מה אני הייתי אומר לציבור בנושא אורבני אם הייתי רץ בבחירות

simo34

New member
אז איך הרימו את הכרמלית


לכרמלית יש רק 6 תחנות שזה " מעט מאוד " עבור רכבת תחתית .
 

amit1270

New member
אבל הכרמלית היא לא רכבת תחתית!

אם היית מכיר קצת את החומר, היית יודע שהכרמלית היא אפילו לא רכבת כי אם רכבל תת-קרקעי, שקרונותיו מונעים ע"י כבלים (תחתיים) ולא באופן עצמאי. זה אומר, בין היתר, שהתחנות לאורך הקו צריכות להיות סימטריות, כי כל עצירה של "רכבת" אחת מחייבת עצירה של השנייה גם כן, וכמובן ישנה נקודת מעבר שבה המסילה מתפצלת, בדיוק באמצע המסלול. זה גם אומר שכל הארכה תצריך שינוי יסודי של כל מאפייני הקו, וספק אם זה אפשרי.

אבל עזוב אותך מעניינים טכניים - אורך המסלול של הכרמלית הוא כ-1800 מטר, וזה אומר תחנה כל 360 מטר בממוצע. ברכבת תחתית אמיתית מרחק אופייני בין תחנות הוא קילומטר ומעלה. אבל אנחנו כבר יודעים שזאת לא רכבת תחתית אמיתית...
 

אבישי ק

New member
קריות לבית יהושוע 65.5 הלוך ושוב, 1375.5 חודשי

65.5 * 21 ימי עבודה = 1375
לא כולל מוניות לפולג
ולא כולל נסיעות למקומות אחרים לפי בקשה של המעסיק.
בערך יוצא בחודש 1500 ש"ח
ושכחתי אוטובוס(או רכב) מהרכבת לבית
בערך 1600 תלוי במרחק
אני הכרתי אחד שנוסע מנהרייה לראש העין ברכבת (בעבר עבד בחיפה אבל החליטו להעביר את כל המשרדים למרכז)
תאר לעצמך כמה הוא מוציא בחודש.
 

simo34

New member
הרכבת כבר הופרטה ברובה ליזם פרטי


ברגע שזה הופרט אז כל המחשבה של הרכבת נעה כרגע על חסכונות.
היום יש לך המון עובדי קבלן שהם אנשים שקופים שאף אחד לא משתין לכיוון שלהם
כמו הקופאיות והדיילים בתחנות.
עובדי הרכבת ברובם גרים בחיפה שבה נמצאים גם המוסכים הגדולים של הרכבת
ופעם גם שכנה בה הנהלת הרכבת בתוך מבנה המוזיאון.
המעבר אל תל אביב היה עבור נוחיות נערי האוצר ועכשיו מעבירים הכל אל תחנת לוד
בגלל דמי השכירות הגבוהים בתל אביב ולא בגלל שום כוונה לעזור לעיר לוד.
אני מציע לך ללכת אל תחנת הרכבת של לוד ולראות את ההזנחה והליכלוך לצד שכונת המצוקה
שנקראת על שמה
 

3718

Member
מה הקשר? מדובר על קבלן תחזוקת הקרונות. הוא לא קובע התעריפים.

 

3718

Member
הכי גרוע זה שבונים תחנות הרכבת בכוונה שנצטרך רכב פרטי

ראה תחנת צומת רעננה מרכז, הגוף שלה נבנה ברעננה, אבל אין גישה מרעננה (לפי המכרז). הגישה היא מאזור התעשיה מזרחית לכביש 4 (אמדוקס)
&nbsp
אם היתה גישה רגלית בנוסף מרעננה היה נחסך דלק\פקקים וכו'. לפי התכנון הנוכחי מי שרוצה להגיע לתחנה (שנמצאת ברעננה) חייב רכב...
 

simo34

New member
אם המדינה הייתה דואגת לתעסוקה אז לא היה גם זיהום אוויר

דואגים יותר ליזמים ומעסיקים מאשר לאזרח הפשוט שצריך להתפרנס.
תקרא מה כתבתי בהודעה הקודמת -
בכמה מדינות בעולם נותנים לתושבים לעבוד בצמוד אל מקום המגורים
וככה מונעים זיהום אוויר, פקקי תחבורה, וביזבוז של דלק !!!!!!!
בארץ כל זוג הורים ממוצע צריך לעבוד כדי להתקיים והילדים צריכים מטפלת/גנון
מה שמוסיף על יוקר המחייה, הפקקים, זיהום האוויר.

