מה הוא המסר שפורום זה יכול להעביר לחילונים?

לא קיימים שום מחקרים מדעיים במיסטיקה ?

יש תחום שלם שנקרא פרא-פסיכולוגיה עם מחקרים בלי סוף, כולל מחקרים על חוויה חוץ גופית כתוצאה ממות קליני. מצורף סרט על ד"ר ריימונד מודי אחד החוקרים המובילים בנושא הזה, שחקר אין ספור של מקרים כאלה: http://www.youtube.com/watch?v=TrJ3vMAj_FI
 

דוד YY

New member
תודה על הקישור מאוד מעניין .....

אם יש לך קישורים נוספים למחקרים על גלגול נשמות, סיאנס אשמח לראות.
 

mador 26

New member
זו לא מיסטיקה

שלום רב, כל התופעות של פעילות מוחית בעת מצב של מוות קליני או דום לב, הן תהליכים פיזיולוגיים טבעיים. ולא תופעות מיסטיות. אין בהן דבר עם עולם הבא או נשמות, כפי שהפרשנים הדתיים מסבירים לכם. עז תירגעו. בכל ה"מחקרים" כביכול, אף אחד לא הגיע למסקנה מנומקת ומוכחת על סיבת התופעות ומה הן מוכיחות, מלבד עצם קיומן... אגב, הטכניקה האור- קולית של ריימונד מודי, מרשימה מאד... בברכה,
 

דוד YY

New member
נטען שם, שזו הוכחה שהתודעה היא נפרדת מהמוח

וממסקנה זו חוששים מאוד אנשי החומר הטוענים שיש רק חומר ותו לא, אם הוכח שהתודעה היא נפרדת מהמוח, והמוח הוא בסך הכל מקלט של התודעה. אז מהי התודעה מהיכן היא נוצרה אה ..... כנראה שהאמת היא כמו ספר בראשית : שאלוקים יצר את התודעה.
 

mador 26

New member
ין הוכחה

שלום דוד, אם מצליחים ע"י גירוי של אזור מסויים במוח, להזיז אבר כל שהו, אין זה מוכיח שהתודעה נפרדת מהמוח, כי הרי התנועה נעשתי בעזרת המוח. איננו חוששים משום מסקנה כי בינתים אין כל מסקנה או הוכחה לקיומה של "רוח" אם אכן תהיה הוכחה כזאת, לא אתבייש להודות בטעותי ולהתחיל (שוב) להניח תפילין. התודעה נוצרת עם התפתחות המוח ונסיון החיים. למה לתינוק בן יומו אין תודעה, אה... האמת אינה כמו ספר בראשית, היא אינה אמת. אלוהים לא יצר תודעה - הוא לא יצר כלום, כי אין אלוהים, עד שיוכח אחרת. לילה טוב
 
אף אחד לא הגיע למסקנה מנומקת ומוכחת ?

אז כנראה שלא צפית בסרט השני שצרפתי, כי שם יש שורה שלמה של חוקרים שהגיעו למסקנה שהחוויה החוץ גופית קוראת מחוץ למוח דווקא כאשר המוח חדל לתפקד ומת מבחינה קלינית, כולל מקרה שמובא שם של חוויה חוץ גופית שקרה מתחת עיניהם הפקוחות של המנתחים, כאשר הוציאו את המוח מהמטופלת והיא דיווחה לאחר מכן על פרטים שקרו בחדר הניתוחים מזמן שהמוח היה לא מחובר לגופה, לעומת חוקרים אחרים שמובאים שם שכמובן נאחזים עדיין בקרנות המזבח של התזה הישנה שסוברת את ההפך, כדי לא לצאת מהקופסה שהכול רק מציאות גשמית ולהודות בהוכחות החדשות שיש גם מציאות רוחנית בנוסף. להלן שוב הקישור לסרט המדובר: http://www.youtube.com/watch?v=OY-uDJmvxMg&NR=1
 

mador 26

New member
ראה למה יש מסקנה מנומקת...

שלום לך, יהודי פשוט ! בסרט, שהקישור שלך מעלה, מופיעה חוקרת בשם ד"ר סוזן בלקמור, בדקה ה- 13.47 של הסרט (שלבטח לא צפית בו עד הסוף) היא חקרה את התופעה במשך שנים רבות אפילו על עצמה, ע"י נטילת סמי הזייה, והצליחה להוכיח שתופעת סף המוות עם החזיונות וההרגשות המתלוות לכך, הוא תהליך פיזיולוגי והתהוות ריכוזי כמיקאלים במוח, ללא התערבות של גורם שמימי או מיסטי, שבמציאות אינם קיימים. כדאי לך לחזות בסרט. יש תרגום עברי. אכן, אין שום מחקר במיסטיקה. בברכה !
 

דוד YY

New member
היא מתעלמת מעיקר ההוכחה ....

