מה הוא המסר שפורום זה יכול להעביר לחילונים?

דוד YY

New member
מה רע בלהיות אגואיסיט ?

ישאל החילוני , למה לא , וכי הוא חייב לך משהו, הוא חי את חייו איך שהוא זורם איתם. ועניין שכר ועונש זה לא איום זה אמת לאמיתה ועובדה שחז"ל האריכו הרבה בעניין הזה. ויש תיאורים מפורטים לעונשים למה שקורה עם האדם לאחר מיתה. וענייני גן עדן. אז כנראה שזה מה שמדבר לרוב האנשים. אשריך שאינך נזקק לכל זה ואתה חי לפי עקרונות אמת.
 

REALI

New member
תיזהר!

אתה עוד עלול לחטוף גהינום על ההוצאת שם רע הזה
ברכה והצלחה עד שנפגש בדיון הבא
 

mador 26

New member
במה מתבטא טובו?

שלום דוד ! התוכל למנות כמה ממעלותיו הטבות ? ביי !
 

REALI

New member
הוא לא קיים.

הוא מעולם לא עשה טוב ולא עשה רע. אנחנו בודדים בעולם שלנו, אין אלהים, אין חייזרים. נשארנו רק בני אדם גלמודים לעשות כל אחד בטוב והישר בעיניו. כמה צדיקים נשארו בעולם שהחליטו למגר את הרשעים, האמריקאים השמידו את סדם חוסיין הרשע ואת בן לאדן הרשע והארופאים ניסו לחסל את קדאפי הרשע והמצרים את מוברק הרשע ובן לאדן את האמריקאים הרשעים ואחמדניג'ד את ישראל הרשעים והיטלר את היהודים הרשעים.
 

mador 26

New member
תשובה צינית ?

שלום REALI זאת לא התשובה הכנה שלך. מעניין, כשאני מציב את השאלה הזאת לפני אנשים מאמינים, לרוב, אני לא ממש מקבל תשובה, מדוע ? לילה טוב.
 

REALI

New member
למה ציני?

ולמה אתה לא מקבל תשובה? אולי אתה לא מקבל תשובה כי אתה פשוט לא מקבל את התשובה שנותנים לך? ועכשיו ברצינות. לא התכוונתי לענות לשאלתך בדברי, אלא אני הצבתי בפניך שאלה חדשה. מה דעתך על הדברים שכתבתי?
 

mador 26

New member
REALI, אין שום שאלה בתגובתך

אז על מה אני עוד אמור להביע דעתי הרי כבר הבאתי דעתי, שתשובתך צינית, אז אמור אתה, "למה ציני?".
 

REALI

New member
השאלה היא כזאת,

אני משתדל להאמין באלהים וברוחניות, ולכן אני מגדיר את הנאצים כאנטישמיים וכרשעים. לעומת זאת אדם שלא מאמין באלהים, האם הוא יכול להגדיר את הנאצים כרשעים? הרי כמו שהאמריקאים הגדירו את סדאם חוסן ואת בן לאדן כרשעים ולכן האמריקאים נחשבו כצדיקים בכך שחיסלו אותם, כך גם הנאצים הגדירו את היהודים כרשעים וכמקור הצרות בעולם ולכן נחשבו גם כן כצדיקים בכך שניסו לחסל את העם היהודי? ואגב, הפתרון המצוי בעולם למיגור הרשע הוא חיסול קן הצרעות של הרשע. אבל לא כך אצל עם ישראל, המדינה היחידה בעולם שהצבא שלה הוא רק צבא להגנה, ואפילו לא מיועד לחיסול רשעים היא מדינת ישראל. עם ישראל אמון על תיקון העולם ולכן לא יוצא לחסל את הרשע, אלא מאמין ביכולת התיקון שלו! ועל זה נאמר בתהילים "יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ" והגמרא מסיבה את תשומת לבנו - החטאים יתמו ולא החוטאים! אלא החוטאים ישובו בתשובה.
 

REALI

New member
מדור תשכח מהשאלה שלי בסדר?

סתם קישקוש מה שכתבתי. הנאצים היו רשעים כי היהודים לא עשו להם שום רע ולא פגעו באף אחד והנאצים סתם קנאו בהם ומצאו תרופה לתיסכול שלהם בהתעללות ביהודים. ואני אחשוב מחדש על השאלה שלך.
 
אולי מפני שלפי השאלה מבינים עם מי יש להם עסק?

