מה דעתכם על נושא ברית המילה?

תגובה

בס"ד אמרתי ואומר שוב שחלק ההמקורות זהים-לא המצאתי את הגלגל ובטח לא תורה חדשה(משהו שאתה מצטיין בו).אני לא שולחת אותך לגורמים מפוקפקים.ממה אתה כ"כ מפחד?מהאזנה לצד שחושב אחרת ממך?פוחד שתמצא אמת בדיעה שונה משלך? המטרה לא להחזיר בתשובה,בטח לא מישהו שלא רוצה.הכוונה לתת לך צד אחר למה שאתה רגיל לחשוב.לא יותר מזה.אני לא מציעה שטיפת מח.הרי אתה אדם בוגר ואתה מחליט לבד.אז כדי שכל הויכוח יהיה פייר,אפילו רק בשבילך,כדאי שתלך לברר עם אנשים או אפילו אדם בודד ולא חלילה קבוצה של מטיפים מפחידנים שהם ערוכים ומוכנים לכל שאלה שרק תבוא.אני חיה באמונה ולא באטימות.אתה כמוני רק בכיוון ההפוך.תברר צד אחר-אני בטוחה שתופתע..שבת שלום יהודי יקר.
 

SupermanZW

Well-known member
בקיצור, אין לך מענה לדבריי ולכן את

מנסה לשלוח אותי לגורמים אחרים. לו היה לך ידע היית מתמודדת עם איעוניי, באופן פעולתך את מוכיחה שאין לך ידע אלא רק אמונה עיוורת.
 
אין טעם....

בס"ד יש אמת בדבריך..בחלק מהדברים אמונתי באמת פשוטה בלי חפירות מיותרות"מוטב להיות פתי מאמין לכל דבר,מאשר ספקן שאינו מאמין לדבר-אף לא לאמת"(רבינו).אבל במקרים רבים יש מה לומר...אני רק מבינה מדבריך שתשובה כתובה תוליד ויכוח שאין לו סוף.אני לא מתביישת בכך שיש לי אמונה "עיוורת" או איך שבא לך לקרוא לזה,להיפך.למאמין האמיתי אמונה היא ראייה(רבינו).רק שתדע שיש צד אחר למה שאתה חושב.אתה צריך אומץ רב כדי לצאת נגד מה שאתה חושב,אבל אם אתה אמיתי,תעשה את זה.אבל אם נח לך במצבך והאמת לא משנה לך,שיהיה לך לבריאות! אתה צריך לשבת בצורה מסודרת(ולא רק עם עצמך ועם גורמים שאינם מודעים לדיעה אחרת משלהם)ולא לצפות שתשתנה דעתך,שנח לך איתה,מתשובה שאכתוב.אני מציעה משהו פרקטי ולא משהו חפיפניק בפורום בנט(בלי להעליב).זה לא חכמה לבוא ולומר "אני יודע הכל" מבלי לשמוע צד אחר.ואל תגיד "אני לא מכיר" אני מודיעה לך יש צד אחר,יותר אופטימי ואמיתי ממה שאתה מכיר.ואל תחשוב שלאדם מאמין אין ספקות.לעיתים הספקות שלי גדולים משלך.אבל צריך לצאת וללחום על האמת ולא להגיד "את שלי עשיתי(ובמקרה זה גם נח לי)".אני יודעת שאצלי האמת עם הוכחות חותכות.אתה צריך להיות אמיתי עם עצמך.לעמוד מול המראה ולומר לעצמך:"אני לא נותן לעצמי תירוצים של נוחות ואני באמת מאמין במה שאני אומר,חושב,מרגיש".מנגד"חופש הבחירה איננו מושג מסתורי ומעורפל.אתה עושה את מה שברצונך לעשות,ואינך עושה את מה שאין ברצונך לעשות"(רבינו).
 

אורית ג.

