מה קורה איתי? האם אני באמת מתקדם לאיפשהו? מה אני עושה עם החיים שלי?

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
של שיעורים פרטיים, היא התוודתה בפניי וידוי נורא.

"בסוף-סוף, עם כל הכסף שמשרד החינוך משקיע, ועם כל העזרה של המורים וכל המחויבות וכל ההשקעה והכול, בסוף? לא רואים אף-אחד ממטר".

כך אמרה לי באחד הימים, בביתה, המורה למתמטיקה.

אני זוכר שחשבתי לעצמי ש...קודם כל, שאני יודע. זה דבר ראשון. כשאתה ילד פלא גאון ששובץ לכיתת תלמידים מתקשים בבית-ספר רגיל, אתה יודע שאתה בלתי נראה, תסמכו עליי.

ואני גם זוכר שחשבתי לעצמי...שאני הבן-אדם הכי לא נכון בעולם, ובאותו הזמן הכי נכון בעולם, להגיד לו את זה.

הסיבה שהייתי הבן-אדם הכי לא נכון בעולם להגיד לו את זה, זה כי ספק גדול אם בכל העולם כולו יש מישהו שיודע את זה יותר טוב ממני.

מן הצד האחד, אני מאור פז, הבן-אדם הכי חכם בעולם, שהיה צריך להיות משובץ לבית-ספר למחוננים המותאם לצרכיו, ואם כבר נפתחנו, אז בואו נהיה כנים זה עם זה עד הסוף, לא רק שהייתי אמור ללמוד בבית-ספר למחוננים, זה עוד בקטנה, אלא הייתי צריך להשתתף עוד באחת מהתוכניות האלו למחונני-על, ופרופסורים מהאוניברסיטאות הכי נחשבות בעולם היו אמורים לעלות לרגל מכל שבעת קצוות תבל בשביל לפגוש בי ולשוחח איתי על מנת שאלמד אותם ואדריך אותם בעבודתם.

מן הצד השני, שובצתי בבית-ספר רגיל, ועוד בכיתת תלמידים מתקשים בשלושת השנים האחרונות של התיכון, שהאמת שזה כבר עליי כי הכשלתי את עצמי בכוונה במחצית ב' של כיתה ט' כי הייתי צריך שישבצו אותי לכיתת המתקשים בשביל מחקר שהחלטתי לעשות על הלמידה של התלמידים, אבל האמת שמלכתחילה לא הייתי אמור להיות בבית-ספר הזה, ככה שזה לא באמת משנה.

וכאשר אתה שייך כל הדרך אל הקצה של הקצה של הסקאלה מרוב שאתה גאון מופלג ועצום מימדים כדוגמתו של לאונרדו דה וינצ'י, ואתה מוצא את עצמך לא רק לא שם, אלא ממש כמעט-כמעט כל הדרך אל הקצה השני, אז ספק גדול מאוד אם יש איזשהו תלמיד בית-ספר כלשהו באיזשהו מקום כלשהו בעולם שהוא יותר בלתי נראה ממך, ושהוא יודע כמה שהוא בלתי נראה כמו מה שאני ידעתי כמה שאני בלתי נראה.

וכפי מה שאני אוהב להתבדח מידי פעם, עם הרבה מאוד הומור שחור, בעולם של הארי פוטר, כדי להיות בלתי נראה אתה צריך להתעטף בגלימת ההיעלמות. בעולם האמיתי, כדי להיות בלתי נראה, אתה צריך להיות תלמיד בבית-ספר בישראל.

לכן, ובמובן הזה, הייתי הבן-אדם הכי לא נכון בעולם להגיד לו את מה שהמורה למתמטיקה אמרה לי באותו הרגע. פשוט אף בן-אדם בעולם לא ידע ויודע את זה טוב ממני.

ומן הצד השני, הייתי גם הבן-אדם הכי נכון בעולם להגיד לו את זה. כי עם כל כמה שהיא לא חידשה לי שום דבר, אם יש מישהו, שיכול לקחת את העדות הכל-כך נוראה, אבל הכל-כך חשובה הזאת, של מורה בישראל, שמגיעה מתוך קרבי קרביה של המערכת המגעילה, העלובה, הדוחה, המזוהמת והמושחתת שנקראת "מערכת החינוך הישראלית", ושמספרת שאף מורה לא רואה אף תלמיד, לא סתם אף מורה לא רואה אף תלמיד, אלא אף מורה לא רואה אף תלמיד, ממטר!, אם יש מישהו שיכול לקחת את העדות הזאת, ויודע מה לעשות איתה, ושיכול לעשות ממנה מטעמים, ולצרף אותה בדיוק במקום הנכון בעבודות הנכונות על-מנת להפיץ הלאה את החדשות, את ההודאה ואת הבשורה, על-מנת שיהיה ניתן לעשות משהו בנידון, אז הרי שזה אני.

ביום ההוא, המורה שלי למתמטיקה התוודתה בפניי וידוי נורא, של אמת שכבר הייתה ידועה לי, אך בכל זאת היה חשוב ונכון שהדברים יאמרו ויישמעו, במיוחד כשהם מגיעים ממנה.

ביום ההוא, המורה שלי למתמטיקה הייתה כנה איתי. כנה עד לכדי לרגש. כנה בצורה ברוטאלית. כנה עד לכדי כליה ואבדון.

עדותה לא תישכח.

עדותה תשמש אותי.

עדותה תחולל שינוי.

היום אני עושה את הצעד הראשון, וייתכן שהחשוב מכולם.

היום אני מנציח את עדותה לעולמי עד.


הארי פוטר: "אני בלתי נראה!".

:rolleyes: ...been there, done that
 
נערך לאחרונה ב:
מרוב שאתה גאון מופלג ועצום מימדים כדוגמתו של לאונרדו דה וינצ'י
מספיק, אף אחד כבר לא מאמין (גם לא ברמת הרעיון הכללי שלכאורה אתה חכם בצורה יוצאת דופן),

ונניח לצורך הדיון ש"יש לך פוטנציאל להיות כזה",שתעשה את זה נדבר עוד פעם.


האם יש לך משהו שאתה יודע יותר טוב מכל אדם בעולם? כנראה שיש כמו לכל אחד,אז בדבר הזה אתה הכי חכם בעולם.

עכשיו אתה יכול להירגע מהשטות הזאת.

אלא אם אתה רוצה ללכת עד הסוף לכיוון סידרת ספרים שזה המוטו שלה - אתה "החכם ביותר" מסביר לנו דברים

שאנחנו לא מבינים...

