מה אני הייתי אומר לציבור בנושא אורבני אם הייתי רץ בבחירות

simo34

New member
כן - יש לנו מה ללמוד


מרכזי הערים ברוב הערים הערביות בארץ ובעולם הוא עשיר מאוד בתכנים ובמסחר מגוון מאוד,
מה שבדרך כלל לא תמיד קיים בערים שלנו בארץ.
 

ש מים

New member
אחד הדברים...

ודווקא הנקודה שציינת היא אחת הכואבות מבחינתי. כואב לי ומעצבן אותי איך שיש מתכננים ו-"גורמי תכנון" אצלנו, שמנסים לשנות את המצב הזה (במקום ללמוד, לעודד, לטפח ולהעתיק אלינו - למגזר היהודי).
אבל יש עוד דברים. אני כיוונתי דווקא לנושא "הזהות הישובית" ו-"ההתגייסות".
וברור מאוד שיש גם רעות ונקודות חולי רבות. אני לא עיוור. :)
 

simo34

New member
השחיתות היא מעל הכל - לכן חושבים עם הראש באדמה

במקום להקים מבני ציבור ישר על ההתחלה שבונים ישוב/שכונה חדשים ,
אז עושים את הכל ההפך במטרה לרפד את הכיסאות של נבחרי הציבור.
או שלפעמים עושים את אותה הטעות במקרים הפוכים !!!!
כמו למשל בתור דוגמא כאשר הקימו את " מרכז הירידים/תחנה מרכזית חדשה "
מבלי להתחשב בסביבת המגורים שנמצאת בסמוך
 

ש מים

New member
השוואות

  1. לפני אתה פוסל השוואות בין אוכלוסיות ומגזרים, הייתי שמח לקבל נימוקים מדוע אין להשוות (מצטער, אבל אני לא מכיר אותך ואת הרקע והידע שלך, אז קשה לי לקבל אכסיומות וקבעונות כאלה).
  2. מהנסיון שלי (והוא בהחלט אינו מועט, אם יורשה לי להעיד על עצמי), לכל מגזר וסוג אוכלוסיה במדינה יש את האיפיונים המיוחדים שלו, אבל בהחלט ניתן להשוות בין אוכלוסיות ומגזרים (יתרה מכך, אולי תתפלא לשמוע שלעיתים השונות המעמדית גדולה מהשונות התרבותית-דתית).
  3. כך (המשך לס' הנ"ל), קיימים המון קווים חופפים בין אזרחים ערביים, בישובים שאוחדו, לבין מקביליהם היהודים.
 

simo34

New member
אגב, ש מים .......................

בעולם המתקדם כבר מאחדים אפילו " אזורי תעשייה " של ערים שכנות,
ויש אפילו אזורי תעשייה שהם ישות עצמאית בפני עצמה .
פה בארץ רק חושבים על הפיכת אזורי תעשייה למע"רי משנה
וחיבור שלהם לכבישים מהירים ותחנות רכבת,
אבל לא שום דבר מהפכני מעבר לזה ....................
אפילו לא לחשוב על אזורי תעשייה אקולוגיים
 

ש מים

New member
אזורי תעשיה זה סיפור אחר לגמרי

אחר וארוך (אז לא אוכל להכנס לזה עכשיו, בגלל לחץ בעבודה, אבל אם הדיון יתפתח ויתארך, אולי נוכל להעמיק בנושא).
יש כמה נקודות שכדאי להבהיר ולציין, כשמתחילים לדון בנושא איגום תעסוקות במרחב:
  1. מדובר בחלוקת הכנסות בעיקר, והמרכיב האנושי-רגשי לא קיים כאן בד"כ (או קיים במידה נמוכה בהרבה מאשר בדיון על ישוב/מקום מגורים).
  2. תמ"א 35 כבר קבעה הנחיות וכללים להקמת אזורי תעסוקה משותפים על בסיס חלוקת הכנסות, ללא תלות מוניציפאלית.
  3. הצורך של רשויות להתבסס (ו-"למנף") על אזורי תעסוקה "פרטיים" (וגם, כמו שכתבת, 'מע"רי משנה') נובעת בעיקר כתוצאה ממדיניות ההפרטה ו-"התנערות הממשלה מחובותיה לאזרחים". כתוצאה, על הרשויות המקומיות למצוא לעצמן מקורות הכנסה חלופיים (במקום תקציבים ממשלתיים, שנעלמו).
 

simo34

New member
עוד דבר דבילי שיש במדינה שלנו .................

בכמה מדינות כמו אוסטרליה בתור דוגמא -
התושבים גרים בצמוד אל מקום העבודה שלהם כדי למנוע פקקים,
איך במדינה צפופה שבקושי אפשר להקים כביש מהיר בקנה מידה ארצי
לא חשבו על הרעיון הזה שהיה יכול למנוע גם בזבוז של זמן ושל תאונות דרכים ........................
העיקר " נערי האוצר " אוכלים קאוויר עם ויסקי במרכז הארץ ומכתיבים לכל השאר את החיים
 

