מה דעתכם על נושא ברית המילה?

SupermanZW

Well-known member
רוב היהודים חושבים כמוני ולכן רובם

חיים מחוץ לישראל. לא התעלמתי מפסיכולוגיה, תקשורת וצרכים שונים של האדם אלא ציינתי שאתה מתעלם מהלוגיקה. מיליוני אנשים יכולים להשלות את עצמם, במיוחד אם נוח להם להשלות את עצמם, לפעמים אנשים בוחרים להשלות את עצמם כי האשליה בה הם משלים את עצמם מסייעת להם להתמודד עם המציאות, לעיתים אשליה עצמית היא צורך פסיכולוגי. הרצל היה אידיוט, לו היית דוגל במשנתו היית מתנצר, הרצל ראה בישראל פתרון של "אין ברירה" ולא פתרון אידיאלי, חוץ מזה הוא דווקא תמך בתוכנית אוגנדה. "באוסטרליה,קנדה זה פשוט לא היה עובד ועובדה היא שפה מדינת ישראל קמה" - זה היה עובד מצויין, לצערנו היינו טיפשים כשפעלנו בניגוד להיגיון ועכשיו אנחנו משלמים על כך מחיר כבד.
 

RNaon

New member
בואו נלמד קצת היסטוריה ..

שנאת היהודים אדוני לא התחילה בגלל סירובם של היהודים להיטמע בסביבתם, אלא כנקמה על "רצח ישו" (הרומאים רצחו אותו אבל, ניחא),ליהודים לא היו זכויות והם היו חייבים בעל כורחם להתפרנס בהלוואה בריבית, ומיכן אגב הקריקטורה של היהודי רודף הבצע. אבל כאן מגיעים סוף המאה ה-18 והיהודים סוף כל סוף מקבלים אמנציפציה - הזדמנות להתערות בחברה הנוצרית ה"נקייה" וה"מודרנית", ואז היהודים התחילו להשתלב בחברה ובתרבות ובכלכלה, ונוסדה ה"יהדות הרפורמית", שדיברו בשפת המקום ולא מילאו את רוב מצוות היהדות, ואפילו חלק ניכר מהם התנצרו. דוגמא לכך זה היינריך היינה, אחד מגדולי הסופרים הגרמניים של המאה ה-19, יהודי שהתנצר וניסה את כל האמצעים כדי להשתלב בחברה הגרמנית המודרנית. הוא עשה את כל מה שכתבת: התנצר, דיבר גרמנית, התנתק ממשפחתו היהודית וממוצאו היהודי אבל החברה הגרמנית לא רצתה אותו, ורבים ראו אותו כיהודי למרות שהתנצר. החברה הנוצרית לא רצתה שנשתלב. זה היה מתאים להם. היהודים שכולם שונאים, אפשר להאשים אותם בכל צרות העולם. הם אשמים במלחמות, הם אשמים שיורד גשם, אשמים שמישהו חולה. ותאר לך היהודים היו מתנצרים, את מי הייתם שונאים? אז נכון, היהודים התבדלו, כי לא הייתה להם ברירה. עוד היסטוריה. עם ישראל זהו עם שחי בארץ ישראל לפני 2000 שנה. ראיתי את ההגדרה שלך לעם. מוצאו של העם היהודי הוא ארץ ישראל. 3000 שנה חיו פה יהודים, יותר מכל עם אחר בעולם. אמרת שהיהודים התפזרו. נכון. אחרי אובדן בית שני היהודים התפזרו אבל הם שמרו על מוצאם גם בתפוצות ולא שכחו את ארץ ישראל ואת ירושלים "אם תשכח ירושלים תישכח יד ימיני". לפי התפיסה שלך, איטלקי עובר לגור לכמה זמן ברוסיה ופתאום הוא נהיה רוסי, זהו כבר הוא כבר לא איטלקי. הוא שכח את עברו, את משפחתו, את מוצאו. ואדוני, העולם לא מתנהל ככה. לעם היהודי אין היסטוריה? סליחה? איפה אתה חי? אתה מאלה שחיים בעולם שלהם ובדעות קדומות ומסרבים לפתוח את העיניים ולראות מה כולם סביבם? ליהודים אין היסטוריה? חכה קשה לי לעכל את זה. 3000 שנה מחקתה מההיסטוריה!. מה פשוט דילגת על הדפים בספר היסטוריה והחלטת שזה לא קיים? אם אתה לא יודע, או עזוב לא יודע, מסרב לדעת זה לא אומר שזה לא קיים. ההיסטוריה היהודית קיימת מלפני 3000 שנה מתקופת אברהם אבינו, העת העתיקה, ימי הביניים, הרנסנס, ועד ימינו אנו. זו היסטוריה שמתפרסת על פני כל כדור הארץ, ומתרכזת בארץ ישראל. להגיד שלעם ישראל אין היסטוריה זו בורות ואנטישמיות עיוורת שמגעילה אותי. לשון מדוברת. בהודעתך הקודמת כתבתה שהיהודים התבדלו ולא השתלבו בשפה ובמנהגים המקומיים. הם דיברו יידיש. הנה שפה. אתה סותר את עצמך. מצד אחד היהודים משתלבים בשפה ובתרבות ומצד שני לא. כשתחליט חזור אלינו. רובם מרוכזים במדינה מרוכזת. תגיד, אדון סופרמן, איפה אתה גר? בסמולוויל? מדינת ישראל היא המקום שבו מרוכזים הכי הרבה יהודים. זה היה ככה לפני 2000 שנה ויהיה ככה עוד 2000. יש גבול לכמה שניתן לשנות את העובדות ההיסטוריה, הדמוגרפיות והתרבותיות של העם היהודי ושל שאר העמים בכלל. אני מרחמת עליך ועל הבורות שלך שלא נותנת לך להסתכל קצת מעבר לדעות קדומות.
 