בכל מקרה טובו מתבטא בכך שהוא ברא אותנו, ובכך שהוא מקים ומחייה אותנו בכל רגע ורגע, למרות שלא תמיד מגיע לנו, עם כל הכפיות טובה שלנו. ולהלן כמה ממעלותיו הטבות, כפי שמפורט ב-י"ג מידותיו: אל, רחום, וחנון - מורה על מתנת חנם, ארך אפים - שמאריך אפו לחוטא ונותן לו ארכה כדי שיתן אל לבו וישוב, ורב חסד - שמטה כלפי חסד, אם הזכיות שקולות כנגד העוונות מכריע לכף זכות, ואמת - שלא יחזור ממדה טובה ויקיים הבטחתו. נוצר חסד לאלפים - לדורות הבאים, נושא עון - זדונות, ופשע - המרד שעושה החוטא להכעיס, וחטאה - השוגג, ונקה - שמנקה בייסורים בעלי תשובה למרק עוונם. ונקה - לשבים לא ינקה - לשאינם שבים (של"ה דף נ"ט ע"ב).
 

REALI

New member
רק הערה קטנה,

הסיבה שלא עניתי למדור ישירות על שאלתו היא לא בגלל שהבנתי עם מי יש לי עסק, אלא פשוט כי כבר היה לי על זה דיון איתו. אמנם נראה לי שהוא ישמח לדון על זה גם איתך. אני לא אפריע יותר
 

mador 26

New member
כל המעלות שציינת - מוץ ברוח...

טובו מתבטא בכך שברא אותנו? איזו טובה יש בזה? מי ביקש ממנו לברוא אותנו? מליונים רבים היו מוותרים על הטובה הזאת מניתה דברים דמיוניים. לא מתקיים מזה דבר. אל רחום וחנון ? ברוב רחמיו התפעל מתחכום תאי הגזים ומשרפות האדם בשואה, ולא נקף אצבע למנוע את הקטל...לו באמת היה קיים, היה צריך להעמיד אותו למשפט העמים על פשעים נגד האנושות. ארך אפים ורב חסד? ברוב חסדו הביט בסיפוק רב בטרנספורטים שהיגיעו לאוסשוויץ ובקבלת הפנים של הפושע מנגלה. חסד לאלפים ?... אמור לא חסד לאלפים - אלא אלא טבח לשישה מליונים וזאת רק רשינה חלקית. היכן כאן טובו של האל שלך ???
 
אווו... יצא המרצע מהשק !

הגענו בדיוק לנקודה שבה הדיון שלנו הפסיק לפני קרוב לשנה בפורום 'חזרה בתשובה - תמיכה', שבו כתבתי לך שעל נושא כזה טעון וגדול אי אפשר לענות בכמה שורות בכתב באיטרנט, וצרפתי לך קישור להרצאה בג' חלקים לצפייה שעונה בצורה מקיפה על פי הפשט והסוד על הטענות האלה שלך, ואחרי ויכוח אם לצפות בזה או לא אתה אמרת "שבשבילי" אתה תצפה בזה בזמנך החופשי ותומר לי את התרשמותך, ואז נעלמת. אז הנה שוב התשובה שמתמודדת בטוב טעם ושכל בצורה מקיפה וברורה ביותר עם כל הטענות שלך לגבי השואה והקב"ה, שאם מטרתך היא לא רק להתריס ולהתנגח על מנת להצדיק את עצמך ואת אורח חייך היום, אלה גם להיות פתוח לנסות לקבל באמת תשובות לשאלותיך וטענותיך, אז שוב אתה מוזמן לצפות בשלמות בכל הרצאה (שמחולקת ל-3 קליפים) 'סוד הצדק העליון' (התשובות הם רק בקליפ השלישי על בסיס כל הנאמר בקליפ א' וב') ולחזור לספר לנו את ההתרשמות שלך מהנאמר שם: סוד הצדק העליון - חלק א': http://www.arachim.org/VideoDetail.asp?MediaID=203 סוד הצדק העליון - חלק ב': http://www.arachim.org/VideoDetail.asp?MediaID=204 סוד הצדק העליון - חלק ג': http://www.arachim.org/VideoDetail.asp?MediaID=205
 

mador 26

New member
אין לי מרצע בשק !