ש מים

New member
לדעתי אתה מפרש לא נכון את הנתונים

  1. באוסטרליה, כמו במקומות אחרים שהתפתחו באופן הדרגתי ו-"נורמאלי/כלכלי" (ללא הכוונה "על בסיס גיאופוליטי או אחר", כמו בארץ) ישובים גדלו בשל המצאות ליד מקורות תעסוקה (ולא להיפך).
  2. במדינה שאין בה בעיות קרקע/צפיפות קל יותר לפתח תשתיות מכל סוג, ובוודאי שתשתיות זוללות קרקע (כמו כבישים).
  3. לכן, במדינת ישראל (שבספק אם אפשר לקרא לה "מדינה". לכל הפחות: "מחוז קטן" באוסטרליה), הפתרון צריך להיות התייחסות כ-"מדינה-עיר" (כבר כתבתי על זה כאן בעבר), עם פיתוח של תשתיות תחבורה גדולות הספק (למשל: רכבות).
  4. יחד עם זה, ולא רק מסיבות כלכליות, חשוב מאוד לפתח תעסוקה מקומית. בעיקר כדי למנוע הווצרות ערי-שינה ולעודד קהילתיות, אבל גם עמ"נ לספק פרנסה ותעסוקה למגוון רחב של אוכלוסיה ועסקים.
 

simo34

New member
לא צריך לדחוף את כל המדינה בתוך תל אביב

יש דברים שהיו מאז ותמיד להיות בירושלים.
קח לדוגמא את " מחנה הקריה " שהיה צריך להיות בירושלים כבר מהקמת המדינה,
ורק לאחרונה מדברים להעביר אותו אל ירושלים עד שנת 2030

אפשר היה גם להעביר רכבת בתוך כביש חוצה ישראל
בדיוק כמו שיש רכבת בתוך כביש איילון -
אני גם חושב ש-מתחם " השוק הסיטונאי " צריך להיות על יד כביש חוצה ישראל
ולא על כביש 4 בצומת מסובים
 

ש מים

New member
צריך ללמוד את העבר כדי להבין את ההווה

  • מחנה הקרייה, למשל, מוקם על שרידי מחנה בריטי (וכן על מבני המושבה הגרמנית שרונה, שקרקעותיה הופקעו ע"י הבריטים, מידי המתיישבים הגרמנים, במהלך מלחה"ע ה-2).
  • אם אני זוכר נכון, ברצועת הדרך של כביש 6 יש תוואי רכבת (חומ"ס...). ובכל מקרה, לדעתי רוב הכביש הזה הוא טעות ופשע, ובמקום זה היה צריך להקים רכבת.
  • לגבי מיקום השוק הסיטונאי, לא די להגיד "היה צריך". יש להצביע על מיקום ספציפי. ובכל מקרה, אם אני זוכר נכון, הרעיון נבדק ונשלל בשל הצורך בקירבה למרכזי הערים הגדולות ולמירב הרכיום הראשיות (כביש 6 הוא רק כביש אחד, בעוד שהמיקום הנוכחי מאפשר גישה קלה לכבישים: 2, 4, 1, 6, למרכזי הערים הגדולות בגוש דן וכן לכבישי רוחב נוספים).
 

simo34

New member
מחלף קסם - על כביש חוצה ישראל

" מחלף קסם " על כביש חוצה ישראל הוא המקום המרכזי ביותר של כביש חוצה ישראל
ונמצא קרוב מאוד אל גוש דן ואל כביש חוצה שומרון שהוא חוצה את כל הכבישים המהירים החשובים.
 

simo34

New member
צודק אחי


יותר טוב תקח את האוטו עם הילדים לטיול משפחתי במקום לבזבז את הזמן בקלפי
 
אסור בתכלית האיסור-חייבים להשתתף

קל מאד להתלונן על מחדלים שלטוניים - במיוחד למי שלא ניסה לבחור כלבבו.
 

אבישי ק

New member
אני אבחר זה ברור,שים לב כמה יוצא למשפחה על תחבורה בלבד

אין אף מפלגה שמדברת על זה
או שדואגת לזה
כל המפלגות דואגות לאותו הדבר, לכיסא שלהם, לעסקים שלהם ולאגו שלהם.
אף מפלגה לא מדברת על זה שרמת החיים כל הזמן יורדת אבל המחירים עולים
כל המתמודדים באים מרמת הכנסה בינונית גבוהה + ובגלל זה הם לא מבינים
כאשר השכר החציוני 5500 וזוג יכול להביא בערך 11,000
תח"צ בחודש זה לפחות 600 ועולה ככל שגרים רחוק יותר מהמרכז ויכול להגיע ל1500 ש"ח.
רכב עולה בחודש 2500 ועולה ככל שגרים יותר רחוק ממרכז הארץ ויכול להגיע ל4500.
זוג עם 2 ילדים קטנים שנוסע בתחבורה ציבורית לעבודה וגר נניח בחיפה ואחד מבני הזוג עובד באזור המרכז(מצב אידיאלי בחיפה)
מוציא
1500 תח"צ לעבודה במרכז+ 600 תח"צ לעבודה באזור חיפה + 2000 רכב (כי צריך להסיע את הילדים ואי אפשר בבוקר לעלות לאוטובוסים עם עגלות)
סה"כ 4100 ש"ח
ואסור לשכוח שבכל פעם שיש שביתת רכבות מתווסף עוד 100 ש"ח כדי לחזור הביתה מהמרכז.
 
יש לך הערכת יתר של עלויות התחבורה הציבורית

תח"צ בעבודה במרכז: 1000-1200 ש"ח, תח"צ בחיפה: 240-380 ש"ח
 

אבישי ק

New member
299 + 380 הרכבת בנפרד והאוטובוסים בנפרד

והכרמלית בנפרד
אין הרבה אנשים שגרים ועובדים ליד אותו סוג תחבורה
ולכן הרוב משלמים לפחות ל2
לאוטובוס 380 חופשי חודשי
ולרכבת 299 כרטיס תקופתי (קריות חיפה)
 
למעלה