New member
../images/Emo13.gif ברור שאני נגד. אני אמא !!! ואני

אדם חושב וכל כמה שחשבתי על זה לא יכולתי להעלות בדעתי שמישהו יחתוך לי חתיכה מהילד (להזכירככם אני חילונית ואתאיסטית ככה שהעובדה שבעיני הדתיים זה צויי אלוהי לא משנה כלל וכלל). ורק רציתי לומר למי שכתב ש"זה בריא" שהוא מאד מאד טועה וכבר רבות דובר והוכח מדעית כי לברית המילה אין כל יתרון רפואי. כך לפי ארגוני רפואת ילדים בכל העולם המערבי : ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה. גם הטוענים שיש לה יתרון כלשהו מודים שיתרון זה מתקזז עם שיעור הסיבוכים והסכנות שבברית. בכלל : הטענה "זה בריא" מחלישה בעיקר את אלה הטוענים שזהו צווי אלוהי. אם זהו צויי אלוהי עליהם לנהוג ככה כי אלוהים ציוה עליהם לא כי יש לכם תועלת מזה. זה די מוריד מערך האמונה באל לעשות דברים כי זה משתלם לכם, לא? אני גרה בתל אביב ובאמת זה לא נדיר כאן ילד שלא נימול. ילדים אלה יהודים לגמרי ממש כמותכם, כי מה שקובע הוא דתה של האם ולא העולרה. ואני דווקא שמחה שכל הורה יכול לשקול בימים אלה ביתר אובייקטיביות מה טוב ומה לא טוב לילדו ולהחליט ממקום שי בחירה ולא ממקום של הליכה אחרי העדר. לגבי דתיים כמובן המצב שונה ואני מבינה בהחלט ומכבדת את מי שחושבת שאלוהים ציוה עליו מצווה זו.
 

naon

New member
בעד ברית מילה

לאו דווקא בגלל האקט הדתי. ברית מילה וכל המצוות האלה שמבצעים יהודים (דתיים וחילוניים כאחד) כמו ליל סדר, שבירת כוס בחתונה וכאלה הם הדברים האחרונים שמייחדים אותנו כעם. המצוות והמסורת זה הדבר היחיד ששמר עלינו מאוחדים כעם כל ה2000 שנה האלה וזו הסיבה שבגללה קמה מדינת ישראל. אם לפני 1000 שנה היהודים אז היו מפסיקים לעשות את מצוות היהדות הבסיסיות ביותר לא היו היום יהודים, וזה מה שיהיה עוד 1000 שנה אם המגמה הזאתי תתחזק (במידה והעולם יהיה קיים עוד 1000 שנה). אגב חדשה כאן
 

SupermanZW

Well-known member
הפכת את היוצרות

כל האקטים שציינת בהודעתך הם אקטים דתיים ולא אקטים עממיים, הסיבה שקמה מדינת ישראל היא השואה, אם לפני 1000 שנה היהודים היו מפסיקים לקיים את מצוות היהדות הם היו נטמעים בסביבתם לחלוטין והשואה היתה נמנעת, אמנם הם לא היו יהודים אבל חייהם היו טובים יותר ומסוכנים פחות, היתה להם איכות חיים גבוהה יותר. היהדות היא דת בלבד ואינה מציינת עם. היהודים הם בני עמים רבים אשר להם דת משותפת, הרוסים המציאו את המושג "עם" יהודי אבל זה לא הופך את היהודים לעם. בני ישראל היו בחלקם יהודים ובחלקם בני דתות אחרות, ביניהם גם עובדי אלילים, יש לכך עדויות בהיסטוריה וגם בתנ"ך. מהמצאת היהדות בוצעו גיורים במקומות שונים בעולם ובמאה ה11 לספירה רוב יהודי העולם לא היו מבני ישראל כלל. תופעת הנדידה שאפיינה את היהודים מאז ומעולם גרמה לכך שליהודים למעשה אין מושג מהו מקורם ולכן ראו בהם זרים ברוב המקומות בהם חיו, בדלנותם אף גרמה לניכור כלפיהם אשר גרם להם לנזקים אדירים, לו היו בוחרים להשתלב במקום להתבדל היו נמנעות רוב צרותיהם.
 

