מחירון רכב משומש? (וגם, המלצות לAWD?)

logico1

New member
אפקט העדר של אילן

אילן, רק לידיעתך, הזולזול שלך כאילו סובארו הוא הכלי הכי יעיל בעולם ובכלל רק מייצרים אותו בארה"ב באופן בלעדי כי בישראל בכלל לא מסוכן לנהוג והכי בטוח בעולם פה מעלה גיכוך כאילו מי שגר בארה"ב מבין ברכבים טוב יותר , אז תרשה לי לתקן אותך.
אם סובארו היו הכי טובים אז הם היו מספר 1 במכירות בעולם אבל מסתבר שלא, שמעת על חברה קטנה בשם טויוטה ? כנראה שלא .
מנועי סובארו מבוססים על מנועי בוקסר ששנים רצים בשוק והם מנועים אמינים, סובארו הוא רכב 4X4 שזה המותג הראשי שסובארו בונים עליו בתור רכב מוביל בתחום זה ברכב פרייבט.
יש חסרון גם ל 4X4 שכנראה אינך יודע כי אולי אין לך ידע בתחום
4X4, צורך דלק בכמות גדולה יותר מרכב רגיל, לא ניתן להגיע לחסכון רב.
רכבי 4X4 במיוחד בסובארו מחייבים עלות תחזוקה גדולה יותר עבור הדינפנציאל ועלות האחזקה בהתאם, .
אין שום יתרון לרכב 4X4 בכביש רגיל ובתנאי מזג אוויר רגילים. כמו שטטען שרכב מסחרי או גיפים צריכים לנסוע כל הזמן 4X4 כי זה הכי בטוח.
AWD הוא מנגנון בטיחותי להכנסת פעילות הגלגלים האחוריים לפעולה במקרה של חוסר איזון והחלקה של הגלגים הקדמיים.
סובארו לא הראשונים להכניס 4X4 לעולם, היה זה גיפ וגם אודי שהיו ראשונים.
אגב צודק, לא גרתי בארה"ב אבל להיות בטורונטו שקצת יותר צפונית בהחלט לא עולה על הציפיות של לחיות בארה"ב כי שם אין שלג ולאיש מהאנשים שם אין סובארו או כל רכב אחר.
ובתור אדם שנהג בסובארו תרשה לי להגיב שיש עוד רכבים בשוק, סובארו טובים אבל יש גם עוד חברות .
 

zuki3

New member
אילן הוא המלך של ורמונט ?

השואל שפתח את השרשור כתב שהם עוברים לורמונט,
הרכב הכי נמכר בורמונט הוא סובארו אאוטבק,
כך שזה לא החלטה של מישהו מסוים בפורום אלא שציבור ענק שמצביע ברגליים,
לא ברור על מה אתה כועס כי נראה שאתה מסכים למה שנאמר.
ורק לתקן את מה שכתבת,
כתבת שסובארו הוא לא היצרן הגדול בעולם אלא טויוטה, מי אתה חושב שהוא בעל המניות הגדול והמחליט בסובארו ? נכון , טויוטה.
כל שנה טויוטה מגדילה את האחזקה שלה בחברת האם של סובארו (שאגב מייצרת הרבה דברים לא רק מכוניות, למשל מטוסים ומסוקים).
וברור לשני הצדדים שזה רק עניין של זמן עד שטויטה תחזיק מעל 50 אחוז מהחברה.
גם שאר הדברים שחיפשת לא קשורים לשאלות שדובר כאן,
דווקא סובארו אאוטבק מיוצר בארצות הברית בבלעדיות, וגם אם ישראלי קונה בישראל את הרכב הוא מגיע מארצות הברית .
ובקשר לשאר האפשרויות שגם הוזכרו על ידי שאר האנשים, אאודי וגיפ, הם מכוניות בהחלט מתאימות אבל הרבה יותר יקרות ולכן לא רלוונטיות לשואלים ולרוב הציבור.
וברור שבכביש יבש וישר אין יתרון לסובארו, אבל השאלה כאן על אזורים קרים ומושלגים.
כך שלא ברור מה אתה רוצה להגיד.
זה כמו אדם שמתווכח ובסוף כשניגמרות לו הטענות הוא אומר : אחותך מכוערת.
 

