מה קורה???!?!

HailMary

New member
Ecclesia - התכנסות בעלת משימה

ἐκκλησία ביוונית והמקור: הכינוס המחוקק של אתונה. The public legislative assembly of the Athenians . כיום למשל אקלזיה היא think-tank קקבוצת משימה שנועדה להעלות רעיונות. assembly זה כינוס שיש לו משימה. וזה לא קהל crowd וגם לא community - שיכול להיות מצבור אנשים סתמי. שורש הטעות הוא בתרגום השבעים בו תרגמו את המושג היהודי המסורתי "קהל" לאקלזייה. http://en.wiktionary.org/wiki/ecclesia http://www.google.com/search?hl=en&...&oi=glossary_definition&ct=title&ved=0CAcQkAE http://en.wikipedia.org/wiki/Ecclesia
 
הקהילה היא לא התכנסות סתמית

הקהילה של המשיח היא הרבה מעבר להתכנסות סתמית, וגם המשמעות שלה המושג קהילה בגוף המשיח שונה מהמושג קהילה שמחוץ לגוף המשיח. כפי שישנם מושגים רבים אחרים, שקיימים בעולם, כגון גוף - גוף ציבורי, גוף ממשלתי. ויש את גוף המשיח. אך יש הבדל בין גוף המשיח במשמעות שלו, לסתם גוף רשמי כלשהו. מלבד זאת, רוח הקודש מכנה את המאמינים קהל: מעה"ש ד': 32 - קְהַל הַמַּאֲמִינִים הָיָה לֵב אֶחָד וְנֶפֶשׁ אַחַת. אז אם לרוח הקודש אין בעיה להשתמש במושג קהל,גם לך לא אמורה להיות בעיה. Communuity - בהבנה המשיחית היא קהילייה, קבוצה של אנשים שחיים ביחד ומחלקים את חייהם ביחד. תשאל את האיטלקים, הם יוכלו לספר על זה יותר טוב ממני.
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifמסכימה עם הכל ואוהבת..וקוראת איתך

לנעדרים היקרים.. שלמרות הכל אני מקווה שנושיט יד לשלום..כמו שאדוננו לימד אותנו.. השתמשנו במילה כניסייה שלוש שנים וזה ל אמנע מאף אחד יעקב יקר להגיע..וטוב שיש דעות קדומות שיהיה מקום בפורום זה לנפץ אותם.. ולידיעה בערבית כניסייה היא נקראת גם KNISI ולכן זה בלתי ניתן להפרדה בלקסיקון שלנו.. ועם כל הלחץ שלך לייטוש יקרה..תעשי גם לנו זמן
בבקשה
 
אין לי ספק

שמודבר בהרבה מעבר לדעות קדומות. מדובר בכאב, מדובר בפצעים שהאדון רוצה לרפא, אך בכדי לרפא אנשים צריכים לבוא אליו, ומניסיון שיש לי עם העם שלי המונח כנסייה הוא מכשול לרבים מהעם היהודי. בעוד שהמונח קהילה, הוא המונח שמוצג בברית החדשה, והוא מתאר הרבה מעבר לסתם קהילה.
 

lion 7

New member
שיפרד שיפרד כמה חבל

יש מערכת מסרים , אם היו כונות טובות מצדכם , את יודעת שיפרד עשיתם ממני יהודה איש קריות כאן , שכחתם מהר את הגב שנתתי כאן את היעוץ , עכשיו גם לא רוצים להחזיר את שם הפורום הישן או מה ? כואב הלב על צורת ההתנהלות זו .. הרבה מסרים קיבלתי בכדי שאגיב והנה אחרי שםדרתי שלא אני כותב מתוך אהבתי לפורום זה .. כמה כואב את הסכינים שננעצו בגבי , את יודעת שזה לא פעם ראשונה , ואני טוב לב סולח כמו ישוע .. עכשיו השאלה איך מחזירים שם הפורום הקודם בכדי שנוכל לכתוב כאן מחדש ?
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifע"שיתם ממני יהודה איש קריות" ?.../images/Emo201.gif

אתה שואל אותי ליון יקר?.. לא נעצתי סכינים..ואם התכוונת אליי אז אנא תסביר.. אני כבר יומיים לא נכנסתי לפורום גם בגלל שהשבועות האלו הן טירוף של משימות שיש עליי לקראת עבודה חדשה.. ומצד שני..אני ממש פגועה ממה שהולך פה.. וכן יש לי אנטי לכל הרוח ששוררת פה לאחרונה.. ולכולם יש יד בזה..לצערי.. ולא מוציאה אותי מהעניין.. מה שאף אחד מכם לא מבין הוא.. שזה מקום שונה.. עם כללים שונים.. די להפוך אותו לעוד מקום של "העולם"!
להחזיר את שם הפורום זה החלטה קבוצתית לדעתי מצד רוב הפעילים בפורום..כולל המנהל.. ובהחלט הדרך של לאיים שאני עוזב או ששם הפורום ישתנה זה עם כל הכבוד.. לא נראה או נשמע חיובי בשום אור שתשים אותו!
 