שרון AAA

New member
לסופרמןZW

יהודים היו עם לפני מדינת ישראל ויהיו עם אחרי מדינת ישראל. אפילו הרצל כתב במדינת היהודים: "תכונת לאומיותנו הן נפלאה ויחידה היא במינה; כי הקשר היחיד המאחד אותנו לעם אחד הנהו עתה: דת אבותינו לבדה." המדינה היא פרי של תנועת הלאומיות המודרנית, אבל הלאום היהודי היה קיים הרבה לפני אביב העמים ב1848 והרבה לפני המהפכה הצרפתית. סופרמן,אני עוקב אחרי ההודעות שלך בפורומים השונים ולהגיד לך את האמת הסגידה שלך ללוגיקה עולה לי על העצבים. דרך תורת הלוגיקה שלך הגעת לזה שיש אלוהים. וואוו!!!!, ממש גאוני. אתה נגד ברית מילה כי זה לא מסתדר לך עם הלוגיקה. אבל חביבי, ברגע שאתה מאמין באלוהים (נגיד שהגעת לזה דרך לוגיקה) אז כבר אין דבר כזה של הגיוני או לא, כי אלוהים (לשיטתך) ברא את העולם והוא כל יכול , אז כל השאלות שלך כמו למה הוא ברא משהו כדי שנימול אותו -הן הן לא הגיוניות. אם יש אלוהים אז לעבוד אותו בדרך שאנשים קובעים זה מאוד מאוד הגיוני.משום מה , אתה טוען שזה שאנשים קבעו את הדרך לעבוד אלוהים זה לא הגיוני אני לא מבין למה. בקשר לבדלנות. לא ראיתי איך ההתבוללות של פרויד, איינשטיין ומרקס הגרמנים יהודיים עזרה כל כך למעמד של יהודי גרמניה בשנות ה30-40 של המאה הקודמת.הם בחרו להשתלב , יהודי גרמניה בחרו להשתלב ואיך שהוא דווקא שם התפתח הנאציזם. אז אין שום קשר לבדלנות או להשתלבות לשנאה כלפינו -כלפי היהדות שהיא למעשה דת ישראל.
 

SupermanZW

Well-known member
אם אתה רוצה להתעצבן תתעצבן

אלוהים לא צריך שיעבדו אותו כי הוא חסר צרכים, לו היה בעל צרכים היה מוגבל והרי לא יתכן שאלוהים הוא מוגבל, לפיכך לעבוד אותו בדרך שאנשים קובעים זה חוסר הגיון מוחלט משתי סיבות: 1) הם עושים זאת על דעת עצמם ולא על דעתו ולכן ממילא אינם עושים את רצונו. 2) אין לו צורך בהם ולכן גם אין לו צורך בעבודתם. פרויד איינשטיין ומרקס לא היו בדלנים, לכן שנאו אותם החוגים החרדיים. יהודי גרמניה החלו להשתלב מאוחר מדי, רק כאשר השנאה כלפיהם גרמה להם לעשות זאת מפחד, לו היו משתלבים הרבה יותר מוקדם היו יכולים להימנע מהשואה כי הגרמנים היו רואים בהם גרמנים לכל דבר והיה להם קשה מאוד עד בלתי אפשרי להבחין בין גרמני שאינו יהודי לבין גרמני יהודי. היהדות אינה דת ישראל כי בין בני ישראל היו רבים שהאמינו בדתות אחרות והי אף עובדי אלילים, בני ישראל מעולם לא היו אחידים בדתם.
 

שרון AAA

New member
אני אכן מתעצבן

אלוהים באמת לא צריך שיעבדו אותו. רק לפי תפיסת הנצרות שאותה אתה מעריץ בפורום נצרות משיחית אלוהים צריך שיעבדו אותו. היהדות היא דת תובעת ולא דת מעניקה. ואלוהים דורש מהאדם לעבוד אותו לטובתו של האדם עצמו ולא לטובת אלוהים. באשר לזה שאנשים קובעים איך לעבוד את ה' עצם הכוונה שלהם לעבוד את ה' כי הוא תכלית הטוב היא המשמעותית. ההלכה , הדרך שהם מפתחים כדי לעבוד אותו הם המסגרת לאמונה בה' והמסגרת אליה נכנסת הכוונה לעבוד אותו. פרויד איינשטיןן ומרקס היו גרמנים יהודיים שהשתלבו בתרבות הגרמנית והובילו אותה,הם לא היו דתיים אך משום מה הם לא גרמו לגרמנים לשנוא פחות יהודים. ברגע שבן -ישראל פרש מדת ישראל הוא כבר לא היה יהודי( עד לפני 200 שנה)
 

SupermanZW

Well-known member
יופי, תמשיך להתעצבן

ישוע היה אידיוט, לו היה לו שכל היה מציל את עצמו. בפורום נצרות משיחית אני מנסה להבין מה גורם לאנשים להאמין בנצרות. אני לא מאמין בנצרות. היהדות היא שטות בדיוק כמו כל שאר הדתות. אלוהים לא דורש מהאדם כלום, הוא לא מדבר עם בני אדם. אדם חכם יודע לפעול לטובתו, הוא לא צריך שאלוהים יאמר לו (אפילו אם אלחוהים היה מדבר עם בני אדם). את הטוב אנו יודעים לזהות ע"פ המוסר האנושי הטבעי הטבוע בנו, אחת הראיות לכך היא קיום אתאיסטים מוסריים. חינוך קלוקל ואופי רע גורמים לאנשים לבחור ברע, אך כל אלה הבוחרים ברע השפויים בדעתם מודעים למעשיהם הרעים כי טבועה בהם ההבחנה הטבעית בין טוב ורע והם בחרו במודע ברע. איינשטיין ופרויד מעולם לא היו שנואים על ידי הגרמנים למרות יהדותם, לו היו כל היהודים כמותם לא היו שונאים יהודים בכלל. מארקס היה שנוא ע"י הגרמנים כי תורת הקומוניזם שפיתח היתה שנואה עליהם ולכן שנאו אותו כי הגה את הרעיון.
 

