מה דעתכן/ם על העניין הבא...

צימעס

New member
תשמעי...

את לא יכולה לצפות שלא יהיו בכלל ילדים בסביבתך, לא? לא הייתי שם, אז אין לי מושג מה עבר על הילד הספציפי, אבל קורה שילד בוכה ולא ניתן להרגיע. אם זה מפריע ואפשר לצאת - יוצאים. אבל לא כ"כ אפשר לצאת מאוטובוס באמצע נסיעה... אגב - במה זה שונה מאותו אחד שמדבר בפלאפון שלו בקולי קולות?
 

karnity

New member
ציינתי בפרוש...

שלא מדובר בבכי אלא סתם צווחות מחרישות אוזניים! כי אני מניחה, שאם הילד היה בוכה הוריו היו לפחות טורחים להתייחס אליו ולבדוק מה מקור הבכי... במקרה דנן, הם לא עשו כלום! רק נתנו לו במה... ולנושא חינוך ילדים... כך התפתח הדיון... וכלל לא התכוונתי לפתח את הנושא לכייון הזה אלא רק לרטון על ההורים המעצבנים....
 

צימעס

New member
גם צווחות מחרישות אזניים לפעמים

בלתי נמנעות
ברור שאני מסכימה אתך בענין צפיתך מההורים - אני כאמא עושה מאמצים גדולים שילדי לא יהיו במצב סובל כזה זמן מיותר!
 

QueenOfMagic

New member
סתם למידע

צווחות שהן באות ממצוקה שונות מצווחות שבאות מפינוק. ילד הוא לא טיפש!! ילד יודע טוב טוב מתי ההתנהגות שלו עוברת את הגבול והוא תמיד ינסה לבחון את הגבול. אם הגבול איננו ברור לא תהיה לך "שליטה" על זה. אם הגבול יהיה ברור לא יהיה צורך בשליטה מכיוון שהילד בעצמו יודע שזה פשוט לא עובד
 

צימעס

New member
עד כאן.

את רוצה ליעץ לי בנושאי אמהות? (בואי נעבור לפורום 192).
 

Kalla

New member
לא נראה לי שהיא ניסתה לייעץ לך

ברמה אישית, אלא רק לבטא את דעותיה העקרוניות לגבי חינוך ילדים. אני חייבת להגיד שאני דווקא די מסכימה עם מה שנאמר כאן על חינוך הילדים בארץ. אני חושבת שככלל הילדים כאן בהחלט מפונקים, חוצפנים, רעשנים ולא מחונכים מעבר לכל פרופורציה הגיונית פשוט כי מאפשרים להם. נראה לי שהלך המחשבה כאן הוא שככל שנותנים לילד יותר "חופש" התנהגותי, כך זה מוכיח כאילו אוהבים אותו יותר. מבחינתי, אני מאמינה שזה לא המדד לאהבה אלא להפקרות מסוימת ובהחלט מנסה לחנך את הילדים שלי אחרת.
 

forglemmigej

New member
אחלה פורום

אפשר להצטרף?? תודה. בקשר לצרחות ששמעת זה כמעט בטוח שההורים האלו שמים ז*ן על העולם. אחרי זה התינוק שלהם גם יגדל להיות אגואיסט מפונק שצריך לקפוץ לדום בשבילו. בכי זה סוג של תקשורת (כן כן גם כשכואבות האזניים ויש בכי זה סוג של תקשורת). זה הכל ענין של חינוך. במקום שאני מתגוררת גם כלבים לא נובחים.כל אחד חושב שאפשר להביא ילדים לעולם בלי להשקיע בהם.
 

karnity

New member
רונילה...

מאד מפתה אותי לענות לך... "כי ככה, כי אני המנהלת ואני אחליט..ויש לי את השיקולים שלי".. מצד שני, מעניין מה את מגדירה כגסות? הפני אותי להודעה כזו - ואשקול שנית....
 
אני מקווה שההודעה הזו שלי לא

תימחק, כיוון שאני מגיבה למקרה ספציפי שתואר פה והרגיז אותי ולא לגישה שלכן באופן כללי. אני מקווה שזה מותר פה. אני מסכימה עם אלה שמתלוננות על הורים שלא משגיחים על ילדים ושמכניסים אותם למקומות כמו קולנוע בלי לחשוב על ההפרעות לאחרים. זה הפריע לי לפני שהייתי אמא וגם היום. אני, למשל, אנסה להרגיע את הילדה שלי באופן כללי, ובעיקר כשזה עלול להפריע לאחרים.אני לא טוענת שאני תמיד אצליח, או תמיד אשים לב, אבל אני אשתדל. ולמרות ההסכמה שלי יש בהודעה המקורית ובתגובות כמה דברים שמפריעים: 1. רובכן מתרכזות בהורים המזעזעים, אבל שוכחות גם מקרים אחרים מרגיזים כגון דיבור בקול בפלאפון, דיבור בקול בספריות או באוטובוס, וכו'. זה נותן תחושה שהפורום הזה נועד להראות את השלילה בילדים, ולדעתי, ליצור פורום שמבוסס ברובו על אנטי הוא לא יפה במיוחד. אבל אולי אני טועה בתחושה. 2. במקרה הספציפי תואר מצב של ילד שמדבר בקול, אפילו לא צורח - לא הגזמתם קצת עם התגובות? זה לא נובע משנאת ילדים, במידה כלשהי? 3. יש משפט חכם שאומר "אל תדון אדם עד שתגיע למקומו" - וכל המוסיף גורע.
 

