מוכן לאכול רק בתנאים מאוד מסוימים

רינת1200

New member
מוכן לאכול רק בתנאים מאוד מסוימים

לקראת גיל 3.5 הוא סוף סוף נאות לאכול מוצקים..
אבל הוא יושב ליד השולחן ואוכל רק כשמשמיעים לו מהנייד מוסיקה (רצוי בליווי קליפ). ניסינו להפסיק ואז נהיה ממש קשה להושיב אותו והוא חוזר לבקבוק...
גם בגן (תקשורת) משתמשים בזה לפעמים כשלא מצליחים להביא אותו לשולחן.
מה דעתכם? להמשיך ככה לתקופה עד שהאוכל יתבסס יותר?
ממש חשוב לנו שהוא יאכל והוא גם התמלא קצת אחרי שהיה מאוד רזה.
 

רינת1200

New member
אני רוצה לציין

שאנו עוסקים בסוגיה הזאת בליווי מנתחת התנהגות - אשר עקרונית ממליצה על הפסקת המוזיקה כי לדבריה זה אמצעי שליטה של הילד בנו....
מצד אחד אני מסכימה, לא הייתי רוצה שיפתח תלות במשהו כדי לשבת לשולחן.
מצד שני - כל הניסיונות להפסיק הפכו לסיוט. ויש בבית עוד ילדים (קטנים) ואין אפשרות להתעסק רק איתו ועם הקשיים שלו.
אפילו בגן חושבים ש"כרגע, הכי חשוב שיאכל".
הוא עדיין לא לועס הכי טוב, למשל עגבניות הוא פולט. אבל כל הזמן יש שיפור.
 

TikvaBonneh

New member
ליווי של מנתחת התנהגות

אם היא מלווה אותכם היא צריכה גם לתת לכם הדרכה איך בדיוק להפסיק בלי שיהיה סיוט. האם היא מנתחת התנהגות מוסמכת?
האם יש לה תואר ראשון או יותר?
אם יש לה תואר ראשון, האם היא לוקחת supervision?
 

רינת1200

New member
חד משמעית מוסמכת

יש לה תואר שני והרבה שנות ניסיון. אנחנו גם מאוד מרוצים ממנה בלי קשר.
היא מנסה איתנו כל מיני חלופות שבינתיים עבדו כולן ליומיים שלושה ושוב חזרנו למצב הקודם...
 

גור4242

New member
"אמצעי שליטה של הילד"? אוי ואבוי לי...

כולה ילד בן 3. למה מנתחי ההתנהגות האלה תמיד צריכות לפרש כל דבר במונחים של מלחמות ומאבקי שליטה?

מדהים איך החבר'ה האלה לא מסוגלים להפעיל טיפה קומון סנס. הילד רוצה מוזיקה, כי זה נעים לו וככה הוא התרגל. והוא מתקומם כשמונעים את זה ממנו כי ככה זה ילדים בני שלוש. אז מה הקשר, לעזאזל, בין זה לבין "אמצעי שליטה"? רק בגלל שהוא עדיין לא למד לבקש את הדברים בצורה אחרת?

פשוט אבסורד.

אגב, במבט לאחור, אני חושב שזה בדיוק מה שאנשי המקצוע אמרו להורים שלי. זו היתה הגישה הקבועה בבית שלנו.

והתוצאה? כל הזמן הרגשתי שעושים לי דווקא ומחפשים אותי. עכשיו, נחשי כמה זמן לקח עד שהדינמיקה במשפחה שלנו באמת הפכה למאבק שליטה בלתי-פוסק... תאמיני לי, שאת לא רוצה להתחיל במלחמה על הבן שלך, כי במלחמה כזאת כולם יפסידו (ואוטיסטים, במיוחד, יודעים להיות מאוד עקשניים כשהם רוצים).

בקיצור, לא כדאי להיכנס בכלל לצרה הזאת, שיהיה לך מאוד מאוד קשה לצאת ממנה.

