מה אני הייתי אומר לציבור בנושא אורבני אם הייתי רץ בבחירות

tapuzoed

New member
מה אני הייתי אומר לציבור בנושא אורבני אם הייתי רץ בבחירות

הייתי אומר דבר פשוט במצע שלי:

1. איחוד ערים קטנות צמודות למרכזים מטרופוליניים, מהווה מנוע צמיחה בכל העולם.
בכוונתנו בשלטון, להניע מודל של איחוד רשויות במטרופולינים במדינה כדי שיהוו ערים
תחרותיות יעילות וטובות יותר לתושבים שלהן. המהלך חיוני לכלכלת ישראל ויתרום גם
להורדת יוקר המחייה ולייעול וזירוז תהליכי קבלת החלטות בתכנון, ולתכנון טוב יותר.

2. לפיכך בכוונתנו ליצור 7 ערי-מטרופולין רובן בנות חצי מליון תושבים ומעלה, בתהליך שיאחד את
הערים לרשות מוניציפלית אחת מרכזית וישאיר תחתיה עיריות רובעים קטנות עם סמכויות פחותות.
המטרופולינים שניצור הם:
תל אביב (ותחתיה רמת גן, בני ברק, גבעתיים, גבעת שמואל, פתח תקוה)
חיפה (ותחתיה קרית אתא, קרית ים, קרית מוצקין, קרית ביאליק, נשר, טירת כרמל, יגור)
ירושלים (ותחתיה מבשרת ציון, מעלה אדומים, אבו גוש, מוצא עלית, קרית ענבים, רמת רחל)
השרון (כפר סבא, רעננה, הוד השרון, רמת השרון, הרצליה, כפר יונה, נתניה, חדרה)
ראשון לציון (חולון, בת ים, רחובות, באר יעקב, אזור, נס ציונה, רמלה, לוד)
באר שבע (עומר, שגב שלום, אופקים,, חצרים)
אשדוד (יבנה, אשקלון, גדרה, באר טוביה, ניצנים, גן יבנה)

3. מטרופולינים אלו יהיו ערים לכל דבר, והערים תחתן יהיו מעתה רובעים עם עיריות רובע.
נבטל הכרזה על ערים בנות פחות מ-100 אלף תושבים ונעודד איחוד ערים עם הטבות לערים
סמוכות שיתאחדו.
ניצור שיטת גביית ארנונה אחידה לדיור בכל הארץ כך שכל אזרח ידע בדיוק איך וכמה הוא משלם.
נבטל פטור אוטומטי לפנסיונרים ונקבע אותו לפי מבחני הכנסה מפנסיות ורכוש.
 

jp3raptor

Member
אין הגיון בלחבר על ערי השרון

המרחק הגיאוגרפי גדול מכדי שיהיה מדובר בעיר אחת.
&nbsp
זה יוצר אי יעילות.
&nbsp
מילא לחבר ערים צמודות-רעננה,הרצליה, כפר-סבא, הוד השרון.
&nbsp
 

tapuzoed

New member
ערים בעולם כוללות מאות ואלפי קמ"ר

מה זאת אומרת המרחק הגיאוגרפי?
איזה מרחק גיאוגרפי יש בין רמת השרון להרצליה או בין הוד השרון לכפר סבא ולרעננה?
מדובר תכלס באותה עיר או 3 דקות נסיעה
זאת בטח לא המניעה לאחד ערים
 

jp3raptor

Member
המרחק בין רעננה לבין נתניה- רבע שעה נסיעה

ובין רעננה לחדרה כ-חצי שעה על כביש מהיר.
&nbsp
בין לבין יש שטחים רקים בעיקר וכמה ישובים קטנים.
&nbsp
אין שום הצדקה לנסות לאלץ את רעננה ואת חדרה להיות חלק מאותה העיר
 

tapuzoed

New member
רע שעה זה כלום היום בערים גדולות יש פרוורים במרחק שעה

 

