מה האמת של החיים??

bios

New member
לא כדאי להכליל

לגבי האמירה שלך ש"היהדות איבדה את הכיוון ואת תכלית האמונה בבורא", חשוב לציין שליהדות יש פנים רבות, ושיש זרמים שתמצא אצלם רעיונות מאוד דומים ל"שיחות עם אלוהים". בארה"ב למשל רוב היהודים משתייכים לזרם הקונסרבטיבי והרפורמי, שהם יותר מתונים. בארץ היהדות האורתודוכסית היא הדומיננטית, ומחוברת למנגנוני המדינה. רבים מהמנהיגים שלהם מעדיפים שאנשים יהיו חילוניים לגמרי מאשר שיקבלו פרשנות אחרת ליהדות, ולכן נלחמים ברפורמים ובקונסרבטיבים. גם היהדות האורתודוכסית אינה מקשה אחת. אתה מוזמן לדפדף אחורה בפורום ולמצוא שם דיון שניהלתי עם מישהי שומרת מצוות שנתנה כמה וכמה דוגמאות לאיך היא מיישבת בין הדת לבין רעיונות מ"שיחות עם אלוהים". בקבלה יש כנראה גם הרבה נקודות דמיון עם שיחות עם אלוהים (אני לא כל כך מכיר). לכן, כשאני מדבר על דרכים מוטעות שבהן מציירים את אלוהים, אני מעדיף להשתמש במונח "הדתות הממוסדות".
 

BlackJack1

New member
היהדות פה בארץ,היא ממוסדת

במיוחד... והיהדות כן איבדה את הדרך,לדעתי היהדות חולה,והסמפטום הוא הדת הממוסדת,ובמיוחד זאת האורתודוכסית הפונדמנטליסטית שמתקיימת בארץ,שלא מביאה אותנו לשום מקום. בספרו של אברהם בורג (ממליץ לקנות) "אלוהים חזר" שבו הוא בעיקר מדבר על אלוהים שבלב הוא אומר: "אלוהים בשבילי היום הוא מקור בלתי נדלה של סקרנות. אלוהים הוא מקור השאלות. עם אלוהים של שאלות אפשר למצוא הרבה יותר פתרונות מאלוהי התשובה. אלוהים של תשובות הוא אליהם של הרובוטים ואלילם של הבורים. אלוהים של שאלות הוא אלוהיהם של יוצרים יצירתיים ואמנים רבי השראה. אלוהי התשובות המוכנות מראש משמר את העולם ומנוון אותו. ואלוהי השאלות בורא עולמות חדשים בכוח התהיה,החקר והסקרנות." כל הספר שיחות עם אלוהים נוצר משאלות לא?
אני לא מכיר היום חוזרים בתשובה שעשו את זה מתוך אהבה,כולם עשו את זה מתוך הפחד של הלא נודע והרבנים המטיפים ידעו לגעת בנק' זאת טוב מאוד עם הקטע של העולם הבא וגן עדן וגיהנום. הקטע של פליטת זרע,גם קיים בכנסייה ככה שאולי גם את האיום הזה עתיקו מהם... המטרה היא להגיע לשליטה במוחו של הפרט בדרך עקיפה עם הפחדות ואיומים... ולגבי קבלה,הדמיון הוא בזה שלטענת הקבלה הבורא (לא תמצא שם את המושג ה' או אלוהים) הוא בלתי משתנה ביחסו אל האדם,האדם הוא זה שמשתנה.. ובעצם זה מאשים את הדתיים בצביעות,וזה למה הדת יוצאת כנגד הקבלה ודואגת להחזיק אותה באזיקים ומפחדת ממנה פחד מוות... לפי הקבלה,הבורא שולח לנו רק אור,והמצוות ושאר הדברים באים לתת לנו יותר אור,וזה בחירה שלך מה לעשות ומה לא.. יש כלים רבים להתפתחות הנשמה. לא רוצה לקיים? לא צריך אף אחד לא מכריח אותך,עשית משהו רע? הבומרנג יבוא,כיוון שאתה חוסם לעצמך את זרימת האור.. דתיים רבים מקיימים מצוות בגלל שככה הרב אמר,או שהם מפחדים פחד מוות מהגנגסטר שהם מאמינים בו,או שהם מצפים לקומבינה שוב,היהדות חולה,והסמפטום הוא הדת הממוסדת..
 