ושיהיה ברור: אני לא טוען שצריך תמיד לתת לילד את מה שהוא רוצה. אני גם לא יודע מה נכון לעשות - ספציפית - במקרה שתיארת. את נמצאת שם בשטח ויודעת את המציאות, ואני לא.

אבל אני כן יודע, ב-100%, שלהתחיל להתייחס לעניין כאל ניסיון שליטה של הילד בכם זו טעות שתעלה לכם (לכולכם) ביוקר. אפילו במקרה המאוד לא סביר שהניתוח של הגברת הוא עובדתית נכון, ואפילו במקרה המאוד לא סביר שהילד מנסה לגרור אתכם למאבק שליטה, אז האסטרטגיה הכי יעילה לטפל במצב כזה היא לא לבלוע את הפתיון.
 

רינת1200

New member
תודה גור. מעניין מה שאתה כותב.

תגיד, אתה בטוח שאתה אוטיסט?
זאת אומרת, לדעתך אתה כזה?
בשיא הרצינות אני שואלת.
 

רינת1200

New member


 

גור4242

New member
למה הפקפוק? כי אני לא מספיק "מוגבל" בעינייך?

לא מבין אותך.

לא מזמן כתבת שאת סולדת מכל העניין זה של תווית ומגבלה וכל זה, ודווקא כשבא מישהו שמסרב להיכנס יפה לתוך הקופסה הזאת שהחברה ואנשי המקצוע הכינו לו, זה מעלה אצלך תמיהות?

אגב, רק לא מזמן כתבתי פה הודעה בקשר לאטימות של אנשי עסקים וחברות משלוחים כלפי אוטיסטים מניסיון אישי:

[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/addmsg/2412/181504597[/URL]

למה לדעתך כתבתי את זה? סתם בשביל הכיף? מה הבעיה לענות על טלפון?

ואותן חמש שנים במוסדות כאלה ואחרים - גם זה סתם?

בכל מקרה, אם נדמה לך כאילו הכל אצלי מושלם או משהו, אז זה פשוט כי בדרך כלל אני לא מדבר פה על הבעיות שלי. זה פורום של הורים ויש לכם מספיק בעיות משלכם. וגם - בבקשה אל תעלבי - לאיזה עיצות אני כבר יכול לצפות מאנשים שחושבים שאוטיסט חייב להיות מוגבל לנצח נצחים? עבדתי מאוד קשה ב-15 השנה האחרונות להשתקם ולבנות לעצמי חיים, וזה בטח לא בזכות גישות כאלה...
 

גור4242

New member
ועוד משהו: כאן בפורום הזה, אני מתאמץ במיוחד להתחשב

אני רק אורח פה, וההורים פה הם הבוס.

אז אולי זה גורם לי להיראות "פחות אוטיסט", כי ההתנהגויות הרגילות שלי היו מעצבנות כאן יותר מדי אנשים. אם את רוצה לדעת איך אני מתנהג באופן טבעי בפורומים, תסתכלי בארכיב של פורום 612 או אצלי בקומונה. ואחרי שתראי את כל זה, תגידי לי בעצמך אם נראה לך שאני אוטיסט או לא


בקיצור, מה שאת רואה כאן זה ממש לא מייצג.
 

