מהם הסמכויות הכספיות של מנהל עיזבון בחשבון עיזבון מול הבנק

טםצאםה

New member
מהם הסמכויות הכספיות של מנהל עיזבון בחשבון עיזבון מול הבנק

מוניתי למנהל עיזבון למשך שנה ,והנני מבקש למשוך כספים ,והבנק טוען, שאין באפשרותו לאפשר לי משיכת כספים, אלא רק לפי צו הירושה. האם הטיעון הזה חוקי, ומדוע אני צריך הסכמה של הבנק ,
כאשר הנני תחת פיקוחו של האפוטרופוס הכללי?
 
סמכויותיו הכספיות של מנהל העיזבון


אתה בהחלט צודק אבל מיד חייב להרחיב:
1. הבחנה בין צו ירושה לצו מינוי מנהל עיזבון:
בהיותך מנהל עיזבון אינך נידרש לצו ירושה ולכללים של צו ירושה ולכן בבנק טעו או שלא הבנת אותם.
2. תשלומים מחשבון העיזבון: אתה הרי מונית ע"י בימ"ש לנהל את העיזבון וכמובן שיש לך הוצאות בניהול העיזבון: חובות למנוח( מצבה וכו) יש חובות לעיזבון ויש גם חובות המגיעים לעיזבון. אין אחר אלא אתה שתבצע את תשלומי העיזבון השוטפים.
3. מתי בכל זאת אתה צריך לפנות אל ביהמ"ש?
במידה ויש לך תשלומים חריגים או פעולות חריגות, יהיה עליך לפנות ולבקש הוראה מביהמ"ש: אם אתה רוצה לרכוש נכס, למכור נכס עליך לפנות לביהמ"ש.
אם תרכוש דירה למשל או מניות...אתה עלול להיות מחוייב אישית ולשאת בתוצאות הפעולה שלך.
4. מתי הבנק יכול להתנגד לביצוע פעולות שלך?:
כאשר אתה תרצה למשוך כספים חריגיים או אם תמשוך סכומים חריגים על שימך, יש לבנק זכות וחובה לברר את המטרות ואם חוא חושד הוא לא יבצע את הפעולה, כי בכל זאת מדובר בחשבון נאמנות.
 

טםצאםה

New member
הייתה עסקה קצת מורכבת של מכירת דירת ירושה של הוריה של אימי

אכן מכרנו נכס ,דירת הוריה של אימי המנוחה ,ובמסגרת המכירה הקונה הראשון ששילם תשלום ראשון ע"400,000 ש"ח הסתבך וביטל עסקה ,ובקש את כספיו רק 2 יורשים יכלו להשיב לו כ100,000 ש"ח, אני השבתי לו 50,000 ש"ח , הקונה השני החזיר את יתרת התשלום, ושילם לנו את היתרה דרך בנק משכנתאות שהעביר כספים ליורשים לפי צו הירושה , כך שהתשלום שהחזרתי מחשבוני האישי , הופקד לחשבון העזבון ,ובבנק העזבון לא מוכנים לתת לי למשוך את ההחזר שהעברתי לקונה הראשון.
 
למעלה