ללכתחילה לא הסתרתי את יחסי השלילי לדת. כל ההרצאות הללו על "סוד צדק עליון" שמעתי כבר בווריאציות שונות, כשחייתי באמונה, לפני שנים רבות. אינני מוכן לבזבז עליהן שעות על שעות כי אתה אינך מסוגל לתמצת את השקפת עולמך בדיון מושכל ובמשפטים ספורים ואז אתה שולח אותי להרצאות של מחב"תים,.. אין לי מטרה "להתריס ולהתנגח על מנת להצדיק את אורח חיי היום" אין לי שום צורך "להצדיק" דבר. מצפוני נקי. כל דיון אתכם בנושא אמונה, מתפרש מצדכם כהתנגחות והתרסה. לא ניתן להחליף אתכם דעות תוך דיון תרבותי וכבוד, מבלי שזה ייגמרר בגינויים מצדכם. למה ? ערב טוב !
 
הוא שאמרתי, תשובות אתה לא מחפש לשאלות שלך

אלה רק להתריס כלפי שמיא ולהתנגח על עצם קיומו של הבורא! כי מי שלא מעוניין לשמוע תשובה מקיפה בשעה קלה אחת שעונה על כל טיעוניו ושאלותיו, לא באמת מחפש תשובות, אלא רק מחפש לירות את המירמור המדומה שלו מהמותן לכל עבר.
 

mador 26

New member
לא מתריס ולא מתנגח

יהודי פשוט, שבת שלום ! אם דעתי ואמונתי, שונים מאלה שלך, ואני מביע אותן בפרהסיה, זו התרסה ? זה ניגוח ? למה ? האם דעתי פחות לגיתימית משלך? בגילי (כפול משלך) עברתי הרבה בחיים, כולל את השואה, ומתוך נסיוני זה ומתוך המציאות שחוויתה באותה תקופה, שבה העם היהודי היה נתון במצוקה כה גדול, שאף עם לפניו לא היה נתון בה. כשמתוך אמונה תמימה זעקנו "שמע ישראל" והתפללנו להצלה אל מי שבטחנו בו אז, ששנחשב אב עבורינו ריבונו של עולם האל היחיד והכל יכול ושהכל, אבל הכל נעשה בדברו של אותו אל רחום וחנון, ארך אפיים ורב חסד... אפילו הרג של מליון וחצי ילדים תמימים לא הזיזו לו...ואחרי כל זה אני עוד צריך לבטוח ולהאמין בו וכל בוקר להודות לו בנוסח "מודה אני לפניך" כיצד אוכל ??? איזו מניפולציות מילוליות יכולות לאפשר אמונה ביישות שההיסטוריה הוכיחה את אי-קיומה ? בדם ליבי אני כותב זאת. ואתם, תמשיכו לחגוג עם אותו אל מדומה. אז אם הפסקתי בנסיבות אלו להאמין בקיומו ואני מבטא זאת,זה ביטוי של התרסה וניגוח ? שלום רב.
 
מתריס ומתנגח בהחלט

מי שיורה מהבטן קושיות וטענות כלפי שמיא מבלי לרצות לקחת שעה קלה אחת כדי לקבל תשובות לשאלותיו וטענותיו ועוד דרך אפשרית להסתכלות על הנושא הזה, אז אין לו הגדרה אחרת מאשר מתריס ומתנגח לצורך הצדקת עצמו. וזה דומה לסיפור על אותו הילד מכפר נידח שרואה את אביו מובל לבית החולים בעיר הגדולה אחרי התקף לב, ומלווה אותו לחדר הניתוחים, וכאשר הרופא לוקח את סכין ניתוחים ומתחיל לחתוך את אביו בניתוח המעקפים, מתפרץ הילד לחדר הניתוחים וקופץ עליו עם מקל הרועים ביד ומתחיל להרביץ לרופא, ושואל אותו בצעקות למה הוא חותך את אביו במקום לרפא אותו. אחרי שהעוזרים של הרופא תופסים את הילד בכוח ומוציאים אותו החוצה, הם מרגיעים אותו ואומרים לו, שוטה שבעולם, הרופא שחותך בבשר יודע בדיוק מה שהוא עושה, אחרי 7 שנים של לימוד רפואה, שמתבסס על מאות שנים של הצטברות ניסיון רפואי, וזה בדיוק הדבר הנכון שנצרך עכשיו לעשות לטובתו ובריאותו של אביך החולה, ואם היה לך את אותו הניסיון והפרספקטיבה של הרופא והרפואה היית עושה בדיוק את אותו הדבר. כאשר אנחנו מנסים לשפוט את המציאות האין סופית של הבריאה, במשקפיים של כמה עשרות שנות חיינו, או אפילו במשקפיים המדעיות של הכמה מאות שנה אחרונות, ומתרעמים וצועקים על בורא העולם על הרג של מליון וחצי ילדים, או שישה מליון יהודים, או שאר הצרות שעברו על עם ישראל, אנחנו לא יותר מהילד השוטה מהכפר הנידח, שמתרעם ומרביץ לרופא שמציל את אביו, עם מקל הרועים. כי החיים והמוות בעולם הזה של המציאות הנוכחית הם רק שלב והכנה לחיי השלמות והנצח, וכדי להבין את התשובות לשאלות שלך ואת סוד הצדק העליון, פשוט צריך להשקיע כמה שנים ברצינות של לימוד התורה ובעיקר הקבלה (לפחות כמו הרופא), ורק אז מגיעים למסקנה שאם היה לך את אותו הניסיון והפרספקטיבה של בורא העולם (כפי שהיא כתובה בתורה ובחכמת הקבלה), היית עושה בדיוק את אותו הדבר לטובתם ונצחיותם של ניבראיך. וההרצאה שצירפתי לך בשם 'סוד הצדק העליון', מסבירה בקיצור על פי התורה ובעיקר הקבלה בצורה ממצה ומקיפה את הנקודה הזו בפרוט.
 