לצערי זה מקסימום יכול להיות בז'אנר הילדים עד גיל 6 - רק הם יכולים להאמין לזה.
 
נערך לאחרונה ב:
"בסוף-סוף, עם כל הכסף שמשרד החינוך משקיע, ועם כל העזרה של המורים וכל המחויבות וכל ההשקעה והכול, בסוף? לא רואים אף-אחד ממטר".

כך אמרה לי באחד הימים, בביתה, המורה למתמטיקה.
היא התכוונה שאין כסף להשקיע בך שתבין חשבון.
 

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
אני גאון, אבל האינטליגנציה שלי לא משהו.

כגאון, אני יודע הרבה דברים על הרבה דברים, אבל הזיכרון, האחסון, השליפה, ואולי עוד כמה, לא מאוד טובים.

בפסיכולוגיה הטרום-פזית זה דבר שלא נשמע כדוגמתו. אוקסימורון של ממש. "גאון עם אינטליגנציה נמוכה". לכן אני מניח שמדובר באחת מפריצות הדרך הרבות שבעבודתי שלי עצמי.

דוגמאות טובות לגאונים עם אינטליגנציה נמוכה יהיו תומאס אדיסון, הקיסר קלאודיוס, דונלד טראמפ. אני יכול להמשיך אבל שלוש דוגמאות זה מספיק, כמו גם מה שנהוג ומקובל, נכון?

בכל מקרה, כגאון, אני מתעניין בנושאים רבים, חלקם, מיעוטם בעצם, אבל עדיין יש נושאים כאלו, הם נושאים ריאליים כמו מתמטיקה, כימיה, מדעים ריאליים שונים וכדומה'.

במיוחד מוצאת חן בעיניי הפיזיקה.

הבעיה היא, או שמא עליי להגיד הטרגדיה, היא שכגאון עם אינטליגנציה נמוכה כדוגמתו של תומאס אדיסון, בעוד שיש לי את השכל ואת הראש הטוב על הכתפיים בשביל להתעניין במדעים ריאליים כאלו ואחרים, אין לי את האמצעים האינטליגנטיים בשביל להתעמק אינטליגנטית בנושאים האינטליגנטיים שמעניינים אותי, שכנושאים אינטליגנטיים, מכילים רכיבים אינטליגנטיים משמעותיים (צורך בזיכרון טוב, אחסון טוב, שליפה טובה, "חוש למספרים" וכדומה') ולכן מדובר בפרדוקס, בסתירה, במחסום בלתי עביר, בטרגדיה של ממש.

בעוד שכ"גאון עם אינטליגנציה נמוכה" כפי מה שאני קורא לאנשים מסוגי בהגותי בתחום הפסיכולוגיה (באנגלית זה נשמע טוב יותר דרך אגב, "low intelligence genius") אין שום סיבה שלא אגיע עד לפסגת העולם במדעים הומאניים וחברתיים שונים, מכיוון שהם לא מכילים רכיבים אינטליגנטיים משמעותיים וראויים לציון, אין לי את האמצעים האינטליגנטיים בשביל להתעמק בצורה ראויה במתמטיקה, ושאר הרכיבים האינטליגנטיים, של המדעים הריאליים שאני מתעניין בהם, ולכן ביכולתי לסקור אותם וללמוד אותם בצורה שהיא בעיקרה שטחית.

הסיפור שלי מזכיר לי בעיקר את סיפורו של מייקל פאראדיי. מייקל פאראדיי ובניגוד אליי דווקא כן היה אינטליגנט לא קטן, אבל הוא התמחה בעיקר במתמטיקה, בשעה שהתקשה עם פיזיקה.

למה? כי בשביל פיזיקה צריך עוד יותר אינטליגנציה מאשר בשביל מתמטיקה. מתמטיקה זה בסה"כ מתמטיקה עם מתמטיקה. פיזיקה זה מתמטיקה עם חומר, ולכן מדובר בעוד צעד אחד רחוק יותר, וקו הגבול הזה, זה היה קו הגבול של היכולות של האינטליגנציה של פאראדיי, ושם פאראדיי כבר מצא עצמו מתקשה.

בכל מקרה, לסיפור הטרגדיה של אהבתו של פאראדיי לפיזיקה יש סוף חמוץ-מתוק.

הוא מעולם לא למד מספיק פיזיקה, מספיק טוב, ומספיק לעומק, אבל הוא בכל זאת הצליח לעשות משהו שבאיזשהו מקום, היה לא פחות ממדהים.

לא כולם יודעים את זה, אבל כל מדע מורכב מהחומרים המקוריים שהוא מביא אל השולחן, אבל גם ממדעים אחרים.

הפיזיקה לדוגמה, מורכבת מפיזיקה (החומר המקורי שהפיזיקה מביא אל השולחן, הנוסחאות הפיזיקאליות הסבוכות), מתמטיקה, והמדע שמהווה מרכיב קריטי בכל המדעים שאי-פעם היו או יהיו-שפה/בלשנות. כלומר מילים.

הסיפור של פאראדיי הוא בראשיתו טראגי, אך בסופו יפיפה ומעורר השראה.

מכיוון שהפיזיקה עדיין עשויה מעשרות אחוזים של מתמטיקה, פאראדיי, המתמטיקאי שלא היה אינטליגנטי מספיק בשביל "פיזיקה כבדה" מהסוג שמתמחים בה אנשים כמו איינשטיין, השתמש במתמטיקה לבדה, או כמעט לבדה, בשביל לחקור את הפיזיקה, ולתרום תרומות מדעיות-פיזיקאליות של ממש, בעודו עושה שימוש כמעט בלעדי במתמטיקה לצורך עושו כן, ובעודו תורם לפיזיקה מנקודת המבט, ומהצד המתמטי של הדברים.

סיפור באמת יוצא דופן. סיפור באמת מרגש. סיפור באמת מעורר השראה. האין זה כך?

כפי מה שאני רואה את הדברים, הסיפור שלי הוא כמו הסיפור של פאראדיי, רק גרוע יותר, ובאותו זמן טוב יותר.

גרוע יותר כי בניגוד אליו אני אינני אינטליגנט כלל, ואפילו במתמטיקה אני לא מתמחה לעומר, ובאותו זמן טוב יותר כי אני הרבה יותר חכם ממנו.

כל זה מעלה שאלות חשובות.

האם גם סיפורי יוכל להיות לבסוף כסיפורו של פאראדיי? האם גם אני אוכל לתרום לפיזיקה, באמצעות הכלים שעומדים לרשותי?