I s t a r

New member
נכון

לא דנים אדם עד שמגיעים למקומו. מצד שני, מותר להעביר דעות ולהביע כעס מסוים על דרך התנהלות של דברים. זו עובדה קיימת שקיימות מדינות בהם לא תראי התנהגויות כאלה ,לא של ילדים ולא של הורים- מה שאומר שזה כן אפשרי -אם רוצים- לבנות חברה יותר מתחשבת בזולת. הטענה כאן היא נגד תופעה כתופעה..נגד תרבות שאומרת : לילדים מותר הכול כי הם ילדים. בעוד שהאמת היא שאם ילדים לא למדים גבולות וכיבוד של האחר בעודם ילדים, הם כבר לא ילמדו זאת בגיל מבוגר יותר וזה בדיוק מה שיוצר את החברה הפולשנית והצעקנית שאת בעצמך מתלוננת עליה.
 
תודה על התגובה.

את צודקת לגבי בנייה של חברה טובה יותר. הלוואי שיותר אנשים ירצו בכך ויפעלו בשביל זה. במקרה גם נתקלת במישהי שחושבת שלילדים לא מותר הכול, למרות שאני מסכימה שהיום יש מין תרבות ונטייה הפוכה, וחבל.ובכל זאת, עדיין מפריעה לי ההתנגחות הזו דווקא בילדים ובהורים.
 

SaraGubits

New member
בתרבויות שמקבלות ילדים בכל מקום

הילדים שקטים ומתהגים יפה להפליא. אבל הרבה פעמים יש אנטי לילדים, וזה נראה לי לא מוצדק. למשל, אוכל להכנס לחנות קטנה וצפופה עם עגלת קניות ענקית מסורבלת מלאה בשקיות קניות. אף אחד לא יגיד כלום, אבל אם אכנס עם עגלה פצפונת מתקפלת, ושומו שמיים הילד שלי (השקט כמו מלאך) יושב בתוכה, בעל החנות יגיד לי שאני צריכה להשאיר את העגלה בחוץ (ומה עם חטיפות ילדים?) פעם רציתי אפילו לצלם תמונה של עצמי עם עגלת קניות ענקית מסורבלת ואז בפעם הבאה לחזור עם הילד בעגלה הפצפונת ואם בעל החנות יפצה את פיו אראה לו את התמונה הזאת בחנות שלו ונראה מה יגיד! בעצם, זה מדובר בחנות לבגדי ילדים, וחנות לנעלי ילדים... אם הם מוכרים לילדים מה המדיניות הזאת להשאיר את העגלות עם הילדים בחוץ?!!
 

forglemmigej

New member
אבל חברה טובה יותר

בנויה מפרטים שהם את,אני ,היא,הוא ...באירופה בה אני מתגוררת האנשים לא שונים מבארץ. ויש גם ילדים מאד מאד אקטיביים. אבל לא שומעים אותם במקומות ציבוריים . הם שקטים וצייתנים. לפעמים שומעים איזה מילמול.וזה מגיל 0 שמחנכים אותם כך. לפעמים רואים אותם במסעדות וגם שם הם שקטים ביותר. זה פשוט החלטה מודעת של ההורים לגדל אותם כך.אני חושבת שבארץ צייתנות ונימוסים זו מילה מגונה. אגב הבן הגדול שלי (אני אמא ר"ל) הוא היפר אקטיבי ומעולם הוא לא צרח או השתולל במקום ציבורי.
 

QueenOfMagic

New member
אכן אירופה זה משהו שונה לחלוטין

ואני שמחה שיש כאלה שמחנכים להתנהגות נאותה ואין כמוך!! אני יודעת שאם יהיו לי ילדים ללא ספק אנהג כמו אימי אבל לא בקשיחות שלה. היא מסוגלת להפחיד ילדים קטנים. אבל את חייבת להודות שבאירופה אף פעם לא שואלים במסעדות את הילד גם אם הוא קצת בוגר מה הוא רוצה...ההורים מחליטים...וכנראה הם מחליטים עד שהילד הוא מעבר לגיל 14
 

karnity

New member
אף אחד לא שוכח...

שיש מקרים אחרים שמרגיזים באותה מידה... ולא אחזור על דברים שכבר נאמרו... אני מפנה אותך לתגובתה של אישתאר... כמו כן, דווקא כן דובר במקרה הספציפי על ילד צורח (ולא מבכי קורע לב...) ונניח כי מדובר בשנאת ילדים, חלילה וחס, אז מה? האם אני קוראת כאן להשמדתם ההמונית? ממש ממש לא!!! כל מה שאני רוצה זה שהורים ילמדו את ילדיהם להתחשבות בזולת, לנימוס אלמנטרי וכדומה... ברור שכל ביקור שלי בסופר והמפגש עם המשפחות... רק מחזק את דעתי ועמדתי בעניין...
 
אם מדובר בשנאת ילדים,

זה נראה לי לא יפה, גם אם את לא קוראת להשמדתם ההמונית. חוץ מזה שנראה לי שרוב ההורים מנסים ללמד את ילדיהם להתחשב בזולת. אם לא, זה כנראה בגלל שהם עצמם לא מתחשבים, אז אולי כדאי להאשים את ההורים כמבוגרים סתם ולאו דווקא כהורים?
 

karnity

New member
מה זה משנה בעצם?

אם יואשם כמבוגר או כהורה? זה לא אותו הדבר?... ואולי לא... ? מבוגר, שהוא מפגע סביבתי, שמדבר בקולי קולות בנייד באולם הקולנוע ולא מתחשב בזולת - אין כל כך מה לעשות, נכון? כל העניין הוא דווקא בהורים ובאחריות שהם נטלו על עצמם בגידול והחינוך הילד... דווקא אתעכב כדי "לכעוס" על ההורים... כי את התנהגות הילד ה"מציק/מזיק" עוד ניתן לשנות... את אותו מבוגר כבר מאוחר מידי..
 
למעלה