אלון בן יהודה
New member
אין כזה דבר ריקודי בטן.
זה הכל במוח המערבי... יש מחול מזרחי. ערבים רבים מזדעזעים כשהם שומעים שאנו קוראים לפולקלור האהוב שלהם "ריקודי בטן". יש לאמור שרקי, ריקוד או מחול מזרחי. בתוך האספקלריה הזו גברים רקדו כל השנים בדיוק כשם שנשים רקדו כל השנים. הניכוס המגדרי הזה הוא לא נכון מתודית. כל כך לא נכון מתודית וכל כך גדוש באובר-קברטיזציה עד כדי ניכוס מגדרי. בעולם העתיק גם גברים רקדו, ולצערי אלה אינם היבטים שמוזכרים בספרות שעליה הומלץ בשרשור זה. מרוב ניכוס ניתן לפעמים לראות שריקוד זה היה נשי מעצם היותו כזה וכו'. מי שראה אותי מופיע יודע עד כמה הריקוד שלי משלב חוזק, כוח, מירכוז ופוקוס רב, ריקוד שמשקף את ריקוד הגברים במזרח הקרוב אלינו. להגיד שדבקה זה ריקוד נשי? (מחול מזרחי, לא?) שזה היה ריקוד פריון? ברור לכולנו שלא. העובדה שלמשל נמצאו אוסטרקונים ופפירוסים עם תיעוד של נשים רוקדות אומר דבר אחד: שגם (לא רק) נשים רקדו. אני יכול להעיד על מקורות חומריים לא מעטים המתעדים גם גברים רוקדים במזרח הקדום (על כך היתה אמורה להינסב הרצאה שלי באשרם במדבר, בקרוב, לכשיפורסם מועדו החדש). אני מסכים עם עובדה שיש מחול מזרחי שנשים רקדו ושנועד למטרת חיזוק רצפת האגן לקראת פריון וכו', עדיין במרוקו ישנם טקסים כאלה (ע"ע הגואדרה). אני לא אומר שלא. אני כן מבקש להראות שבדבריי אני רואה את המחול "הנשי במהותו" שלכן כחלק מתוך פולקלור רחב ומגוון, שבו יש ז'אנרים נוספים של מחול, שהוא גברי מאוד, כוחי, מאומץ ומרשים מאוד ומשמש ביום יום ובמועדים בחיי הקהילה בנסיבות רבות ומגוונות. הניכוס הנשי של המחול הזה נגרם כתוצאה מהתפתחויות הסטוריות בסוף המאה ה-19 - הן כתוצאה מפעולות של ה"מערב" והן כתוצאה מפעולות שמימש ה"מזרח הקרוב". זה בסדר, גם ערבים חושבים לפעמים כמוכן, ואחרי הסבר קצר שלי - הם משתכנעים. ויעידו על כך מוצטפא וכמאל שביחד רקדנו דבקה במקסים בשבוע שעבר וכן כל המתארסים הערבים למיניהם שמגיעים אלי לשיעורים פרטיים ללמוד לריקודי חתונה אותנטיים עם משפחת כלתם.
זה הכל במוח המערבי... יש מחול מזרחי. ערבים רבים מזדעזעים כשהם שומעים שאנו קוראים לפולקלור האהוב שלהם "ריקודי בטן". יש לאמור שרקי, ריקוד או מחול מזרחי. בתוך האספקלריה הזו גברים רקדו כל השנים בדיוק כשם שנשים רקדו כל השנים. הניכוס המגדרי הזה הוא לא נכון מתודית. כל כך לא נכון מתודית וכל כך גדוש באובר-קברטיזציה עד כדי ניכוס מגדרי. בעולם העתיק גם גברים רקדו, ולצערי אלה אינם היבטים שמוזכרים בספרות שעליה הומלץ בשרשור זה. מרוב ניכוס ניתן לפעמים לראות שריקוד זה היה נשי מעצם היותו כזה וכו'. מי שראה אותי מופיע יודע עד כמה הריקוד שלי משלב חוזק, כוח, מירכוז ופוקוס רב, ריקוד שמשקף את ריקוד הגברים במזרח הקרוב אלינו. להגיד שדבקה זה ריקוד נשי? (מחול מזרחי, לא?) שזה היה ריקוד פריון? ברור לכולנו שלא. העובדה שלמשל נמצאו אוסטרקונים ופפירוסים עם תיעוד של נשים רוקדות אומר דבר אחד: שגם (לא רק) נשים רקדו. אני יכול להעיד על מקורות חומריים לא מעטים המתעדים גם גברים רוקדים במזרח הקדום (על כך היתה אמורה להינסב הרצאה שלי באשרם במדבר, בקרוב, לכשיפורסם מועדו החדש). אני מסכים עם עובדה שיש מחול מזרחי שנשים רקדו ושנועד למטרת חיזוק רצפת האגן לקראת פריון וכו', עדיין במרוקו ישנם טקסים כאלה (ע"ע הגואדרה). אני לא אומר שלא. אני כן מבקש להראות שבדבריי אני רואה את המחול "הנשי במהותו" שלכן כחלק מתוך פולקלור רחב ומגוון, שבו יש ז'אנרים נוספים של מחול, שהוא גברי מאוד, כוחי, מאומץ ומרשים מאוד ומשמש ביום יום ובמועדים בחיי הקהילה בנסיבות רבות ומגוונות. הניכוס הנשי של המחול הזה נגרם כתוצאה מהתפתחויות הסטוריות בסוף המאה ה-19 - הן כתוצאה מפעולות של ה"מערב" והן כתוצאה מפעולות שמימש ה"מזרח הקרוב". זה בסדר, גם ערבים חושבים לפעמים כמוכן, ואחרי הסבר קצר שלי - הם משתכנעים. ויעידו על כך מוצטפא וכמאל שביחד רקדנו דבקה במקסים בשבוע שעבר וכן כל המתארסים הערבים למיניהם שמגיעים אלי לשיעורים פרטיים ללמוד לריקודי חתונה אותנטיים עם משפחת כלתם.