lion 7

New member
שוב אנחנו מדברים על שאט נפש

/tapuzforum/images/Emo10.gifממה שקורה כאן, אין שום התיחסות למגמה החדשה שרוחת כאן , כולם מרגישים את זה ואני צריך להצלב במקומכם , זה המקום שהגנו עליו בחירוף נפש למעננו לא למען שיבוא אחד ויהפוך את הפורום לבטאון ובמה לבישור שלו היחודי , אני חוזר על הדברים שוב ושוב , אנחנו לא עזבנו כי כך בא לנו לעזוב , אנחנו מרגישים שאנו זרים בבית שלנו , מישהו עשה מאיתנו צחוק , הפתרון להתלה והמהתלה זו היא בהצבעה , אם בכלל יכולים אושרת ואור ומלח לחזור ולכתוב אחרי ההשפלה והיחס המזלזל להם , אני היחיד שמרגיש את זה או מה ? רק שאבין אחות יקרה במשיח ? האם תמה לה התקופה שהיתה זהב בניהולך , אני משתגע כאן , האדם מסרב וממשיך בטון של אני מבין ואתם לא , הבנת כאן ההבדל בינך לבינו ? או שאני היחיד שמרגיש כך ?
 

coban

New member
שנאת נוצרים בישראל

אני קורא סמוי פה. החלטתי הפעם להרשם ולומר את דעתי. יש בישראל שנאה (או פחד) מהנוצרים. ראשית אתן כמה דוגמאות, אח"כ אנסה לנחש למה זה קורה, ובסוף אגיד את דעתי פה. דוגמאות: באופן רשמי מוחקים צלבים (למשל + בבית ספר מסמנים כמו קמץ הפוך. משנים צורות של תמרורים בינלאומיים שלא יהיה צלב). כשראש עיר שרף ספרי ברית חדשה התגובה הרשמית היתה מאוד חלושה. ההתנגדות שיש למסיון=בישור מצד הנוצרים שאין כנגד אף זרם אחר (אסלאם, בודהיזם, ניו אייג'). למה: אולי כי זאת אכן אלטרנטיבה - נצרות היא דת נעימה יותר מהיהדות (אלוהים אוהב אותך כמו שאתה, ולא צריך לעשות כל מיני דברים מוזרים כמו לשמור כשרות). אולי כי אפשר - אם מישהו ישרוף קוראן הוא יחיה את המשך חייו בפחד. הנוצרים בישראל מעטים מידי ומתורבתים מידי כדי לאיים, הנוצרים בעולם מפחדים להקרא אנטישמיים. הטענה האהובה "השואה" - אבל זה יותר הקלף האהוב בכל ויכוח שמשתיק כל מתנגד. אבל בכל מקרה למרות שהגרמנים היו נוצרים הם לא פגעו ביהודים בשם הנצרות (הם רצחו הרבה כמרים קתולים), שלא לדבר על שמילארדי נוצרים באפריקה ובאמריקה מעולם לא שנאו או פגעו ביהודים. ופה בפורום: המילה בעברית למאמינים בישוע היא "נצרות". (ל"משיחיות" בעברית יש גם ובעיקר משמעויות אחרות). בית התפילה של הנוצרים (ובהשאלה גם הקהילה שלהם) נקראת בעברית "כנסיה". אלו המילים המקובלות, והן אינו מילים משפילות (כמו למשל יש"ו). אמנם היה נסיון לתרץ את השימוש ב"משיחיים" ו"קהילה" בתרוץ לינגוויסטי - אך זה רק תרוץ בדיעבד - לא הסבר. כשמדברים עברית משתמשים במילים המקובלות בעברית (בלי להתעכב על הדיוק ההסטורי של השורשים). למה: כי היהודים המשיחיים (כאן כן ברור למה מתכוונים כשאומרים "משיחיים") רוצים למצוא חן בעיניי אלו שסולדים/נרתעים/מפחדים מנוצרים. "אנחנו לא נוצרים", הם אומרים, "ולא הולכים לכנסיה". ועם הזמן גם הם מתחילים להאמין שיש משהו לא בסדר עם הנצרות. ואני אומר: אל תתבישו במה שאתם. אתם נוצרים (למרות שאתם גם יהודים). ואתם הולכים לכנסיה שם אתם פוגשים את כל הקהילה. ואם זה מפריע למישהו - בעיה שלו. יותר מזה - אל תיראו כאילו אתם מסכימים לכך שיש משהו לא בסדר עם "נצרות" - עוד יאמינו לכם. ולסיום: מישהו פה אמר שהמילים "כנסיה" ו"נצרות" יבריחו אנשים מהפורום. אני בטוח שיש מילים שימשכו אנשים כמו "בחורות" ו"ערומות" - אבל זה פורום של ועל נצרות - לכן מי שזה מה שמעניין וחשוב לו יגיע בכל זאת. ותחזירות את המילה "נצרות" לשם הפורום - בנוסף לכל מה שאמרתי - גם המקום הכי נוח למצוא את הפורום הוא באות נ'.
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifהיו צריכים להגיע סכסוכים פנימיים פה בכדי

