מה בפינה
כדורגל

מה בפינה
כדורגל

טוב, לא נתעלם לגמרי מאליפות העולם בכדורגל.
צופים ועוקבים אחרי המשחקים?
אוהדים קבוצה מסוימת?
האם הילדים בענין?
מחכים שזה כבר יגמר או רוצים עוד?
 
אני לא אוהבת כדורגל

ולא צופה גם באליפות העולם. בעלי צופה מידי פעם אם זה אפשרי, אבל לא משנה תוכניות בשביל זה
 
כשעוד גרנו בישראל במאה הקודמת אהבתי כדורגל מאוד

ועקבתי מקרוב. אבל מאז שעברנו לארה"ב הכדורסל והפוטבול המקומי תפסו את המשבצת הזו של צפייה ומעקב, וכדורגל בשבילי זה כמעט כמו אתלטיקה, שחיה, והתעמלות: מעניין פעם בארבע שנים... במקרה של הענפים האלה, כשיש אולימפיאדה, במקרה של כדורגל כשיש את גביע העולם (המתקרא בעברית צחה מונדיאל...).
&nbsp
השעות של האליפות הזו לא כל כך מתאימות לארה"ב (משחקים ב-10 בבוקר או ב-2 בצהריים), אבל היות ובקיץ אני עובד בעיקר מהבית ראיתי לא מעט משחקים עם הבן שלי.
&nbsp
שמחנו במיוחד שגרמניה המאוסה עפה כבר בשלב הבתים, והיינו מרוצים כשהספרדים המשעממים (מקסימום מסירות קצרות בין שחקנים ומינימום בעיטות לשער) הפסידו לרוסיה הבונקריסטית, ואז שרוסיה הפוטיניסטית הפסידה לקרואטיה.
&nbsp
בחצי הגמר זה כבר הפך למעשה לאליפות אירופה... רצינו גמר קלאסי של אנגליה-צרפת (כשהארי קיין מניף בסופו את הגביע), ובמקום זה קיבלנו קרואטיה-צרפת. לא ממש אכפת לי מי ינצח, רק מקווה למשחק טוב.
 

אספרסו2

New member
נכון לעכשיו

שני הבנים מובילים עלינו בהפרש ניכר,ייתכן שבכל זאת יכולת ניתוח המשחק טובה יותר.
הם מפענחים את הנעשה על המגרש בצורה שאני אף פעם לא ידעתי.
יש שתי נקודות הפרש בינהם כשמי שבמקום השני עשוי לקבל 3 נקודות בונוס מאחר שהימר על צרפת כזוכה בגביע העולם מתחילת הטורניר,כך שיש סיכוי למהפך.
אני שמח שהם מנצחים
 

אספרסו2

New member
בתחבולות תעשה לך כדורגל

וגם אתמול גריזמן הצרפתי חיפש מקומות אסטרטגיים על המגרש על מנת להרים את עקיביו לכיוון ישבנו בו זמנית ונפילה דרמטית שביימה בעיטת עונשין.כי צרפתים חייבים משחק מסריח,מסורת רבת שנים של גבינות מסריחות עושות את שלהן.
ניצחו,לשמחת הבן הצעיר,שארבע שנות לימוד צרפתית חיבבו עליו את הנבחרת וקיבל שלוש נקודות שגרמו למהפך על אחיו ונצחון בנקודה.
התברר שהם,בחדרי חדרים כבר החליטו שהם מחברים יחדיו את סכום הזכיות במקום הראשון והשני לצורך רכישה משותפת של PS4 .
 

forglemmigej

New member
האמת בזמן הכנת ארוחת ערב הצצתי קצת לראות את הסוף

כלומר זה היה אחרי הסוף כשהמאמן הלך וחיבק את כל השחקנים המאושרים וזה היה מחמם לב לראות,
אלו תובנותי האנתרופולוגיות משתי הקבוצות, בסרפת מתוך 23 שחקנים 14 הם בני מהגרים מאפריקה, זה אומר שיש ציידי כשרונות שהולכים ומגלים את השחקנים בגיל צעיר מאד ומשקיעים בהם לשאלה אם עליתי על זה לבד, התשובה היא לא, הזוגי יידע אותי על כך, זה כמו כשרונות במוזיקה או בריקוד צריך להשקיע בגיל מאד צעיר ואז קוטפים את הפירות. צרפת היא מדינה של מיליונים לכן אין בעיה למצוא כמה שיותר כשרונות מהדייברסיטי.קרואטיה לעו-מת זאת מדינה קטנטונת עם 4 מיליון וכולם נראים אותו דבר לא נראתה שום שונות ושם גם נעוץ כשלונם, כדורגל זה משחק של כשרונות שונים ולימוד הטקטיקה מגיל צעיר.
 

אספרסו2

New member
עוד משהו אנתרופולוגי

בזמן ההמתנה על כר הדשא,לגביע הזהב שבושש להגיע,התגודדו הצרפתים המאושרים החליפו דאחקות ופרקו את לחץ המשחק.
רק מה?השחורים לחוד והלבנים לחוד,כשהבעתי את העובדה בקול,התרעמו הצופים הקטנים שזה נשמע גזעני ולא מקובל.
הסברתי שפשוט הם מרגישים יותר נוח באופן טבעי עם הדומים להם.
 
