מה תוכניתו של אלוהים?

MelodicTruth

New member
...i see

אני אשמח אם תתן לינק או שניים בנושא. יהיה מעניין לראות איך הם מנסים ליישב את הפרדוקס...
 

Lu Tze

New member
אין כאן פרדוקס מלכתחילה.

אני אנסה להסביר, גם כי זה היה יותר קל מלמצוא לינק וגם כי הצורה שבה אני רואה את זה שונה מזו של הזן (למרות שהתוצאה הסופית זהה). אני טוען שקיום נמצא על סקאלה שנעה בין קיום וחוסר קיום. קח לדוגמא כובע. כובע קיים בזכות עצמו ואין דבר כזה כמו "אנטי כובע", כך גם אור קיים בזכות עצמו ואין דבר כזה כמו "אנטי אור" (חושך), לכן אור וחושך אינם הפכים (בהודעתי הקודמת רשמתי "חוסר חושך" ואכן טעיתי, למרות שאני מאמין שתיאורטית יכול להיות דבר כמו "אנטי אור" שמפגישה בינו לבין אור נוצר חושך), או בעצם, אור נמצא על סקאלה שמסתיימת באפס (חושך) ואין לה ערך שלילי. על סמך אותו היגיון, גם קיום נמצא על סקאלה שערך ה-0 שלה הוא אי-קיום ותיאורטית, יכול להיות לה ערך שלילי ומכיוון שאין דרך להחליט מה שלילי ומה חיובי (חוץ מהצורה שבה מח האדם בנוי, כך שיזהה קיום עם ערך חיובי), ניתן גם להחליט שקיום הוא הערך השלילי ולכן הערך החיובי הוא חוסר קיום (שים לב, לא אי-קיום, שהוא ערך ה-0 אלא *חוסר* קיום). אני מקווה שהבהרתי את עצמי.
 

MelodicTruth

New member
אני חושש

שאנו גולשים לויכוח שהינו אך ורק נחלת המדע. כל נימוק יהיה חסר טעם ללא מידע שיוכיח אותו. לכן אני אשתדל לאסוף מידע ככל הניתן בימים הקרובים, כדי שאוכל לברר את הנושא בצורה יסודית.
 

Grimsom

New member
קיום מוחלט

לא מדובר בוויכוח מדעי גרידא. בספר של המדינה, מעלה סוקראטס תיאור די דומה של העולם. כל דבר בעולמנו נמצא אי שם על סקאלה בין קיום לאי קיום. בדוגמא של Lu Tze עם הכובע, הכובע אינו כובע באופן מוחלט (ובמחשבה האפלטונית, אינו קיים ככובע באופן מוחלט) - שכן ניתן לדבר עליו גם כעל לא כובע (במקרה של הדודה טובה מפרפר נחמד - זהו עציץ; וחוץ מזה הוא גם אדום ומכוער, פרט להיותו כובע). אם זאת הוא גם אינו לא כובע (ובאפלטונית - קיומו ככובע אינו נשלל באופן מוחלט). הדוגמא האפלטונית בהקשר זה, אגב, היא יפה. מכאן מגיע אפלטון למסקנה, שקיימים ישים מוחלטים, שקיומם מוחלט, והישים היחסיים שבעולמנו שואבים את משמעותם מהם. כל הישים האידאיים הללו הם חיוביים (טוב, יופי, צדק ,וכו'). כהרגלו בקודש, אפלטון, שהיה מודע לבעייתיות שבהכנסת רק ישים חיוביים לעולם האידאות, חשף את הבעיה בפני קוראיו בדיאלוג "פרמנידס". שם הוא מנסה, ללא הצלחה מרובה, לשלול את קיומה של אידאה ללכלוך, למשל. ככל הידוע לי, אפלטון רק הציג את הבעיה, היורדת לשורשי תפישת עולמו, אך מעולם לא פתר אותה (לפחות לא בכתבים ששרדו).
 

ל נ צ ח

New member
אנו הנברא משולים לחלקי המנוע (השלם)

כאשר כך זה בזכותנו הברגים וחלקיו השוניפ שבו העובדים אותו ובו מתחלפים באחרים שבו במנוע(אלהים). פעולה אוטומטית זו של המנוע האחד המושלם כי אין שיני לו, מבטיחה את עצמו לעצמו לעד ולתמיד ובזכות פועלנו בו אנו הנבראים(החלקים שבו)וכך דרך פעילותנו התמידית שבו למענו למעננו(די ערבייט מכט די לייבן זיס
) למען שלמותו הנצחית לעולמי עולמים. כל רצונותינו מונעים בין טוב ורע לדרגותיהם. לדוגמא: 3/6/2000 17:19 לנצח ----------------------- אתה עייף (רע לך) אתה מתיישב(טוב לך) ישבת מספיק מדי ויש לך צורך לקום (רע לך) קמת(הוטב לך)... וכך הלאה בין טוב לרע לדרגותיו השונות וכך וחוזר חלילה אנחנו סוחבים את חיינו בין הטוב ובין הרע לטוב ולרע! וכרצוננו האגואיסטי לטובת עצמנו. וכך נכון החלפת המצבים בין טוב לרע לכל הדברים ז"א, לכל דבר בייש! |s| * ל נ צ ח * |s|
 

עזוריאל

New member
אהלן נצח מה שלומך? שנים

שלא התראינו, אני רואה שאינך מפסיק להתעסק בנפלא ממך וזה נפלא. אל תשכך-יש דברים נסתרים לא נגיד לא נדע. שמור על יציבות איש יקר ומוזר. ולא פחות חשוב על תחטא ביהירות(עם זה היתה לך פעם בעיה מה המצב כיום?) צניעות רבותי צניעות כדרך חים ולא רק כתכונה-אני עדיין עובד על זה.
 

