מה היו אוכלים אצלכם בשבת בבוקר?

מה היו אוכלים אצלכם בשבת בבוקר?

אצלנו בשבת בבוקר היה פק"ל: חמינדוס קון בורקס מפילס וגם ממאסה פינה (massa fina) ראקי עם קוביות קרח ומים - לנו הילדים נתנו רק שלוק לכל ילד. אמא הכינה גם ביסקוצ´יקוס סלאדיקוס הרבה יותר טובים משל עבאדי. ליום שישי לקידוש אמא הכינה פסטל דה קרנה, סופה דה גאינה ופישקדו אבפאדו. ולשבת בצהריים....בחורף חמין ובקיץ ממולאים... אין אין אין כמו הממולאים של אמא שלי: עגבניות, קישואים, פילפלים, כרוב, חצילים, תפוחי אדמה... אוחחח אני בשלנית לא קטנה, אבל אין כמו האוכל של אמא. והריבות... אמא הכינה ריבות מכל פרי ואפילו מעלי ורדים, וביפו היו קונים דולסה בלנקו. היו מגישים לאורחים קפה שחור, כפית דולסה בלנקו וכוס מים קרים. ועוד לא דיברנו על הבקלווה והטישפישטיל של אמא....
 

gingit1

New member
מה אוכלים?

גם אצלנו יום שבת בבוקר ביצים קשות עם בורקס, סבא וסבתא שלי היו מגיעים אלינו על הבוקר והיינו מחכים עם הבורקס והביצה וכמובן גם טרטור וארק, כל הטקס. יום שישי בערב כמובן כוסית ארק עם מזה שכלל ביצים קשות, סלט חצילים - קיופולו ועוד כל מיני דברים טובים.אח"כ בא מרק עוף או לחילופין שקמבה צ´ורבה בחורף. יום שישי בצהרים היה טכס מרק השעועית שסבתא שלי היתה מכינה על הפתיליה גם כשהיה לה כבר גז. וכמובן לחם בית עם דג מעושן. ועוד הרבה הרבה דברים נהדרים. אני נתקפתי בזמן האחרון שגעון של בישולי סבתא ואני רוצה להגיד לכם שהילדים שלי שהחצי השני שלהם רומני מה זה אוהבים את האוכל הבולגרי. נמשיך הלאה בהזדמנות. אולי כדאי להחליף מתכונים נשכחים של הסבתות?
 

spant

New member
שבת בבוקר

בלי בורקס בשבת בבוקר אני נהיה חולה. אני הולך בבוקר לבית כנסת ואז כשנכנסים לבית יש את הריח של הבורקס שעל הפלטה..אוכלים בורקס די קזו ו-פזי עם ווזוס חמינדוס.
 

מאבטח

New member
מה זה פזי.

פזי זה למעשה תרד ותחליפיו. כגון על סלק. שמהם גם עושים ממולאים באשר לבורקס של שבת בבקר, אז נא לא לשכוח את הבורקס קון ברינג´נה - מולאות בחצילים. ולקינוח דייסת סולת - הסוטלאץ´ עם הקינמון והשקדים מלמעלה
 
ג´ינג´ה עשית אותי רעבה../images/Emo3.gif

הולכת להכין קציצות של פרסה. אצלנו אוכלים פרסה כל השנה לא רק בפסח. בישלתי את הפרסה במי מלח, טחנתי אותה במגימיקס עם ביצים, פילפל, מלח וקמח מצות, הוספתי בשר טחון מעגל (הוספתי גם שומן כבש לארומה)...... והולכת לטגן... הריח ישגע את כל השכנים. אחרי 10 דקות תדפוק אצלי השכנה הפולניה בדלת... יש לי עבורה מעשר... הפולנים האלה למדו כבר לאכול, אבל לבשל???? שילונדע רק לוקשן מיט יועכךךךךך. שבת שלום לכם חברים חדשים שיהיה לכם עונג שבת אמיתי.
 

spant

New member
קציצות פרסה

חונה לרגע אפשר לשלוח לי קצת קציצות פרסה... מה עם קציצות פזי את לא מכינה?
 