טנטארה

New member
סופר מן ....

אתה פילוסוף רציני ... כייף לקרוא את מה שאתה כותב... גם אני משוכנעת שהדת והמצוות זה שטות ואני אפילו שונאת וסולדת מזה (לכן חזרתי בשאלה ) אבל אני תמיד חושבת שזה די ברור שאלוהים לא צריך שום טובה אנושית כי אם הוא היה זקוק לכך הוא לא היה כל יכול .. וזה בעצם העיניין , אלוהים למעשה לא צריך אותנו ולא את המצוות שלנו , אבל בו נגיד שהוא באמת ברא את העולם , יש בעולם הזה המון דברים רוחניים שאדם לא יכול להבין לבד ולעולם לא ידע על קיומם , ולכן , רק מי שברא אותו יכול לדעת , ואולי בגלל זה בעצם כל החוקים שמשמעותם לא נתפסת בשכל , קיימים ... למדו אותי מגיל קטן שהעולם מלא רוחות ושדים ומזיקים ...יכול ליהיות שזה אכן שטיפות מוח אבל א"א לדעת ואולי שאתה עושה מעשה דיבילי על הבוקר כגון נטילת ידיים אתה מבטל משהו שאינך מודע לו כלל? ואולי הכל הכנה לעולם אחר? מה שבעצם אומר שגם אם אלוהים מבין אותנו , הוא לא יכול לעזור כי העולם מתנהל ע"פ חוקים מסויימים והעונש הוא תוצאה .
 

SupermanZW

Well-known member
בקשר למדינה

הרצל היה אידיוט משוגע, מצד אחד היה מתבולל והטיף ליהודים להתנצר ומצד שני ראה בדת גורם ההופך אנשים שפרט לאותה דת אין להם שום מכנה משותף לעם, פיצול אישיות מדהים. אני ממליץ לך לפתוח מילון ולבדוק מהי משמעות המילה לאום, תוכל לגלות לבד מדוע אין היהודים עונים על הגדרת הלאום.
 

שרון AAA

New member
הרצל היה אדם דגול

אם היינו בונים מדינה על פי חזונו של הרצל היינו המדינה הכי מתוקנת בעולם. אני ממליץ לך לפתוח תנ"ך ולבדוק את משמעות המילה - "עם" כי משמעות זו תהיה רלוונטית הרבה אחרי שהמשמעות המילונית של המילה לאום תהיה נחלת ההסטוריה. הלאום של היום מתפרק ומתמסמס
 

SupermanZW

Well-known member
הבה נבדוק יחד את משמעות המילה עם

ראה למשל את פירוש המילה עם ע"פ מילון אבן-שושן: עם - קִבּוּץ גדול של בּני-אדם אשר להם מוצא אחד, היסטוריה משֻתפת וגם לשון מדברת אחת ורֻבּם מרֻכּזים בּמדינה מסֻימת אחת. הבה נבחן האם היהודים הם עם: מוצא אחד? אין סיכוי! היהודים הם בני מוצאים רבים ושונים. היסטוריה משותפת? אין! ההיסטוריה של יהודים ממקומות שונים היא שונה ואינה משותפת. לשון מדוברת אחת? אין! ליהודים לשונות רבות ושונות. רובם מרוכזים במדינה מסוימת אחת? לא! אין מדינה בעולם בה מרוכזים למעלה מ50% מהיהודים. אם כן, ראינו כי היהודים אינם עונים על אף סעיף מהגדרת העם, לפיכך אינם עם.
 

שרון AAA

New member
ולמרות זאת היהודים הם עם

זאת בדיוק הנקודה שלי ושל הרצל. היהודית הם עם לא לפי ההגדרה המודרנית אלא לפי הגדרה עתיקה יותר. היהודים רואים בעצמם עם (גם החילוניים) והגויים רואים ביהודים עם. יש ליהודי חילוני תודעה הסטורית שהוא חלק מהעם היהודי. והמקור של התודעה הזו היא התורה, התנ"ך, התורה שבע"פ ולא שום דבר אחר.
 

