מחירון רכב משומש? (וגם, המלצות לAWD?)

מחירון רכב משומש? (וגם, המלצות לAWD?)

שלום,
האם יש איזה מחירון לרכבי יד שניה? או דרך אחרת לדעת בערך מה מחירי רכבים משומשים?

אנחנו מחפשים רכב AWD (לא כי אנחנו רוצים, אלא כי חייבים. יש לנו נסיעה קבועה למקום שבו זה חובה בחורף אחרת לא נגיע לקצה הדרך. תלולה ולא סלולה.) ברירת המחדל שלנו היא סובארו פורסטר, אבל לא שוללים רכבים אחרים באותו סגנון - 5 דלתות/סטיישן, וחובה הנעה לכל הגלגלים ואפשרות לנסיעה סבירה בדרכי עפר - בטווח מחירים דומה או זול יותר.

בישראל אנחנו עם משפחתית סטיישן, ולעיתים קרובות ממלאים אותה עד אפס מקום, ולכן הגודל של פורסטר הוא הבסיס להתייחסות.

תודה!
 

eladts

New member
Kelly Blue Book

זה המחירון המקובל ביותר, אם כי אין לו את הקדושה שמיחסים בישראל ללוי יצחק.

https://www.kbb.com
 

liviur

New member
פורסטר זו אחלה אופציה

הייתי לגמרי שוקל את הXT Turbo בגירסאות המאובזרות (limited).
&nbsp
מה שכן - במחיר קרוב - פחות ביצועי שטח הארדקור (שאתם כנראה לא צריכים) אבל רכב יותר מעודן ויותר מרווח - אפשר לקפוץ לרוב אחד למעלה לאאוטבק.
לטעמי לפחות - כרכב יומיומי הוא יותר מפנק משמעותית.
לא כתבתם אבל תקציב - אז קשה מאוד להמליץ.
&nbsp
שימו לב - יותר חשוב צמיגי חורף בחורף מ״ג׳יפ״ אמיתי.
כהמעלות יורדות , ובטח כשיש שלג / קרח - צמיגי All season הם אשפה ו4*4 לא מוסיף אחיזה או מקצר מרחקי בלימה.
&nbsp
חשוב להבין שפה - מעבר לקו כלשהוא - צמיגי חורף זה עניין בטיחותי ולא המלצה נחמדה. במיוחד למי שעובר מישראל לפה ולא יודע ממש איך להעריך מתי כדאי לסוע , מאיפה ואיך להתמודד עם צמיגים רגילים ומצבי כביש כאלו.
 

Alfa156 GTA

New member
חושבים על פורסטר גם - לא גרסת הטורבו.

אשמח לשמוע עוד על הבדלים בינה לבין הOUTBACK (המבוססת על Legacy) האם פורסטר באמת קטנה וצפוצה יותר, ובמה הוא מפנק יותר - אולי נחשוב עליו גם בתור אופציה.
&nbsp
&nbsp
 

zuki3

New member
פרט לגובה כן

הפורסטר היא אימפרזה (קומפקטית מה שנקרא בישראל משפחתית) מוגבהת,
האאוטבק היא לגאסי (משפחתית מה שנקרא בישראל מנהלים) מוגבהת,
ולכן האאוטבק יותר רחבה, ארוכה, עם בסיס גלגלים יותר גדול,
ובגלל שהיא מקטגוריה יותר גבוהה, היא גם יותר נוחה, יותר שקטה ועם חומרים יותר איכותיים,
הדבר היחיד שיש יותר לפורסטר הוא גובה, ומראה גיפי.
כך שיותר קל להוביל ספה בפורסטר, אבל מבחינת הובלת משפחה ונוחות האאוטבק יותר נוחה.
לשניהם יש את אותו מנוע וגיר (אם אתה משווה את אותו מנוע 2.5) את אותו מערכת הנעה כפולה, את אותו מרווח גחון.
 

Alfa156 GTA

New member
טוב זה מסביר את הטעות שלי הייתי בטוח שהפורסטר מבוססת לגאסי.

