מה התשואה שאפשר להשיג על נדלן בקנדה?

התשואה שניתן להשיג תלויה בסוג ההשקעה והמיקום

תשואה מתחלקת לתשואה משכירות וכן תשואה מעליית ערך הנכס. כאשר לוקחים משכנתא שלרוב ניתנת ב ערך של 65 אחוז מערך הנכס כאשר הריבית מוכרת באופן מלא כהוצאה מלאה, התשואה יכולה להגיע לאחוזים מכובדים בהחלט ביחס לשכירות ואף למספר דו סיפרתי של עליית ערך באחוזים לשנה. שוב פעם, תלוי האם הצפי הוא להכנסה שוטפת כל חודש והכנסה חודשית שוטפת או שמא עם לקיחת משכנתא, השכירות משלמת את המשכנתא או אז הרווח בוודאי גדול יותר בטוח הארוך שלא לדבר על עליית ערך הנכס. תלוי גם בסכום ההשקעה. כיום במקומות טובים בהחלט, לא מקומות נידחים, ניתן לרכוש נכסים טובים בהחלט ב800 - 900 אלף ש"ח וכן יותר כאשר כל שנידרש להביא מהבית להשקעה זה כ 300- 400 אלף ש"ח בלבד...ישנם גם נכסים לעיתים זולים יותר שבהחלט שווים ההשקעה. לציין שהכלכלה הקנדית חזקה ויציבה מאד, כמות המהגרים הדורשי שכירות מגיע למאות אלפים בשנה וזאת בנוסף לאוכלוסיה המקומית. בקנדה באופן כללי אין אסונות טבע, פשיעה חמורה ובכלל זעזועים כפי שפוקדים את שכנותיה חדשות לבקרים
 

SupermanZW

Well-known member
בתרחיש שהבאת, בו מביאים C$140K מהבית ורוכשים נכס בC$280K

ברוב המקרים השכירות גבוהה מהחזר המשכנתא. לאור העובדה שהבועה ברוב קנדה מתחילה להתרוקן מאוויר אחרי שהגיעה לשיאים גבוהים משל הבועה שהייתה בארה"ב לא סביר לצפות לעליית ערך הנכס, סביר יותר שדווקא ההיפך יקרה (כלומר סביר שערך הנכס דווקא ירד ולא יעלה) אבל מכיוון שמגמת העלאת הריבית כבר החלה סביר שלטווח הארוך השכירות תעלה משמעותית ויותר מתפצה על כך. המשקיע בנדל"ן בקנדה כיום צריך לצפות לרווחים בעיקר מהשכירות, אשר צפויה לעלות משמעותית בעקבות העלאות הריבית הצפויות ואנשים רבים יותר שיצאו משוק רוכשי הבתים הפוטנציאלים וייאלצו בלית ברירה לשכור. לעליית ערך הנכסים בעשור הקרוב אין שום סיבה לצפות, סביר מאוד להניח שהם דווקא ירדו, אבל משקיעים לתקופות ארוכות מעשור יכולים לצפות לשמירה על הערך הריאלי של הבתים שירכשו (כי אחרי הירידות יבואו העליות ובסך הכל שואף לאיזון) אך השכירויות שמאוד זולות היום (באופן ריאלי) בעקבות שנים של ריבית נמוכה משמעותית מהממוצע צפויות להתייקר משמעותית על מנת להגיע לאיזון ומשם צפויים להגיע רווחים משמעותיים. הFlippers הולכים להפסיד את התחתונים שלהם בשנים הקרובות.
 
הניתוח שניתן ישתקף רק בחלק מהאזורים בקנדה מהסיבה שעליות מחיר

בנדל"ן ממש לא התרחשו בכל קנדה אלא רק באזורים מסויימים בעוד אזורים רבים כולל מרכזיים לא רק שמחירים לא עלו אלא אף ירדו. אי אפשדר להיתייחס לקנדה כמיקשה אחת ואפילו לא ערים באותה פרובינציה.
 

SupermanZW

Well-known member
נכון באופן כללי אבל

המקומות בהם ירדו המחירים בזמן שהיו עליות בטורונטו וונקובר הם אלה שבהם קיים צפי להיחלשות הכלכלה. המקומות עם פוטנציאל עליית ערך הם שכונות חדשות שמוקמות בקרבת איזורי תעשיה מתפתחים או חדשים ואלה מן הסתם לא היו קיימות לפני מספר שנים (פשוט כי הן חדשות).
 
למעלה