שתחליט לבקר?
בכל מקרה ברוך הבא.. מסכימה שהשם הקודם היה יותר טוב..והיה מקיף..הייתי שמחה הם בתפוז היו מסכימים לשים אחד מהשמות שהעלינו יחד אז..שזה "ישוע המשיח מנצרת" או מאמינים בישוע או" בדרכו של ישוע מנצרת" אבל משום מה ובצורה מאוד נחרצת לא היתה הסכמה להזכיר את שם אדוננו בשם הפורום.. סך הכל כתבת דברים נכונים ברובם..וחלק לא יאהבו לקרוא או להתעמת עם חלק מהאמת.. למדתי למצוא פשרות בכדי לגשר בין ניגודים ובני אדם שונים..לעולם לא להתפשר על מילת האדון אך כן לנצל את האהבה הגדולה שנטע בנו בכדי לעשות שלום..ואחווה.. גם אם זה במחיר של "לא הכל ילך לפי הראש שלי" או " לא מסכימה להכל אך מוכנה להבליג ולפרגן בכדי שישמר מבנה הכניסייה שמאחדת אותנו כגוף אחד"... בתחילת דרכו של הפורום שמו היה נצרות בלבד, ומתוך התחשבות רבתית באחינו היהודים המאמינים בישוע, ובגלל בעיקר הידיעה העובדתי הפשוטה שנצרות אינה המילה הנכונה ל Christianity ונוצרים אינו התרגום הכי נכון ל christians אלא משיחיים, מהמילה CHRIST = משיח.. ולכן שם הפורום נהיה רחב יותר, מחבק יותר, מקבל יותר.. ואני מתפללת שלמרות שינוי השם..אותו רוח שריחף מעל הפורום והוביל אותו קדימה..ימשיך לעשות זאת גם כיום..
אני רואה שאיכפת לך קובאן..תודה
 

salt of earth

New member
תיזהרי אמרת כנסייה ../images/Emo9.gif

אופס
טמטום טמטום טמטום, זה מה שיש לי להגיד על מה שקרה פה. מרגיש פה כמו גן ילדים. ==מזכירה אותכם, זה היה אמור להיות פוסט קטן אבל זה התארך... אני מדברת המון אני יודעת, בגלל זה אני עוסקת במה שאני עוסקת כעת
= הפורום פה תמיד כלל נוצרים מזרמים שונים ותמיד ידענו להגיע לעמק השווה, אפילו אני ואת נרדין היו לנו את הויכוחים שלנו אבל ידענו לכבד, להבין כי אני לא אהפוך אותך לקתולית ואת לא תהפכי אותי לבפטיסטית. התמקדנו יותר על הדברים המשותפים מאשר להתווכח על הדברים השונים. וזה כבר לא קיים, מה שקרה פשוט ממחיש את הקרע שקרה, אני דווקא לא מופתעת האמת כי זה החל כתהליך, התכנסות עצמית בדעות ואי הקשבה למה שלאחרים יש לומר. שום שינוי של שום שם לא יהפוך את הפורום למחבק ומכיל ומקבל יותר, האנשים אלו שעושים את הפורום, ולמעשה המטרה שאליה האנשים נכנסים לתוך הפורום היא שעושה את הפורום למה שהוא... זה לא שם- שלא זכור שהצבענו עליו, אבל ניחא-, וגם לא ההגדרה. זה מה שהופך את הפורום הזה לבית שלנו... שאני כבר לא כל כך מרגישה. במשך 3 שנים, פתחנו את הפורום ובשבילי זה היה פרויקט חשוב ביותר, לעשות פינת אור למאמינים בישוע- כנסייה וירטואלית קראנו לזה. (והמושג הזה עכשיו הוצא מהחוק
), השקעתי שעות בכתיבה בפורום, בלענות על שאלות, לא היה עובר יום מבלי שאפתח הודעת ואעיר אותכם. אבל עכשיו ? להגיד לך שמרגיש לי שזה פורום מחבק יותר, מכיל יותר? כמישהי שהיא לא בפטיסטית, או יהודיה משיחית. זה ממש לא כך. מרגיש מחניק פה, מרגישה שאין לי כבר לגיטימציה פה- כי יש לי פרקטיקות של אמונה אחרות, יש לי פירוש אחר, אני מכבדת את דברי אבות הכנסייה. וזה לא מפליא לאור ההתבטאויות המאוד סימפטיות של יעקוב אחד על הכנסייה הקתולית פה ובפורום תיאולוגיה. כפי שאמרתי, תמיד היו חילוקי דעות. זאת לא הבעיה, אבל דרך ההתמודדות יכולה להיות הפתרון או הגורם להחמרת הבעיה את זוכרת נרדין כמה היו לנו דיונים על הטבילה למשל- בכיף, יש דעות חלוקות על הנושא הזה כתוצאה מפירושים שונים לדברים הקודש. אני מקבלת את דעתך ואת מקבלת את דעתי- ותמיד ידענו לסיים את הדיון בנימה טובה, בלי פגיעות אישיות, בלי רמיסת כבוד. דבר אחד בטוח, כאשר בא מישהו ושאל על השילוש הקדוש או היה לו ספיקולציות לגבי ספר הקודש כולנו ענינו לו אותו דבר, ביחד. וכל עוד, האמונה שלי כקתולית מוטלת פה תחת ספק (לעיתים מתוך נימת זלזול) וזאת מהסיבה הפשוטה שאני לא משתייכת לזרם האוונגליסטי (שיעקוב אחד יגיד שזה לא קיים אלא שיש רק מאמינים בישוע, שהם במקרה מבחינתו רק אוונגלים