לקשמי

New member
מסכימה לגבי ההכללות

אכן, לא צריך להכליל. במה שכתבתי בהודעה הקודמת שלי בשרשור הזה, התייחסתי באמת להפחדות כפי שהכותבת בהודעה הראשית כתבה עליהן. אבל אישית, למרות שאני לא דתיה, יצא לי להכיר בשנים האחרונות דמויות נפלאות מהיהדות, אחד מהם זה הרב שלמה קרליבך ז"ל. הסיפורים שאני שומעת עליו, על האהבה חסרת הגבולות שלו וכך גם הנתינה שלו לכל, פשוט ממיסים את הלב. הוא בוודאי לא היה מהרבנים ה"מפחידים". להיפך, לכל אדם באשר הוא, הוא קרא "קדוש", כולל אסירים בבתי סוהר שאותם הוא ביקר ונתן להם המון אהבה, חסרת גבולות וחסרת תנאים. בדיוק כמו אהבת האלוהים.
 

nehtab

New member
אשריך!!!

תודה שכתבת את זה, לקחתי את זה לתשומת לבי. אתה צודק, אלוקים באמת מעדיף שנעשה טוב לא מתוך פחד מהעונש. האמת היא שזוהי הדרגה היותר נמוכה בקיום מצוות. בפועל השכר והעונש הם אלו שגורמים להרבה אנשים לעשות מצוות, שמעתי שכדי להגיע למדרגות הגבוהות יותר, צריך להיות קודם גם במדרגה הראשונה.לגבי זה שנעביר בגיהנום "זמן איכות", האמת היא שבגלל שאננו נמצאים בעולם הזה קשה לנו להבין מה בדיוק קורה שם, אבל מה שכן אני חושבת זה שלא כדאי לנו לקחת בסבבה שיכול להיות שנהיה בגיהנום, אומרים- ששעה (או זמן קצר אחר -אני לא זוכרת) של יסורים בגיהנום זה יותתר משבעים שנה של יסורי איוב בעולם הזה. אבל כמובן שה' לא רוצה שיהיה לנו רע ושנסבול אלא ההפך הגמור ולכן הוא נתן לנו פיתרון- החזרה בתשובה. וכל יום שאנחנו חיים זה בעצם עוד הזדמנות שניתנה לנו ברחמיו המרובים של ה'. שכולם יעשו טוב- אמן. באהבת ישראל ננצח.
 

BlackJack1

New member
כן כן

אבל חסידי אמנון יצחק היקרים חוזרים בתשובה בעיקר מהפחד של הגעה לגיהנום,לפי ההפחדות שהוא זורע בהם. ככה שאל תבלבלי את השכל לגבי לחזור בתשובה מאהבה כי אמנון יצחק היקר לא מעודד חשיבה כזאת כמו שאר המחב"תים והמטיפים.
 

nehtab

New member
נכון

אתה צודק שמי שחוזר בתשובה בעזרת הרב אמנון יצחק חוזר בדרך כלל בגלל הפחד. אבל מה שכן, אני די בטוחה שאם היו עומדות בפני הרב אמנון יצחק שתי אפשרויות, להחזיר מתוך אהבה או להחזיר מתוך פחד. אני כמעט בטוחה שהוא היה בוחר באפשרות של מתוך אהבה. אבל הבעיה היא שרוב האנשים עושים דברים כדי להרויח מזה או כדי למנוע מעצמם נזק. ואם הוא היה נוקט בדרך של אהבה אז היו מעט אנשים שחוזרים. ולכן הוא מעדיף להשתמש בדרך הזו שבסופו של דבר תהיה יותר טובה לאנשים. אבל אומרים שמתוך שלא לשמה- בא לשמה. באהבת ישראל ננצח.
 

BlackJack1

New member
יותר טובה לאנשים?