jp3raptor

Member
מדובר באיחוד שלא מיעל שום דבר

רק משהו מלאכותי שלא עושה שום דבר טוב
 

tapuzoed

New member
מדובר באיחוד חיוני מאין כמוהו אפילו ברמה ההצהרתית שבו

מסתכלים אחרת לגמרה על עיר של רבע מליון תושבים או עיר של שני מליון תושבים
לא יעזור לגודל גם יש משמעות.
לייעול הליכי תכנון בין עיריות, וראייה מערכתית של טובת אזור שלם יש משמעות כלכלית אדירה.
לפורום משותף של כל העיריות תחת עיריה מטרופולינית יש חשיבות עצומה (לא מתקיים היום כלל במפרץ
חיפה לכן למשל המאבק נגד מזהמים כל כך חלש כי אין חזית אחידה נגדם מכל העיריות סביב)
לחסכון באגפי עיריות כפולים ומכופלים שיכולים להתבטל לטובת אגף מטרופוליני אחד יש צמצום אדיר בעלויות
רק לדוגמה אגפים של לוגיסטיקה ותחזוקה שכמה ערים מנהלות יחד מאתר אחד יכול לחסוך עשרות מליוני שקלים
עיריות יבנו יחד מתקני ספורט ומתקני תרבות ופנאי גדולים וטובים יותר בניצולת טובה יותר שלהם
אינטרסים משותפים לפיתוח אתרי טבע
קידום משותף של הכלכלה כמו פרסום לתיירות, השקעה באטרקציות ועוד
כל נושא ייעול התחבורה כשיהיה גוף מטרופוליני אחד שיתרם את המערך בין הערים ובתוכן
יש אינסוף יתרונות
 

simo34

New member
איחוד הקריות זה דבר רצוי ומבורך

" קריית חיים " הייתה עיר עצמאיתעד שנת 1950 שבה היא סופחה אל חיפה.
גם העיר " יפו " סופחה אל תל אביב בדיוק באותה השנה
 
כדאי שתברר מה זה "עיר" בעולם

לידיעתך "העיר" פריז מורכבת למעשה מ20 עיריות למרות ששטה המונציפאלי הוא בערך כמו ירושלים המערבית (בית העירייה הוא למעשה מעין "מועצה מחוזית" שמפקח על כל הרובעים). "העיר" לוס אנג'לס מורכבת מלא פחות מ80 עיריות ככה שאין מה לשאוף לביטול מוחלט של עיריות לטובת מטרופולין וזה מה שמכשיל גם איחודי ערים תחת עירייה אחת כשתושבים לא מרגישים מיוצגים בעירייה המאוחדת. אפשר מקסימום לשאוף לצמצום הפעילות של העיריות לטובת "מועצות גג מחוזיות" (כולל שינוי חקיקה של חוקי עזר עירוניים, נהלי ארנונה, מדיניות תכנון ובנייה ועוד לחוקה משותפת לכל המועצות במחוז) ובמילים אחרות לא יהיה מטרופולין תל אביב שיבלע את כל העיריות סביבו, אבל "גוש דן" לא יהיה רק אזור גיאוגרפי אלא גם שם של מועצה מחוזית שתכתיב לעיריות שתחתיה.
 

tapuzoed

New member
יש לך בעיה קשה, קשה מאד בהבנת הנקרא

תקרא שוב מה כתבתי
זה בדיוק המודל שהצעתי
עיריית על מטרופולינית והפיכת העיריות לעיריות רובעים קטנות יותר תחתיה
אז מה אתה מקשקש "לידיעתך העיר פריז מורכבת מ-20 עיריות"
או שתלמד לקרוא עד הסוף או שלא תגיב פשוט כי אתה חוזר על דבריי.
 