רינת1200

New member
זה כמו שמישהו יגיד לי

על עצמו שהוא טיפש.
ואני מדברת איתו חמש דקות ומתרשמת מדבריו שהוא אדם מאוד חכם.
אז עכשיו הוא ישלח אותי לשמוע איך הוא דיבר במקום אחר כדי להוכיח לי את טיפשותו...
אולי אני לא מבינה מה זה אוטיזם, בטח לא עד הסוף. אבל בהגדרה הכי בסיסית כמו שאני מבינה - זו הפרעת תקשורת.
אם אתה מנהל איתנו דיונים שלמים כאן ועונה לעניין בלי להתבלבל בכלל, איך אני אמורה לחשוב שאתה אדם עם אוטיזם? זה באמת משנה מה כתבת במקום אחר?
גם אני לא בנאדם הכי ״רגיל״, אף פעם לא הסתדרתי יותר מדי מבחינה חברתית ובוא נגיד שלא חסרות לי הפרעות למיניהן בלשון המעטה...ועדיין לא הייתי בשום אופן מאבחנת את עצמי כאוטיסטית ברמה כזאת או אחרת.
אם היית סתם חמש שנים במוסדות? היית שם כי ההורים שלך חשבו ששם מקומך, אני מניחה. יכול להיות שהם טעו בענק. יכול גם להיות שהם לא טעו ועדיין זה לא מחייב שאתה אוטיסט. אולי ה״בעיה״ היא אחרת.
כתבתי את כל מה שכתבתי מכוונה טובה לגמרי. אני פשוט לא בטוחה שכל מי שמאובחן על הרצף הוא באמת כזה, במיוחד בתפקודים הגבוהים.
 

גור4242

New member
אבל אני לא טיפש


ואוטיזם זו לא "הפרעת תקשורת" אלא שונות נוירולוגית (חדשות מרעישות, אני יודע)

נכון שזו שונות שיכולה לגרום להפרעת תקשורת, כאשר:

(א) הבן-אדם עצמו לא מספיק בשל כדי להסתדר בסביבה ששונה ממנו.
(ב) החברה לא מספיק בשלה כדי להסתדר איתו.

אילו היית רואה אותי לפני 20 או 30 שנה, אז לא היה לך שום ספק. מה שאת רואה היום זה תוצאה של עשרות שנים של עבודה. ומה שיותר חשוב, זה תוצאה של עשרות שנים של עבודה נכונה.

(וזה לא אומר שכל הילדים אוטיסטים יכולים להיות בדיוק כמוני. לא זו הנקודה בכלל. הנקודה היא, שגישה נכונה ובריאה יכולה לחולל דברים שהם פשוט בלתי-אפשריים כשמתעקשים להסתכל על הדברים מנקודת המבט של "נכות" ו"מוגבלות" ו"הפרעה". ואני מדבר מניסיון)
 

רינת1200

New member
אני יודעת שזאת שונות נוירולוגית

חשבתי לתומי שהיא בהכרח מתבטאת גם בהפרעת תקשורת. אם לא- אז איך בכלל אפשר לאבחן אותה? הרי נכון להיום אין שום בדיקה אובייקטיבית שמאבחנת אוטיזם.
וחוץ מזה, איך אפשר לדעת בוודאות שלא יוצאים מהספקטרום? אולי אחרי 30 שנות עבודה קשה כן יצאת משם? יש לך דרך לדעת שלא?
אני באמת שואלת מסקרנות.
 

רינת1200

New member
מה אני אגיד לך...חבל שאין לנו אפשרות

כרגע לחזור לטיפולים בתא לחץ.
לא לוגיסטית ולא כלכלית.
זה הטיפול היחיד שלהרגשתי הביא לקפיצה משמעותית בתקשורת בתוך זמן קצר.
וזה טיפול שלא דורש מהילד לעשות כלום חוץ מאשר לשבת עם מסכה על הראש.
אולי בהמשך אם יתאפשר לנו...
 

dina199

New member
האם יש סיכוי והקפיצה היתה קורית גם בלי תא לחץ?

והאם ייתכן אותה התקדמות בתקשורת הייתה קורית אבל יותר לאט, ללא קפיצות?
אולי גם תוכלי לתאר מה היה בדיוק השיפור בתקשורת?
 

רינת1200

New member
קשה לדעת מה היה קורה אם...