) אז אין לי מקום פה. זה לא אומר כלום על הקשר האישי שלי עם אלוהים. אני עדיין אשרת את מילת אלוהים בעבודה שלי עם הילדים בכנסייה- שאגב לא הפסקתי למרות המבחנים. אבל הפורום לא יהיה כבר כלי לביטוי האמונה והאהבה העזה שלי לאלוהים מאותן סיבות שהזכרתי. מצטערת שזה ארוך, רציתי להגיד את זה מזמן. אל תחשבו שבגלל זה אני לא נוכחת בפורום, באמת שאין לי זמן (עכשיו במקרה יש לי זמן כי היום עשיתי בחינה) אבל גם כשאין זמן וגם שאתה מרגיש לא רצוי במקום הזה עושים את האפקט הזה- אין מה לעשות. עכשיו בואו ניגע בדברים, כי באמת העקשנות של שני הצדדים לא מוציאה אותנו באור טוב. ואנחנו אמורים לייצג את האמונה בישוע- ואיפה ישוע בכל הריב הזה? 1- חשוב ליישר הדורים, שני הצדדים גרמו להחמרת המצב. שניהם צריכים להתנצל והכי חשוב לסלוח. 2- חשוב שהכותבים ייפנו למנהל כמנהל ואפשר לעשות זאת דרך מסרים, ולא לפתוח דיונים על סוגיות מנהלתיות בתוך הפורום עצמו. 3- חשוב שהמנהלים יבינו כי קיימים דעות רווחות ושונות ולאפשר במה חופשית לכולם, כל עוד שזה לא פוגע בתקנון הפורום. לא לדרוש שאני אכתוב כנסייה, ובטוח לא לקבץ את השרשורים של ישרת בכותבת "חגים קתולים וכולי" כאשר זה הכיל דברים שונים, אירועים שונים. זה הרגיש לי כאילו "ואללה קחו אתם הקתולים, זאת הפינה שלכם ולכו לשבת שם". יכול להיות שזה נבע מבורות מסויימת, מבינה את זה. אבל לפעם הבאה באמת להיות שקולים יותר. 4- אני מבקשת מליון וישרת לחזור לפורום, לא כי אני רוצה או מבקשת. אלא בגלל שזה הבית שלכם ובבית חשוב לפתוח ולדבר בכנות על מה שמפריע לכם. בואו נשתדל לשים את המחלוקת הזאת מאחורינו כבר, שכל אחד יהיה אחראי על ההתנסחות שלו ואופן הפנייה שלו לאחר. לעיתים כשזה וירטואלי אז שוכחים כי מדובר באנשים, ומרגישים לעיתים כי מתווכחים עם אידיולוגיות ורוצים בכל הכוח להוכיח כי אנחנו צודקים. אז שנזכור כל פעם כשיש ויכוח כי אנחנו בנים לאותו אב רחום, מהווים את גוף המשיח, וכי האדם העומד מולי הוא אחי לאמונה- כמובן שעל אחי לאמונה לכבד אך לא חייב להסכים תמיד, אבל הכי חשוב לכבד. לסיכום, הדיון היה על מושג "כנסייה" שהוא פוגע ביהודים וכו'. להגיד לך את האמת יעקוב, אני לא מוכנה לאבד חברי פורום יקרים בשביל שהאורחים ירגישו בנוח, חשובה לי הגאולה שלהם אבל אני לא מוכנה להתחפש, לעטות מסכה, להתנכר לשורשים שלי, לא לשים צלב כדי שירגישו בנוח. הבעיה של היהודים (ויתקנו אותי אחיי היהודים)- הוא לא עם מושג הכנסייה עצמו, אלא עם השימוש הנבזי במושג הכנסייה כשרדפה יהודים, והבעיה הוא לא עם הצלב עצמו שישוע פדה אותנו דרכו אלא הבעיה היא עם השימוש בסימן הצלב ככלי להסתה. ומטרת הפורום הוא לנפץ את הבורות הזאת, להראות תמונה אחרת מבלי שנעטה מסכות. אני כמובן רוצה שהאורחים ירגישו בנוח אבל לא במחיר שאתה שילמת (ריב גדול וטיפשי). ליון וישרת, הויכוח גם על מילה אחת, אפשר שלא תסכימו אבל זה לא שווה את המחיר היקר שכל הפורום משלם כעת.
 
