש ולא 32, ואז העונש יהיה "רק" 750 שקל ולא העמדה לדין?
 

baraba1

New member
תשובה בעירבון מוגבל

1. לעניין המדים אני לא חושב שזה ישנה לקצין. 2. אתה לא חייב להגיע לשימוע ואז פשוט ישללו את רשיונך שלא בפניך. השימוע ניתן לך כדי "לדון" בשלילה המנהלית. על פי רוב זה הליך שבו הקצין שואל אותך מדוע נסעת כל כך מהר או משהו בדומה לזה ואוטומטית שולל לך לחודש. במקרים "רגילים" אין סיכוי שהקצין יוותר לך ולא ישלול. 3. בדרך כלל מתחשבים בשלילה הזו במשפט (כך שאם נפסק לך חודש שלילה זה עשוי להיות ללא שלילה בפועל כי ינכו את זה מהחודש שכבר היית בלי רשיון). 4. הכי חשוב- קח הכל בעירבון מוגבל, זה מהנסיון המועט שלי ולא מידע מקצועי בתחום.
 
למעלה