צודק, אופס

 

simo34

New member
פריז/לונדון = לא מדוייק


שאתה אומר פריז/ לוס אנג'לס אתה לא מיתכוון שהם כמוט מטרופולין גוש-דן
שזה " עיר ראשית " כמו תל אביב וסביבה ערי לווין !!!!!!!!!!!!!!!! ...............................
אלא " עיר אחת " שהיא מורכבת מהרבה ערים קטנות .
גם ברלין/מוסקבה מוגדרות בתור " מדינה בתוך מדינה "
שהיא מורכבת מהרבה ערים קטנות שעליהם מפקדת ממשלה מקומית
אין שום קשר אל " מטרופולין " או מחוז !!!!!!!!!
 

simo34

New member
חיבור ערים זה נושא מושחת לא פחות

החיבור האחרון שנעשה בשנת 2002 בזמן כהונתו של שר הפנים - " אברהם פורז "
היה חיבור של " יישובים חזקים " לצורך הגדלת המיסים והארנונה !!!! .
במקום לקחת יישובים חלשים ונכשלים כמו למשל : " לוד - רמלה "
ולהפוך אותם לגדולים וחזקים.
גם הקריות ליד חיפה יכולים גם להתאחד ולהיות ישוב חזק וגדול
שיכול להלחם בכל אזורי התעשייה המזהמיםשנמצאים על ידם,
השאלה אם זה בתקופתנו ..........................................................
כניראה שזה לא
 

ש מים

New member
כל מילה בסלע (ועוד משהוא על פורז...)

חבל מאוד שיש "התיישנות". אבל משהו מאוד מסריח בהתנהלות שלו כשר הפנים: זוכרים את "חוק ההסדרים - תחרות במשק הדלק"? במסגרתו - כחוק עוקף חוק התכנון והבניה - איפשרו לוועדות המקומיות להציף את הארץ בתחנות דלק בשטחים פתוחים ורגישים?
אז פורז היה האחראי...
 
מכל הדיון לא הבנתי

מה רע באיחוד רשויות מקומיות.
אני רואה במהלך כזה על צורותיו השונות רק ברכה, ביטול כפילויות, חיסכון בהוצאות וכו'.
 

ש מים

New member
הנושא כבר נטחן כאן עד דק

בדיונים שגם אתה השתתפת בהם.
דעתך ידועה ולא הסכמנו גם בעבר.
האם יש משהו חדש?
אבל אענה בקצרה ועל רגל אחת, למען קוראים חדשים:
  1. האם אתה מכיר מאזנים של רשויות מקומיות שאוחדו? האם השיפור במאזן הכלכלי כה גדול? (ואל תצביע רק על רשות אחת - הענייה ביותר - אלא דווקא על העשירה. האם המאזן של הרשות המאוחדת טוב משל העשירה טרום האיחוד?)
  2. מאזן כלכלי של רשות זה דבר אחד, אבל - מבחינה כלכלית - מה עם טובת התושבים? איזו טובה ואילו רעות יצר האיחוד? האם יש לך מידע?
  3. מה עם גורמים "לא כלכליים" שיצר האיחוד? "גורמים אכותניים" - האם הרע או היטיב? או שהללו נשארו נייטראליים?
כפי שכתבתי בעבר: אני מכיר לעומק מקרה אחד (בולט ואולי בעייתי מאוד) של רשויות שאוחדו. ובהסתמך על מקרה זה התוצאה הינה שלילית ביותר!
 

simo34

New member
ש מים - רק אל תשווה את דאליית אל כרמל עם עוספיה

שהיה את האיחוד של עוספיה עם דאליית אל-כרמל לעיר אחת שקראו לה: " עיר הכרמל "
זה היה כישלון חרוץ, כניראה גם בגלל הסיבה שהם רצו לסחוט כסף מהמדינה,
ובגלל הכבוד העצמי והחזקת הקרקע עבור הדורות הבאים -
אם רצית לקחת בתור את דוגמא את היישובים הערביים ליישובים היהודים -
אז רק שתדע שזה לא דוגמא לשום דבר !,
הישובים האלה גם ככה נהנים מתיירות ענפה מכל העולם.
 

ש מים

New member
לא הבנתי את כוונתך

  1. למה אתה טוען שאיחוד דליה ועוספיה היה כישלון? בגלל הפירוק, או בשל סיבה אחרת?
  2. איך לדעתך קשור "הרצון לסחוט כסף מהמדינה" לכישלון האיחוד?
ולא, אני לא מתכוון דווקא לדוגמא מהמגזר הערבי (למרות שלדעתי לנו, כיהודים, יש בהחלט מה ללמוד מתושבי הרשויות הערביות).
 
למעלה