אם הפורסטר היא אימפרזה - אז על מה מבוסס הXV (או קרוסטרק בשמו אצלכם?) הרי הוא קטן עוד יותר מהפורסטר.
&nbsp
עכשיו אגב זה גם עושה לי שכל איך בדיוק הOUTBACK עולה יותר ביחס לפורסטר בתור חדשה.
&nbsp
&nbsp
 

zuki3

New member
אותו רכב עם יותר פח

הפורסטר והקרוסטרק (XV) הם בעצם אותו רכב בדיוק,
לשניהם יש את אותה שילדה, ואת אותם מרכיבים בדיוק,
(מנוע, גיר, מערכת הנעה וכל שאר הרכיבים המכניים, גם את מידות חיצוניות פרט לגובה)
אפילו את אותו עיצוב פנים בדיוק,
(אתה יכול לבדוק)
רק שהפורסטר קצת יותר מוגבה, ולכן נראה בקטגוריה יותר גבוהה, אבל לא, הוא אותו רכב בדיוק.
ההבדל היחיד (בארצות הברית) שהפורסטר מגיע עם מנוע 2.5 והקרוסטרק מגיע עם מנוע 2 (בישראל הם נמכרים עם אותו מנוע בדיוק).
אתה יכול לראות שעכשיו, החליפו את האימפרזה לדגם חדש, ועכשיו מחלפים את הקרוסטרק שמבוסס על אותו רכב, ויש לו את אותו עיצוב פנים בדיוק, בשנה הבאה יחליפו את האימפרזה שהיא בעצם כמו שניהם, רק קצת יותר מנופחת.
חברות רכב משחקות עם העיצוב, לתכנן שילדה חדשה או מנוע חדש עולה מיליארדים, אם תסתכל על יצרנים גדולים, תראה שאותם רכיבים, בונים לפעמים 10-20 מכוניות שונות, אבל הם בעצם אותו רכב בדיוק רק עם עיצוב קצת שונה.
 

liviur

New member
הבדלי פנים - כי בדקתי את 3 הדגמים + WRX :)

האימפרזה והXV מגיעים עם אותו פנים כמעט אחד רק יותר גובה.
לשים לב שהXV מגיע ב2.0 עם מנוע מסדרת FB שהוא לא! מומלץ בעיקר עקב צריכת שמן גבוהה.
ה2.5 ליטר עדיף עליו בהרבה.
&nbsp
המנוע הנ״ל לא קשור לגירסאת הטורבו אגב בפורסטר.
&nbsp
הפורסטר מגיע כמו הXV והאימפרזה מקדימה אבל עם ספסל אחורי שונה ומתכוונן ועקב תכנון שונה קצת של הזווית ספסל + הדלתות בצדדים יש עוד איזה אינץ או 2 לרוחב מבחינת מקום מאחורה (וברור שמרווח בין הכיסאות).
&nbsp
That said - הוא מ א ו ד גבוהה ומרגיש מאוד מנותק (גם בגירסאת הטורבו במצב ספורט).
&nbsp
בקטע הזה האאוטבק מרגיש הרבה יותר אוטו והרבה יותר נעים.
&nbsp
בסופו של דבר אנחנו אגב בחרנו בWRX בתור הרכב שלנו.
 

Alfa156 GTA

New member
בכל מקרה OUTBACK לא עוברת אצל ההנהלה את מבחן המראה....

נשאר כרגע עם הפורסטר הסובארו היחידה שהצלחתי לשכנע אותי לשקול (להוציא WRX, וBRZ מהמשוואה...)
 

zuki3

New member
זה הפוך על הפוך

בהרבה מקרים משפחות בוחרות את האאוטבק (ושאר הסובארו) בגלל העיצוב, האנדרסטיימנט, בניו יורק ולוס אנגלס לא תראה סובארו.
מצד שני אם תכנס בפורטלנד או סיאטל למגרש חניה של מרכז קניות, אתה עלול לטעות ולחשוב שנכנסת לסוכנות סובארו ביום שמספקים אאוטבקים ללקוחות,
יש שורה ארוכה של מדינות בצפון שסובארו אאוטבק הוא הרכב הכי נמכר במדינה, או מקסימום מקום שני או שלישי
(ולהזכר שבשנות ה80 , ישראל היתה המדינה שמכרה הכי הרבה סובארו בעולם).
 