Alfa156 GTA

New member
גדול :)

 
למה לכעוס, למה?


כתבתי בהודעה הראשונה, שברירת המחדל שלנו תהיה סובארו פורסטר, כי זה רכב נפוץ סחיר ומוכר , והמחיר שלו סביר ביחס לתמורה.
מההודעות כאן הבנתי שהאאוטבק יתאים יותר ואולי שווה את תוספת המחיר.

גם אני הרמתי גבה לפני כמה שנים, כששמעתי שסובארו היא ברירת המחדל בורמונט.
הערה לגבי awd של סובארו בדגמים הנ״ל - לא מדובר במנגנון סלקטיבי, אלא הנעה כפולה וקבועה.
התייחסתי בעיקר לשלג ודרכים קפואות, אבל הנעה כפולה תסייע גם באביב כשיש המון בוץ (שוב, לא במרכזי הערים) או סתם בקיץ כשיורד גשם ואנחנו מטפסים בדרך עפר, בשיפוע ממוצע של 10%, עם פיקים יותר תלולים.

אם יש דגם ספציפי שנראה לך מתאים, אשמח לשמוע.
 

xbuffalomen

New member
אנחנו גרים בקצה העולם

במזג אוויר קשה ודרכים משובשות ויש לנו סובארו פורסטר ... עם צמיגי שלג כשצריך ... למה ? כי תאונה אחת מספיקה בשביל שכל החסכונות ירדו לטימיון ... לנו יש פורסטר , היה לנו אווטבאק ההבדל הוא רק בפינוקים שמסביב. עדיף לבכות על אלף דולר מאשר על פציעה אחת ...
 

Boston Guy

New member
הסיפור לגבי למה סובארו כל כך פופולארי בניו אינגלנד מעניין

רבים טוענים שזה בא בעקבות האיסטרטגיה השיווקית של סובארו, שפנו בצורה מאוד ספציפית לקהיליית ה LGBT עוד הרבה שנים לפני שזה נעשה PC וחברות אחרות הלכו לכיוון.
סובארו תמיד היו חברת "נישה" בשוק האמריקאי וכשהם ניסו לפרוץ כאן לשוק לא היה להם את היכולת להתמודד עם היפניות האחרות - הונדה, טויוטה, דאטסון (לימים הפכה לניסאן) וכיוצ"ב. האיסטרטגיה הגאונית שלהם הייתה לא לרדוף אחרי MIDDLE AMERICA שאוהבת טנדרים גדולים, אלא להתפקס בטריטורייה קטנה יחסית - ה NORTHEAST, בדגש על NORTH - ולשווק את העבירות ויכולת ההתמודדות עם תנאי מזג האוויר של המכוניות שלהם, תוך התמקדות בקבוצות אוכלוסייה שיש להם כסף להוציא ושלא מחפשת פיק-אפ טראק.
ורמונט הייתה בהחלט הטריטוריה שבה האיסטרטגייה הזו נשאה פירות - כי היא מדינה עם מורשת תרבות "היפית" חזקה משנות ה 60, ועם נוכחות משמעותית של קהילת ה LGBT.
בפירסומות של סובארו לפני 15 ואפילו 20 שנה הם הראו שני גברים באותו גיל נוסעים באוטו, או שתי נשים באותו גיל... והקהילייה בהחלט קלטה את המסר.

הסטריאוטיפ הניו אינגלנדי לפני 10 ו 15 שנה היה שסובארו אאוטבק זה אוטו של לסבית עם שיער לבן מורמונט ובתא המטען שלה יושב לפחות כלב אחד.
זה לא עד כדי כך מוקצן כיום - אבל עדיין תראה את המראה הסטריאוטיפי הרבה כשתיסע בכבישי וורמונט.
 

Alfa156 GTA

New member
גם מכל מה שאמרת הסובארו עדיפה...