מכינה גם קציצות מפזי.

פזי בכלל - יש לי אהבה לירק, ממלאה אותו גם באורז ובבשר וגם קוצצת אותו ומוסיפה לאורז לבן. אבל אני נורא שונאת קציצות מספינקה... ספינקה לא במטבח שלי.. גם לא מקילומטר!
 

spant

New member
תרד

אצלנו פזי זה תרד ומעולם לא שמעתי על ספינקה.
 

gingit1

New member
ספנק

עוד מטעם מתרד - תרד קצוץ מבושל עם אורז, אפשר לאכול ככה כתוספת לבשר או עם יוגורט. בורקס תרד עם קזו בצורת משקפיים.
 

gingit1

New member
חונה קלקלת

לא טוחנים פרסה במג´ימיקס, אלא במכונת בשר, אחרת זה יוצא עיסה. ואם כבר מדברים על פרסה למה לא פסטליקו עם פרסה? אכלתם כבר ? אחלה טעים עם יוגורט וביצה קשה.
 
צודקת ג´ינג´ - זוהי גירסת הגאון...

בוג´ארס שלם לטחון במטחנת בשר - ע"כ אני עושה קיצורי דרך. אתמול אכלנו פשטידה מפרסה "מודרנית" בצק פילו ממולא בפרסה וחזה אווז.. גורמה אמיתי - לא להאמין. הצעירים של היום גילו את נפלאות הפרסה, למדו גם להכין מרק פרסה מוקרם חבל"ז. נוזל לי הריר רק מהזיכרון....
 

רותי ב.

New member
שבת בבוקר זה לא היה שבת

בלי הבואיקוס והחמינדוס, הטרטור והצ´וסקאס אסאדאס, והאבא היווני שלי היה חותך ירקות בחתיכות גדולות, קון קזו בולגרו אי קון זיתים, איך אומרים זיתים, בדיוק שכחתי. וראקי עם קצת מים, תענוג זו לא מילה. חלק מזה העברתי לילדים, את הטרטור, איך שמתחיל הקיץ, איל קרפוז קון קזו סלאדו, איך שמגיע הקיץ, וזה כבר נעשה גם מותג במסעדות בארץ, ועוד... ועל הקיפטאיקאס די פראסה דיברנו כבר? ועל הבורקאס די ספנקה? צריך לארגן מתכונים.
 
רותי, זיתים = אזיטונס - מאוד דומה

ופזי - זה עלים ירוקים גדולים דומה לחסה הארוכה הערבית שאצלנו קראו לה לצ´וגה, אלא שהעלים בצבע ירוק כהה יותר ובתפזורת - לא בהקבצת גבעול כמו בחסה הערבית. גם העירקים אוכלים את הירק. לעוגת הליקח של שבת קראו אצלנו פן דה אספניה. פנדהספניה, יענו לחם ספרדי.
 
אני ממש יוצא רעב מכאן

אני מציע לא לחכות הרבה זמן ולארגן איזה מפגש פורום כי אני לא יכול יותר לקרוא את ההודעות האלה. רק קריאת שמות המאכלים האלה שנגמרים ב-דוס/קאס/דאס ועוד כל מיני מילים מופלאות... עושים לי את זה. יאללה רותי, לעבודה, מתי המפגש ?
 
ואני חשבתי שזה עסק טורקי

לא ידעתי שאתם [אני מריץ את מוחי כדי להגדיר אתכם בקבוצה ואיני מוצא שום מילה מתאימה לכך! אולי ה"לדינואאים" ?] אוכלים בורקס עם ביצה. חשבתי שהטורקים אוכלים את זה ורק הם. אולי זה בגלל ה"בורקס טורקי" שהתפתח בארץ.
 
למעלה