לא קשור לכדורגל, אבל מתחבר להערה של הצופים הקטנים

הבת שלי מאוד רגישה לנושא הגזעני, ומוחה בקול רם כששומעת הערה כזאת
אולי גדל פה דור אחר בהקשר הזה? כולי תקוה!!!
 

אספרסו2

New member
בהחלט

אבל הם עוד צעירים מלהבין את הדקויות שבהצהרה שאינה גזענית אלא מבטאת מצב נתון שבו אנשים שונים גדלים עם דפוסי התנהגות שונים ומרגישים יותר נוח ושפה משותפת עם מי שהגיע מאותו הרקע.
 

נחמנית

New member
בעיני זה רגישים לשפה יותר מאשר למעשה

זה נכון וחשוב שהם מודעים למה שיוצא להם ולאחרים מהפה. אני בחיים לא אגיע לרמת המיומנות של בחירת המילים בקפידה תוך חשיבה על כפלי משמעות וניואנסים דקים כמו שבני שנולד בקנדה מסוגל.
מצד שני, לא להגיד ששתי קבוצות התפלגו להעביר את הזמן לפי גוון העור זה להנציח את הunconscious bias (לדעתי) ולא לנסות להכיר בקיומו כצעד ראשון בביטול הפערים/נטיות. לפעמים אני תוהה עם כל המאמץ הזה לשמור את השפה הכי נקייה שיש לא גורם לנו להתעלם מהקבוצות שבתוכנו במקום להכיל אותן (והמשפט האחרון כבר היה בלשני פילוסופי)
 

forglemmigej

New member
אבל לילדים יש מבט טהור על החיים

הם לא מודעים ל"אחר" וה"שונה" ששוב , מגיע ממבט אירופצנטרי מובהק, נתנו להם להכנס בזכות או בחסד, נתנו להם אפילו אזרחות למרות שרבים בכלל לא יודעים את מילות ההמנונים בארצם, נתנו להם אפילו להביא אליפות, מי יידע.. במקום שצעירים מלאי טסטוסטרונים ישתוללו ברחובות וישרפו פחי אשפה הם מביאים את הגביע, מעין וישחקו הנערים לפנינו
 

נחמנית

New member
אני מצטערת, אבל אני לא בטוחה שזה תגובה אליי

ילדים בגיל עשרה כבר פיתחו נטייה סמויה. ילדים שגדלים כשמסביבם רק גוון עור אחד, או שרק אבא נוהג או עובד, או שרק אמא מבשלת, או שבגן רק הבנות משחקות בבובות ורק הבנים בונים מגדלים, יש להם נטייה סמויה. זה לא קשור לסטטוס ההגירה שלהם. וילד שהגיע בגיל 3 למדינה וחונך במערכת חינוך מקומית יפתח נטיות סמויות שהן לא לחלוטין של הבית ולא לחלוטין של המקום כתלות בזמן החשיפה ועוצמתה בכל מערכת.
 

forglemmigej

New member
המראה באירופה מזמן כבר לא אחיד

ברור שילד שואב מכל מה שסביבו ובמיוחד בחברת מהגרים ואגב אני בכלל לא בטוחה שבחברת מהגרים לאנשים או ילדים יש יותר פתיחות המהגרים העשירים יסתופפו בחברת המהגרים העשירים כמותם והעניים בלית ברירה במקומות פחות מושכים , החשיבה שמקום חדש יתן לי בוסט רציני הרבה פעמים די מוטעה ומאכזב.
נראה לי שאת לא חיה באירופה כי ההגירה פה היא בעיקר של פליטים שאמורים "להעשיר" את החברה לפי דעת פוליטיקאים הזויים שכמובן לא חיים במחיצתם, משיחות שהיו לי עם מספר "סורים" מצבם ממש לא בטוח אף אחד לא נתן להם את ההרגשה שהם ישארו פה לנצח או יקבלו אזרחות שזה בעצם החלום הרטוב שלהם, חוסר ידיעה על מה צופן העתיד גורם למשפחות להתפרק ולא פחות לדכאונות. באשר לכוכבים מצרפת מעטים ביותר מגיעים למצב של כדורגלן על או לא פחות פרופססור לפיזיקה גרעינית היתר די מתבוססים במקום וגדלים מלאי זעם.
 

forglemmigej

New member
יוצאת מהארו,ן מעולם לא צפיתי במשחק כדורגל בחיים

החצי צפה כשנבחרת דנמרק עם ש/סמייקל עוד לא עפה מהאליפות אבל אני לא . האמת שארועי ספורט לצפייה לא מענינים אותי הם תמיד נראים לי כמו עדר אנטילופות שרצות בסוואנה ועדר אריות אחריהן..
אבל, פעם הייתי צופה במשחקי כדורסל כשנדב הנפלד היה הקפטן והוא קרוב משפחה, יותר מזה ממש לא מענין, האמת אני לא צופה כמעט בטלויזיה, הכל משעמם טילים.
 

La Milagrosa

New member
אני נשואה לארגנטינאי וחיה בספרד. אין לי ברירה

אלא להיות בעניינים, יחסית למי שבחיים שלה לא התעניינה בכדורגל לפני שבאה לספרד.
אני מאד אשמח שזה ייגמר.
בעלי לא בהקשבה כבר חודש, ובספה נהיה שקע בצורה של התחת שלו.
 
למעלה