היא מתעלת ממה שסיפרו האנשים על דברים שראו ושמעו בחדר הניתוחים בשעה שהיו מוגדרים כמתים, דברים שלא היו יכולים בשום אופן לדעת דברים שנבדקו עם הרופאים שהיו שם ואומתו שנכונים. לזה אין לה תשובה, וזו ההוכחה הגדולה. מקרה מעניין שקראתי: "במהלך משמרת לילה הביא אמבולנס גבר מחוסר הכרה (בקומה) וכחול מחוסר חמצן (ציאנוטי). החלה החייאה ואז הוצאתי מפיו שיניים תותבות לצורך הנשמה ושמתי אותן בעגלה. לאחר כשעה וחצי התייצבו קצב הלב ולחץ הדם של החולה והוא הועבר חסר הכרה ומונשם ליחידה לטיפול נמרץ. "לאחר יותר משבוע פגשתי שוב בחולה, ששב בינתיים להכרתו, כשחילקתי תרופות. ברגע שראה אותי הוא אמר 'האחות הזו יודעת איפה השיניים התותבות שלי'. הייתי מופתעת ואז הוא המשיך ואמר 'את היית שם כשהביאו אותי לבית החולים, את לקחת את השיניים התותבות שלי ושמת אותן בעגלה הזו: היו עליה בקבוקים ומתחתיהם מגירות ושם שמת את השיניים'. "נדהמתי משום שכל זה התרחש כשהאיש בחוסר הכרה עמוק ומונשם. כשחקרתי אותו עוד הסתבר שהחולה ראה עצמו שוכב על המיטה וצפה מלמעלה באחיות וברופאים העסוקים בהחיאתו. הוא תיאר במדויק את המטפלים ואת החדר. לדבריו, הוא דאג שמא נתייאש ונפסיק את ההחיאה, ואכן היינו פסימיים לגבי סיכויו באותו זמן בשל המצב הירוד בו הגיע". – עדות אחות ביחידה לטיפול נמרץ לב, Lancet, Vol. 358 P 2041 http://www.thedos.co.il/Article.aspx?Article=104
 

mador 26

New member
הוכחה למה ?

שלום דוד, ידוע שהתופעה קיימת, אך אין לך הוכחה לגורם. אין הוכחחה שהגורם הוא מיסטי, אין הוכחה שיש עולם הבא ואין בכך הוכחה שיש אלוהים. אמונה אינה הוכחה ולא משכנעת. ביי !
 

דוד YY

New member
קיימת הוכחה שהתודעה נפרדת מהמוח,

כיצד הוא מודע למה שקורה סביבו בזמן שהוא במוות קליני ? אין זה כי אם מציאות האדם האמיתי אינה הגוף החומרי אלא מציאות רוחנית נפרדת מהגוף. לזה קוראים נשמה ? יש תופעה דומה לזה תקרא על איילין גארט, המדיום הגדולה והמפורסמת ביותר בעולם http://www.hidabroot.org/ARDetail.asp?BlogID=7498
 

mador 26

New member
באתר "הידברות" מה הפלא?

שלום דוד אתה שואל "כיצד הוא מודע למה שקורה סביבו בזמן שהוא במוות קליני ?" ואתה מסיק מסקנה של "קל וחומר" אוטומאטי מבלי לחשוב פעמים, שמא קיימת אפשרות נוספת, כי כך מתאים לך על פי אמונתך אינני יודע מה אמת ומה לא, בתרגיל הזה. הרי מותר לכם גם לשקר, כדי לשכנע בקיומם של הרוחניות ושל אלוהים. גם לפי הסיפור הזה, המידע נקלט במוחה הגשמי של "אשת המדיום הגדולה" "הידברות" אינו מקור מהמן עבורי , גם האירוע עצמו מוטל בספק רב, כיוון שלא ברור מימד והקיף הביקורת שנעשתה על ביצוע התרגיל המרשים. לפי כך מתאימה כאן האימרה "פתי מאמין לכל דבר"במיוחד אם זה תואם את השקפת עולמו. לילה טוב !
 