אנשים כל החיים שלהם חיים בפחד מפני השקרים והרמייה והפחדים שהוא זורע בהם. אמנון יצחק זה חומר רדוד מסתבר,ויש הממשילים אותו לעגלת זבל העוברת בן הערים ואוספת את הפסולת השונה שמתגלגלת בכל עיר..
 

nehtab

New member
לרפאות את האנשים

בוא נשאל שאלה, אם הייתה קבוצה של אנשים שחולים בהרבה מחלות ויש להם נגעים ופצעים. ואז יבוא אדם שהוא יודע לרפאות את הנגעים האלו ויכול להציל את האנשים האלו. האם זה ראוי שהוא ישב בחיבוק ידיים ולא יעשה כלום אלא ידאג רק לעצמו? בודאי גם לדעתך התשובה תהיה שזה לא ראוי. והרי אם נראה אדם שנופל ברחוב ונשברה לו היד אז כמובן שניחלץ לעזרתו. וככה גם פה, יש אנשים שנמצאים בעולם הזה ומבלי משים הם נופלים, הם חוטאים ובכך גורמים רעה לעצמם, הם מזיקים להם. כי בסופו של דבר אם הם לא יחזרו בתשובה אז יהא עליהם להיענש. כי לפי מידת הדין- כמו שלצדיקים מגיע שכר ככה לפי הצדק וההגינות מגיע לרשעים עונש. ואם זה לא היה ככה אז זה לא היה אופר. כמו שיהיה מורה שיש לו שני תלמידים- אחד מפריע ומקבל ציונים נמוכים ואחד משקיען וחרוץ. לפי ההגינות המורה חייב לתת לתלמיד המשקיען ציון יותר גבוה ואם לא, אז זה לא יהיה צודק. אותם פחדים שנכנסים בלב האנשים הם פחדים חולפים. האדם מפחד מהגיהנום, ויודע שהוא צריך לחזור בתשובה, הוא חוזר בתשובה ובמשך הזמן הפחדים נעלמים ואולי אפילו תוך ימים מועטים. כלומר הוא מפחד מהגיהנום אבל לא פחד מוחשי וגדול. ואם ניקח את האנשים שנכחו באחת מהרצאותיו ונבדוק מהי מידת הפחד שלהם מהגיהנום אז אני כמעט בטוחה שנגלה שרוב מוחלט ואולי אפילו כולם לא סובלים מפחדים. ולדעתי הם גם יגידו שהם שמחים שהם שמעו את ההרצאה, כי הרי בזכותה הם נרפאו וניצלו. דבר אחד אני יכולה להגיד- שמה שבטוח זה שלרב אמנון יצחק אין כל כוונה רעה אלא הוא עושה את מעשיו מתוך כוונה טובה. צריך גם לזכור שזה לא קל לעבור ממקום למקום ולהשמיע הרצאות. בסך כל יש לו מטרה טובה והוא גם באמת מצליח להציל הרבה אנשים ולעזור להם. בנוסף, מה שהוא אומר זה דברים אמיתיים, הוא לא אומר דברים על דעת עצמו, הרי איכפת לו מהתורה ומההלכה וכתוב בתורה "מדבר שקר תרחק", והוא אינו רוצה לעבור על איסור מהתורה וביחוד שמדובר באדם שיש לו מעמד בציבור והוא נחשב לתלמיד חכם שזה אפילו רק אדם שראוי להורות ויגע בתורה ועלינו להיזהר מאוד בכבוד תלמידי חכמים. באהבת ישראל ננצח, צו השעה- אהבת חינם. חייך אחי, אתה יהודי.
 