אם שטח בהחלט הרוביקון אבל בכל פרמטר אחר הסובארו (וכל אחת) טובה יותר מכל מה שציינת.
&nbsp
 

iris mom of two

New member
צמיגי שלג זה מיותר!

בחיים לא היו לי.
&nbsp
ב26 השנים האחרונות, מלבד חמש שנים ביוסטון, נהגתי על לא מעט רכבים. רק ב9 השנים האחרונות היה לי AWD, והאמת? נוח אבל מיותר.
&nbsp
יש all weather ו all season. מי שגם בעיר לא צריך אפילו all weather. האמת, גם אני לא, אבל בעלי התעקש. לא החלקתי עם הall season, אבל כשהם נגמרו החלפנו לall weather. יש לנו חניה ארוכה וצרה, וזה המקום היחיד שאולי אני צריכה אותם.
 

iris mom of two

New member
SUV זה פתרון נוח

אם כי הנסיון שלי עם הפיילוט שהוא לא הכי חזק בשלג. המצב השתפר למדי עם האאוטבק. מצד שני היה אפשר למלא אותו.
&nbsp
תבדוק את הטויוטה RAV4, מחברים שיש להם אותה הם די מרוצים.
&nbsp
לי יש את האאוטבק, והכלב מאד מרוצה.
 

costaet

New member
רק שאף רכב ממה שציינת זה לא SUV :)

SUV לרוב מתאפיין בשלדת סולם (body on frame), לרוב הנעה אחורית או 4X4, יכולת נשיאת מטען גבוה, גרירה ולפעמים יכולת שטח, או בקיצור מבוסס (או חולק פלטפורמה) על טנדר:
טויוטה 4ראננר - טויוטה טאקומה
טויוטה סקויה - טויוטה טונדרה
פורד אקספדישן - פורד F150
שבי טאהו\סאברבן - סילברו
&nbsp
כל הרכבים שציינת הם רכבי קרוסאובר או פנאי בישראלית, הם בעצם בנויים בדיוק כמו רכבים רגילים (קומפרט, סדאן וכ"ו) שהם unibody, יכולת השטח שלהם נגמרת במרווח גחון טיפה משופר לאומת רכבים "רגילים", רובם הנעה קדמית ולא AWD.
&nbsp
דוקא יחסית הפילוט לא רע בשלג, לפחות בהשוואה לטויוטות, סובארו אולי קצת יותר טוב בשלג אבל לסובארו אין מתחרה לפיילוט נכון להיום.
 

liviur

New member
בצורה היבשה ביותר אתה צודק , מדברים על Crossovers

That said - יש גם חסרונות לנסיעה יומיומית על שילדת סולם ולא סתם רוב הרכבים המודרנים כבר לא משתמשים בזה כבר שנים על גבי שנים.
 

costaet

New member
ברור שיש חסרונות, די הרבה אפילו

הרבה מ-א-ו-ד משקל מיותר, בדרך כלל מרכז מסה גבוה יותר, בחלק יש solid axle לפחות מאחורה מה שאומר שאיכות הנסיעה והתנהגות נפגעת די משמעותית, באלו שיש גם מקדימה כמו ג'יפ רנגלר או הטנדרים 3/4 איכות הנסיעה ללא מטען היא כמו בdump truck ביחס לרכבים רגילים.
&nbsp
אבל אני אישית מאוד אוהב את זה, אני עובד על הרכבים שלי לבד, יש לי בבית 2 רכבים מודרניים unibody והצעצוע שלי זה SUV אמיתי בן כמעט 25 והמודרנים פשוט נראים כמו צעצועים ביחס לSUV, הכל קטן, הרבה פלסטיק ולא רק ליופי, למשל בהרבה רכבים חדשים סעפת היניקה היא מפלסטיק, אגן השמן מפלסטיק, ידית ההילוכים לא באמת מחוברת לתיבת ההילוכים (חשמלית), דוושת גז חשמלית - fly by wire, הגה חשמלי, כל זה לא קיים ב"ג'יפים" אמיתיים, בSUV אמיתי הכל ממתכת, הכל מחובר לאן שצריך, הכל גדול וכבד ומכני :)
 
למעלה