תודה על הדברים..אני אגיב בתחילת השבוע הבא..

רק אם אפשר דבר אחד להגיד. אני אוהב אותך אחותי במשיח ומקבל אותך, גם אם את קתולית.
ואני לא אוונגלי, ומעולם לא הייתי.
 
מלח הארץ

מעולם לא חשבתי לנסות להפוך מישהו להיות מישהו שהוא לא הוא. להביע דעות זהו דבר לגיטימי. מעולם לא אסרתי כאן, על אף אדם לבטא את דעתו, ובטח שלא אסרתי על מישהו, לכתוב את המושג כנסייה. ביקשתי בקשה, אם זה אפשרי. היה אפשר להגיד - לא. לנמק למה לא. ובזה היה מסתיים כל הסיפור. אני לא חושב שטעיתי בקיבוץ השירשורים של ישרת, כן כנראה טעיתי בבחירת הכותרת לקיבוץ השירשורים, והכנסת חלק מהם שהיו יכולים להישאר מחוץ לקיבוץ. שוב המושג כנסייה וירטואלית, עם כמה שאני לא מרגיש נוח עם זה ועוד מעט אסביר גם למה, מעולם לא הוצא מהחוק, ובטח שכל מי שחפץ להשתמש במושג הזה יכול. אם אפשר, בבקשה לשים לב שמאז שאני מנהל הפורום, לא התבטאתי בצורה חריפה נגד הכנסייה הקתולית ולא שללתי את קיומה(אם היו ניואנסים בדבריי שנשמעו כך, יש לבדוק אם הם נבעו כתגובה - בכל מקרה אני מצטער על כך לא הייתה לי כוונה כזו). ולכן להעלות את מה שהיה בעבר, דברים שהתנצלתי עליהם ונמצאים תחת הדם של ישוע המשיח - גובל בשיתוף פעולה עם מקטרג האחים. האמונה שלך כקתולית לא מוטלת בספק כלל. ואני לא מזלזל באמונה של אף אדם. שוב כפי שציינתי בהודעה הקודמת, אני לא אוונגלי, אני גם לא פנטיקוסטלי, ולא בפטיסטי, ולא משתייך לשום זרם שקיים באמונה בשוק. אני לא שייך לשום קופסה. כן אני יהודי שמאמין בישוע המשיח, ולכן אני יהודי משיחי. לגבי ארבע הנקודות שהבאת: 1. מסכים איתך. ואני התנצלתי בעבר, ואם יש צורך אתנצל שוב. אני תמיד בעד ליישר את ההדורים. לסלוח? סלחתי כבר מזמן. 2. מסכים. 3. אני מקבץ שישורים כשאני רואה שישנה הצפה של אדם מסוים, באותו הנושא. הרחבתי על העניין מקודם. ושוב אני מודה שהיו טעויות שנבעו מבורות וחוסר תשומת לב. ואני מצטער על זה. 4. מסכים. לגבי המושגים כנסייה ונצרות. הכנסיה היא מבנה שחברי הכנסייה המסורתית מתאספים בו. המילה כנסייה מבטאת את הדת הנוצרית המסורתית(קתולים, אורתודוקסים, לוטרנים וכו'..). המבנה של הכנסייה מורכב משניים 1. מפשוטי העם, 2. מכהני הדת, הבישופים הקרדינלים והאפיפיור. הקהילה זהו מושג שקיים בכל התרגומים העבריים של הברית החדשה, וגם בתרום הארמי. זהו מושג שקיים גם בשפת המקור - היוונית. וגם אצל השוויצרים (קילה). כשאנו מדברים על הקהילה המשיחית, אנו מדברים על גוף המשיח, שהמבנה שלו שונה מהמבנה של הכנסייה המסורתית. בניגוד לכנסייה המסורתית, הקהילה בברית החדשה בנויה מכל חבריה שהם כולם שווים. אין מישהו ששווה יותר, לכל אחד יש תפקיד שונה, אם זקנים אם רועים, אם מבשרים, אם מהללים, ואם שמשים וכו'. כולם שווים לפני האדון. לכן ישנו אכן הבדל מהותי בין כנסייה לקהילה. וזה לא רק שם לסבר את האוזניים. למרות שגם מהבחינה הזאת יש לדבר חשיבות לא מעטה. המושג נצרות - נוצרים, שוב מיוחס בעיקר לכנסייה המסורתית, ולעיתים לאלו שאינם יהודים. עכשיו.. אני מאמין שגוף המשיח העולמי, הוא אחד, ויש בו מאמינים מכל הזרמים, גם מהכנסיות המסורתיות, וגם מהזרמים החופשיים יותר - אוונגלים, בפטיסטים וכו'. קיבלתי על עצמי את החזון של ישוע המשיח - שיהיו נא כולם אחד, כפי שאנחנו אחד. ואני יודע שהאדון רוצה לאחד את כל המאמינים בו, את אלו שאוהבים אותו, שהתכחשו לעצמם, ושהולכים אחריו לאן שהוא ילך - להיות כלת המשיח. אני מסכים איתך, הבעיה היא עם השימוש בסימן הצלב ככלי להסתה, ולמושג כנסייה. ולא עם הדברים עצמם. ועם זאת לא כולם מבינים זאת. אני לא ידעתי שהדברים יגיעו לאן שהם הגיעו, לי לא הייתה כוונה כזו, כנראה שלמישהו אחר כן הייתה. בואי נהייה חברים במשיח, אני מאמין שאנחנו יכולים.
 