mador 26

New member
הסיפור הילדותי שאתה מביא כדוגמה להבנת השואה?

עלוב מאד... כל אחד מאיתנו, כאדם בוגר ושפוי, יכול לשפוט את המציאות, מבלי לעשות דוקטוראט במדעי החיים, אך זאת בתנאי שהאדם חי במציאות, אך אתם המאמינים, חיים בדמיון, כי במציאות אין "עולם הבא", אין "שכינה" אין "נשמה" ואין "אלוהים"... לך במיוחד חסרה "הבנת הנקרא" תכונה חשובה שבלעדיה אינך יכול בהבין את הכתוב. מי ומתרעם וצועק על "בורא העולם" ? הרי כל טענתי שאינו קיים, לפי ההיסטוריה של אלפי שנים, אין לו סימן וזכר, רק בדמיון שלכם הוא קיים ובשום מקום אחר לא ! כמו גם "סוד הצדק העליון" אין דבר כזה. אז אני כביכול מתרעם וצועק על מה שאינו קיים? לא חכם מצדך... אם אנחנו הלא מאמינים, מזכירים לכם את הזוועות בעולם, לדוגמה - השואה המוכיחים שאין אלוהים שימנע אותם, עז אנחנו "לא מבינים" כי לא למדנו מספיק תורה. אתם מבינים? לא, אתם לא רוצים להבין... הקנה מידה שלך לחוכמה ולשפיות, הוא ביחס לדבקות באמונה. ביטוי אפיקורסי נחשב בעיניך ניגוח והתרסה. זוהי פנאטיות לשמה. החיים והמוות בעולם הזה בלבד, כי אין שום עולם אחר, ועד עכשיו אף אחד לא חזר משם לספר לך זאת. גם מי שסיפר זאת מלכתחילה, בדה זאת מליבו וכל הפתיים מאמינים בבלוף הזה. לילה טוב.
 
לסיכום הדיון הזה אומר:

בשל גילך המכובד רוב הסיכוי שבקרוב מאוד תגלה את מציאות העולם הבא בעצמך, רק שאז זה יהיה כבר מאוחר מדי להתחיל להאמין בה ובוראה. ולהלן תקדימון/פריוויו (Preview) ומס' טיפים מכאלה שכן היו שם וחזרו לספר, כדי שתדע מה מחקה לך שם ולאן אתה הולך: המת שחזר לחיים חותם אמת
 

mador 26

New member
סיכום שלי

שלום לך, יהודי פשוט, בבוא יומי להיפרד מן העולם, אוכל לעשות זאת במידה של סיפוק, בכך, שתרמתי להקמת המדינה, ולו רק כפי יכולתי בכוחותי הצנועים, ובכך שהקמתי ביחד עם רעייתי, (שנינו ניצולי שואה) משפחה, ילדים ונכדים ברמה מוסרית גבוהה, של יושר וכיבוד הזולת. כולם, ללא יוצא מן הכלל, שירתו ומשרתים לעת הזאת את המדינה בצה"ל. רעיתי ואני, למרות גילנו המתקדם, תורמים לקהילה ע"י פעילות התנדבותית ב"יד שרה" ובמערכת החינוך המקומית. אין לי במה להתבייש או להתחרט. שום "תקדימון" או "חותם אמת" אין בכוחם לגרום לי להאמין ביישות לא נראית, לא נשמעת ולא מורגשת, שהומצאה בתקופה הפרה-היסטורות ע"י תרבות פרימיטיבית שהיחס קלפיו היה זהה ליחסם של עובדי האלילים קלפי אלילם, כל טוב לך.
 
למעלה