ברור שהוא ספר דתי
אבל הוא גם היסוד לתרבות היהודית והעברית כולה. מי שמאמין רואה בו טכסט קדוש, מי שלא מאמין רואה בו גם דברים אחרים. ההסתכלות על התנך מנקודת השקפה אמונית בלבד מצמצמת מאד את זוית הראיה ומונע התייחסות מחקרית וערכית הנובעת ממקורות אחרים. ואל תטעה, התייחסות חילונית למקרא אינה רק עניין של שעשוע או שנינות אלא בעיקר של רצון לפענח את המקורות, האירועים והרעיונות העומדים מאחורי הכתובים. הטענה כי הדבר "מסלף" את כוונתו הדתית אינה נכונה, ההפך הגמור הוא הנכון, המחקר החילוני בהחלט שואף להבין את המגמות והכוונות הדתיות העומדות ביסוד הטכסט. נראה לי כי יסוד המחלוקת הוא האם יש לפרש ולקרא את התנך רק בעיניים דתיות ולכך כמובן קשה לי מאד להסכים.
אבל הוא גם היסוד לתרבות היהודית והעברית כולה. מי שמאמין רואה בו טכסט קדוש, מי שלא מאמין רואה בו גם דברים אחרים. ההסתכלות על התנך מנקודת השקפה אמונית בלבד מצמצמת מאד את זוית הראיה ומונע התייחסות מחקרית וערכית הנובעת ממקורות אחרים. ואל תטעה, התייחסות חילונית למקרא אינה רק עניין של שעשוע או שנינות אלא בעיקר של רצון לפענח את המקורות, האירועים והרעיונות העומדים מאחורי הכתובים. הטענה כי הדבר "מסלף" את כוונתו הדתית אינה נכונה, ההפך הגמור הוא הנכון, המחקר החילוני בהחלט שואף להבין את המגמות והכוונות הדתיות העומדות ביסוד הטכסט. נראה לי כי יסוד המחלוקת הוא האם יש לפרש ולקרא את התנך רק בעיניים דתיות ולכך כמובן קשה לי מאד להסכים.