ל נ צ ח

New member
תודה וטוב שתדע: עת לכל וכך לצניעות

עת לצניעות שלי ועת להיפוכה. *קהלת ג* (א) לַכֹּל זְמָן וְעֵת לְכָל חֵפֶץ תַּחַת הַשָּׁמָיִם: (ב) עֵת לָלֶדֶת וְעֵת לָמוּת עֵת לָטַעַת וְעֵת לַעֲקוֹר נָטוּעַ: (ג) עֵת לַהֲרוֹג וְעֵת לִרְפּוֹא עֵת לִפְרוֹץ וְעֵת לִבְנוֹת: (ד) עֵת לִבְכּוֹת וְעֵת לִשְׂחוֹק עֵת סְפוֹד וְעֵת רְקוֹד: (ה) עֵת לְהַשְׁלִיךְ אֲבָנִים וְעֵת כְּנוֹס אֲבָנִים עֵת לַחֲבוֹק וְעֵת לִרְחֹק מֵחַבֵּק: (ו) עֵת לְבַקֵּשׁ וְעֵת לְאַבֵּד עֵת לִשְׁמוֹר וְעֵת לְהַשְׁלִיךְ: (ז) עֵת לִקְרוֹעַ וְעֵת לִתְפּוֹר עֵת לַחֲשׁוֹת וְעֵת לְדַבֵּר: (ח) עֵת לֶאֱהֹב וְעֵת לִשְׂנֹא עֵת מִלְחָמָה וְעֵת שָׁלום: והעת ש... וְיַעֲשֵׂם כַּצֵּל אֲשֶׁר מִי יַגִּיד לָאָדָם מַה יִּהְיֶה אַחֲרָיו תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ
(קהלת) שבוע-טוב וחג-שמח,
* ~ * ~ * ל נ צ ח * ~ * ~ *
 
אין אלוהים

כאשר אנחנו יוצאים מתוך הנחה שיש אלוהים - נוצרות שאלות, בעיות וקושיות קשות שאנחנו מנסים לענות עליהן ולפתור אותן. אבל הפיתרון הקל עומד ממש מול עינינו וכל העיסוק הזה בלמה ואיך, מסתיר מאיתנו את הפיתרון האמיתי והקל: אין אלוהים. הנה כך. פשוט וקל. אמרתי את זה ולא קרה לי שום דבר. ועכשיו אני לא צריך להסביר שום דבר וגם לא צריך לתרץ איך נוצר אלוהים.
 

ל נ צ ח

New member
יש אלוהים!

מתארים את אלוהים בדמיון נכון יותר מאשר מביעים אותו, והוא קיים נכון יותר מאשר מתארים אותו. כל מה שראית מורה לך שאתה כן צריך להאמין בבורא בגלל כל מה שלא ראית. אלוהים לדעתך,זה לא כפתור שמגיב כאשר לוחצים עליו לו וכך והלוחץ חלילה ידו על העליונה, אלוהים כדרכו וכרצונו פועל. הוא רצונו מעל כל הרצונות. הוא המתכנן והמפעיל בין היתר גם את פצצות הזמן המתקתקות שבארסנל הנשק האדיר והנורא ונורא המימדים שלו בהן הממתינות ממתינה ודרוכה לפעולה פצצה איומה שנועדה להתפוצץ על כל מחלליו. כל פצצה ופצצה זאת תתפוצץ ובדיוק מושלם בזמן שמראש קבע לה התאריך המדוייק השעה ולשבריר השנייה של הפיצוץ שיהיה במקום המיועד לה על מי בדיוק היא תתפוצץ ואיך שהיא עליו תתפוצץ. כן, גם את זאת בין יתר הדברים מראש קבע אלוהים. * ~ * ~ * ל נ צ ח * ~ * ~ *
 

s u p e r mind

New member
לא יכולתי להתאפק...

