מחירון רכב משומש? (וגם, המלצות לAWD?)

liviur

New member
זה תלוי איך אתה משלם על הרכב

בגדול אם אתה בא עם כסף - עדיף שיהיה לך רישיון מקומי (חלק מהדילרים לא מתים / מבינים איך לרשום רכב בלי זה) וביטוח.
&nbsp
כל עוד אתה לא מממן את הרכב עם פייננסיסג כזה או אחר (ליס , הלוואה) - לא מעניין אותם הSSN.
&nbsp
הנקודה אגב של הביטוח גם נכונה - אתה חייב להציג Proof of insurance להוציא רכב מדילר (מאדם פרטי זה בעיה שלך :) ) - מניסיוני זה נכון לכל רכב - גם משומש מדילרשיפ.
 

Alfa156 GTA

New member
שאלה אחרונה ונסגור את השרשור

יש בעיה כלשהי לקנות בסטייט אחר?
מגיעים לבוסטון לצורך העניין, יש בעיה לקנות בNJ?
 

eladts

New member
זה אפשרי, אבל זה כאב ראש

כשאתה קונה רכב במדינה בה אתה גר, הדילר כבר ירשום אותו, יתקין את לוחיות הזיהוי, יגבה ממך את מס הקניה של המדינה ויעביר את הרכב בדיקת תקינות. כשאתה קונה רכב ממדינה אחרת אתה צריך לדאוג לכל אלו בעצמך. כמו כן, אתה תשלם את מס הקניה במדינה בה הרכב נקנה ולא תמיד תוכל לקבל החזר (תלוי בחוקים של שתי המדינות).
 
תודה! לא שללנו לחלוטין גם אאוטבק

התקציב לא מוגדר באופן קשיח, ולכן הפורסטר היא נקודת הייחוס שלנו. רכב שאנחנו מכירים ומתאים לנו מבחינת גודל, איכות נסיעה ותקציב.
אבל כיוון שמדובר ביד שניה, ייתכן שיצוץ אאוטבק שייכנס לתקציב.

צמיגי חורף - בהחלט. צפוי לנו חורף מושלג וקר.
 

ilanvag

New member
אאוטבאק זו אחת מתוך 3-4 משפחתיות שנמצאות

בראש הרשימה אצלי (רובן יפניות, ואחת גרמנית), בתור רכב עבורי - ליום שבו ההונדה אודיסי (מיניואן) שלי תמות.
&nbsp
הבעיה עם רכבים יפנים, כמו שכתבתי על זה בעבר, היא שהם אמינים בצורה בלתי רגילה... והאודיסי המניא***ת שלי, שאוטוטו חוגגת 15 שנים על הכביש (מודל 2003, עלתה על הכביש בנובמבר 2002), היא במצב מעולה, עם בסך הכל כ-150 אלף מייל, נוסעת כמה פעמים בשנה על קו בוסטון-ניו-יורק בלי שום בעיה, עולה סכומים מצחיקים מבחינת תחזוקה שוטפת, ולא חושבת אפילו על פרידה מהעולם הזה...
&nbsp
ואין מצב שאני נפרד ממנה או מוכר אותה בעודה בחיים - זה רכב ששווה *אולי* 1500 דולר מבחינת מחירון, כלומר זה יהיה כמו לתת אותה במתנה...
 

iris mom of two

New member
למה? איפה אתם? באלסקה?

עם סוברו או כל רכב AWD, בעיר אין שום צורך בצמיג מעבר לall season וקצת יידע איך לנהוג בשלג, אפשר לקחת קורס או להכנס למגרש חניה ריק ולהתאמן.
&nbsp
לבת שלי יש פורד פיוז'ן. רגיל, לא awd, עם צמיגים רגילים. אנחנו גרים במסצ'וסטס, היא נסעה לבית ספר באפסטייט ניו יורק, ולא היתה לה שום בעיה. עכשיו יש לי סוברו אבל לבעלי יש פאסאט, וכשהחליף צמיגים החליף מperformance ל all season, כי עם הפרפורמנס הוא באמת קצת החליק כשגרנו בטיזי נאבי ולא ניקו את הכבישים מיידית.
&nbsp
שלג מנוקה, רוב החורף זה אספלט ואין שום סיבה שבעולם לקנות צמיגי שלג. זה סתם בזבוז כסף
 
לא נהיה באלסקה

נהיה בורמונט, ונשתמש הרבה בכבישים לא סלולים. אנחנו יודעים שכשעולים על היי-ווייז, אז אין ממש בעיה, וכנ״ל באיזורים היותר מיושבים. גם הדרכים הלא סלולות מפונות באופן קבוע, אבל דרך הררית ללא אספלט, לא ממש נעימה כשהיא קפואה.
קיבלנו המלצות מהמקומיים להשתמש בצמיגי חורף, ועם שילוב של דרכים לא משהו + ילדים קטנים ברכב + חורף ראשון, מעדיפים ללכת על בטוח.