iris mom of two

New member
לפני כמה ימים

יצאתי מהג'ים. הלכתי לכוון האוטו (אאוטבק), והיה קשה למצוא שם רכב שלא היה סוברו (היה לוטוס, אבל זה כבר קטגוריה אחרת לחלוטין!).
&nbsp
מתוך 20 רכבים, 15 היו סוברו. יש לציין שזה ג'ים טיפוס, כך שרוב החברה שם הם אאוטדורזי.
&nbsp
בחניה של בית הכנסת המצב די דומה, עם כי שם בשל הרוב השמאלני יש לא מעט פריוסים. סובארו בניו אינגלנד זה דבר נפוץ למדי.
 

liviur

New member
לא הייתי פוסל WRX

ההבדל במרווח פנים לא רחוק וגם לא ההבדל במחיר לגירסאות מאובזרות.
&nbsp
That said - תגיע לסוכנות קודם.
הכל טוב ויפה על הנייר - אבל בפועל - לדעתי האאוטבק נראה גם יותר טוב מהפורסטר - ומבחינת גודל חיצוני הם לא נראים שונים.
 

Alfa156 GTA

New member
תודה WRX נפסלת ע"י ההנהלה שלא רוצה שיהיה לי רכב בעל אופי

כזה.
&nbsp
(לפחות בינתיים)
 

Alfa156 GTA

New member
באותו הנושא + קניה (פורסטר)

התכנון הוא רכב ראשון לקנות מזומן, רכב שני אחרי זמן מה אולי ליסינג אולי גם קניה.
רוצה לשמוע את שוק היד השניה בארהב, לצערי רוב הרכבים שאני מוצא הם מסוכנויות שאני מנסה להימנע מהם, יד 2 שנת 12, דגם LIMITED בקושי רואה ביד 2 פרטיות.
&nbsp
האם מגרשי הרכב רמאים כמו בארץ?
סהכ אני קורא ביקורות טובות, מצד שני יש לי הרגשה שמי שכתב אותם לא מבין יותר מדי ברכבים....
התקציב לרכב הראשון הוא 15K.
 

liviur

New member
קניה ליד שניה

בגדול - כרכב ראשון ב״שוק חדש״ בשבילך - הייתי מנסה למצא דרך דילרים של אותו מותג ולקנות רכב שהוא Certified pre-owned.
&nbsp
אתה תשלם כנראה יותר - אבל זה יהיה רכב עם אחריות של דילרשיפ של היצרן שזה כבר סביר ביותר.
בנוסף CarFax לרכבים שטופלו בדילרים דיי מייצג את ההיסטוריה של הרכב וחשוב לעבור עליו (ולרוב יש אותו אונליין ברכבים כאלו בחינם)
&nbsp
מגרשים מחוץ לדילרשיפים? המערב הפרוע.
 

Alfa156 GTA

New member
מעולה זה מה שרציתי לשמוע - אפשר הסבר בשתי מילים מה זה

Certified pre-owned?

בעצם רכב שנקנה בסוכנות מסויימת / ליסינג ואז חזר לאותה הסוכנות למכירה כביכול עם היסטורית טיפולים תאונות מאותה הסוכנות ?

מוכן לשלם אקסטרה עבור זה בהחלט.
זאת אומרת להתמקד בסוכנויות סובארו באזור שבו אגור ?