"מתארים את אלוהים בדמיון נכון יותר מאשר מביעים אותו, והוא קיים נכון יותר מאשר מתארים אותו" אבל אם מתארים אותו בדמיון ומביעים אותו זה לא אומר כלל שהוא קיים. "כל מה שראית מורה לך שאתה כן צריך להאמין בבורא בגלל כל מה שלא ראית. אלוהים לדעתך,זה לא כפתור שמגיב כאשר לוחצים עליו לו וכך והלוחץ חלילה ידו על העליונה, אלוהים כדרכו וכרצונו פועל. הוא רצונו מעל כל הרצונות. הוא המתכנן והמפעיל בין היתר גם את פצצות הזמן המתקתקות שבארסנל הנשק האדיר והנורא ונורא המימדים שלו בהן הממתינות ממתינה ודרוכה לפעולה פצצה איומה שנועדה להתפוצץ על כל מחלליו. כל פצצה ופצצה זאת תתפוצץ ובדיוק מושלם בזמן שמראש קבע לה התאריך המדוייק השעה ולשבריר השנייה של הפיצוץ שיהיה במקום המיועד לה על מי בדיוק היא תתפוצץ ואיך שהיא עליו תתפוצץ. כן, גם את זאת בין יתר הדברים מראש קבע אלוהים. * ~ * ~ * " כל מה שאדם רואה הוא פרי יצירתו של תהליך פיזיקאלי,כימי וביולוגי ארוך וממושך שממשיך להתרחש כיום וימשיך להתרחש בעתיד, למדע יש את כל התשובות, זה שאתה לא מבין כיצד הכל התפתח (כולל אנחנו) ומסיק מסקנות "הגיוניות" אינדווידאוליות לא אומר שיש אלוהים. חוץ מזה אם הוא כזה גדול, כביר ומסתורי מניין אתה יודע מה רצונותיו/שאיפותיו ודרכיו? ואם האלוהים הפרסונלי שלך כל כך חזק/טוב ומיטיב עמנו, למה יש אי צדק בעולם? למה יש מלחמות? למה יש עוני? למה הייתה שואה? נראה כאילו האלוהים שלך משחק עמנו חתול ועכבר, כאשר "הוא" עצמו עובר על החוקים שלו ואף לא מבין אותם - אם לדעתך הוא מתערב והתערב ב-כ-ל אזי הוא גם אשם בכך שאנו "חוטאים" ופוגעים כל העת במוסר, מלבד זאת אם הוא מתערב בהכל אזי הוא זה שיצר את התנאים המכפירים והלא הוגנים בעולם שלנו. איזה מן "אלוהים" זה?
 

ל נ צ ח

New member
תשובתך בהרבה השאלות שלך על אלוהים

מפגינות את הבורות הרבה שלך יש בקשר לנשגב ממך. לצטט רק חלק מהדברים ולא את כל המשפט במלואו וכך להוציא אותם מהקשרם זה מראה קטנוניות חוסר הגינות והרבה בורות בהבנת הנקרא. לידיעתך אתה "החכם" אינך אפילו יודע מי החכם בהרבה הרבה הרבה הרבה הרבה מעלות ממך שאמר את זאת : << "מתארים את אלוהים בדמיון נכון יותר מאשר מביעים אותו, והוא קיים נכון יותר מאשר מתארים אותו" ומי שאמר "כל מה שראית מורה לך שאתה כן צריך להאמין בבורא בגלל כל מה שלא ראית." היה < א- פ - ל - ט - ו - ן > ידידי בור בה'! כן, אפלטון אמר את זאת. ועוד לידיעתך,קרבה העת שאני אותו את אפלטון ואת כולם כצל אעשה לעומתי לעומת אורי אור האמת אור האלוהים שממני תאיר על ציון והעולם. *קהלת ו* (יב) כִּי מִי יוֹדֵעַ מַה טּוֹב לָאָדָם בַּחַיִּים מִסְפַּר יְמֵי חַיֵּי הֶבְלוֹ וְיַעֲשֵׂם כַּצֵּל אֲשֶׁר מִי יַגִּיד לָאָדָם מַה יִּהְיֶה אַחֲרָיו תַּחַת הַשָּׁמש: חג-שמח! * ~ * ~ * ל נ צ ח * ~ * ~ *
 

Grimsom

New member
מראה מקום?

באיזה מכתביו כתב אפלטון את המשפט האמור? זו לא שאלה קנטרנית - אני באמת מעוניין לדעת.
 

ל נ צ ח

New member
ספרו של פרופ' אדיר כהן הודפס ב1966

בשנים ההם קניתי אותו בשבוע הספר שאז התקיים בכיכר מלכי-ישראל (היום כיכר רבין) בתל-אביב. את שמו של הספר תוכל לדעת ממנו. על כל פנים לא ממני וכי(עדיין)איני מעוניין לפרסם אותו. * ~ * ~ * ל נ צ ח * ~ * ~ * * ~ * ~ * ל נ צ ח * ~ * ~ *
 

s u p e r mind

New member
.....

דבר ראשון אל תטעה- הכינוי שלי לא בא להתרברב על עצמי אלא על הידיעות הנרחבות והגאונות האנושית, תוכל להבין זאת טוב יותר אם תעיין בבלוגי. דבר שני אני זה אני בזכות עצמי, אפלטון היה בן אדם בדיוק כמוני בתקופה שונה לחלוטין. דבר שלישי אתה הבנאדם הכי מתנשא שאי פעם "פגשתי" בושה וכלימה לך. בסופו של דבר הכל אשליות ידידי, ואתה חי על פי אותם אשליות יום יום, חבל.
 
למעלה