מה האינטרס של הדתי ראש מפלגת זהות

לא חושב שהמצע של זהות העלה צבא מקצועי לסדר היום

"צבא מקצועי" זה תשובה קבועה אצל החרדים לסוגיית הגיוס. האם לכתוב "צבא מקצועי" במצע של מפלגת זהות עושה את התשובה הזו יותר רצינית באיזשהי צורה?

בשביל להעלות צבא מקצועי לסדר היום צריך לשבת צוות רציני מאוד של מומחי בטחון וכלכלה ולתת תשובות מפורטות לכל השאלות הרלבנטיות: מה יהיה הרכב הצבא, מה יהיה גודלו, מי ישרת, לכמה זמן, איזה משכורת יקבל, האם יהיו מספיק חיילים? האם כל צרכי הבטחון ימולאו? מה הסיכונים והתסריטים שאנחנו שוקלים, וכו'. אני בספק אם יש את זה במצע של זהות, ואם ניתן בכלל לפרסם דבר כזה בלי לעבור על חוקי הצנזורה.
 

אנטיחומר

Well-known member
הגישה שלך לצבא מקצועי דרך הפריזמה של סוגית גיוס חרדים

צרת אופקים, הצורך בצבא מקצועי כנהוג במדינות מתקדמות זוכה
לקונצנזוס חוצה מפלגות מימין ומשמאל
 
זה הגישה של החרדים ושל מפלגת זהות, לא שלי

אני עוד לא השתכנעתי לגמרי שמה שטוב למדינות המתקדמות באירופה כבר טוב גם בשביל ישראל במזרח התיכון. אתה הולך להמר שבעוד עשר שנים לא נצטרך פתאום את המילואים שלנו בשביל להציל את המדינה, רק בגלל שפייגלין כתב במצע שלו צבא מקצועי? אני צריך משהו הרבה יותר רציני. ועם כל הקונצנזוס חוצה המפלגות, עובדה שאף מפלגה אחרת לא הכניסה את צבא מקצועי למצע שלה (אולי החרדים הכניסו, אם יש להם בכלל מצע).
 

אנטיחומר

Well-known member
אתה חי את מלחמות העבר, שבו היה צורך

בגיוס מאות אלפי מילואים, והסתערות עם מאות טנקים, וצנחנים
שדה הקרב העכשווי שונה לחלוטין ומצריך יותר חיילים ברמה המקצועית
 
בהחלט יכול להיות. אתה רוצה להמר על זה בחייך ובחיי כולנו?

ובמצב של מלחמה כוללת שדה הקרב העכשווי עדיין מצריך חי"ר, שריון, וכדומה במספרים יותר גדולים ממה שצבא החובה מסוגל לספק כיום. וצבא מקצועי יהיה אפילו יותר קטן מצבא החובה.

יכול להיות שבעוד 20 שנה המצב יהיה אחרת, ויכול להיות גם שעידן המלחמות בין מדינות נגמר. שוב - אתה רוצה להמר על זה בחייך וחיי כולנו?
 

אנטיחומר

Well-known member
לא משכנע, היינו לצערי במלחמות אחרונות, ומילואימניקים נפלו

בגלל שהיו כמו ברווזים במטווח
כיום ניתן לקצץ 30% מכלל החיילים ואף אחד לא ירגיש בהיעדרם
אלפי חיילים מגיעים לשעתיים-שלוש ורק שלושה-ארבעה ימים בשבוע
חיילים 'דופקים עריקות' פעמיים-שלוש ומשתחררים מהצבא
אותם חיילים שגם ככה הצבא לא צריך עולים כסף מיותר
 
מה הקשר? במלחמות נהרגים חיילים

נראה לך שבצבאות מקצועיים לא נהרגים חיילים? בדוק אצל האמריקאים. אתה חושב שחייל הרוג זה פחות כואב אם הוא קיבל משכורת? שוב, תשאל את האמריקאים.

וכן, בימי שלום אפשר לקצץ בכוח-אדם, הרבה יותר מ-30%. ואז נניח שתהיה פה מלחמה בסגנון מלחמת יום כיפור, ורוב האנשים במדינה בחיים אפילו לא נגעו בנשק? אתה רוצה להמר שזה לא יקרה על סמך זה שפייגלין מבטיח?
 

dude101

New member
אני די בטוח שאתה מדבר עם טרול

במובן הקלאסי של המילה - מישהו שמגיב רק כדי לקבל תשומת לב ולא כי אכפת לו ממה שהוא אומר.
נראה שההודעות שלו כתובות במטרה לעורר תגובה ולא כדי להעביר מסר כלשהו או לנהל שיחה בעלת תוכן.
 
אגב, יש לנו כבר ארגון בטחון מקצועי בישראל

קוראים לו משטרה. לעומת זאת צה"ל הוא צבא חובה ומילואים. על איזה משני ארגוני הבטחון האלו אתה סומך יותר שיציל את חייך במקרה הצורך?
 

dude101

New member
איך יכול להיות שהצורך בצבא מקצועי זוכה לקונצנזוס חוצה מפלגות

ובו זמנית מגיע לפייגלין קרדיט על כך שהעלה את הנושא לסדר היום?
אתה אומר שכל המפלגות תומכות בצבא מקצועי, אבל כולם שמרו על זה בסוד עד שפייגלין הגיע?
או שפייגלין הצליח לגרום לכל המפלגות לתמוך בצבא מקצועי?
 