SupermanZW

Well-known member
אתה "מלמד" דמגוגיה, לא היסטוריה

שנאת היהודים לא תמיד היתה, אני ממליץ לך לברר על תולדות האנטישמיות ועל תולדות הנאציזם, תגלה שהן הרבה פחות עתיקות ממה שאתה חושב. במדינות רבות בעולם היהודים מעולם לא הופלו, בהן הודו, בולגריה, שווייץ, אנגליה, אירלנד, דנמרק, אוסטרליה, ניו-זילנד, ארה"ב, קנדה, הרפובליקה הדומיניקנית, ארגנטינה, וכו' היינריך היינה דווקא כן התקבל ע"י מרבית החברה הגרמנית, בניגוד לדבריך. לפני 2000 שנה היו יהודים בישראל, בפרס, באימפריה הרומית, בבבל, באשור, במצרים ובאתיופיה, הם לא היו בני עם אחד. לפני 3000 שנה לא היו יהודים (ע"פ דת), היהדות הומצאה רק במאה ה7 לפני הספירה (ולא ב13 או ב11 לפנה"ס כפי שנלמדים אותנו בטעות, אין שום עדויות לקיום היהדות לפני המאה ה7 לפנה"ס, היהודים, דהיינו תושבי ממלכת יהודה, אשר חיו בה לפני המאה ה7 לפנה"ס היו עובדי אלילים). ליהודים במקומות שונים בעולם היתה היסטוריה שונה ולא היסטוריה משותפת. אברהם אבינו הוא דמות מיתולוגית. לכל איזור בעולם היסטוריה משלו ומאחר והיהודים במשך רוב ההיסטוריה היו פזורים בעולם כולו אין להם מכנה היסטורי משותף. יידיש היתה שפתם של יהודי מזרח אירופה בלבד, יהודי מערב אירופה דיברו בלשונות המדינות בהן חיו, יהודי ספרד וטורקיה דיברו לאדינו, יהודי סוריה דיברו ארמית, יהודי הודו דיברו מאראתהי, יהודי שאר המדינות דיברו את שפות המדינות בהן חיו. בישראל חיים 5000000 יהודים, בארה"ב חיים 5300000 יהודים, בעולם כולו חיים 12700000 יהודים, משמע, רוב היהודים חיים מחוץ לישראל ויותר יהודים חיים בארה"ב מאשר בישראל.
 