ואם כבר הזכרת את הרכבת, אז בתור אחד שהוא עבד שם פעם ...........
רק שתדע שיש שם היום המון שחיתות ודברים מפגרים שלא ניתנים להבנה
ושמעתי ש-פעם זה היה גם בדיוק כמו נמל אשדוד עם אלון חסן
וזה עוד כולל גם " עובדי קבלן " שהם עובדים בתנאי עבדות עבור הרכבת
ולאף אחד שם למעלה זה לא מזיז את הישבן מהכסא שלו כי זה עוד כסף לטיולים בחוץ לארץ
על חשבונם של הפראיירים שנמצאים תחתיהם.
 

amit1270

New member
קשקוש. ברוב מדינות המערב יש יוממות רבה

רק במדינות כמו צפון קוריאה משכנים את האנשים ליד מקומות העבודה. בשאר העולם יש לאזרח חופש לבחור את מקום מגוריו (כמובן בהתאם לרמת הכנסתו). בישראל מקום העבודה מהווה גורם משמעותי מאוד בבחירות מקום המגורים, הרבה יותר מבארצות אחרות, שבהן נסיעה של שעה ויותר (ברכב פרטי או בתח"צ) בין הבית לעבודה היא לא עניין יוצא דופן.
 

simo34

New member
לא נכון - הממשלה לא מעודדת יזמות מחוץ לגוש דן

בדיוק כמו " הרבה טעויות תכנון " שבהם צריך להקים מתחמים ממשלתיים בירושלים,
אבל הממשלה העדיפה להשאיר אותם בתל אביב כדי להיות קרובים לצלחת של הביזנס אנד פלז'ר
 

simo34

New member
בטח אתה עובד באיזה משרד ממשלתי שאתה כניראה יודע

לפי כל הפירסומים חלק ממשרדי הממשלה ישאר בתל אביב במשך 20 השנים הבאות ....................
 

אבישי ק

New member
המדינה לא מוכנה להשקעות מחוץ למרכז

בארה"ב יש דגש מאד חזק על פיזור עסקים ברחבי המדינה
אכן באירופה אין כלכך מדיניות כזאת וניתן לראות את התוצאות בכלכלה שלא מצליחה להתרומם
הקיצוניות של מדינת ישראל בדרישה שכל עסק יהיה קודם במרכז גורמת לקיטוב ולסלידה מכל מה שמסמל את המרכז בשאר הארץ
אזור המרכז נחשב ע"י תושבים מחוץ לחדרה גדרה לאזור עשיר ולא שייך אליהם, לדעתי זה לא מועיל ואפילו פוגע בהתנהלות נורמאלית של המדינה.
שים לב להתמודדות של הרשויות עם ניסיונות פיתוח התשתיות.
אין אמון, אין עזרה, דורשים דברים לפעמים הזויים במחיר פיתוח של המדינה כולה.
הכלכלה של המרכז תלוייה בפיתוח של עסקים מחוץ למרכז, נמל אילת, מחצבות למיניהם, חקלאות, תעשיה ועוד... אבל עם השנים השיתוף פעולה קטן והפגיעה בסוף היא על 2 הצדדים שבעצם סובלים מזה.
מדינה קטנה כמו ישראל שלא נהנת ממקורות הכנסה הרבה מעבר לעצמה לא יכולה להתנהל כך שאזור מסויים מרכז אצלו את רוב הכלכלה וכל השאר צריכים להילחם על פירורים. אנשים הם פרגמטים והחגיגה של המרכז תיגמר(בתקווה שלא) בקול צורם מאד.
לדוגמא כמות עולה של חברות בצפון שאני מכיר שלא מוכנים לעבוד עם המרכז, בשאלה למה הם לא מוכנים התשובה היא שהם לא מסתדרים עם המרכז ולכן לא מוכנים לעשות איתם עסקים, זה נשמע נורמאלי?

מצד שני
העובדה שמדינת ישראל אומרת באופן גלוי שהיא לא מוכנה להשקיע בסטארטאפים מחוץ לאזור המרכז כבר מראה על התנהלות לא תקינה.
 

amit1270

New member
לא הבנתי מה אתה מנסה לומר

האם בארה"ב יש מדיניות ממשלתית של פיזור עסקים ברחבי המדינה (או המדינות)? אם יש מדיניות כזאת זו הפעם הראשונה שאני שומע על כך. ככל הידוע לי אין שם מדיניות של "אזורי עדיפות" כפי שמקובל בישראל ובמדינות רבות באירופה. ככל הידוע לי עולם העסקים האמריקאי הוא חופשי וכמעט בלי הכוונה מלמעלה.

לעומת זאת אתה טוען שבישראל יש דרישה שכל עסק יהיה במרכז, וגם זה חדש לי. האם הדרישה הזאת באה מהממשלה? אם כך זו שערורייה. אם מדובר בעסקים פרטיים זה חבל, וגם אני (ביחוד כירושלמי שרואה את הכלכלה העירונית בדעיכתה) לא אוהב את ההתרכזות המוגזמת של עסקים באזור מאוד קטן. אבל הטענות שלך, כולל זו שמדינת ישראל לא מוכנה להשקיע בסטרטאפים מחוץ לאזור המרכז, נשמעות לי מופרכות למדי.
 