מצאתי עכשיו כמה כאלה בקרייג, אבל זה לא של הסוכנות ממנה הרכב נקנה אם אני מבין נכון - אז איזה מסמך בעצם אני צריך לראות בשביל להבין שהוא certified pre owned?

https://hartford.craigslist.org/ctd/6177010245.html
 

liviur

New member
אז ככה

Certified pre-owned זה לאוו דווקא רכב שנקנה / ליסינג באותה סוכנות.
לפעמים כן.
&nbsp
לרוב יש Certification של היצרן + הערכת אחריות והם מקפידים על בדיקה דיי מקיפה של הרכב לפני שהם מוכנים לתת לו את הסרטיפיקציה.
כמו שאתה רואה יש הרבה קומבינות - אז אפילו שהמקום הזה הוא גם דילר של סובארו - נראה שהוא עושה סרטיפיקציה של עצמו ומאריך את האחריות בעצמו לחצי שנה ו6000 מייל. ולא ברור אם רק הוא נותן את האחריות או בכלליות סובארו. ונראה שזה סתם סרטיפיקציה מטעמם ואחריות קצרה כדי לא ליפול על הפתעות.
&nbsp
בא נגיד בעדינות - זה מתחת לסטנדרט.
&nbsp
דוגמא לרכב שהוא Certified pre-owned עם אישור של סובארו מדילר לידי (באמת הלינק הראשון שפתחתי לפורסטר אצלהם:
http://www.libertysubaru.com/certif...a0e0ae7513b8f854acf310b.htm?searchDepth=11:75
&nbsp
תשים לב לכיתוב הברור מאוד בנושא - אחרי הבדיקה אתה מקבל הארכת אחריות ל7 שנים ו100 אלף מייל - אצל סובארו בחינם. (כלומר תעודה של סובארו עצמם של הארכת אחריות לרכב הזה שהוא 2012 לעוד שנתיים ועד 100 אלף מייל)
&nbsp
אז מה יש לנו בעצם ? 2 סוגי סרטיפיקציה:
1. של הדילר שהרכב יושב בו לחצי שנה / 6000 מייל מקניית הרכב אצלהם.
2. של היצרן דרך הדילר שמאריך את האחריות הרשמית של הרכב.
&nbsp
המודעה עצמה ד״א זה משהו מאוד נפוץ שדילרים שמים את המלאי רכבים שלהם גם בקרייגסליסט וגם באתר שלהם.
&nbsp
אני הייתי פותח במקומך רשימת דילרים מקומיים של סובארו ובודק את האתרים שלהם ישירות לראות למי יש מה במלאי ומחפש גם Reviews על הדילרשיפים עצמם.
אני יכול להגיד לך שבאיזור שלי יש 3 דילרים.
2 מתוכם אשפה מוחלטת שלא הייתי קונה מהם עץ ריח לרכב והשלישי פשוט מעולה עם שירות לקוחות מעולה , חברה ישרים כמו סרגל ומאוד מקצועיים.
(אני חובב רכב , מחזיק רכבים קצת פחות סטנדרטים - אבל כבר ״מקושר״ בחברה פה וגם החברה שמתחרים במסלולים וכו - ממליצים עליהם למקרה שרוצים להתנהל מול סובארו עצמם בכל נושא).
&nbsp
ליביו
 

Alfa156 GTA

New member
מובן בהחלט תודה.

אז מי אלו שלא להתקרב אליהם ומי המומלץ?
&nbsp
 

liviur

New member
אם תרחיק עד לצפון ג׳רזי...

אז באיזור שלי Town Subaru בEnglewood הם נוראיים.
תפסתי אותם בכמה וכמה שקרים מחירים בינוניים וגישה כללית מתנשאת ומגעילה.
&nbsp
Liberty Subaru לעומת זאת - 10 דקות מהם ומעולים ומנוהלים כעסק משפחתי כבר הרבה מאוד שנים (למרות שהם גדולים משמעותית) ותמיד נתנו מחיר טוב ושירות טוב בלי להתווכח כמו בשוק.
(וזוכים מסובארו בפרסים על הדילרשיפ שנה אחרי שנה)
 

Alfa156 GTA

New member
נרשם.

בשביל לקנות רכב מה צריך מבחינת המוכנות חוץ מכסף?
רשיון מקומי ? SSN? עוד דברים ?
 
למעלה