אין לנו איזה רצון מיוחד להנעה כפולה או צמיגי שלג ״רק בגלל שיורד שלג מסביב״, אם נצטרך רכב שני, הוא יהיה רגיל, לא הנעה כפולה, כי את הנסיעות היותר בעייתיות נעשה בד״כ בהרכב משפחתי מלא.
 

ilanvag

New member
בסיטואציה הספציפית שלך - בהחלט כדאי צמיגי חורף.

אבל זה בגלל שפרופיל הנסיעה שאתה מתאר -- מדינה צפונית ומושלגת כמו ורמונט, עם הרבה נסיעות בדרכים לא סלולות, וכן בדרכים הרריות ללא אספלט -- הוא מאוד יוצא דופן, יחסית לרוב הישראלים שחיים בארה"ב.
&nbsp
אגב, סתם כאנקדוטה, בזמנו עברתי בארץ קורס נהיגה מקצועית אצל ראם סמואל ("מסלולים"), כאשר חלק מהקורס -- כמה שעות טובות -- הוקדשו לנושא של החלקות. זה כלל הכנסה של אוטו למצב של החלקה וחוסר שליטה (נעשה במגרש חניה גדול שהוצף במים, המדריך שהיה אתי עשה את זה, באמצעות בלם היד), ואז יציאה מהמצב הזה והקניית שליטה בחזרה על הרכב.
&nbsp
מדובר היה בסך הכל בכמה שעות בודדות שהוקדשו לכך, ובכמה החלקות - אבל מסתבר שהאינסטינקטים פועלים... ובפעם או פעמיים הבודדות שכן החלקתי עם הרכב (ובדרך כלל בגלל שניסיתי לנסוע מהר מדי בשלג...), אותו תרגול וידע בהחלט עזרו.
&nbsp
לא יודע אם הקורס הזה עדיין קיים, אבל זה היה שווה כל אגורה, ובנוסף זו גם הייתה חוויה לא נורמלית (וגם נותן המון ידע מקצועי ומתקן הרגלים גרועים, גם למי שנוהגים כבר שנים רבות). בשיא תרגולי ההחלקה מגיעים לכך שהרכב מסבסב כמעט 360 מעלות ללא שליטה, וצריך לצאת מזה. חוויה.
 

rachello1

New member
בשעות שהייתי נוסעת לעבודה

עוד לא פינו כבישים.
צמיגי השלג באו יום אחרי שהחלקתי ועשיתי 180 מעלות. מזל שהכביש היה ריק.
הייתי בחודש חמישי להריון. הטראומה לא עברה גם 25 שנים אחר כך.
 

liviur

New member
עדיין קיים

בהחלט חשוב.
משאר שזה היה קורס בסיס לנהיגה מתקדמת.
יש כמה וכמה דרכים להתאמן על הנושא , חברה אחרת שהיתה בשוק בזמנו השתמשה במתקן שנקרא סקיד קאר שזה רכב עם עוד 4 גלגלים קטנים שיודעים להוריד משקל מהמתלים ולדמות אובדן אחיזה בציר / גלגל מסוים.
&nbsp
לגבי למה צמיגי חורף - ראה את ההודעה שלי בת׳רד השני.
 

Alfa156 GTA

New member
עשיתי את הקורס גם וקיבלנו אותו מתנה בכל קניית סובארו בארץ.

כיום ראם עזב / מכר את מסלולים ולדעתי זה לא בדיוק בפורמט שהיה אז.
&nbsp
&nbsp
 

liviur

New member
ראם פתח חברה חדשה קטנה יותר עם אח של חבר

הם עושים עדיין קורסי נהיגה מתקדמת , רק יותר ממוקדים.
&nbsp
יש כמה וכמה גופים / מדריכים מאוד מקצועיים בארץ לנושא הזה.
ראם וגידי (השותף שלו) בהחלט בטופ.
 