Pftt

New member
פחחחחחחח

סלחי לי, אבל זה פשוט משעשע. מה שאמרת בנוגע לעונש בגיהינום, את לוקחת את זה בכה ברצינות, אבל זוהי עוד הוכחה חייה על כל זיבולי השכל. פעם שחברי הדתי סיפר לי על העונשים, הבעת הפנים של הרצינות פחתה להבעה של חרדה ופחד. עכשיו, זה פשוט a good night time story, אולי זה מבחיל, אבל האמיני לי, אין כמו לשמוע סיפורי גיהינום אחרי שאת חוזרת מיציאה שהסתיימה גרוע ומחפשת לעסוק במשהו. איי יא יאי.. קודם כל, לא כולם עושים מעשים טובים, אפילו הדתיים. ומה שאני רוצה עוד לשאול אותך - מהו טוב בעיני אלוקים? מה טוב ומה רע, זה משהו שאת למדת במהלך חייך. איך את בעצם יכולה להגיד, שאת יודעת מה נחשב כטוב ומה נחשב כרע בעיני אלוהים?(ואני לוקח בחשבון, שב"לעשות טוב" לא רק מדובר בלשמור על עשרת הדיברות ולעזור ליתום ולאמנה) אין לי מה להוסיף פה, אנחנו כבר טוחנים מים שאנשים חוזרים בתשובה ועושים "good deeds" רק מכיוון שהם רוצים שזה ירשם לזכותם ב"פנקס הרשימות" שאלוהים מחזיק לו בלפטופ בסאונה. בנוגע לגהינום - אני לא לוקח את זה בסבבה. נכון, אני ציני לגבי זה. אבל מה שאני רושם, זה לא תמיד גם מה שאני מרגיש. זה מחריד, נכון, אבל אני עדיין לא מאמין בזה. מלבד זאת - אני לגמרי לא מבין אותך. את אומרת, שאלוהים לא רוצה שנסבול בגהינום - ולכן "הוסיף" את האפשרות לחזור בתשובה? שוב, איני מבין אותך. זה נשמע כאילו את מאמינה שאנחנו פה, בעולם הזה, למעשה, כדי לחטוא, לחזור בתשובה וללכת לגן עדן(אשכרה מעגל סגור), זה נשמע פשוט מגוחך. תודות לאלוהים! לפחות אזכה להיות "מעונה" בגיהינום עם חברי החילוניים ורוב היהודים!!! יתנו לנו את אותו חדר?!?! יש reservations? (*קופץ בחדר*) כמו שאמרתי, האלוהים שאת מתארת, זה לא אותו אל שאני תופס. את תופסת אותו כאל נקמן, כאל "ערס" שרוצה לדפוק בנו מכות בגלל שהתחלנו עם חברה שלו. שוב, אני לא מאמין שע"י עינויים נלמד משהו ונפיק לקח מהחטאים שלנו. לדעתי, אלוהים רוצה שנבין את הרע שאנו עשינו. כולנו חוטאים, אז בעצם, לפי דבריך - אלוהים מציע לנו אולטימטום - לחזור בתשובה או לחטוף אותה בעינויים. את יכולה לחלוק עליי - אבל אלו בעצם היו דבריך בעקבות העובדה שכולנו חוטאים מידי פעם בחיינו והדרך היחידה לכפר על כך הלא היא החזרה בתשובה. זה נשמע לך כמו אלוהים? עם יד על הלב, זה נשמע לך כמו אלוהים? אלוהים שפועל בדרכים ברבריות של עינויים ולא בדרכים של תבונה? אלוהים שחוסם את דרכינו ושולח אותנו לעינויים בלתי נתפסים על הדעת בגלל שלא חזרנו בתשובה? אין דבר כזה "לכפר" על החטאים. את צריכה להבין את הדברים הרעים שעשית בחיים ובאמת ובתמים להתחרט עליהם. גיהינום, לא יעזור לך להבין זאת. כמו שהבינו שלהכות ילדים בביה"ס זו לא הדרך, ככה לענות אותנו זו לא הדרך. אם גיהינום הוא פרי יצירתו של אלוקים והוא נקרא אל רחום, אז אני לא רוצה לדעת מהוא ההפך ממנו ואני ממש לא מבין מה שונות הדרכים של אלוקים מהשטן(אם קיים בכלל). תהיו מעובדים לי, תשמרו על מצוותי ולא - תענשו. ממש, בא לי לחתוך את הוורידים כבר ולראות את ה"אלוהים שלך" מרוב הערצה על הטוב שבו. והייתי אומר, שאם באמת אלוהים היה כזה - אז על הסיפור על לכפר על מעשייך אינו אלא תחפושת ל"תעשו מצוות ותהיו משועבדים לי". אנשים גם רוצים לכפר על מעשיהם, עוד דרך להחזיר בתשובה. הכל שטויות, ממש שטויות. ומצטער על הניסוח הלוקה שלי, פשוט זה 4 לפנות בוקר ואני דיי עייף. אך במקום להשאיר את הדברים במוחי למחר, העדפי לעלות אותם על כתב היום. פה תכננתי לרשום may god have mercy ובלה בלה בלה, אבל הבנתי, שמהאלוהים שלך רחמנות זה הדבר האחרון שנקבל, אז אני מעדיף לשמור את הפריט הקטן לעצמי.
 