אנטיחומר

Well-known member
לדעתי, ההפתעה של המפלגות מתוצאות הסקרים של זהות

גרמו ליתר המפלגות מימין ושמאל להתייחס אליהם ברצינות
 

dude101

New member
זה לא קשור למה ששאלתי...

לטענתך מגיע לפייגלין קרדיט על כך שהעלה את הנושא לסדר היום. זה אומר שקודם הנושא לא היה על סדר היום.
בו זמנית, אתה גם טוען שהצורך בצבא מקצועי זוכה לקונצנזוס חוצה מפלגות.
אם משלבים את שתי הטענות, נובע מכך שלפני פייגלין היה קונצנזוס סודי (שלא על סדר היום), או שהקונצנזוס נוצר לאחר (בגלל?) פייגלין.
&nbsp
ביקשתי שתבהיר אילו מבין 2 האפשרויות האלה נכונה (או אם יש אפשרות אחרת שלא חשבתי עליה).
בתגובה דיברת על טיב היחס של שאר המפלגות כלפי זהות. נושא שלא שאלתי או התייחסתי אליו בשום צורה (אולי הגבת לאדם הלא נכון?).
 

אנטיחומר

Well-known member
לדעתי פייגלין צודק, עדיף שתחבורה תנוהל ע"י הסקטור הפרטי

עם שוק פתוח לתחרות, מאשר ע"י המדינה הפועלת מתוך שיקולים פוליטיים
על מנת לקדם את האינטרסים האישיים של המחליטים
 

BravoMan

Active member
הסקטור הפרטי יעיל וזול יותר רק בתחומים מאוד מסויימים

בהם ניתן לקיים תחרות הוגנת.
&nbsp
תחבורה אינה תחום כזה.
אי אפשר באמת להתחרות על קו אוטובוס, כמו שאפשר להתחרות על מכשירי טלפון או רשת סלולר.
&nbsp
כשאדם אחד קונה אייפון ואדם אחד קונה סמסונג, הם עדיין מדברים אחד עם השני באותם תאים כמו שהיו מדברים אם היה להם אותו טלפון.
&nbsp
לכן, סמסונג ואפל מתחרים על אותם אנשים, וכך יש תחרות אמתית.
&nbsp
אבל לא ניתן להריץ 2 (ובטח לא יותר) אוטובוסים באותו הזמן על אותו קו, מה שאומר, ששתי חברות אוטובוסים פרטיות לא יכולות להתחרות על אותם נוסעים
&nbsp
זה שוק ריכוזי מטבעו, שאינו באמת מאפשר תחרות רצינית, ולכן, עדיף תמיד להשאירו בידי הסקטור הציבורי.
&nbsp
אחרת, לכל היותר אפשר לצפות למונופולים, תיאומי מחירים, ואיכות גרוע במחיר מופקע.
&nbsp
וזה עוד לפני שנכנסים לסיפור אוכלוסיות חלשות (כגון קשישים) שצריכים סבסוד בכל מקרה.
&nbsp
דוגמה אחת:
בקרה על כרטוס ברכבת הקלה בירושלים הוצאה למכרז לחברה פרטית, והתוצאה היית פקחים שמתעללים בציבור הנושאים שלא לצורך, תלונות רבות, כתבות, וכו'.
 

אנטיחומר

Well-known member
בת"א אני דווקא כן רואה תחרות על קווי אוטובוסים

במיוחד קו 4 ו-5, כולל הסעות מיוחדות של החינוך המיוחד
 
אולי באוטובוסים זה עוד אפשרי, אבל...

כאמור - בתחבורה ציבורית הקווים הרווחיים מסבסדים את הלא רווחיים - וזה מצב שלא יקרה עם זכיינים פרטיים - פשוט יבטלו את הקווים הלא רווחיים. כמובן שזה ניתן לפתרון רגולטורי - כלומר, אתה רשאי להפעיל קו X (הרווחי) רק אם אתה מפעיל גם את קו Y (בהפסד) תמורת מחיר מקסימאלי של Z - אבל אז צמצמת את יכולת התחרות עד כדי כך שאיבדת את היתרון של ההפרטה - ובכל מקרה, אוטובוסים זה רק נדבך אחד. מה לגבי הרכבת? אתה לא יכול להפריט אותה (ישראל פשוט לא גדולה מספיק).
&nbsp
אגב, אף פעם לא הבנתי מדוע לא עושים קווים של תחבורה ציבורית בים - לו היית למשל יכול לעלות על מעבורת בעכו או באשדוד ולרדת בתל אביב, ישר אל תחנת אוטובוסים מרכזית שמגיעה לרוב המקומות בעיר - כמה מכוניות זה היה מוריד מהכבישים?
 

אנטיחומר

Well-known member
הרכבת דוגמה מצוינת לחוסר יעילות עם כל השביתות, שיבושים,,,

תקלות, ועמידה בלוחות זמנים
 
למעלה