כנראה שאתה הוא זה שלא ראה את כל הסרט

וגם לא קרא את דברי עד סופם ! ולמי לא מראים חצי עבודה אתה בוודאי כבר יודע ? כי כתבתי לך בפרוש שיש שם גם "חוקרים אחרים שמובאים שם שכמובן נאחזים עדיין בקרנות המזבח של התזה הישנה שסוברת את ההפך, כדי לא לצאת מהקופסה שהכול רק מציאות גשמית ולהודות בהוכחות החדשות שיש גם מציאות רוחנית בנוסף.", וד"ר סוזן בלקמור היא אחת מאלה שדברתי עליהם כאמור. לעומת זה אם היית צופה בכל הסרט היית ודאי רואה שהיו שם גם "שורה שלמה של חוקרים שהגיעו למסקנה שהחוויה החוץ גופית קוראת מחוץ למוח דווקא כאשר המוח חדל לתפקד ומת מבחינה קלינית, כולל מקרה שמובא שם של חוויה חוץ גופית שקרה מתחת עיניהם הפקוחות של המנתחים, כאשר הוציאו את המוח מהמטופלת והיא דיווחה לאחר מכן על פרטים שקרו בחדר הניתוחים מזמן שהמוח היה לא מחובר לגופה" ! ! ! כך שהמקרה הזה סותר לגמרי את התיאוריה של ד"ר סוזן בלקמור שטוענת שאי אפשר לדעת מתי קורה החוויה החוץ גופית, ולכן יש אפשרות שזה קורה לפני המוות הקליני או אחרי שהחזירו את המטופל לחיים, ואז המוח שלו מדמיין את הדברים האלה בזמן שהוא חי בחוסר הכרה. אבל גם לשיטתה כאשר המוח מת קלינית הוא לא יכול לחוות דבר, מה שהיה מוכח במקרה האמור שאותה אישה חוותה דברים מהניתוח מזמן שהמוח היה מנותק מהגוף במצב של מוות קליני מובהק.
 

mador 26

New member
המחקר של ד"ר סוזן בלקמור אינו מתאים לך

כי הוא לא תואם את אמונתך... שלום דוד, מצד שני, אין בסרט שום ראיה, שהגורם לתופעה היא מיסטית, אז מדוע להאמין בכך ? ד"ר סוזן בלקמור אכן נתנה תשובה הגיונית לגורם, ביי !
 
אני לא צד פה, בסרט הזה !

התאוריה של ד"ר סוזן בלקמור (שהיא בסה"כ פסיכיאטרית) אינה מתאימה לא לי, אלא למחקרים וההוכחות של הקרדיולוגים מאותו הסרט ד"ר סאם פארוניה וד"ר פאניק מאנגליה, ד"ר פים ואן לומל מהולנד, ופרופסור ברוס גרייסון מארה"ב (שנחשב למומחה מס' אחד היום בתחום הזה), שאתה בוחר להתעלם מהם ומדבריהם פעם נוספת, כנראה בכדי להצדיק את אורח חייך, בלי קשר לנאמר ע"י רוב המומחים בתחום הזה, בסרט. זה מה שקורה לאנשים שלא מחפשים באמת את האמת, אלה רק רוצים להצדיק את עצמם בכל מחיר. ביי ! גם לך.
 

דוד YY

New member
על איאן סטיבנסון שמעת !!!

http://en.wikipedia.org/wiki/Ian_Stevenson עם עובדות אי אפשר להתווכח . ולגבי משפטי התורה , אם הם מוסריים, אם אתה חושב שיש רק את העולם הזה הייתי יכול להסכים איתך מדוע לסקול את מי שמחלל שבת ? אבל אם יש עולם נצחי אחרי העולם הזה, אז התורה עושה חסד גדול עם החוטא שמתקנת אותו בסקילה לעולם הבא..
 

mador 26

New member
ואם אין עולם נצחי?

שלום דוד, באמת, אין, מלבד בדמיון שלכם. ביי !
 

REALI

New member
שלום דוד

אתה כותב "התורה שבעל פה מלמדת אותנו שהאדם נברא בעיקר לעולם הבא", משמע שהתורה שבכתב מלמדת אותנו שהאדם נברא בעיקר לעולם הזה, לא כן? וגם מה שהתורה שבעל פה מלמדת, זה שעיקר החיים הם בעולם הבא מבחינת איכות החיים (במובן המילולי של הביטוי, לא הנהנתני - דרגת חיים אחרת), אבל עיקר בריאת האדם היא לעולם הזה - עולם העשייה, ולא לעולם הבא - עולם המנוחה, "אדם לעמל יולד" - כלומר ע"מ לתקן את מצבו בעולם הזה. ובכלל, עולם הבא הוא השם של העולם שלנו לעתיד לבוא ("עולם הממשמש ובא") כשיבוא על תיקונו ולא עולם הנשמות שלאחר המוות. ולכן להבנתי גם לדעת התורה שבע"פ העיקר הוא להשקיע בעולם הזה. ובכלל, לא מתאים שאדם שומר תורה ומצוות יתבטא כך שאם לא היה עולם הבא לא היה שומר מצוות. הגויים עושים חסדים לשם קבלת שכר ("לגרמייהו") אבל יהודי עושה מצוות לשם שמים, להקים שם השם בעולם, במלוא מובן המושג הזה, רק שאנחנו לא בדרגה הזאת אז עושים אפילו שלא לשמה, כגון לשם זכייה בעולם הבא ומתוך שלא לשמה יבוא לשמה, אך ודאי לא הופכים את זה למטרה האידיאלית. ודבר נוסף, לא נראת לי האמירה שהמצוות לא מוסרויות. אומנם יש בהם רבדים על גבי רבדים והם לא מסתכמים בעשיית החסד שלהם גרידא, אך ודאי שחלק מרכזי בהם זה המוסר, או ה"חסד" בלשון תורנית יותר. לא כן? מה דעתך?
 
למעלה