bios

New member
אני רוצה להביא כאן שני ציטוטים

מספרי "שיחות עם אלוהים": "דרכנו היא רק עוד דרך" (מספר פעמים לאורך הספרים בסדרה) "אל לך לגנות דבר" (ידידות עם אלוהים, עמ' 229) אני מסכים עם דברים רבים שנאמרים כאן בקשר לדימוי המעוות שהדתות הממוסדות יצרו לגבי אלוהים. למרות זאת, אני אשמח אם תנסו לנהוג ב-nehtab ביותר כבוד, למרות חילוקי הדיעות, כמו שהיא נוהגת בכם.
 

nehtab

New member
טיהור וזיכוך הנשמה

קודם כל סליחה שאני כותבת את התגובה אחרי מלא זמן. באמת לצערנו לא כולם עושים מעשים טובים וזה חבל. לעשות טוב זה לא רק לשמור שבת, לאכול כשר וכדומה. זה עוד. וזה גם אומר שלאו דוקא שמי שדתי אז דרכו לגן עדן פתוחה. אלוקים הדריך אותנו כדי שנדע לעשות טוב ונתן לנו ספר חוקים שהוא בעצם התורה שבכתב והתורה שבעל פה. ה' נתן רשות לחכמי הדור להוסיף כל מיני תקנות שכמובן הן על סמך התורה ולפיה. אם אדם רוצה לדעת אם מה שהוא עושה זה טוב או רע אז קודם כל כדאי ומומלץ לקרוא ספרי הלכות כמו "השולחן ערוך" וכדומה, ויש גם ספרי מוסר שמדברים על מידות לא טובות כמו כעס, עצלנות, גאווה וכדומה והם בעצם מסבירים על גנות המידה, איך להינצל ממנה וכדומה, ובמקביל הם מסבירים על המידות הטובות כמו רחמים, ענווה וכדומה. אולי זה נראה שהתורה היא מגבילה את האדם חלילה, מעין "כלא", אבל האמת שזה לא ככה. זה דווקא ממלא את החים, מכניס להם תוכן ומשמעות, נותן אושר ושמחה פנימיים, ממלא את הנשמה. וגם מה בעצם ההבדל בין אדם לבהמה. הרי אם האדם עושה מה שבא לו ומה שהוא רוצה ולא מעניין אותו מגבלות וכדומה אז הוא בעצם מתנהג כמו בהמה. גם בהמה מתנהגת בלי גבולות ועושה מה שבא לה. אבל אם הוא ידע להגביל את עצמו, אז הוא מתבדל מהבמה ועולה דרגה. אנשים חושבים שמי שעושה מה שבא לו הוא אדם חופשי, אבל בתכלס זה לא ככה. הרי אדם כזה הוא בעצם כנוע ליצרים שלו, הוא עבד. אבל אם האדם ידע לשלוט על היצרים שלו אז הוא נהפך למלך ולאדון. "איזהו גיבור הכובש את יצרו". אם נסתכל בזה עוד אז נבין גם שברור מאליו שצריך לעשות את מה שה' מצווה אותנו. הרי אם יהיה אדם חולה קשה מאוד חס ושלום, המצב שלו ממש נואש וכל הרופאים כבר אומרים שאין סיכוי לחולה הזה, ואז פתאום יבוא רופא גדול ויציל את החולה הזה ויעלה אותו מרדת שחת ועוד בחינם, אז כמובן שאותו חולה יאהב מאוד את הרופא הזה שככה הצילו ועוד ללא שום תמורה, והוא כמובן יעשה את כל מה שהרופא מצווה אותו ואפילו אם הוא יגיד לו ללכת למרחקים בחצי הלילה אז הוא יעשה את זה ולא ישיב את פניו ריקם כי הוא חייב לו כל כך הרבה. (מתוף ספר "הבית היהודי- טוהר המידות) וככה בעצם אתנו ועם אלוקים והרבה יותר מזה. הרי אלוקים עשה לנו כל כך הרבה דברים