על-פניו, מצד אחד, ומן הצד האינטליגנטי של הדברים, הכלים האינטליגנטיים שעומדים לרשותי הם משמעותית דלים יותר.

לפאראדאיי הייתה השפה, המתמטיקה, וגם קצת פיזיקה שטחית, כמיטב יכולתו ללמוד את הפיזיקה.

לי יש לא "פיזיקה כבדה" (בדומה לפאראדיי), אך גם עוד פחות פיזיקה ממנו, ואין לי גם אפילו לא מתמטיקה.

מתחת לפני השטח, מצד שני, ומן הצד האינטלקטואלי של הדברים, הכלים האינטלקטואליים העומדים לרשותי הם הרבה יותר כבדים מאלו שהיו לפאראדיי.

ראשית כל ויותר חשוב מהכול, אני הרבה יותר חכם ממנו, ואני גם יותר נבון ממנו. יש לי מילים ושפה לא פחות ממנו, בניגוד אליו יש לי גם פילוסופיה, לוגיקה.

אני מאמין שזה מספיק בשביל להגיע להארות חשובות והברקות יוצאות דופן.

האמת, שאם כבר, אני חושב שכבר הספקתי להגיע לכמה כאלו.

בתור התחלה, הבנתי שאין שום היגיון מינימאלי בכך שהאור יהיה הדבר הראשון והאחרון ביקום שלא עוקב אחרי אף-אחד מחוקי הפיזיקה המוכרים לנו, ולכן למעשה הוא כן, וזאת הטכנולוגיה המודרנית שלא רגישה מספיק בשביל למדוד את האור משתנה.

שנית, הבנתי שאין דבר כזה חומר אפל, וזאת אף לא הפעם הראשונה שהפיזיקאים ממציאים חומר שלא קיים (זוכרים את האתר?), והתשובה הנכונה למסה החסרה ביקום היא פיזיקה ניוטונית מתוקנת.

שלישית כל, הבנתי שהרוב הגדול של כל החלקיקים שהפיזיקאים ממציאים ועדיין לא הוכחו, פשוט לא קיימים, כי בכל פעם שיש משהו פיזיקאלי שהם לא מבינים הם בעיקרון פשוט ממציאים חלקיק שכבמטה קסמים פשוט פותר להם הכול, וזה לא יכול להיות עד כדי כך פשוט, לפחות ברוב הגדול של הפעמים.

ואלו רק כמה דברים. לא נגיד עכשיו את הכול.

אבל בכל זאת, אפילו רק שלושת הדברים האלו, תראו כמה הסקתי וכמה הבנתי בלי פיזיקה כבדה, בלי מתמטיקה כבדה, בלי אינטליגנציה ראויה לציון, אלא בעיקר באמצעות הרבה מאוד שכל, ראש טוב על הכתפיים, שפה ומילים, פילוסופיה, לוגיקה, תבונה והגיון בסיסי.

השאלה היא, אפילו אם נגיד שאני צודק, מהו הערך של הדברים מבלי שהוכחתי את הדברים לא פיזיקאלית, ואפילו לא מתמטית כמו פאראדיי? האם ניתן להגיד...שהוכחתי את הדברים "שפתית"? לוגית? פילוסופית?

ואני לא מתכוון באמצעות הכמה משפטים פה למעלה וההסבר האחד, במשפט אחד, שנתתי כלאחר יד עבור כל אחד מהם. בואו לא נהיה מצחיקים. יש לי עבודות, שהינן כתובות מילולית, באמצעות מילים, ושאינן מכילות לא פיזיקה (חוץ מכזאת שניתן לנסחה באמצעות מילים ורעיונות מילוליים) ולא מתמטיקה (אולי כזאת עד רמה של כיתה ו') ושבהן אני מסביר שפתית-מילולית, באמצעות טיעונים לוגיים, ופילוסופיה, למה הדברים הם כפי מה שאני אומר שהם, אך אינם כפי מה שהפיזיקאים אומרים שהם, במקרה שיש סתירות ביני לבין הפיזיקאים, למרות שגם היו לי רעיונות מקוריים. כל אחת מהעבודות האלו אורכה כמה מאות עד כמה אלפי מילים, וכל אחת מוכיחה מילולית-לוגית-פילוסופית את רעיונות פיזיקאליים שונים שיש לי.

ועכשיו עולה השאלה, האם למרות שלא מדובר בהוכחות פיזיקאליות, ואפילו לא מתמטיות, האם עדיין מדובר בהוכחות? לדעתי כן. פשוט הוכחתי את הדברים מילולית-לוגית-פילוסופית-רעיונית.

ועכשיו עולה השאלה, אם אני כן צודק ברעיונותיי המהפכניים, ואם העבודות המדוברות הן כן הוכחות לרעיונותיי אלו, פשוט לא מהסוג של ההוכחות שאנחנו רגילים אליהן בפיזיקה, למרות שבעצם הוכחות קלאסיות בפיזיקה הן כן הוכחות מילוליות-לוגיות-פילוסופיות-רעיוניות, זה פשוט שיש שם גם מתמטיקה כבדה ופיזזיקה כבדה, מה שהופך אותן להוכחות מילוליות-לוגיות-פילוסופיות-רעיוניות-מתמטיות-פיזיקאליות, אבל עזבו, לא ניכנס לזה, מהו הערך בהוכחות אלו?

הרי עדיין יש לפתור את הדברים האלו, ולהוכיח אותם, מתמטית ופיזיקאלית. גם אם אני צודק וגם אם כל מה שאמרתי עד עכשיו נכון, הוכחה סוג א' בפיזיקה היא הוכחה פיזיקאלית של הדברים, הוכחה סוג ב' בפיזיקה היא הוכחה מתמטית, מהסוג של פאראדיי, ואני...אם ניתן לקרוא למה שאני עושה הוכחות...אז "הוכחות סוג ג'", בוודאי יהיה השם הנכון עבורן.

אם כך אז מהו הערך באמת באותן הוכחות? האם באמת ניתן להגיד שאני באמת מבצע תרומה משמעותית? או לפחות אבצע כזאת אם אצעד קדימה עם עבודותיי אלו?

אם כך אז מהו אותו ערך ואותה תרומה, באמצעות עבודות אלו, המציעות ומוכיחות רעיונות חדשניים בעיקר באמצעות מילים ושפה, עם פיזיקה מספיק פשוטה כדי לנסחה מילולית ועם מתמטיקה שלא חוצה את הרמה של כיתה ו'?

