מאיר שלו, תנ"ך עכשיו
הטיב גרי רשף לתאר את הספר. מאיר שלו נכן בבקיאות מפליגה בתנ"ך ובמקורות חזליים, ובכושר ניתוח מעמיק. אם כי, אינו מיחס לתנך ערך דתי, ונוטה להדגיש יתר על המידה (לטעמי את חולשותיהם של הדמויות אותן הוא מבקר. בחלק מהמקרים אני חלוק לחלוטין על דעתו, ראה מקרא שר הצבא יואב בן צרויה , ששלו קושר לו את כל כתרי התשבחות של מצביא דגול ונאמן נאמנות ללא סייג. לצורך כך שלו מעגל פינות בכתובים ומעוות (לדעתי) פשט של כתובים פשוטים, על מנת להתאימם לקו בו הוא נוקט. דוגמא קטנה: דוד אומר "וְאָנֹכִי הַיּוֹם רַךְ וּמָשׁוּחַ מֶלֶךְ, וְהָאֲנָשִׁים הָאֵלֶּה בְּנֵי צְרוּיָה קָשִׁים מִמֶּנִּי: יְשַׁלֵּם יְהוָה לְעֹשֵׂה הָרָעָה, כְּרָעָתוֹ".(שמואל ב' ל'ג, ל'ט) שלו עושה מטעמים מדברי דוד ולועג על התממותו של דוד, בריון ורוצח לשיטתו, ואינו מקבל את האפשרות שיואב הוא אכן איש צבא נוקשה שבוחר בהרג כשיטה לפתרון בעיות. גם הלעג שהוא מתייחס בו לשרה מקומם, כך גם כינויי העלבון בהם הוא מוצא לנכון לכנותה. אין לשלו כל דרך ארץ כלפי מי שנחשבים אבות וגדולי האומה, וכשהוא מוצא לנכון למתוח ביקורת, הוא עושה זאת בלעג, בכינויים מעליבים, כאילו יש לסגור חשבון בין תגרים בשוק. ישנם לעומת זאת ניתוחים ותיאורים יפים להפליא, ואני רווה נחת לקראם, ואף הפניתי בזמנו את חברי הפורום, למשל לניתוחו את משל האטד של יותם. לענ"ד, מי שיכול לקחת את הספר, לאכול תוכו ולזרוק קליפתו, מומלץ לקראו.