בכל מקרה, מה שהיה זה שתוך כדי הטיפולים, בערך באמצע הסדרה, הילד התחיל פתאום להסתכל בעיניים הרבה הרבה יותר. אני ממש נדהמתי מהשינוי הזה. גם בגן שמו לב שהוא יותר ״איתם״. וזה היה גן רגיל שהוא התבזבז בו זמן רב.
בנוסף חלה קפיצה אצלו בהבנת השפה- או לפחות בשיתוף הפעולה שלו בתגובה להוראות פשוטות כמו ״שים את זה במקום״, דברים שקודם הוא לא היה מגיב אליהם בכלל. ולא היה במקביל לזה שום טיפול אחר שהוא עבר.
אין לי הוכחה שזה נגרם בעקבות תא הלחץ. אבל כאן בבית היה לנו ברור שיש קפיצה ולא היה ספק שתא הלחץ אחראי לה.
 

גור4242

New member
את מבקשת ממני למצוא היגיון בהגדרות שאין בהן היגיון?

הרי זאת בדיוק הסיבה שאני לא אוהב את כל ההגדרות האלה.

ואיך אני יכול להגיד לך אם יצאתי מהספקטרום או שלא יצאתי ממנו, כאשר אין לאף אחד מאיתנו הגדרה מדוייקת למונחים כמו "אוטיזם" או "הפרעת תקשורת".

אם כמעט בלתי-אפשרי לי לענות על טלפונים, אבל אני מסתדר בדרכים אחרות - זה אומר שאני עדיין בספקטרום או שיצאתי ממנו?

אם לעיתים קרובות אני נתפס לאחד מנושאי העניין שלי בגלל זה לא ישן כל הלילה - אני בספקטרום או שיצאתי ממנו?

אם בשיחות פנים אל פנים אני תמיד בוטה וישיר ובחיים אני לא משקר שקרים לבנים כדי לא לפגוע באנשים - אז אני בספקטרום או שיצאתי ממנו?

ואם כל הדרך שבה רוב האנשים חושבים נראית לי כל-כך זרה ומוזרה שאני מרגיש כמו חייזר שנפל בטעות לכוכב הלא הנכון - אני בספקטרום או שיצאתי ממנו?

האמת? לא ממש קריטי לי. מה שחשוב זה המציאות בשטח ולא כל מיני הגדרות שרירותיות (שממילא ישתנו ברגע שיפורסם ה-DSM הבא). והמציאות בשטח היא ש-:

(1) דרך החשיבה שלי שונה מאוד מזו של רוב האנשים
(2) דרך החשיבה שלי דומה מאוד לזו של מי ש"עדיין" כן בספקטרום.

מזכיר לי שפעם עבדתי בתור חונך/מורה למוסיקה פרטי אצל מישהי עם ילד אוטיסט שהיה אז בן 6 או 7, והיא ההתפלאה לראות איך אני מיד הבנתי אצלו דברים שבשבילה היו סודות טמירים. והוא היה דווקא בתפקוד די נמוך (נדמה לי שהם קראו לזה "בינוני-נמוך"). בקושי דיבר. ובכל זאת הייתי יותר קרוב לעולם שלו מאשר לעולם שלה (או שלך).

ובאמת מדובר בעולמות שונים. ראיית העולם שלנו כל-כך שונה ממה שרוב האנשים מכירים, במידה שאת פשוט לא יכולה להעלות על דעתך.

אז כמובן שלאנשי המקצוע הכי קל לתייג את זה כ"הפרעת תקשורת". במקום לנסות ולבנות גשר בין העולמות, הם ישר מתייגים כל דבר לא מוכר ולא מובן כ"הפרעה". שמת לב איך זה שבכל מקרה של אי-הבנה בין אוטיסט ללא-אוטיסט, הם תמיד מאשימים את ה"הפרעה" של האוטיסט? אם אנחנו לא מבינים אתכם, זה אשמתנו. ואם אתם לא מבינים אותנו, אז זה שוב אשמתנו. זה פשוט לא הוגן
 
למעלה