טובים. עצם זה שה' ברא אותנו זה כבר חסד עצום, ה' נותן לנו אוכל, שלמות איברים, בגדים, מקום לישון, משפחה, חברים, שכל ובינה שבלעדיהם היינו כמו חיות, היכולת לקום כל בוקר מחדש- יש אנשים שהולכים לישון ופשוט לא קמים- "המחזיר נשמות לפגרים מתים", והרשימה עוד ארוכה. אז כמובן שעלינו לעשות את מה שה' מצווה אותנו ולא להיות כפויי טובה, וביחוד שזה בשבילנו ולטובתנו. אומנם הרבה אנשים מקיימים מצוות כדי לקבל שכר אבל גם יש אנשים שמקיימים את צוויי ה' מתוך אהבת ה' ויראת ה'. וזה בעצם המעלה היותר גדולה בקיום המצוות וכל אחד צריך לשאוף ולהשתדל להגיע אליה. לבד זה קשה ולכן יש את ספרי המוסר שעוזרים לנו, כמו- ספר הישר, אורחות צדיקים, הבית היהודי-טוהר המידות (חלק ו), ועוד. לגבי הגיהנום- אני מאמינה שיש גיהנום אבל אני עכשיו מעדיפה שלא לנסות להוכיח שזה קיים למרות שאם אני לא טועה יש ספרים שמוכיחים שזה אכן קיים וגם יש אנשים שמתו מוות קליני ואומנם הם לא היו בגיהנום אבל הם מספרים שבדקו את מעשיהם כדי להכריע לאן עליהם ללכת. אבל יש משהו אחד שכן חשוב וצריך לדעת- שאלוקים משלם שכר טוב לצדיקים ומעניש לרשעים. וזה בטוח במאה אחוזים ואני לא אומרת את זה מעצמי. העיקרון הזה הוא עיקרון שאמרו אותו אנשים גדולים וצדיקים ובהחלט אפשר לסמוך על דבריהם והוא גם אחד מ13 עיקרי אמונה של היהדות. היה איש שמת מוות קליני והוא מספר ששאלו אותו בשמים בדיוק את השאלות שכתוב בגמרא- אם הוא קבע עיתים לתורה, אם הוא נשא ונתן באמונה ועוד שאלה שאני לא זוכרת. וזה מוכיח לנו שאכן יש אמת בדבריהם ומה שכתוב בגמרא זה אמת לאמיתה. אנחנו צריכים בעולם הזה לעשות את מה שאלוקים מצווה אותנו ולהיזהר כמה שיותר שלא לחטוא. אך במידה שהאדם חטא זה אומר שעוד אפשר לשנות את הדין. כמובן זה בכלל לא טוב לחטוא וזה גרוע, זה גם מצער את הנשמה שלנו. אבל מה שזה אומר זה שאין ליפול ביאוש, כי יש דרך לתקן את המעוות. גם אומרים שהאומר אחטא ואשוב בתשובה , אין מספיקין בידו לעשות תשובה.מלכתחילה אין לחטוא וזה גרוע ובכלל לא טוב לחטוא. אלוקים באמת טוב מאוד ורוצה בטובתנו. הוא ברא אותנו כדי שנתענג ונהנה מזיו שכינתו שזה התענוג הכי גדול שיכול להיות. אנחנו ירדנו לעולם הזה כדי להשיג אמצעים בעזרתם ניכנס לעולם הבא, הרי רק ככה יודעים להעריך משהו, כשמתאמצים בשבילו. האדם צריך להתמודד עם יצריו. יש מלחמה בין היצרים. האדם הוא זה שמחליט מי ינצח. ה' עוזר לנו לנצח את יצר הרע ובלי העזרה של ה' אז אבוי לנו. לאלוקים איכפת ממנו, אלוקים הוא מושלם והכי טוב.