ברוכים היוצאים לאור../images/Emo140.gif

ישנם דברים נכונים שכתבת, ועם זאת ישנם דברים שהם מאד לא נכונים. תודה לאל על דבר ה', שהוא הקובע בכל תחומי החיים וגם בתחום הזה. המילה בעברית למאמינים בישוע היא "משיחיים" זה הפירוש הישיר למילה Christains המילה משיחיים מופיעה שלוש פעמים בברית החדשה. במעשיי השליחים י"א: 26 - וּכְשֶׁמָּצָא אוֹתוֹ הֱבִיאוֹ לְאַנְטִיוֹכְיָה. שָׁנָה תְּמִימָה הִתְאָרְחוּ אֵצֶל הַקְּהִלָּה וְלִמְּדוּ קָהָל רַב. וּבְאַנְטִיוֹכְיָה לָרִאשׁוֹנָה כִּנּוּ אֶת הַתַּלְמִידִים "מְשִׁיחִיִּים". בראשונה לפטרוס ד': 16 - וְאִם יִסְבֹּל כִּמְשִׁיחִי, אַל יֵבוֹשׁ כִּי אִם יְכַבֵּד אֶת אֱלֹהִים בַּשֵּׁם הַזֶּה, במעשיי השליחים כ"ו: 28 - עָנָה אַגְרִיפַּס לְשָׁאוּל: "עוֹד מְעַט וְאַתָּה מְשַׁכְנֵעַ אוֹתִי לִהְיוֹת מְשִׁיחִי!" אם תשים לב כל הפעמים בהם מצוין המושג משיחי, הוא תמיד בהקשר חיובי. לעומת זאת, המילה נוצרים, מופיעה רק פעם אחת, ובהקשר שלילי מאת המתנגדים כשהם מאשימים את שאול: מָצָאנוּ אֶת הָאִישׁ הַזֶּה בִּבְחִינַת מַגֵּפָה; מְעוֹרֵר מְהוּמוֹת בְּקֶרֶב כָּל הַיְּהוּדִים בְּכָל הָעוֹלָם וּמַנְהִיג שֶׁל כַּת הַנָּצְרִים. אם אני מאמין בישוע, איזה מההגדות עבור עצמי אני אבחר לדעתך, את ההגדות החיוביות, המעודדות, שבאות מהמאמינים, או את ההגדות השליליות שבאות מהמתנגדים? מעבר לכך למושג משיחי, ישנן שתי משמעויות עיקריות וחשובות. ראשית המשיחי נקרא משיחי, כיוון שהוא מאמין במשיח! שנית כיוון שהוא משוח ברוח הקודש. אין שום סיבה שאני אקרא לעצמי נוצרי, שהרי ישוע יהודי, כל התלמידים של ישוע היו יהודים, והברית החדשה נכתבה כולה למעט אולי לוקס ומעה"ש ע"י יהודים. זהו סיפור יהודי, זה למעשה הסיפור של העם היהודי, ועפ"י הברית החדשה, הגויים הם אלו שמצטרפים לעדת ישראל המאמינים ולא ההפך. אני לא רוצה למצוא חן בעייני אף אחד, רק בעייני האדון ישוע המשיח. אני כן רוצה שכל העמים יגיעו להכרה במי הוא ישוע המשיח, כולל העם היהודי- והמושגים הלא נכונים לדעתי ולדעת חבריי אחיי ואחייותי היהודים משיחיים, כנסייה ונצרות, הינם שגויים גם אם שגורים בפי העם. בכדי לעשות את ההפרדה, כן הפרדה. בין המאמינים שהולכים עם האדון לבין אלו שרק עושים את עצמם. את המאמינים אנו מכנים - משיחיים ואם יהודים אז יהודים משיחיים. ואת אלו שלא נולדו מחדש וקוראים לעצמם מאמינים(הרוב) - נוצרים. כנסיה היא אכן מבנה שבנוי בצורה מסוימת. והוא אכן כינוי לבית קהילה. אך לי אישית אין כל צורך להשתמש מילה זו בכדי לבטא משהו מאמונתי. השם של הפורום שונה בהמלצת My sheperd ובתמיכת חברי הפורום. הוא נקרא האמונה המשיחית. האמונה- כיוון שמדובר באמונה. לא בדת כלשהי. אמונה. ואת העניין של המילה משיחית הסברתי למעלה. לגבי מציאת הפורום, כעת הרבה יותר קל למצוא אותו לטעמי תחת האות ה'. מה גם שזהו הפורום היחיד מכל הפורומים הרוחניים שיש פה, שנושא את המושג 'אמונה' בשם. שתדע בשורות טובות, וימים מבורכים.
 
המסקנה שלך לא לגמרי מדוייקת

ראשית הסיבה לשריפת הספרים שנעשתה על-ידי ראש העיר או סגנו באור יהודה, היא האמונה המשיחית, ולאו דווקא הדת הנוצרית. וכל הרתיעה של העם היהודי כיום מהצלב נובע מהסיבה הפשוטה, שבמהלך הגלות שעברנו, ה"נוצרים" הנומינלים בשם של ישוע ובשם הצלב, הרגו, השפילו ורדפו רבים מבני העם היהודי. בטח שזה לא כל ה'נוצרים', אך הדברים האלה נעשו ע"י אנשי הדת הנוצרית, ע"י כהני דת שהפיצו אנטישמיות, במקום להפיץ את אורו של המשיח. זה כמו שילד שיוכה בחגורה, בכל פעם שהוא יראה חגורה שדומה לזו שהוא הוכה בה, הוא יחזור בזכרונו אל המקרים הקשים בהם הוא הוכה.כי יש לו טראומה. כך העם היהודי שהוכה קשות ע"י הנצרות(גם אם הם לא אנשי האמונה האמיתיים), כל דבר שמזכיר להם את הצרות והרדיפות, מעלה בהם אנטיגוניזם(הצלב למשל). ולעם היהודי יש טראומה מהנצרות. שזה אבסורד, אם קוראים את הברית החדשה. במקום להיות מעט רגישים לאנשים שנמצאים סיבבנו, אנו מאשימים ומביאים לידי שנאה. כותרת כמו שנאת נוצרים בישראל, אפילו שזה נכון, מעלה קונטציות שליליות הן בצד הישראלי והן בצד הנוצרי. דבר שעלול להביא למרמור כלפי אנשים אחרים. למה? למה זה טוב? אולי ננסה להיות מעט יותר רגישים אחד כלפי השני, ונקבל אחד את השני באהבה, ואם ישנם דברים שמכשילים אנשים מסויימים מלהגיע אל המלכות, למה שלא נסיר את אותם המכשולים, בכדי שהם כן יוכלו להיכנס?
 