SupermanZW

Well-known member
מותר לאנשים להשלות את עצמם ואכן

רבים עושים זאת. המשך להעריץ את הרצל המתבולל האידיוט והמשוגע ובסוף גם בניך יתנצרו ויצהירו שלרוע מזלם אביהם לא שפוי. אתה מדבר על ההגדרה העתיקה של עם? אני טוען שמעולם לא היתה הגדרה אחרת לעם, הצג נא את הגדרתך העתיקה ונבחנה. הרוסים המציאו את המושג "לאום" יהודי ומדינות שונות אימצו את הגדרתן, ללא קשר לכך יהודים השלו את עצמם שהם עם והם הסתמכו על היות תושבי ממלכת יהודה עם, הם אינם מוכנים להכיר בעובדה שמרבים הסיכויים הם שאינם מצאצאי תושבי ממלכת יהודה הקדומה. ליהודים ממקומות שונים היסטוריה שונה והתורה אינה אלא ספר מיתולוגיה, מי שקובע את זהותו על סמך ספר מיתולוגיה משלה את עצמו אך אינו יכול לשנות את העובדות.
 

שרון AAA

New member
הבעייה שלך היא שאתה מתעקש להתבסס על

לוגיקה ועובדות.קודם כל בלי הרצל אולי לא היו עושים לך ברית מילה אבל היית דג דגים בסיביר או משהו כזה אם בכלל היית נולד. חזונו של הרצל בחלקו התגשם והוא סמל ומופת לכל ציוני בן העם היהודי.| ההגדרה העתיקה של העם היהודי נמצאת בתורה כאשר עם ישראל נעשה לעם במעמד הר סיני. הנה ועכשיו תגיד לי שאין לי הוכחות שזה היה בלה בלה בלה. אבל זה כל היופי של האנושות- אתה לא צריך הוכחות , אתה לא צריך עובדות , אתה לא צריך לוגיקה. קיימים כיום בעולם מיליוני יהודים שרובם חילונים כמוני שרואים בעצמם (למרות שחלקם הגדול לא חיים בישראל ולא מדברים עברית )כחלק מהעם היהודי,וזאת סופרמןZW -זאת עובדה ושום הגדרה במילון אבן שושן יכולה לשנות את עובדה זו
 

SupermanZW

Well-known member
הרצל היה אידיוט ובגללו אנחנו סובלים

מהחמאס ומהחיזבאללה. בשיעורי היסטוריה לימדו אותנו רק על תוכנית אוגנדה שהיתה גרועה יותר מתוכנית ישראל (זו שהתקבלה), לא לימדו אותנו על התוכניות הטובות שחבל שלא קיבל כגון תוכנית QLD שבאוסטרליה או תוכנית PEI שבקנדה אשר בניגוד לתוכנית אוגנדה, לה האוגנדים התנגדו, נתנו הקנדים והאוסטרלים את הסכמתם להתיישבות המוני יהודים בחלק משטחן, גם על תוכנית הרפובליקה הדומיניקנית לא לימדו אותנו וגם בה הרפובליקה הדומיניקנית נתנה את הסכמתה, אף תוכנית זו היתה טובה יותר מתוכנית ישראל. פשוט לא רצו שנכעט על הרצל בגללל טפשותו. אתה לא צריך הוכחות עובדות ולוגיקה, בגלל זה אתה בור שטוף מוח ופתי, לו היה לך שכל לא היית מוכן לקבל טענות ללא הוכחות, להתעלם מעובדות ולהמנע משימוש בלוגיקה.
 

שרון AAA

New member
אני לא מקל ראש בלוגיקה

אבל , היא לא חזות הכול.היא טובה רק עד גבול מסוים. יש פסיכולוגיה,תקשורת,צרכים שונים של האדם לשייכות שלא נכנסים למשוואה שלך. מיליוני בני אדם רואים בעצמם חלק מהעם היהודי וגם עמים אחרים רואים בהם ככאלה- הלוגיקה לא משחקת תפקיד בתודעתם הלאומית של אנשים אלה. באשר להרצל- הרצל ידע שכדי להניע יהודים להגר לארץ אחרת ארץ זו חייבת להיות ארץ ישראל שליהודים יש קשר תודעתי לאומי אליה. באוסטרליה,קנדה זה פשוט לא היה עובד ועובדה היא שפה מדינת ישראל קמה
 
למעלה