מזגן אינוורטר מול מזגן רגיל

מימיאם

New member
שמח לשמוע שהטכנאי שלי אומר דברים נכונים

זה מה שהטכנאי שלי אמר על סמסונג אינוורטר, ואילו אני ניסיתי להתקיל אותו.
אמרתי שסמסונג זה תחפושת כמו כל הסינים. במקביל התחלתי להסתכל מה אומרים עליו.
&nbsp
קראתי גם את ההודעה שלך למטה שמישהו חיפש בפייסבוק מתקין לטורנדו
לא מבין אז מדוע אנשים רוכשים אותם. אבל לאט לאט המודעות עולה
והרבה אנשים אומרים לי שהם מגיעים להתייעץ בתפוז צרכנות
כבר שמעו והבינו שיש פה מישהו בשם יוסי שמייעץ לאנשים בנושא מיזוג.
 

evike

Active member
מנהל
צמד הטכנאים האמינים שלי (משנת 1992), גם הם לא ממליצים

על טורנדו, ויותר מכך, הם גם לא מוכנים להתקין אותם.
אם גם יוסיזיו, הם ועוד טכנאים, כנראה שיש סיבות טובות לכך.
 

יוסיזיו

New member
אתמול מישהו מפרסם בפייס המקומי שהוא מחפש מתקין ל 2 מזגנים

שאלתי אותו איזה תוצרת ,ענה לי 2 כ"ס ו 1 כ"ס,חזרתי ושאלתי איזה תוצרת ,ענה לי טורנדו ,עניתי לו לא אני ,לא נוגע בהם.
מה שזול יוצא יקר במיוחד שזה לא מוצר כמו טלויזיה או מכונת כביסה שלהם לא צריך התקנה מיוחדת,
 

SicTransit

Active member
זה מפתיע ומעודד

אני הייתי מנחש שרוב גדול של המתקינים ימליצו על מה שהכי משתלם *להם*, כי התקנת מזגן היא לא משהו שמערב יחסים ארוכי טווח עם הלקוח בד"כ (בניגוד, למשל, למוסכים או לטכנאי מחשב להם משתלם להשקיע ביחס בונה אמון עם הלקוחות). יפה מאד.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
למה? מחשבים לא מתקלקלים יותר ממזגנים...

כשהייתה לנו בעיה במזגן קראנו לטכנאי שהתקין לנו אותו, ואני בטוחה שאנחנו לא היחידים. כמו כן גם טכנאים ניזונים מהמלצות או מביקורות שעוברות מפי לאוזן. מנגד גם מוסכניקים רמאים לא חסרים... כפי שמוכיחה "יצאת צדיק" זו בעיקר בחירה של בעל המקצוע כיצד להתנהל. יש כאלה שמוכנים לרמות כדי "לעשות מכה" ולעזאזל ההמשך, ויש כאלה שיהיו הוגנים בכל מקרה.
 