coban

New member
מה שנהרס מתקנים

עד עכשיו הייתי קורא סמוי פה. נרשמתי ואני כותב כי חבל לי שהפורום נעלם ונאלם. מה שיש פה עכשיו זה משהו אחר. נכתב לי: "כותרת כמו שנאת נוצרים בישראל, אפילו שזה נכון, מעלה קונטציות שליליות...למה שלא נסיר את אותם המכשולים, בכדי שהם כן יוכלו להיכנס?" אולי במקום לכתוב על ישוע יכתבו פה על דברים יותר פופולאריים - למשל "האח הגדול"? היות שהרבה מהתקשורת בפורום היא עברית - הנה רגע של עברית קטן: "נצרות" - דת מונותאיסטית המתבססת על חייו ודבריו של ישוע מנצרת כפי שמתואר בברית החדשה "משיחיות" - מספר הגדרות א. פונדמטליזם. למשל במשפט: "המתנחלים מראים נטיות משיחיות" ב. תנועות המאמינות במשיח כלשהו. למשל הזרם המשיחי בחב"ד ג. בהקשרים מסוימים "נצרות" ובעיקר אוונגליסטית. אלו המשמעויות של "משיחיות" בעברית המדוברת ב-2010 בישראל הפורום היה בית לכל הנוצרים (כולל היהודים המשיחיים שהם גם יהודים וגם נוצרים). משהו השתנה והיום הוא פחות מרגיש ככה. במקום להיעלם (ישרת - שובי הביתה!) ובמקום לתרץ תרוצים ("My sheperd המליץ") לא יותר כדאי לתקן את מה שקולקל (בלי כוונה רעה - אני מאמין) ולהשיב את הגלגל אחורה?
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifאח יקר, לא נראה לי שהמילה תירוצים מתאימה

פה..ההצעות שהעלו בתפוז לשם חלופי בזמני לא מצאו חן בעיני ולכן לא החלפנו- יעקב הגיע לפשרה מסויימת איתם עם השם הנוכחי והוא חושב שזה יותרמתאים מהקודם.. אוקי.. יש בעד ונגד?..דברו..זהו לא פורום של אדם אחד אלא של קבוצת מאמינים, ותמיד קראתי למקום הזה בכל הזדמנות..כניסייה וירטואלית.. לא חשבתי פעם שמישהו יהיה כלכך נגד הביטוי הזה.. אז השכלתי כנראה שיש זרמים תת קרקעיים שלא הכרתי אותם עדיין..ואותם אכבד כמובן.. ושוב מזכירה אנא מכם..
כבוד..אהבה ושלום האדון הם המוטו שהדריך את הפורום עד כה..
נ.ב. למה לא קראת לליון לחזור ולשוב הביתה גם
?
 

lion 7

New member
../images/Emo23.gif ליון כאן מיסדת הפורום היקרה../images/Emo23.gif

בואו לדון בניהול הפורום שהשתנה 180 מעלות איפה אתםםםםםםםםםםםםםם?
הפורום נהיה מקום צחיח עם קרבות ומלחמת פסוקים (היינו בסרט זה מהרבה זמן )
 

salt of earth

New member
מסכימה עם חלק

ובנוסף לדבריך "שלא לדבר על שמילארדי נוצרים באפריקה ובאמריקה מעולם לא שנאו או פגעו ביהודים." הקיום הנוצרי/ משיחי כבר לא יודעת מה להגיד, במזרח התיכון התקיים במשך 2000 שנה. אבותינו רוב ההיסטוריה סבלו מרדיפה דתית, מעולם לא פגעו, נכבשו מלא פעמים ושמרו על האמונה שלהם והיו קדושים שאיבדו את חייהם בשל שהגנו על האמונה שלהם. אני מגנה בהחלט את השימוש הציני, נבזי שלא תואם את רוח הקודש שנעשה בכנסייה והעיוות שדרכו רדפו יהודים ובני דתות אחרות (לא רק יהודים, גם מוסלמים, גם עובדי אלילים) בשם הנצרות. אבל אני לא מוכנה להסתתר, להתבייש ולהגיד כי אני לא נוצריה, לא מוכנה לשחק במילים (כי תכל'ס זה פשוט לשחק במילים) ולשים מסכה. אני מה שאני: ערביה, נוצריה, מאמינה בישוע, חלק מגוף ישוע. מי שיש לו בעיה עם נוצרים, תהיה לו אותה בעיה גם אם אגיד על עצמי שאני נוצריה וגם אם אגיד שאני משיחית, גם אם אגיד שאני מתפללת בכנסייה וגם אם אני מתפללת בקהילה- אמנם אני משתמשת במושג קהילה אבל גם במושג כנסייה, וגם אם אני אשים צלב וגם אם אני אשים את האיקטוס. הרי לדתיים יש בעיה מהותית עם האמונה המשיחית/נוצרית, ושום שינוי של שום מושג לא ישנה את זה. בעוד שהיהודים החילוניים שאני פוגשת, הם דווקא ישר אומרים "את נוצריה, נכון?" אחרי שהחלפנו כמה משפטים, לרוב זה לא בגלל שבמשך כמה משפטים שיקפתי את ישוע (הלוואי אבל לא
), אלא לרוב כי אני לא עוטה כיסוי ראש, לא נראית מוסלמית (דרך אגב, הרוב המוחלט אם ייראו בחורה מוסלמית שלא עוטה כיסוי ראש, לובשת ג'ינס אז גם עליה יגידו שהיא נוצריה
), עם עברית רהוטה... אז ישר אומרים "נוצריה" ודווקא מתלהבים, בתוספת כמה משפטים מצחיקים "אתם בסדר אתם, אתם משכילים, אין לנו בעיה איתכם". לסיכום, יש בורות בחברה הישראלית, כערביה נוצריה ישראלית אני חשה זאת תמיד. השאלה איך להתמודד עם זה? לשחק במילים/לעטות מסכות או להראות להם את האמת. כל אמת על הרבה דעות קדומות. "אנחנו לא רודפים יהודים, אנחנו לא אנטישימיים, אנחנו לא מחבלים -הרי אני גם ערביה
, אני יודעת מה המעשים הנוראיים שאנשים מתוך הכנסייה עשו אבל זה לא משקף את האמונה הנוצרית" אני מציגה את האמת שלי- בלי משחקים, מציגה את עצמי בכנות רבה ונותנת לאדם מולי להחליט, ובמאה אחוז זה עובד, וכשזה לא עובד --> בעייה שלו סורי, כמו שאומרים בערבית אללי עליי עמילתו (את המוטל עלי עשיתי).
 