העניין הוא שעלינו לזכור שלהיות טוב זה אומר גם להיות צודק. הרי אם לדוגמא יהיה מורה שיש לו שני תלמידים, אחד שמפריע כל היום ומקבל ציונים נמוכים ואחד שדוקא משקיען וחרוץ, לפי מידת ההגינות המורה חייב לתת לתלמיד המשקיען ציון יותר גבוה. ואם לא, אז זה יהיה לא אופר. ככה גם ה', ה' נוהג לפי מידת הדין אבל גם עם מידת הרחמים. לפי מידת הדין, אדם צדיק צריך לקבל שכר ואדם רשע צריך לקבל עונש וזה באמת. וכמו שאלוקים מתיחס לכל מצוה שאדם עושה אפילו למצוה הכי קטנה וכמו שה' לא מקפח שכר כל בריה, ככה לפי מידת הדין צריך לנהוג גם עם החטאים. יחד עם זה, הרי לפי מידת הדין היה ראוי שהחוטא יענש מיד אחרי חטאו בלי להמתין בכלל, וגם שהעונש יהיה בחרון אף כמו שמגיע למי שממרה את פי הבורא יתברך שמו וגם שלא יהיה בכלל תיקון לחטא כי הרי אם אדם רצח את חברו אז איך יוכל לתקן את הדבר הזה? איך יוכל להסיר מהמציאות את המעשה שכבר נעשה? ואז באה מידת הרחמים ונותנת את ההפך לשלושת הדברים האלו. שזה אומר שניתן זמן לחוטא והוא לא נכחד מהארץ מיד כשחטא וגם העונש עצמו הוא לא יהיה עד לכלה, וגם התשובה ניתנת לחוטאים בחסד גמור. (מתוך ספר מסילת ישרים). ואם יהיה אדם שיתפס על ידי המשטרה שגנב משהו, אז כמובן שגם אם הוא יחזור בתשובה שלמה אז זה לא יעזור לו והוא בכל זאת ישב בכלא. בנוסף, ה' נותן לנו עוד המון דברים טובים. הרי בתכל'ס ה' לא חייב לנו כלום וכל מה שהוא נותן לנו (וזה המון) הכל בחסד גמור. יש כמה שלבים בחזרה בתשובה וחלק מזה זה אומר להבין את הרע שעשינו ולהתחרט באמת ובתמים. העניין של הגהנום אומנם באמת זה "לקבל עונש", אבל יש מאחורי זה עוד כמה משמעויות. אדם שנולד מופקדת בו נשמה. על האדם מוטלת החובה לשמור על הנשמה שלו טהורה ונקיה. ברגע שהאדם מקיים מצוות אז הנשמה מתרוממת ושמחה. ברגע שהאדם חוטא ועושה דברים לא טובים אז הנשמה "מתלכלכת" ונעשית טמאה. כאשר חוזרים בתשובה שלימה על חטא מסוים אז אנחנו מסירים את "הליכלוך" של אותו חטא מעל הנשמה. אם האדם לא חזר בתשובה ולאחר שעשו לו דין וחשבון מתברר שיש לו הרוב חטאים אז הוא צריך ללכת לנקות את הנשמה שלו. הגהנום זה בעצם "מכבסה".יסורים מממרקים עוונות. יש אנשים שלמרות כל ההזדמנויות שניתנות להם בחיים כדי לחזור בתשובה, הם ממשיכים לנהוג בשרירות ליבם. ה' מחכה ומחכה לרגע שבו הם ישובו, נותן להם עוד יום ועוד יום. אבל אחרי כמה זמן מגיע הרגע שזה כבר יותר מדי, כמה זמן כבר אפשר לחכות. ואז אין ברירה, נשמת האדם נפרדת מהגוף ועולה לפני בית דין של מעלה שם היא נותנת דין וחשבון על מעשי האדם שבו היא הופקדה. העוונות שלה חיבים להתמרק ולהתנקות. את העונשים על חטאים אפשר לקבל גם בעולם הזה וגם בעולם הבא. (ועדיף בהרבה בעולם הזה).כל העונשים הם בעצם לטובתו של האדם, הם בשבילו, כדי שהוא יהיה נקי וזך. באהבת ישראל ננצח, צו השעה- אהבת חינם. חייך אחי, אתה יהודי.
 

