אביתר777777777777777
New member
שכחתי: הנה הספר: מצטער!
הנה הספר היחיד הרציני שיצא בישראל בנושא: כל שאר הכתובים בעברית אינם יכולים להילקח בחשבון למטרה מחקרית של ממש. לילה טוב.
שכחתי: הנה הספר: מצטער!ראה: יש בעיה מסויימת בענין זה:
85% מהחומרים שאיתם ניתן להרחיב את הערך "רכבת-העמק" אינם נגישים לציבור. רוב החומרים הנדירים הללו נמצאים בידיים פרטיות. מאיר עשה עבודה מצויינת בנושא אבל עדיין רוב החומר על הרכבת בארץ אינו נגיש לציבור ומה שאנחנו יודעים כיום על תולדות הרכבת באזורנו מגיע אולי במקרה הטוב ל- 10%. הרוב עדיין שוכב ללא טיפול במחסני ארכיון הרכבת (להערכתי 20%) ואצל אנשים פרטיים (להערכתי 70%). ארכיון הרכבת אינו פתוח לביקורי קהל וככל הנראה לא יהיה פתוח בשנים הקרובות. מאיר, חן ואני חוקרים את הנושא לעומק אך מדי יום מגלים דברים חדשים. כל אחד מאיתנו אוהב את הנושא מכל הלב אך קיימת בעיה נוראה בארץ: אין פה כמעט חובבי רכבת רציניים של ממש ואפשר לספור את הגרעין הכבד על שתי ידיים....הבעיה מחריפה כאשר ההוצאות לאור מסרבות לנו להוציא ספר על תולדות הרכבת בעבר, בהווה ובעתיד. אף אחת מהן לא מעוניינת. פול רוצה להוציא ספר שני. הוא לא מוצא הוצאה לאור לצערינו כולנו. אין לך בעברית שום ספר רציני ממש בנושא. החומר יושב אצלנו על דיסקים ואני למשל נובר בהוצאות בריטיות לאור כדי לבדוק היכן ניתן להוציא פרסום. הספר היחיד שיצא בעברית הוא של אילן פלקוב ז"ל אך גם הספר הזה עתיר בעיות, אי דיוקים רבים, טעויות והוא יצא לפני 24 שנה ! הספר של תירוש על רכבת העמק הוא לא יותר מאשר עבודה סמינריונית בעיניי והוא חסר המון מידע חשוב שכבר בשנת 88, עת יצא לאור, ניתן היה לתקן אותו. שמעתי על שני אלה שרוצים להוציא בקרוב ספר על רכבת העמק. דיברתי עם אחד מהם טלפונית. לא התרשמתי שזה הולך להיות מסמך מקצועני. סורי. ויקיפדיה הוא רעיון נחמד אך יכול להתאים במקרה הטוב לציבור של מתעניינים ובטח שלא לציבור של מקצוענים ! נראה לך שאפשר לתמצת למעלה ממיליון עמודים לאתר כזה ??? ואני מודיע לך חגיגית ידידי: מאיר ואני מסוגלים להוציא לאור אנציקלופדייה שלמה בת 20 אלף עמודים לפחות רק על הערך "רכבת-העמק" ! לכן, זה לא רציני בעיניי. כאשר הייתי באיסטנבול (ביקור יחיד שם בשנת 1993) ראיתי בארכיון האוניברסיטה עשרות ארגזים שבהם חומר על שלוחת הרכבת החיג'אזית לארץ ישראל. החומר לא היה ברובו ממוחשב אז וגם כיום אינו ממוחשב מי יודע מה. נתקלתי במאות צילומים של הקו. שיכפלתי לי רק את אלה שבהם מופיעים קטרים. הפרוייקט של "רכבת-העמק" לא יסתיים לעולם אם רכבת ישראל לא תמצא לנכון להעסיק במשרה מלאה כ- 8 עובדים מינימום במוזיאון ובארכיון שלה. (כמו בארכיון חברת החשמל). לסיכום: ויקיפדיה זה נחמד לתלמידי תיכון, לסתם מתעניינים וכדומה אבל זה גרוע לחובבים "מטורפים" כמונו שמחפשים את שם היצרן ותאריך היצור של בורג מסויים בחלק התחתון של דוד הקיטור של קטר "בורסיג"..... נקווה לטוב. נקווה שיקום גוף ממלכתי שירכז את נושא "יודאיקת" התחבורה הציבורית. במקום להתעסק עם חנוכייה או פמוט כסף עתיק, הגיע הזמן להתעסק באותו אופן בדיוק עם אוטובוס או קטר עתיק. ארכיאולוגיית רכבות, חשובה לא פחות מארכיאולוגיית בית ראשון או שני ובעיניי באופן אישי - הרבה יותר מעניין להיות ארכיאולוג-רכבתי..... לילה טוב. "המגה".
הנה הספר היחיד הרציני שיצא בישראל בנושא: כל שאר הכתובים בעברית אינם יכולים להילקח בחשבון למטרה מחקרית של ממש. לילה טוב.