simo34

New member
עובדה ש-רוב החברות הגדולות נמצאות בתל אביב

הזכרתי משרדי ממשלה ובעלי עסקים במילה אחת -
כיוון שגם פוליטיקה זה סוג של מגזר כלכלי שנקרא: " המגזר הרביעי ".
כל החברות הגדולות והחשובות בארץ יושבות במרכז ביחד עם רוב החברות הממשלתיות.
בתור ירושלמי אתה בטח מסכים איתי ש-חברות ממשלתיות צריכות לשבת בעיר הבירה שלהם
ולא באיזה עיר פחות חשובה ממנה.
חוץ מ-רשות הדואר אף חברה ממשלתית לא יושבת בירושלים.
ואני לא מדבר רק על חברות בבעלות המדינה, אלא גם חברות שהם בבעלות פרטית
 

amit1270

New member
לעסקים יש נטייה להתרכז (אגלומרציה)

לגבי חברות ממשלתיות ומשרדי ממשלה - אני מסכים שהם צריכים לעבור לירושלים, וזה באמת לא סביר שחלקם נמצאים בתל אביב, בניגוד להחלטת הממשלה המחייבת אותם לעבור לירושלים.
 

אבישי ק

New member
קודם כל, בשיעורי ג"ג משנת 96 לימדו איך ארה"ב עודדה

מפעלי רכב לפתוח משרדים ומפעלים בדרום העני של ארה"ב כדי לעודד שם את הכלכלה
המדיניות הזאת גרמה לדעיכה של דטרוייט שהייתה העיר המרכזית של ייצור הרכב
בכל מקרה, כן, ארה"ב מעודדת חברות להשקיע במקומות מרוחקים.
טויוטה היא אחת יצרניות הרכב הגדולות בארה"ב וכל ההנהלות והסניפים יושבים באזורים מרוחקים בעידוד הממשל.
בנוגע להשקעות בהייטק אני מכיר מקרוב, הגשנו כמה אנשים בקשה לקבלת עזרה מהמדינה להשקעה בסטארט אפ, נאמר לנו שלא נותנים עזרה צפונית לנתניה שנפנה לגורמים פרטיים באזור שלנו לבירור על עזרה בהשקעות סטארט אפ.
ממקום עבודה שעבדתי בעבר נאמר לי שהמדינה לא נותנת חוזים לחברות מהצפון או הדרום ולכן אין טעם לחברה לפתוח סניפים שם.
גם לא ניתן לפתוח בנק מחוץ למרכז בעיקר בגלל שלא יקבלו שירותים שם(בעיקר של בנק ישראל), זה לא שאין כח אדם או חסרה הטכנולוגיה, פשוט החברות שמטפלות בבנקים לא מוכנות לתת שירות מחוץ למרכז.
 

אבישי ק

New member
ארה"ב לא מנווטת רק את הכלכלה

ישנה גם מדיניות של ילודה ופרוור
עוד משיעור הג"ג
באזורים עירוניים ככל שהעיר גדולה יותר וצפופה יותר
ההבדלים בין עניים לעשירים גדל והמעמד הביניים נדחק החוצה לרוב לפרוורים במידה וניתן
אחוז הנשואים נמוך יותר מהסביבה
הילודה גם כן נמוכה
אנשים הולכים מהר יותר, ככל שהעיר גדולה יותר כך הולכים יותר מהר (סתם עובדה מצחיקה)
ככל שהבתים (דירות) גדולים יותר כך גם הילודה גדלה(ביחס לסביבה כמובן)

מתוך השיעור אני זוכר טוב מאד את הנושא של לונדון וניו יורק
בשתי הערים הייתה אותה הבעיה הטיפול היה שונה
אנגליה החליטו להקים ערי לווין שמחוברות ע"י רכבת(תח"צ) וכבישים מהירים ללונדון עם עידוד של מעבר תעשייה לערים הללו
הפרוייקט הצליח והעיר קטנה ב30% אם אני לא טועה
מאחר והיה דגש על התחבורה הציבורית, לונדון לא נפגעה ואפילו צמחה מאד.
בארה"ב הקימו אזור מטרופוליני ענק בין וושינגטון לניו יורק והרוב התבסס על רשת הכבישים
הפרוור הזה גרם לבריחת עסקים ותושבים מניו יורק והערייה הודיע שהיא על סף פשיטת רגל מתישהו בשנות ה80
וחיפה
העיר חיפה היא עיר עם מרכז גוסס שהולך ומתרחב כך שרק השוליים קיימים ומתפקדים
האוכלוסייה החזקה והעסקים ברחו ממרכז העיר בעיקר בגלל חוסר נגישות וסיבות פוליטיות
אוכלוסייה חלשה נכנסה למקום ולאט לאט גם היא עזבה והאזור עם הזמן ננטש
אם לא היו הפרוייקטים האחרונים של פיתוח הכבישים והתשתיות העיר התחתית הייתה ננטשת לחלוטין
והופכת לסלאמס של פולשים, נרקומנים וכו... אפשר רק לתאר את הוצאות המדינה על אבטחה באזור אם זה היה קורה.
זה לא מוזר זה קרה בעוד ערים בעולם
לאחר שיקום האזורים האלו הפכו לאזורי תיירות לא רעים
 
למעלה