כאמור, במיוחד-במיוחד כאשר עוד יש דרך לעשות, ולהוכיח את הדברים מתמטית ופיזיקאלית.

האם התרומה שלי היא...והאם מה שניתן להגיד ולזקוף לזכותי הוא...שאני האדם שחשב על הרעיונות האלו והגה אותם לראשונה? האם תרומתי היא התוויית הדרך לקראת ההמשך? האם תרומתי היא לפקוח את עיניהם של הפיזיקאים, לכוון אותם בדרך הנכונה, ואולי בכך לקצר את התהליכים ואת הדרך? כמובן הכול בהנחה שלבסוף, ולפני שיהיה מאוחר מידי והדברים עוד יתגלו בצורה שאינה תלויה בי, אצעד הלום עם אותם רעיונות ואותן עבודות.

יכול להיות. יכול להיות. בהחלט יכול להיות.

אני מניח שנראה.

800px-M_Faraday_Th_Phillips_oil_1842.jpg
 
אני גאון, אבל האינטליגנציה שלי לא משהו.

כגאון, אני יודע הרבה דברים על הרבה דברים, אבל הזיכרון, האחסון, השליפה, ואולי עוד כמה, לא מאוד טובים.

בפסיכולוגיה הטרום-פזית זה דבר שלא נשמע כדוגמתו. אוקסימורון של ממש. "גאון עם אינטליגנציה נמוכה". לכן אני מניח שמדובר באחת מפריצות הדרך הרבות שבעבודתי שלי עצמי.

דוגמאות טובות לגאונים עם אינטליגנציה נמוכה יהיו תומאס אדיסון, הקיסר קלאודיוס, דונלד טראמפ. אני יכול להמשיך אבל שלוש דוגמאות זה מספיק, כמו גם מה שנהוג ומקובל, נכון?

בכל מקרה, כגאון, אני מתעניין בנושאים רבים, חלקם, מיעוטם בעצם, אבל עדיין יש נושאים כאלו, הם נושאים ריאליים כמו מתמטיקה, כימיה, מדעים ריאליים שונים וכדומה'.

במיוחד מוצאת חן בעיניי הפיזיקה.

הבעיה היא, או שמא עליי להגיד הטרגדיה, היא שכגאון עם אינטליגנציה נמוכה כדוגמתו של תומאס אדיסון, בעוד שיש לי את השכל ואת הראש הטוב על הכתפיים בשביל להתעניין במדעים ריאליים כאלו ואחרים, אין לי את האמצעים האינטליגנטיים בשביל להתעמק אינטליגנטית בנושאים האינטליגנטיים שמעניינים אותי, שכנושאים אינטליגנטיים, מכילים רכיבים אינטליגנטיים משמעותיים (צורך בזיכרון טוב, אחסון טוב, שליפה טובה, "חוש למספרים" וכדומה') ולכן מדובר בפרדוקס, בסתירה, במחסום בלתי עביר, בטרגדיה של ממש.

בעוד שכ"גאון עם אינטליגנציה נמוכה" כפי מה שאני קורא לאנשים מסוגי בהגותי בתחום הפסיכולוגיה (באנגלית זה נשמע טוב יותר דרך אגב, "low intelligence genius") אין שום סיבה שלא אגיע עד לפסגת העולם במדעים הומאניים וחברתיים שונים, מכיוון שהם לא מכילים רכיבים אינטליגנטיים משמעותיים וראויים לציון, אין לי את האמצעים האינטליגנטיים בשביל להתעמק בצורה ראויה במתמטיקה, ושאר הרכיבים האינטליגנטיים, של המדעים הריאליים שאני מתעניין בהם, ולכן ביכולתי לסקור אותם וללמוד אותם בצורה שהיא בעיקרה שטחית.

הסיפור שלי מזכיר לי בעיקר את סיפורו של מייקל פאראדיי. מייקל פאראדיי ובניגוד אליי דווקא כן היה אינטליגנט לא קטן, אבל הוא התמחה בעיקר במתמטיקה, בשעה שהתקשה עם פיזיקה.

למה? כי בשביל פיזיקה צריך עוד יותר אינטליגנציה מאשר בשביל מתמטיקה. מתמטיקה זה בסה"כ מתמטיקה עם מתמטיקה. פיזיקה זה מתמטיקה עם חומר, ולכן מדובר בעוד צעד אחד רחוק יותר, וקו הגבול הזה, זה היה קו הגבול של היכולות של האינטליגנציה של פאראדיי, ושם פאראדיי כבר מצא עצמו מתקשה.

בכל מקרה, לסיפור הטרגדיה של אהבתו של פאראדיי לפיזיקה יש סוף חמוץ-מתוק.

הוא מעולם לא למד מספיק פיזיקה, מספיק טוב, ומספיק לעומק, אבל הוא בכל זאת הצליח לעשות משהו שבאיזשהו מקום, היה לא פחות ממדהים.

לא כולם יודעים את זה, אבל כל מדע מורכב מהחומרים המקוריים שהוא מביא אל השולחן, אבל גם ממדעים אחרים.

הפיזיקה לדוגמה, מורכבת מפיזיקה (החומר המקורי שהפיזיקה מביא אל השולחן, הנוסחאות הפיזיקאליות הסבוכות), מתמטיקה, והמדע שמהווה מרכיב קריטי בכל המדעים שאי-פעם היו או יהיו-שפה/בלשנות. כלומר מילים.

הסיפור של פאראדיי הוא בראשיתו טראגי, אך בסופו יפיפה ומעורר השראה.

מכיוון שהפיזיקה עדיין עשויה מעשרות אחוזים של מתמטיקה, פאראדיי, המתמטיקאי שלא היה אינטליגנטי מספיק בשביל "פיזיקה כבדה" מהסוג שמתמחים בה אנשים כמו איינשטיין, השתמש במתמטיקה לבדה, או כמעט לבדה, בשביל לחקור את הפיזיקה, ולתרום תרומות מדעיות-פיזיקאליות של ממש, בעודו עושה שימוש כמעט בלעדי במתמטיקה לצורך עושו כן, ובעודו תורם לפיזיקה מנקודת המבט, ומהצד המתמטי של הדברים.

סיפור באמת יוצא דופן. סיפור באמת מרגש. סיפור באמת מעורר השראה. האין זה כך?

כפי מה שאני רואה את הדברים, הסיפור שלי הוא כמו הסיפור של פאראדיי, רק גרוע יותר, ובאותו זמן טוב יותר.