Alfa156 GTA

New member


 

iris mom of two

New member
זה כבר ספור אחר

שמעתי יותר מדי מאנשים בברוקליין שיש להם צמיגי חורף. זה הגזמה פראית.
&nbsp
אבל אני בדרך כלל סומכת על מקומיים. הייתי בוורמונט בחורף, הכבישים הרגילים מפונים במהירות. חורף בוורמונט זה יפה! מקנאה!
 

zuki3

New member
לאאוטבק יש אותם יכולות שטח כמו הפורסטר

לשניהם יש אותו מרווח גחון
לשניהם יש אותה מערכת הנעה כפולה
לשניהם יש את אותה מערכת X-MODE לשטח,
הנתון היחידי לטובת הפורסטר בשטח הוא בסיס גלגלים יותר קצר מה שמאפשר מעבר סוללה יותר בקלות.
אם תעשה חיפוש ביו טיוב תראה מה אמריקאים משוגעים עושים בשטח עם אאוטבק.
אבל שניהם הם לא רכבי שטח הארדקור.
 

logico1

New member
מכל הארה"ב הגדולה והשופעת דווקא סובארו :)?

לרגע ניזכר גם בסובארו האגדית הליאונה DL :)
האמת יש כלכך הרבה מבחר בארה"ב במחירים שפויים יותר מהארץ אז ברמה של רכב יד 2 קורולה 2012 בישראל קונים רכב חדש בארה"ב ,
זה הכול תלוי תקציב, רכבי AWD כמו סובארו הם נהדרים אבל יש גם עוד מגוון רחב
למשל דודג גרני 2017-2018 AWD גרסת CROSSROAD ניתן למצוא ב26 אלף דולר חדש. לפני מס
קיה סורנטו AWD למי שמעוניין ברכב משפחתי יותר וגדול יותר וגם אמין
טויטה ראנר, ניסאן פאטפינדר , הכול תלוי בשימוש ותקציב אבל עם כבר שטח אז גיפ רוביקון
 

zuki3

New member
רק לסובארו יש רכבי כביש עם הנעה כפולה קבועה

כל שאר יצרני הרכב העממי, מייצרים רכבי כביש (כולל קרוסאוברים, גיפונים וכו) עם הנעה שהיא לא באמת הנעה כפולה, הונדה, פורד, טויוטה או GM וכו מייצרים רכבי הנעה קידמית עם מערכת שאמורה להשתלב במקרי חרום או שהרכב מזהה שהרכב מתחלק,
בפועל זה לא עובד, במיוחד זה לא עובד בשלג או בדרכי אפר.
ולא מדובר כאן על רכבי שטח אמיתים כמו הגיפ רנגלר הוא חיה אחרת בתחום אחר.
או על רכבי יוקרה, העניים קונים סובארו העשירים קונים אאודי
כמו שנאמר בסרטון של הקונסיומר רפורט : לא כל הנעות הכפולות נולדו שוות.
https://www.youtube.com/watch?v=RCuvwYd9JuE
https://www.youtube.com/watch?v=Crezn6sh9II
https://www.youtube.com/watch?v=k-TQdIqFvZo
https://www.youtube.com/watch?v=iW9uaW58Qfk
 

ilanvag

New member
תגובה ישראלית-טיפוסית, גם אני הגבתי כך בהתחלה


זה מבוסס על היכרות ישראלית טיפוסית עם הדגמים שהיו בארץ בשנות ה-80 וה-90 העליזות (דיסקליימר: הרכב הראשון שלי, אי אז בתחילת שנות ה-90, היה סובארו DL-1600).

אלא מה, אין שום דמיון ושום קשר בין הסובארו שנמכרו אז בארץ, לבין סובארו שנמכרים כיום בארה"ב.

תן לי לנחש - אתה לא גר בארה"ב, ואין לך שמץ של מושג על שוק הרכב האמריקני, ועל דגמי סובארו שנמכרים פה. זה גם די ברור לאור ההשוואות שאתה מבצע בסוף ההודעה, בין כלי רכב שאין הרבה קשר ביניהם...

סובארו, על דגמיו השונים, הוא יצרן רכב יפני סופר-פופולרי, במיוחד באזורים צפוניים ומושלגים כגון ניו-אינגלנד. אלו כלי רכב מאוד אמינים, עם AWD, והתנהגות כביש מעולה. באזור בו אני גר, יש המוני סובארו על הכבישים (בעיקר דגמי אאוטבאק ופורסטר), ואני מכיר אישית בעלים של כמה מהן - וכולם מאוד מרוצים.

ואם אתה משווה רכב יפני אמין ואיכותי כדוגמת סובארו, ליצרן פח אמריקני כמו דודג', אז די ברור שאין לך הרבה ידע בכלי רכב...
 
למעלה