RNaon

New member
אתה לא מעודכן

נכון לשנת 2007 מדינת ישראל היא המקום עם הכי הרבה יהודים בעולם. אני זוכרת כי לפני שנה-שנתיים הייתה כתבה על זה שלראשונה ישראל עקפה את אמריקה במס' היהודים ונהייתה המקום בו מרוכזים הכי הרבה יהודים. עם ההגדרה שלך לעם, אין כנראה שום עם בעולם. הידעת שגרמניה עד 1848 באביב העמים נחשבה כאזור שבו היו איזה 20 מדינות שלכל אחת מהן היתה תרבות שונה, היסטוריה שונה ועד לנקודה מסויימת גם שפה שונה. אז לפי מה שאתה אומר, אין עם גרמני! מספיק להעלים ולשנות עובדות היסטוריה לפי מה שאתה חושב ושנראה לך. כמו שכתבתי מקודם, אתה מאמין במה שאתה רוצה להאמין. וגם אם תביא עובדות שסותרות את מה שכתבתי (מה שבטוח תעשה) לא יעזור לך. היהודים הם דבר ראשון עם. וכל מה שתגיד לא יוכל לשנות זאת. אני לא מאמינה שנגררתי לויכוח המטומטם הזה על קיומו של העם היהודי. העם העתיק ביותר בהיסטוריה. אני מתביישת שיש אנשים כמוך בעם שלי שמרוב שנאה עצמית לא רואים שום דבר. אני הלכתי.
 

SupermanZW

Well-known member
הציגי ראיות לטענותייך.

לא יכול להיות שיש לך נתונים הנכונים לשנת 2007, בכל שנה מתפרסמים נתונים הנכונים לסוף השנה שקדמה לה, מטענתך ש"נכון לשנת 2007 מדינת ישראל היא המקום עם הכי הרבה יהודים בעולם" נובע שאת משקרת, הנתונים האחרונים שפורסמו הם של 2006 ובהם לא מופיעה טענה זו. טענת "אני זוכרת כי לפני שנה-שנתיים הייתה כתבה על זה שלראשונה ישראל עקפה את אמריקה במס' היהודים ונהייתה המקום בו מרוכזים הכי הרבה יהודים", בבקשה, הראי היכן פורסמה אותה כתבה והציגי את מקורותיה. סביר להניח שמספר היהודים בארה"ב לא פחת ב280000 במהלך 2006, רק אם זה היה קורה היו בישראל יותר יהודים מבארה"ב במהלך 2006, מספר היהודים בישראל עומד היום על 5000000. עד 1848 לא היו הגרמנים עם אבל החל מ1848 הפכו לעם כי מאותה נקודה יש להם היסטוריה משותפת, תרבות משותפת, ארץ בה חי רובם המוחלט, ושפה אחת, ליהודים אין את אלה גם היום, לפיכך נכון להיום הגרמנים הם עם והיהודים לא. העם הסיני שקיים כבר 5000 שנההרבה יותר עתיק מה"עם" יהודי וכך גם העם הוודי (VEDIC) שקיים כבר 7000 שנה, חוץ מזה היהדות הומצאה רק לפני 2700 שנה.
 

nunely

New member
לא בעד

הלילד שלי עשינו מילה בבית חולים בהיותו בן יומיים. אפשר לחיות ולהרגיש כיהודים בלי האקט הברברי הזה. אני מאמינה בחינוך ליהדות ולא בחיתוך הגוף. למה עשינו? בזמנו שהוא נולד מרוב שהמנהג הזה טבוע בנו בתוספת אי חשיפה לאינטרנט לא חשבתי בכלל על האפשרות שלא לעשות. מה שכן ידעתי שזה יבוצע בבית חולים עם הרדמה כפעולה כירורגית לכל דבר.
 
למעלה