גרוע יותר כי בניגוד אליו אני אינני אינטליגנט כלל, ואפילו במתמטיקה אני לא מתמחה לעומר, ובאותו זמן טוב יותר כי אני הרבה יותר חכם ממנו.

כל זה מעלה שאלות חשובות.

האם גם סיפורי יוכל להיות לבסוף כסיפורו של פאראדיי? האם גם אני אוכל לתרום לפיזיקה, באמצעות הכלים שעומדים לרשותי?

על-פניו, מצד אחד, ומן הצד האינטליגנטי של הדברים, הכלים האינטליגנטיים שעומדים לרשותי הם משמעותית דלים יותר.

לפאראדאיי הייתה השפה, המתמטיקה, וגם קצת פיזיקה שטחית, כמיטב יכולתו ללמוד את הפיזיקה.

לי יש לא "פיזיקה כבדה" (בדומה לפאראדיי), אך גם עוד פחות פיזיקה ממנו, ואין לי גם אפילו לא מתמטיקה.

מתחת לפני השטח, מצד שני, ומן הצד האינטלקטואלי של הדברים, הכלים האינטלקטואליים העומדים לרשותי הם הרבה יותר כבדים מאלו שהיו לפאראדיי.

ראשית כל ויותר חשוב מהכול, אני הרבה יותר חכם ממנו, ואני גם יותר נבון ממנו. יש לי מילים ושפה לא פחות ממנו, בניגוד אליו יש לי גם פילוסופיה, לוגיקה.

אני מאמין שזה מספיק בשביל להגיע להארות חשובות והברקות יוצאות דופן.

האמת, שאם כבר, אני חושב שכבר הספקתי להגיע לכמה כאלו.

בתור התחלה, הבנתי שאין שום היגיון מינימאלי בכך שהאור יהיה הדבר הראשון והאחרון ביקום שלא עוקב אחרי אף-אחד מחוקי הפיזיקה המוכרים לנו, ולכן למעשה הוא כן, וזאת הטכנולוגיה המודרנית שלא רגישה מספיק בשביל למדוד את האור משתנה.

שנית, הבנתי שאין דבר כזה חומר אפל, וזאת אף לא הפעם הראשונה שהפיזיקאים ממציאים חומר שלא קיים (זוכרים את האתר?), והתשובה הנכונה למסה החסרה ביקום היא פיזיקה ניוטונית מתוקנת.

שלישית כל, הבנתי שהרוב הגדול של כל החלקיקים שהפיזיקאים ממציאים ועדיין לא הוכחו, פשוט לא קיימים, כי בכל פעם שיש משהו פיזיקאלי שהם לא מבינים הם בעיקרון פשוט ממציאים חלקיק שכבמטה קסמים פשוט פותר להם הכול, וזה לא יכול להיות עד כדי כך פשוט, לפחות ברוב הגדול של הפעמים.

ואלו רק כמה דברים. לא נגיד עכשיו את הכול.

אבל בכל זאת, אפילו רק שלושת הדברים האלו, תראו כמה הסקתי וכמה הבנתי בלי פיזיקה כבדה, בלי מתמטיקה כבדה, בלי אינטליגנציה ראויה לציון, אלא בעיקר באמצעות הרבה מאוד שכל, ראש טוב על הכתפיים, שפה ומילים, פילוסופיה, לוגיקה, תבונה והגיון בסיסי.

השאלה היא, אפילו אם נגיד שאני צודק, מהו הערך של הדברים מבלי שהוכחתי את הדברים לא פיזיקאלית, ואפילו לא מתמטית כמו פאראדיי? האם ניתן להגיד...שהוכחתי את הדברים "שפתית"? לוגית? פילוסופית?

ואני לא מתכוון באמצעות הכמה משפטים פה למעלה וההסבר האחד, במשפט אחד, שנתתי כלאחר יד עבור כל אחד מהם. בואו לא נהיה מצחיקים. יש לי עבודות, שהינן כתובות מילולית, באמצעות מילים, ושאינן מכילות לא פיזיקה (חוץ מכזאת שניתן לנסחה באמצעות מילים ורעיונות מילוליים) ולא מתמטיקה (אולי כזאת עד רמה של כיתה ו') ושבהן אני מסביר שפתית-מילולית, באמצעות טיעונים לוגיים, ופילוסופיה, למה הדברים הם כפי מה שאני אומר שהם, אך אינם כפי מה שהפיזיקאים אומרים שהם, במקרה שיש סתירות ביני לבין הפיזיקאים, למרות שגם היו לי רעיונות מקוריים. כל אחת מהעבודות האלו אורכה כמה מאות עד כמה אלפי מילים, וכל אחת מוכיחה מילולית-לוגית-פילוסופית את רעיונות פיזיקאליים שונים שיש לי.

ועכשיו עולה השאלה, האם למרות שלא מדובר בהוכחות פיזיקאליות, ואפילו לא מתמטיות, האם עדיין מדובר בהוכחות? לדעתי כן. פשוט הוכחתי את הדברים מילולית-לוגית-פילוסופית-רעיונית.

ועכשיו עולה השאלה, אם אני כן צודק ברעיונותיי המהפכניים, ואם העבודות המדוברות הן כן הוכחות לרעיונותיי אלו, פשוט לא מהסוג של ההוכחות שאנחנו רגילים אליהן בפיזיקה, למרות שבעצם הוכחות קלאסיות בפיזיקה הן כן הוכחות מילוליות-לוגיות-פילוסופיות-רעיוניות, זה פשוט שיש שם גם מתמטיקה כבדה ופיזזיקה כבדה, מה שהופך אותן להוכחות מילוליות-לוגיות-פילוסופיות-רעיוניות-מתמטיות-פיזיקאליות, אבל עזבו, לא ניכנס לזה, מהו הערך בהוכחות אלו?

הרי עדיין יש לפתור את הדברים האלו, ולהוכיח אותם, מתמטית ופיזיקאלית. גם אם אני צודק וגם אם כל מה שאמרתי עד עכשיו נכון, הוכחה סוג א' בפיזיקה היא הוכחה פיזיקאלית של הדברים, הוכחה סוג ב' בפיזיקה היא הוכחה מתמטית, מהסוג של פאראדיי, ואני...אם ניתן לקרוא למה שאני עושה הוכחות...אז "הוכחות סוג ג'", בוודאי יהיה השם הנכון עבורן.

אם כך אז מהו הערך באמת באותן הוכחות? האם באמת ניתן להגיד שאני באמת מבצע תרומה משמעותית? או לפחות אבצע כזאת אם אצעד קדימה עם עבודותיי אלו?