יוסיזיו

New member
אכן חלק מהלקוחות מבקשים גם תיקונים בגמר האחריות וכאן נקודה

חשובה ,היות וחלק גדול לצערי מהעוסקים בענף לא למדו בחייהם את המקצוע ועובדים מתוך כך שלמדו אצל מישהו להתקין מזגן ואחרי זמן קצר הופכים למתקינים אלו הממליצים על המזגן שנותן להם את הרווח הגדול ביותר במכירה ,מתקינים ונעלמים מהתחום ואותם לא מעניין מה יהיה הלאה במשך השנים ובכמעט כל ההתקנות לא מבצעים אותן לפי ההוראות ודרישות בטיחות ,העיקר לסיים ולהמשיך להתקנה הבאה ואז כשמשלבים עם אחריות לטווח ארוך הצרכן חושב שבינגו ,הרוויח מזגן זול,התקנה זולה ואחריות לטווח ארוך ולמעשה הוא וביתו ואולי עוברים ושבים מתחת לבית בסכנה.
בקרוב תהייה תוכנית תחקירים בנושא הזה.
טכנאים מקצועיים יעבדו הפוך,יתקינו מזגן טוב יותר,נכון עם עמלת מחירה מינימלית וממש מגוחכת , עבודה כמו שצריך לפי הכללים והאחריות קצרה שלאחריה במקרים רבים הם ימשיכו לתת שרות לאותו מזגן ,וכן ,הם לא יפחדו ויפחידו צרכנים לרכוש מזגני אינוורטר כי הם יודעים כיצד להתקרב לציוד הזה מבחינת שרות ותיקונים.
נכון שמחירי הכרטיסים גבוהים על אף שהמחירים הוזלו לא מכבר כמו ההוזלה של אלקטרה לכרטיסים של הציוד שלהם.
אותם טכנאים גם מביעים תרעומת בפורומים המקצועיים ובקבוצות הפייסבוק כנגד אותה חברה מפרסמת בשל כך שלעתיד ניטלת מהם אפשרות הכנסה מהשרות.
ושוב נחזור לאינוורטר, הטכנולוגיה ותיקה אך נכנסה לשוק המקומי רק בשנים האחרונות,הציוד היקר איכותי וטוב מאד ואמין לעומת ציוד זול ובעייתי וההתאמה של המזגן למקום וההתקנה התיקנית עושים חלק גדול מפעולת המערכת לטווח ארוך.
רק קצת מספרים,מדחסי האינוורטר יודעים לעבוד בין 30-100 הרץ תדר עבודה של המנוע,אישית אני עבדתי כבר בשנת 1969 על ציוד שעבד עד 400 הרץ וציוד זה עבד ועובד גם היום ב 24/7 ,נכון ציוד מאד יקר והוא ציוד צבאי והכל לפי MIL SPEC ובגלל המהירות והתחממות הכל מקורר עצמית .
 

מימיאם

New member
רק שהתוכנית תחקירים לא תהיה של הצמד מערוץ 10

הכל שם דרמטי ויותר מדי מוגזם. מתכוון לשתי המגישות אחת מתולתלת לא זוכר את שמן.
 

SicTransit

Active member
אצלי ואצל אלה שאני מכיר

ביקורים של טכנאי מחשב (או לקיחת המחשב למעבדה) הרבה יותר תכופים מביקורים של מזגניסט.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אצלי ואצל אלה שאני מכירה

ביקורים של טכנאי מחשבים הם מאורע נדיר כי רובם אנשים עם זיקה כלשהי למחשבים, ובד"כ אדם שקצת מבין יכול להסתדר לא רע בתחזוקת המחשב האישי שלו. באופן אישי מעולם לא ביקר אצלי טכנאי מחשבים (להוציא טכנאים של חברות תקשורת) ומעולם לא שלחתי מחשב למעבדה. אם וכשהיה צריך להחליף חלק (או את כל המחשב) החלפתי.

לעומת זאת אני לא מכירה אף אדם מין היישוב, כולל מהנדסים והייטקיסטים (כמה מחבריי הטובים...) שיודע או יש לו הכלים להתעסק עם מזגן בעצמו. להחליף כרטיס במזגן, למלא גז או בכלל להתקין מזגן זה לא כמו להחליף כרטיס מסך, לפרמט את הכונן או להתקין מערכת הפעלה.

בכל מקרה, כפי שמוכיחות שלל כתבות (ותכניות כמו "יצאת צדיק"), מכיוון שלא חסרים רמאים גם במקצועות שלהם רוב האוכלוסייה נזקקת יותר מפעם אחת בד"כ (כולל שרברבים, חשמלאים ומוסכניקים), המסקנה שלך לא כ"כ מחזיקה מים מלכתחילה. יש מי שהגישה שלו היא לרמות כמה שאפשר ומי שלא ירמה גם אם מדובר בביקור חד פעמי.
 
למעלה