nehtab

New member
האמת שלי

האמת שלי שאולי גם אפשר להוסיף- אמורה להיות של כולם, היא שאנחנו נמצאים בעולם הזה כדי לעשות טוב, כדי לשמור על הנשמה שלנו טהורה, לאסוף זכויות ומעשים טובים, לעשות את מה שאלוקים מצווה אותנו, וכל זה כהכנה לעולם הבא שבשבילו נבראנו והוא העולם הנצחי והתמידי והעולם הזה הוא רק אמצעי כדי להגיע אליו. אם אני לא טועה יש ספרים שמוכיחים זאת. "העולם הזה דומה לפרוזדור בפני העולם הבא" באהבת ישראל ננצח, צו השעה- אהבת חינם. חיך אחי, אתה יהודי.
 

BlackJack1

New member
זאת האמת שלך

לא של אחרים. יש ספרים שעוזרים לך אולי לבסס את התפיסה שלך,אבל נראים מגוחחים לאחרים. ברגע שתביני שיש אחרים שחושבים ומחזיקים דעה מוצקה בדיוק כמוך ואין זה דבר רע,אז אולי באמת תביני מה זה מה שאת קוראת לו חזרה בתשובה
 

nehtab

New member
לדעתי

אם אותם אנשים יקראו את הספרים האלו אז הם צפויים לשנות את תפיסתם. לחזור בתשובה זה גם משהו שדתיים צריכים לפעמים, כל פעם שאם אדם חטא חלילה אז הוא צריך לחזור בתשובה. האמת היא שגם אם לא היה הוכחות עדיין יש להאמין. אומרים שצריך קודם כל להאמין מתוך אמונה תמימה ופשוטה בלי שאנחנו נחקור ונבדוק הוכחות כמו שיהיה גביע שעובר מדור לדור וסביב הגביע יש סיפור מיחוד במינו שקרה לפני מאות שנים וכל אב מספר לבנו את הסיפור וכך הסיפור עובר מדור לדור וכולם מאמינים בכך באמונה תמימה ופשוטה. היהדות היא דבר נפלא. באהבת ישראל ננצח, צו השעה- אהבת חינם. חייך אחי, אתה יהודי.
 

cacaroto

New member
ואם חץ יפגע בך תשאל...

מי עשה לי את זה? או תנסה להקל על כאביך.. חץ=חיים
 

nehtab

New member
הנקודה היא

שזה כמו ההבדל בין רוצח למנתח. שניהם מחזיקים סכין ביד ועושים בערך את אותה פעולה. אלא שההבדל הוא שמנתח עושה זאת מתוך מטרה טובה וכדי שיהיה לחולה יותר טוב. ככה גם אלוקים. גם צריך לזכור ש"חושך שבטו שונא בנו" כמו שאבא לפעמים צריך ואולי אפילו חייב לצעוק על הבן שלו ולעיתים אולי גם לתת לו מכה וזה אך ורק לטובת הילד, לצורך חנוכו. אנחנו הבנים של ה', ה' אוהב אותנו ורוצה שיהיה לנו טוב, מה שהוא עושה זה אך ורק לטובה. אומנם באמת צריך לנסות להקל על הכאב. גם אומרים "אין סומכין על הנס", כן צריך להתפלל ולקוות שיהיה נס אבל לא רק, ה' רוצה שגם אנחנו נפעל. באהבת ישראל ננצח, צו השעה- אהבת חינם. חייך אחי, אתה יהודי.
 
למעלה