אם כך אז מהו אותו ערך ואותה תרומה, באמצעות עבודות אלו, המציעות ומוכיחות רעיונות חדשניים בעיקר באמצעות מילים ושפה, עם פיזיקה מספיק פשוטה כדי לנסחה מילולית ועם מתמטיקה שלא חוצה את הרמה של כיתה ו'?

כאמור, במיוחד-במיוחד כאשר עוד יש דרך לעשות, ולהוכיח את הדברים מתמטית ופיזיקאלית.

האם התרומה שלי היא...והאם מה שניתן להגיד ולזקוף לזכותי הוא...שאני האדם שחשב על הרעיונות האלו והגה אותם לראשונה? האם תרומתי היא התוויית הדרך לקראת ההמשך? האם תרומתי היא לפקוח את עיניהם של הפיזיקאים, לכוון אותם בדרך הנכונה, ואולי בכך לקצר את התהליכים ואת הדרך? כמובן הכול בהנחה שלבסוף, ולפני שיהיה מאוחר מידי והדברים עוד יתגלו בצורה שאינה תלויה בי, אצעד הלום עם אותם רעיונות ואותן עבודות.

יכול להיות. יכול להיות. בהחלט יכול להיות.

אני מניח שנראה.

צפה בקובץ המצורף 117353
אתה יכול להראות את התעודה בכיתה ט' ? - החצי הראשון שאתה טוען שהצלחת בו בצורה מצוינת , חשוב במיוחד...
 
נערך לאחרונה ב:
מכיוון שהפיזיקה עדיין עשויה מעשרות אחוזים של מתמטיקה, פאראדיי, המתמטיקאי שלא היה אינטליגנטי מספיק בשביל "פיזיקה כבדה" מהסוג שמתמחים בה אנשים כמו איינשטיין, השתמש במתמטיקה לבדה, או כמעט לבדה, בשביל לחקור את הפיזיקה, ולתרום תרומות מדעיות-פיזיקאליות של ממש, בעודו עושה שימוש כמעט בלעדי במתמטיקה לצורך עושו כן, ובעודו תורם לפיזיקה מנקודת המבט, ומהצד המתמטי של הדברים.
אתה ממציא,סורי,

"לפאראדיי יש סיפור חיים לא קונבנציונלי עבור מדען כה מצליח שתגליותיו שינו את עולם המדע: הוא לא למד באוניברסיטה, ואף לא בתיכון. את הידע שלו רכש בזכות סקרנות בלתי נלאית ותשוקה עזה למדע, וגבר בדרכו על קשיים כלכליים ופערי מעמדות. הוא היה נחוש לחקור את השערותיו באמצעות ניסויים, ונודע בכך שלא ויתר על רעיון שנשען על יסודות תיאורטיים חזקים."


"מייקל פאראדייאנגלית: Michael Faraday;‏ 22 בספטמבר 179125 באוגוסט 1867) היה פיזיקאי וכימאי אנגלי"

 

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
כי פשוט אתמול נרשמתי לשני הקורסים האחרונים, ושלאחריהם אני מסיים את התואר, ככה שעכשיו אני יודע כמה כל התואר עלה. הגיוני שכולל השיעורים הפרטיים שלקחתי בשביל הקורסים הסטטיסטיים, התואר עלה להורים שלי בערך 60,000 שקל? 😂

זה ממש מצחיק אותי. ואם זה רק התואר הראשון, כמה יעלה להם התואר השני שלי בפסיכולוגיה קלינית? 120,000 שקל? 😂

😂 LOL

טוב, אולי אם אני אעשה אותו באוניברסיטת רייכמן 🤔

אבל רגע, אם אני אעשה אותו באוניברסיטת רייכמן זה אומר שיהיו לי שיעורים משותפים עם נועה קירל? 😄

טוב, כנראה שלא, כי כשאני מתחיל את התואר השני ב-2025 היא עדיין תהיה עם הלימודים של התואר הראשון וזה כמובן לא אותם קורסים. אבל אולי אפגוש בה במסדרונות? הרי זה אותו בניין :unsure:

מגניב 😏

כרגע יש לי רק את המספר שלה, לא שאי-פעם כתבתי לה או התקשרתי, אבל יהיה מגניב לראות אותה במציאות. כך גם יזדמן לי להגיד לה שאני אוהב את המוזיקה שלה 🙂

טוב, נו, למרות שהיא בטח שומעת את זה הרבה, אבל בכל זאת 😅

sc2yzzye.png
 

ai27

Well-known member
באמת רייכמן יתאים לך.
בגלל הממוצע מן הסתם יפסלו לך הרבה קורסים מהתואר הראשון, וידרשו שתעשה שוב כדי למקסם את הרווח ממך
אבל אולי באמת יקבלו אותך

שכר לימוד לשנה שם זה 48 אלף, ובהנחה שיפסלו לך רק שליש מהתואר הראשון,
זה יוצא בערך 150 אלף שקל לשכר לימוד

אם תחליט ללמוד שם רפואה כדי להיות פסיכיאטר ולנהל בית חולים פסיכיאטרי כמו שרצית - זה יעלה לך קרוב ל100 אלף שקל לשנה
 

ai27

Well-known member
לגבי עלויות תואר ראשון: ברוב האוניברסיטאות זה בערך 12 אלף לשנה, וסף הכל 36 אלף או קצת יותר לכל התואר הראשון
רייכמן והפתוחה מיוחדות - ויקרות יותר
 

כוכבית מצויה

Well-known member
לגבי עלויות תואר ראשון: ברוב האוניברסיטאות זה בערך 12 אלף לשנה, וסף הכל 36 אלף או קצת יותר לכל התואר הראשון
רייכמן והפתוחה מיוחדות - ויקרות יותר
הפתוחה לא יקרה יותר. ההבדל הוא שהתשלום אינו תשלום שנתי קבוע אלא לפי מספר הקורסים הנלמדים.
מחיר קורס הוא כזה שמחיר כל הקורסים הנדרשים לתואר שווה לשכר לימוד לתואר ראשון שנקבע ע"י המל"ג.
 

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
מספיק, אף אחד כבר לא מאמין (גם לא ברמת הרעיון הכללי שלכאורה אתה חכם בצורה יוצאת דופן),
זה למה צבא המעריצים שלי מונה עשרות אנשים? (בעתיד זה יהיה גם מיליונים רבים).
ונניח לצורך הדיון ש"יש לך פוטנציאל להיות כזה",שתעשה את זה נדבר עוד פעם.