מסכים..במאה אחוז בתור יהודי!

ישוע בוחר מי יהיה מאמין ומי לא..זה לפי הכתובים לא? איזה מילה פה מילה שם כנסייה קהילה ישוע או יהושע לא ימנע זאת ממנו מה לעשות נצרות זה השם המקובל..להתחיל לשחק עם השם רק כדי שאנשים לא יפגעו זו פחדנות שגובלת בשקר..! אגב עדיף לעמוד ולהציג עובדות מהותיות ורציניות כמו העובדה שהמשיח יהודי והמאמינים הראשונים היו יהודים..! זה יותר לגיטמי וראוי מאשר להתווכח על שאר הדברים שבמהותם יש להם אותה משמעות קהילה וכנסייה נקודה! ואגב ואגב גדול..ליהודים המתנגדים לישוע וקוראים לו ישו יש טענה שמציגה את היהודים המשיחיים כשקרנים כשהם מנסים "לחטוף" יהודים אחרים ומציגים להם שמות חלופיים..כמו קהילה במקום כנסייה רק על מנת להסתיר את תוכן הדברים שעליהם מבוססת האמונה שבה מאמינים גם הנוצרים..אז רבאק תנו למי שרוצה לקרוא לעצמו נוצרי ולמי שרוצה כנסייה או קהילה.. ואלותם יהודים משיחיים שרוצים להציג משהו אחר ליהודים..עשו זאת כבר לפניכם.. 20 לְמַעַן הַיְהוּדִים אֲנִי כִּיהוּדִי כְּדֵי לְהַשִֹיג יְהוּדִים; לְמַעַן הַכְּפוּפִים לַתּוֹרָה אֲנִי כְּמוֹ כָּפוּף לַתּוֹרָה - הֲגַם שֶׁאֵינֶנִּי כָּפוּף לַתּוֹרָה - כְּדֵי לְהַשִֹיג אֶת הַכְּפוּפִים לַתּוֹרָה; 21 לְמַעַן אֵלֶּה שֶׁאֵין לָהֶם תּוֹרָה אֲנִי כְּמוֹ בְּלִי תּוֹרָה - אַף שֶׁאֵינֶנִּי עוֹמֵד בְּלֹא תּוֹרַת אֱלֹהִים בִּהְיוֹתִי כָּפוּף לְתוֹרַת הַמָּשִׁיחַ - כְּדֵי לְהַשִֹיג אֶת אֵלֶּה שֶׁאֵין לָהֶם תּוֹרָה; 22 לְמַעַן הַחַלָּשִׁים אֲנִי חַלָּשׁ כְּדֵי לְהַשִֹיג אֶת הַחַלָּשִׁים; אֲנִי הַכֹּל לְמַעַן הַכֹּל כְּדֵי שֶׁאוֹשִׁיעַ לְפָחוֹת כַּמָּה מֵהֶם. 23 אַךְ אֶת הַכֹּל אֲנִי עוֹשֶׂה בַּעֲבוּר הַבְּשׂוֹרָה כְּדֵי שֶׁיִּהְיֶה לִי חֵלֶק בָּהּ. כֵּן, אֲנִי לֹא הָיִיתִי לְמַעֲמָסָה עֲלֵיכֶם, אַךְ הוֹאִיל וַאֲנִי אִישׁ עַרְמוּמִי לָכַדְתִּי אֶתְכֶם בְּעָרְמָה! 17 הַגִּידוּ לִי, הַאִם הוֹנֵיתִי אֶתְכֶם עַל־יְדֵי אִישׁ מֵהָאֲנָשִׁים אֲשֶׁר שָׁלַחְתִּי אֲלֵיכֶם? 18 בִּקַּשְׁתִּי מִטִּיטוֹס וְשָׁלַחְתִּי אִתּוֹ אֶת הָאָח. הַאִם טִיטוֹס הוֹנָה אֶתְכֶם? הַאִם לֹא הִתְהַלַּכְנוּ לְפִי אוֹתָהּ רוּחַ? הַאִם לֹא בְּאוֹתָהּ דֶּרֶךְ?
 
למעלה