האם יש לך משהו שאתה יודע יותר טוב מכל אדם בעולם? כנראה שיש כמו לכל אחד,אז בדבר הזה אתה הכי חכם בעולם.

עכשיו אתה יכול להירגע מהשטות הזאת.

אלא אם אתה רוצה ללכת עד הסוף לכיוון סידרת ספרים שזה המוטו שלה - אתה "החכם ביותר" מסביר לנו דברים

שאנחנו לא מבינים...

לצערי זה מקסימום יכול להיות בז'אנר הילדים עד גיל 6 - רק הם יכולים להאמין לזה.
אוסף שטויות שאפילו לא ראויות לתגובה.
היא התכוונה שאין כסף להשקיע בך שתבין חשבון.
לא. היא התכוונה בדיוק למה שהיא אמרה. היא התכוונה ש"בסוף-סוף, עם כל הכסף שמשרד החינוך משקיע, ועם כל העזרה של המורים וכל המחויבות וכל ההשקעה והכול, בסוף? לא רואים אף-אחד ממטר".

על פיתרון הבעיה אפשר כבר להתווכח יותר בהרחבה.

אני באופן אישי לא חושב שאלו צריכים להיות בדיוק-בדיוק בהכרח המורים שצריכים ממש לראות את התלמידים, כי למורים יש מספיק על הראש, אבל כן צריכים להיות אנשים בתוך המערכת שזאת העבודה שלהם ושזה התפקיד שלהם, והאמת היא שדווקא כן יש אנשים כאלו שזה התפקיד שלהם והעבודה שלהם. לדוגמה יועצת בית-הספר. לדוגמה פסיכולוג בית-הספר.

הבעיה פה, בעיקרון, נחלקת לשניים: בתור התחלה, אין מספיק אנשים כאלו בבתי-הספר. הבעיה השנייה היא שאפילו האנשים שבאמת כבר נמצאים שם וישנם ושזאת ליטרלי העבודה שלהם לראות אותך, לא רק לימודית, אלא באמת-באמת לראות אותך, נפשית, חברתית, אישיותית וכיוצא בזה, כלומר יועצת בית-הספר, ופסיכולוג בית-הספר, אפילו הם לא רואים אותך ממטר.

עכשיו ברור, "גאון"? :rolleyes:
 

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
אתה יכול להראות את התעודה בכיתה ט' ? - החצי הראשון שאתה טוען שהצלחת בו בצורה מצוינת , חשוב במיוחד...
הייתי עושה את זה, הבעיה העיקרית היא שאתם פשוט לא שווים את זה. אתם לא אנשים להוכיח להם שום דבר. זה למה אני לא מרגיש כאילו אני צריך להראות לכם את התעודות של כיתה ט', למה לא פתחתי שרשור על כך שחזיתי חודשים מראש את חיסולו של סינוואר, למה לא פתחתי שרשור על כך שחזיתי את נצחונו של טראמפ בבחירות 2024 למעלה מ-1,000 ימים לפני יום הבוחר ולמעלה מ-250 ימים לפני מה שבכלל הכריז על עצם מועמדותו בזמן שמפגרים כמו lemner40 הצליחו לטעות בנוגע לתוצאות הבחירות יום אחד לפני הבחירות וכן הלאה וכן הלאה...

אתם פשוט.

לא.

שווים את זה.

אם זה בכל זאת כל-כך מעניין אתכם, כל 24 תעודות בית-הספר שלי יתפרסמו באוטוביוגרפיה הראשונה שלי לכשתתפרסם. אתה מוזמן לרכוש את הספר.
אתה ממציא,סורי,
אני לעולם לא ממציא. אולי כשאני כותב ספרים עלילתיים, אבל זה כבר משהו אחר.
"לפאראדיי יש סיפור חיים לא קונבנציונלי עבור מדען כה מצליח שתגליותיו שינו את עולם המדע: הוא לא למד באוניברסיטה, ואף לא בתיכון. את הידע שלו רכש בזכות סקרנות בלתי נלאית ותשוקה עזה למדע, וגבר בדרכו על קשיים כלכליים ופערי מעמדות. הוא היה נחוש לחקור את השערותיו באמצעות ניסויים, ונודע בכך שלא ויתר על רעיון שנשען על יסודות תיאורטיים חזקים."

כתובים פה אך ורק דברים שמאששים את מה שאמרתי על המסלול הלא פשוט והקשה שהוא עבר בדרכו לממש את אהבתו הטראגית לפיזיקה.
הוא נחשב פיזיקאי כי הוא התעסק בזה. לא כי הוא למד את זה כמו שצריך והיה בעל השכלה פורמאלית מסודרת והגונה בנושא. הפוך. הוא התקשה, והתעסק בזה בכל זאת, ואף הצליח לתרום תרומות משמעותיות כנגד כל הסיכויים. חתיכת סיפור מרשים יש לו.
 

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
דרך אגב יש מוטיב בולט שחוזר בכל התמונות שאתה מפרסם
בכל התמונות שאני מפרסם? לא ממש.

אני מעלה תמונות משלוש סוגים כלליים, שאולי ניתן למצוא מוטיבים בולטים בכל סוג בנפרד.

הסוג הראשון והנפוץ ביותר הוא תמונות של דמויות שאמורות להיות ייצוג של עצמי, ולכן על-פי רוב מדובר בבחורים צעירים, לפעמים ילדים, נאי מראה, בלונדיניים, בהירי עיניים, לבושים בהידור, ולעיתים כתר לראשם. אבל לפעמים מדובר גם באריות, מיניונים, נשיאים אמריקאים, גברים מבוגרים ואנשים שדווקא פחות חולקים איתי דמיון פיזי או אחר, אבל עדיין מצאתי בהם תכונה בולטת שלי שבגללה "שווה" להעלות את התמונה כייצוג של עצמי למרות חוסר דמיון בדברים אחרים. לדוגמה התמונה של שרשור זה היא כזאת. קודם כל זה ציור, הוא בכלל ג'ינג'י, הוא לבוש בגדים פשוטים, והוא אינו מלך. לא תמונה טיפוסית של מישהו שאמור להיות דימוי טיפוסי שלו, אבל הוא פשוט עומד שם עם מבט מהורהר בעיניים ואמרתי, כן, כן, זה דווקא יתאים. דרך אגב, זה גם אמור להיות התפסן בשדה השיפון, הולדן קולפילד :)

הסוג השני והשני הנפוץ ביותר זה תמונות "ענייניות". מדובר בתמונות של הודעות של גולשים או כתבות מהאינטרנט או תמונות של אנשים ובאופן כללי תמונות של דברים שקשורים לנושא הדיון ושתורמות תרומה ממשית, כשצריך להוכיח משהו או להזכיר משהו לשם הדיון או להראות משהו לשם העזר החזותי.

הסוג השלישי והכי פחות נפוץ זה תמונות של דברים שאני רוצה. מכוניות, בתים, וחפצים שונים.
מאחר שאיני פסיכולוג וגם לא מאמין בתחום הזה אני לא כותב מה הוא .
כל הכבוד. יש פה אנשים בלי בגרות שחושבים שהם דוקטורים עם שלושה תארים ומחלקים אבחנות לאנשים בגלל גישה לדוקטור גוגל, כאשר דוקטור גוגל בעצמו הוא לא דוקטור אמיתי, אז הם דוקטורים כי הם נסמכים עליו? 😂

ולפעמים אפילו לא זה? 😂

עדיף שיישבו ;)
 

פולגאר

Well-known member

מה קורה איתי? האם אני באמת מתקדם לאיפשהו? מה אני עושה עם החיים שלי?​

לא מצופה ממי שהיה בכיתת מתקשים שבבית ספר מעורב עם האוכלוסייה הערבית להתקדם בחיים, ייעודך להיות נטל על משלם המסים ועל האפטרופוסים שלך.
אתה יכול להיות רגוע, אנחנו לא זורקים את החלשים בקרבנו ל-|פח| אלא לוקחים אותם על כתפינו.
 

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
לא מצופה ממי שהיה בכיתת מתקשים
אני רואה שהצלחת לפספס את החשיפה הדרמטית שלי מהחודש שעבר לפיה הכשלתי את עצמי במכוון במחצית ב' של כיתה ט' בשביל להגיע לכיתת המתקשים בשלושת השנים הבאות על-מנת לעשות מחקר על הלמידה של התלמידים המתקשים (הרי לעשות מחקר על אלו שלומדים טוב ונכון, בזה כבר יש פחות טעם) ;)

בפועל ובמחצית שלפני כן, במחצית א' של כיתה ט', עם הציונים שהגעתי אליהם ועם התעודה שקיבלתי, ההתלבטות באותו הזמן הייתה האם בשנה הבאה לשבץ אותי אל הכיתה המדעית או להקפיץ אותי כיתה, בצורה דומה-משהו לאמא שלי, שהוצע לה בזמנו לקפוץ שתי כיתות, אז הצעות לקפיצת כיתות היא דבר שאנחנו מורגלים בו אצלנו במשפחה ;)
שבבית ספר מעורב עם האוכלוסייה הערבית
אולי בדמיון שלך. בכל מקרה לא הבנתי את הקשר לנידון. האם אמורה להיות בעיה עם בית-ספר מעורב של יהודים-ערבים, אילו הייתי לומד בבית-ספר כזה?
להתקדם בחיים,
עובדה שאני מתקדם מדהים. עושה תואר (לא הראשון במשפחתי שעושה תואר, בניגוד אליך במשפחתך :)) בפסיכולוגיה (תואר אמיתי ורציני, בניגוד אליך עם הפייק תואר ב"צילום" [ממש מזכיר את התואר של אלפיני ב"מלונאות ומשקאות", או לחלופין, לימודי התעודה של חברה שלי שלי ב"איפור"] :)) במקביל לכתיבת עבודות גאוניות ורבות חשיבות :)
ייעודך להיות נטל על משלם המסים
אמר מי שנמנה על האוכלוסייה שהכי נעזרת בשירותי הרווחה וחיה על חשבון משלם המיסים מבין כל אוכלוסיות המדינה :)

שלא לדבר גם על כל התקציבים המיוחדים שאתם מקבלים, העזרות המיוחדות, ההשתמטות מהצבא, ההתעקשות שלא ללמוד את הדברים החשובים שיעזרו לכם לחיות חיים יצרניים יותר בחברה (ואני מדבר על לימודי ליבה. אני אפילו עוד לא מדבר על זה שאתם לא לומדים באוניברסיטה) ועוד ועוד :)

אני מניח שזה נכון מה שמספרים, על הגמל שלא רואה את הדבשת של עצמו :)

07._Camel_Profile,_near_Silverton,_NSW,_07.07.2007.jpg
ועל האפטרופוסים שלך.
אין לי, ככה זה אנשים שלא נזקקים לאפוטרופוסים. אין להם :)

בלי להעליב, אבל גם אם היו לי, גם להיות עם עובדות סוציאליות כמוך, זה גם כן לא להיט :)

איך עברה השבת דרך אגב? אתה בשנות השבעים לחייך. אני דואג לך. היה מה לאכול? היו מספיק שמיכות בשביל להתחמם? חשוב שתתעקש מול העובדות הסוציאליות שלך על הזכות הבסיסית שלך לסיים את חייך בכבוד :)
אתה יכול להיות רגוע, אנחנו לא זורקים את החלשים בקרבנו ל-|פח| אלא לוקחים אותם על כתפינו.
מי כמוך יודע. אתה אחד מאותם חלשים שהחברה לוקחת על כתפיהם. לסיום, רק אגיד ואומר שצריך להיות בן-אדם מאוד-מאוד טיפש, בצורה מאוד-מאוד מיוחדת (אבל טוב, נו, חרדי, אז הנה זה מסתדר) כדי להיות חייב למישהו כל-כך הרבה כפי מה שאתה חייב לי, אך לדבר אליו ולהתייחס אליו כפי מה שאתה מדבר ומתייחס אליי, עם כל-כך הרבה כפיות טובה :)

אך אולי כאן למעשה טמון שורש הבעיה. אולי זה דווקא מתוך היותכם האוכלוסייה הטיפשה ביותר במדינה, הכי פחות משכילה במדינה, הכי פחות מוכשרת במדינה, הכי פחות יצרנית במדינה וכן הלאה וכן הלאה, ולכן שהכי הרבה מקבלת במדינה ללא תמורה, כי אנחנו הרי מדינת רווחה אז כפי מה שאמרת אנחנו דואגים לחלשים בקרבנו, אתם פשוט כל-כך רגילים לקבל, שכבר איבדתם את ההערכה שלכם והוקרת התודה שלכם על כל שאתם מקבלים, ומכאן כפיות הטובה שלכם בכלל, וכפיות הטובה שלך כלפיי, ברמה היותר פרטנית :)
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה