מחפשת: מפת מסילת ברזל עותומנית

מצב
הנושא נעול.
שכחתי: הנה הספר: מצטער!

ראה: יש בעיה מסויימת בענין זה:
85% מהחומרים שאיתם ניתן להרחיב את הערך "רכבת-העמק" אינם נגישים לציבור. רוב החומרים הנדירים הללו נמצאים בידיים פרטיות. מאיר עשה עבודה מצויינת בנושא אבל עדיין רוב החומר על הרכבת בארץ אינו נגיש לציבור ומה שאנחנו יודעים כיום על תולדות הרכבת באזורנו מגיע אולי במקרה הטוב ל- 10%. הרוב עדיין שוכב ללא טיפול במחסני ארכיון הרכבת (להערכתי 20%) ואצל אנשים פרטיים (להערכתי 70%). ארכיון הרכבת אינו פתוח לביקורי קהל וככל הנראה לא יהיה פתוח בשנים הקרובות. מאיר, חן ואני חוקרים את הנושא לעומק אך מדי יום מגלים דברים חדשים. כל אחד מאיתנו אוהב את הנושא מכל הלב אך קיימת בעיה נוראה בארץ: אין פה כמעט חובבי רכבת רציניים של ממש ואפשר לספור את הגרעין הכבד על שתי ידיים....הבעיה מחריפה כאשר ההוצאות לאור מסרבות לנו להוציא ספר על תולדות הרכבת בעבר, בהווה ובעתיד. אף אחת מהן לא מעוניינת. פול רוצה להוציא ספר שני. הוא לא מוצא הוצאה לאור לצערינו כולנו. אין לך בעברית שום ספר רציני ממש בנושא. החומר יושב אצלנו על דיסקים ואני למשל נובר בהוצאות בריטיות לאור כדי לבדוק היכן ניתן להוציא פרסום. הספר היחיד שיצא בעברית הוא של אילן פלקוב ז"ל אך גם הספר הזה עתיר בעיות, אי דיוקים רבים, טעויות והוא יצא לפני 24 שנה ! הספר של תירוש על רכבת העמק הוא לא יותר מאשר עבודה סמינריונית בעיניי והוא חסר המון מידע חשוב שכבר בשנת 88, עת יצא לאור, ניתן היה לתקן אותו. שמעתי על שני אלה שרוצים להוציא בקרוב ספר על רכבת העמק. דיברתי עם אחד מהם טלפונית. לא התרשמתי שזה הולך להיות מסמך מקצועני. סורי. ויקיפדיה הוא רעיון נחמד אך יכול להתאים במקרה הטוב לציבור של מתעניינים ובטח שלא לציבור של מקצוענים ! נראה לך שאפשר לתמצת למעלה ממיליון עמודים לאתר כזה ??? ואני מודיע לך חגיגית ידידי: מאיר ואני מסוגלים להוציא לאור אנציקלופדייה שלמה בת 20 אלף עמודים לפחות רק על הערך "רכבת-העמק" ! לכן, זה לא רציני בעיניי. כאשר הייתי באיסטנבול (ביקור יחיד שם בשנת 1993) ראיתי בארכיון האוניברסיטה עשרות ארגזים שבהם חומר על שלוחת הרכבת החיג'אזית לארץ ישראל. החומר לא היה ברובו ממוחשב אז וגם כיום אינו ממוחשב מי יודע מה. נתקלתי במאות צילומים של הקו. שיכפלתי לי רק את אלה שבהם מופיעים קטרים. הפרוייקט של "רכבת-העמק" לא יסתיים לעולם אם רכבת ישראל לא תמצא לנכון להעסיק במשרה מלאה כ- 8 עובדים מינימום במוזיאון ובארכיון שלה. (כמו בארכיון חברת החשמל). לסיכום: ויקיפדיה זה נחמד לתלמידי תיכון, לסתם מתעניינים וכדומה אבל זה גרוע לחובבים "מטורפים" כמונו שמחפשים את שם היצרן ותאריך היצור של בורג מסויים בחלק התחתון של דוד הקיטור של קטר "בורסיג"..... נקווה לטוב. נקווה שיקום גוף ממלכתי שירכז את נושא "יודאיקת" התחבורה הציבורית. במקום להתעסק עם חנוכייה או פמוט כסף עתיק, הגיע הזמן להתעסק באותו אופן בדיוק עם אוטובוס או קטר עתיק. ארכיאולוגיית רכבות, חשובה לא פחות מארכיאולוגיית בית ראשון או שני ובעיניי באופן אישי - הרבה יותר מעניין להיות ארכיאולוג-רכבתי..... לילה טוב. "המגה".
שכחתי: הנה הספר: מצטער!
הנה הספר היחיד הרציני שיצא בישראל בנושא: כל שאר הכתובים בעברית אינם יכולים להילקח בחשבון למטרה מחקרית של ממש. לילה טוב.
 

levikon

New member
יש עכשיו הרבה אתרים באינטרנט

ראה: יש בעיה מסויימת בענין זה:
85% מהחומרים שאיתם ניתן להרחיב את הערך "רכבת-העמק" אינם נגישים לציבור. רוב החומרים הנדירים הללו נמצאים בידיים פרטיות. מאיר עשה עבודה מצויינת בנושא אבל עדיין רוב החומר על הרכבת בארץ אינו נגיש לציבור ומה שאנחנו יודעים כיום על תולדות הרכבת באזורנו מגיע אולי במקרה הטוב ל- 10%. הרוב עדיין שוכב ללא טיפול במחסני ארכיון הרכבת (להערכתי 20%) ואצל אנשים פרטיים (להערכתי 70%). ארכיון הרכבת אינו פתוח לביקורי קהל וככל הנראה לא יהיה פתוח בשנים הקרובות. מאיר, חן ואני חוקרים את הנושא לעומק אך מדי יום מגלים דברים חדשים. כל אחד מאיתנו אוהב את הנושא מכל הלב אך קיימת בעיה נוראה בארץ: אין פה כמעט חובבי רכבת רציניים של ממש ואפשר לספור את הגרעין הכבד על שתי ידיים....הבעיה מחריפה כאשר ההוצאות לאור מסרבות לנו להוציא ספר על תולדות הרכבת בעבר, בהווה ובעתיד. אף אחת מהן לא מעוניינת. פול רוצה להוציא ספר שני. הוא לא מוצא הוצאה לאור לצערינו כולנו. אין לך בעברית שום ספר רציני ממש בנושא. החומר יושב אצלנו על דיסקים ואני למשל נובר בהוצאות בריטיות לאור כדי לבדוק היכן ניתן להוציא פרסום. הספר היחיד שיצא בעברית הוא של אילן פלקוב ז"ל אך גם הספר הזה עתיר בעיות, אי דיוקים רבים, טעויות והוא יצא לפני 24 שנה ! הספר של תירוש על רכבת העמק הוא לא יותר מאשר עבודה סמינריונית בעיניי והוא חסר המון מידע חשוב שכבר בשנת 88, עת יצא לאור, ניתן היה לתקן אותו. שמעתי על שני אלה שרוצים להוציא בקרוב ספר על רכבת העמק. דיברתי עם אחד מהם טלפונית. לא התרשמתי שזה הולך להיות מסמך מקצועני. סורי. ויקיפדיה הוא רעיון נחמד אך יכול להתאים במקרה הטוב לציבור של מתעניינים ובטח שלא לציבור של מקצוענים ! נראה לך שאפשר לתמצת למעלה ממיליון עמודים לאתר כזה ??? ואני מודיע לך חגיגית ידידי: מאיר ואני מסוגלים להוציא לאור אנציקלופדייה שלמה בת 20 אלף עמודים לפחות רק על הערך "רכבת-העמק" ! לכן, זה לא רציני בעיניי. כאשר הייתי באיסטנבול (ביקור יחיד שם בשנת 1993) ראיתי בארכיון האוניברסיטה עשרות ארגזים שבהם חומר על שלוחת הרכבת החיג'אזית לארץ ישראל. החומר לא היה ברובו ממוחשב אז וגם כיום אינו ממוחשב מי יודע מה. נתקלתי במאות צילומים של הקו. שיכפלתי לי רק את אלה שבהם מופיעים קטרים. הפרוייקט של "רכבת-העמק" לא יסתיים לעולם אם רכבת ישראל לא תמצא לנכון להעסיק במשרה מלאה כ- 8 עובדים מינימום במוזיאון ובארכיון שלה. (כמו בארכיון חברת החשמל). לסיכום: ויקיפדיה זה נחמד לתלמידי תיכון, לסתם מתעניינים וכדומה אבל זה גרוע לחובבים "מטורפים" כמונו שמחפשים את שם היצרן ותאריך היצור של בורג מסויים בחלק התחתון של דוד הקיטור של קטר "בורסיג"..... נקווה לטוב. נקווה שיקום גוף ממלכתי שירכז את נושא "יודאיקת" התחבורה הציבורית. במקום להתעסק עם חנוכייה או פמוט כסף עתיק, הגיע הזמן להתעסק באותו אופן בדיוק עם אוטובוס או קטר עתיק. ארכיאולוגיית רכבות, חשובה לא פחות מארכיאולוגיית בית ראשון או שני ובעיניי באופן אישי - הרבה יותר מעניין להיות ארכיאולוג-רכבתי..... לילה טוב. "המגה".
יש עכשיו הרבה אתרים באינטרנט
שפועלים כמו הוצאות לאור פרטיות ומאפשרים לפרסם את הספרים שם. זה עולה רק כמה עשרות דולרים ואתה יכול לעצוב את הספר איך שתרצה. ומי שרוצה את הספר פונה לאתר והוא מדפיס וכורך אותו. יכול להיות פתרון לא רע. אני יודע למשל שהוצאות לאור גדולות מרויחות רק על 1 מכל 10 ספרים. ככה שאני מבין את הבעיה בלהוציא ספר לקהל מצומצם כל כך שבעייתי מאוד להרוויח עליו.
 
טוב לדעת ! אתה מכיר הוצאה טובה כזו?

יש עכשיו הרבה אתרים באינטרנט
שפועלים כמו הוצאות לאור פרטיות ומאפשרים לפרסם את הספרים שם. זה עולה רק כמה עשרות דולרים ואתה יכול לעצוב את הספר איך שתרצה. ומי שרוצה את הספר פונה לאתר והוא מדפיס וכורך אותו. יכול להיות פתרון לא רע. אני יודע למשל שהוצאות לאור גדולות מרויחות רק על 1 מכל 10 ספרים. ככה שאני מבין את הבעיה בלהוציא ספר לקהל מצומצם כל כך שבעייתי מאוד להרוויח עליו.
טוב לדעת ! אתה מכיר הוצאה טובה כזו?
 

levikon

New member
הנה כמה רעיונות.

טוב לדעת ! אתה מכיר הוצאה טובה כזו?
הנה כמה רעיונות.
קודם כל, הנה רשימה של כל המוציאי לאור בישראל: http://jnul.huji.ac.il/publishers.html יש כאן יותר מ-1,500 מוציאים שונים עם הכתובות שלהם וכל שאר המידע. יכול להיות יעיל. בנוגע להוצאות שאני דיברתי עליהן, אתה מוזמן לראות את הלינק הזה: http://booksandtales.com/pod/index.php זהו אוסף של מדפיסים שעובדים בשיטת POD (כלומר: הדפסה בביקוש). למאמר על השיטה הזאת אתה יכול להכנס ללינק הזה: http://www.sfwa.org/beware/printondemand.html יש שם הרבה מידע טוב על איך היא עובדת וגם הרבה לינקים מועילים. בהצלחה
 
תודה רבה-רבה !!! אני אכן אכנס

הנה כמה רעיונות.
קודם כל, הנה רשימה של כל המוציאי לאור בישראל: http://jnul.huji.ac.il/publishers.html יש כאן יותר מ-1,500 מוציאים שונים עם הכתובות שלהם וכל שאר המידע. יכול להיות יעיל. בנוגע להוצאות שאני דיברתי עליהן, אתה מוזמן לראות את הלינק הזה: http://booksandtales.com/pod/index.php זהו אוסף של מדפיסים שעובדים בשיטת POD (כלומר: הדפסה בביקוש). למאמר על השיטה הזאת אתה יכול להכנס ללינק הזה: http://www.sfwa.org/beware/printondemand.html יש שם הרבה מידע טוב על איך היא עובדת וגם הרבה לינקים מועילים. בהצלחה
תודה רבה-רבה !!! אני אכן אכנס
ואעשה בדיקה מקיפה !!! עזרת לי מאוד !
רבה !!!
 
ולסיום הלילה: בוא קבל ממני קצת הרבה

זה רציני מאוד.
זו השוואה שערך לאחרונה כתב העת היוקרתי Nature (קרא בעצמך כאן). אתה כמובן רשאי לפקפק בוויקיפדיה, כמו בכל מקור מידע אחר. ייתכן שלגבי רכבת העמק חסר לנו מידע, אבל ביכולתך לשנות זאת... להגיד ש"מי שרציני לא ניגש בכלל לוויקיפדיה" זו אמירה חסרת כל ביסוס. ולגבי המעקב המתמיד - אל תדאג, הוא קיים. אני חושב שאם תרחיב את הערך אתה עשוי להיות מופתע לראות שאחריך יבואו וירחיבו אחרים. נסה - מה כבר יכול לקרות?
ולסיום הלילה: בוא קבל ממני קצת הרבה
ביבליוגרפייה על רכבת העמק: שתבין לאיזה רמות אנחנו מגיעים:....... (מתוך ריק טורה): 1. ALBOROUGH BILL, "TO THE HEDJAZ RAILWAY FOR STEAM", RAILWAY WORLD, JULY 1980, VOL. 41, №. 483, P. 374. 2. ANON, "THE RAILWAY BEYREUTH - DAMASCUS - HAURAN, IN SYRIA", THE ENGINEER, 8 JANUARY 1897, P. 31. 3. ANON, "RACK RAIL LOCOMOTIVES, DAMASCUS RAILWAY", THE ENGINEER, 15 JANUARY 1897, P. 58. 4. ANON, "RAILWAY PROGRESS IN PALESTINE", THE LOCOMOTIVE MAGAZINE, 17 OCTOBER 1903, P. 225. 5. ANON, "THE HEDJAZ RAILWAY" BY "G", DECEMBER 1907. 6. ANON, "ARTICULATED MALLET COMPOUND LOCOMOTIVE, IMPERIAL OTTOMAN HEDJAZ RAILWAY", THE LOCOMOTIVE, 15 MAY 1908, P. 81. 7. ANON, REVUE GÉNÉRALE DES CHEMINS DE FER, VOL. 31, №. 2, 1908. 8. ANON, "THE LOCOMOTIVES OF THE BEYROUT – DAMASCUS RAILWAY", THE LOCOMOTIVE, 15 JULY 1910, P. 149. 9. ANON, MILITARY REPORT ON SYRIA, WAR OFFICE, 1911. 10. ANON, "2-8-0 GOODS LOCOMOTIVE, HEDJAZ RAILWAY", THE LOCOMOTIVE, 14 OCTOBER 1911, P. 226. 11. ANON, "HEDJAZ RAILWAY STATISTICS, 1910 – 1914", TRANSLATED FROM TURKISH. 12. ANON, "THE HEDJAZ RAILWAY", THE LOCOMOTIVE, 15 APRIL 1915, P. 79. 13. ANON, "TRANSPORTATION AND THE WAR, Nos VII & VIII, RAILWAYS IN THE PALESTINE CAMPAIGN", MODERN TRANSPORT, 18 & 25 OCTOBER 1919. 14. ANON, "THE PALESTINE CAMPAIGN", THE RAILWAY GAZETTE, 21 SEPTEMBER 1920, P. 119. 15. ANON, "THE PILGRIMS' RAILWAY TO MEDINA", THE RAILWAY GAZETTE, 14 OCTOBER 1927, P. 458. 16. ANON, "STEAM RAIL COACHES, PALESTINE RAILWAYS", THE LOCOMOTIVE, 15 MARCH 1929. 17. ANON, "THE HEDJAZ RAILWAY", THE RAILWAY MAGAZINE, SEPTEMBER 1934, P. 208. 18. ANON, "THE RAILWAYS OF SYRIA", THE RAILWAY GAZETTE, 2 OCTOBER 1936, P. 516. 19. ANON, "THE BEIRUT SECTION OF RACK RAILWAY", THE RAILWAY GAZETTE, 23 JANUARY 1942, P. 124. 20. ANON, "ECHO OF A LAWRENCE EXPLOIT", THE RAILWAY GAZETTE, 15 MAY 1942, P. 578. 21. ANON, "RAILWAYS IN LEBANON", THE RAILWAY GAZETTE, 17 DECEMBER 1943, P. 623. 22. ANON, "LIVRET DE LA MARCHE DES TRAINS, CHEMINS DE FER DHP, CFH & LSB", PREMIÈRE PARTIE MARCH 1944, DEUXIEME PARTIE 1 MAY 1944. 23. ANON, "PALESTINE. ATTEMPTS TO DISRUPT COMMUNICATIONS", THE RAILWAY GAZETTE, 12 JULY 1946, P. 40. 24. ANON, "REPORT OF THE GENERAL MANAGER ON THE ADMINISTRATION OF THE PALESTINE RAILWAYS AND OPERATED LINES", 1946/7. 25. ANON, "PALESTINE RAILWAYS", THE RAILWAY GAZETTE, 24 OCTOBER 1947, P. 456. 26. ANON, "2-8-2 OIL-FIRED LOCOMOTIVES HEDJAZ RAILWAYS", THE LOCOMOTIVE, NOVEMBER 1952, P. 170. 27. ANON, "STEAM LOCOMOTIVES FOR JORDAN", THE RAILWAY GAZETTE, 9 NOVEMBER 1956, P. 558. 28. ANON, "RECONSTRUCTING THE HEDJAZ RAILWAY", THE RAILWAY GAZETTE, 22 NOVEMBER 1963, P. 572. 29. ANON, "TRACKLAYING COMMENCED ON HEDJAZ RAILWAY", THE RAILWAY GAZETTE, 4 AUGUST 1967, P. 564. 30. ANON, "JORDAN COMPLETES EXPORT ROUTE TO AQABA", RAILWAY GAZETTE INTERNATIONAL, DECEMBER 1975, P. 473. 31. ANON, THE TIMES ATLAS OF WORLD HISTORY, 1978. 32. ANON, "GE MAKES LOCOMOTIVES FOR PHOSPHATE LINE", MIDDLE EAST ECONOMIC DIGEST, 29 FEBRUARY 1980, P. 33. 33. ANON, "HEDJAZ RAILWAY: THE TALKING GOES ON", INTERNATIONAL RAILWAY JOURNAL, DECEMBER 1981, P. 36. 34. ANON, "WAR BOOSTS TRAFFIC, BUT NOT FOR RAILWAYS", INTERNATIONAL RAILWAYS JOURNAL, DECEMBER 1981, P. 38. 35. P. A. ANTHONY, "REPORT ON THE PALESTINE RAILWAYS, 1925", WESTMINSTER, 1925. 36. AULER PASHA, REPORT ON THE HEDJAZ RAILWAY, JUNE 1907. 37. AULER PASHA, "DieHEDSCHASBAHN", GOTHA, VOL 33, 1906/7, №. 154 AND VOL 34, 1908, №. 161. 38. S. AVITSUR, "SEVENTY YEARS OF RAILWAYS IN PALESTINE/ISRAEL", MONOGRAPH (HEBREW), 1966 ? 39. P. C. J. BAKER, "PALESTINE RAILWAYS & OPERATED LINES", WORKING TIMETABLE №. 3, 1 MAY 1944, WARHAFTIG'S PRESS, HAIFA. 40. PHILLIPPE BERGER, "LE CHEMIN DE FER DE BEYROUTH À DAMAS ET AU HAURAN", JOURNAL DES DEBATS, PARIS, 12, 14, 18 & 20 AUGUST 1894. 41. C. C. BIGHAM, MILITARY REPORT ON ARABIA, WAR OFFICE, 1904, REPRINTED 1906. 42. D. H. DAVIES, "THE SYRIAN RAILWAYS", JOURNAL OF TRANSPORT STUDENTS SOCIETY, MIDDLE EAST, VOL 2, №. 3, MARCH 1945. 43. DIECKMANN, "DIE HEDJASBAHN IM WELTKRIEGE UND IHRE GEGENWÄRTIGE LAGE", ZEITUNG DES VEREINS DEUTSCHER EISENBAHNVERWALTUNGEN, DECEMBER 1921, P. 893. 44. A. E. DURRANT, "THE MALLET LOCOMOTIVE", DAVID & CHARLES, 1974. 45. E. ELEFTÉRIADEÈS, "LES CHEMINS DE FER EN SYRIE ET AU LIBAN", IMPRIMERIE CATHOLIQUE, BEIRUT, 1944 (THE AUTHOR WAS SOMETIME VICE PRESIDENT OF THE DHP. IT MAKES FULL USE OF DHP RECORDS AND FRENCH ARCHIVES, BUT NOT OTTOMAN RECORDS. IT NATURALLY DEALS MAINLY WITH THE DHP). 46. CYRIL FALLS, "MILITARY OPERATIONS EGYPT & PALESTINE JUNE 1917 TO END OF WAR, PARTS I & II", HMSO LONDON, 1930. 47. I. R. FRAZER, "MILITARY RAILWAYS EGYPTIAN EXPEDITIONARY FORCE", JOURNAL & REPORT OF PROCEEDINGS OF THE PERMANENT WAY INSTITUTION, VOL 49, 1931, P. 110. (PAPER READ AT SCOTTISH SECTION, 17 DECEMBER 1930). 48. N. FRAZER, "HEDJAZ JORDAN RAILWAY LOCOMOTIVES", SLS JOURNAL, JULY 1965, P. 191. 49. J. R. GOGGS, "SAMAKH – A RAILWAY INCIDENT OF THE EAST", RAILWAY MAGAZINE, NOVEMBER 1925, P. 415. 50. ANGUS HAMILTON, "NOTES ON THE CONSTRUCTION OF THE HEDJAZ RAILWAY" (ABRIDGED FROM THE GERMAN OF AULER PASHA), THE UNITED SERVICE MAGAZINE, VOL 38 (NEW SERIES), №. 959, OCTOBER 1908, P. 46. 51. ANGUS HAMILTON, "PROBLEMS OF THE MIDDLE EAST", EVELEIGH NASH, 1909. 52. D. G. HESLOP, "RAILWAYS OF THE NEAR EAST II AFTER LAWRENCE IN ARABIA", RAILWAY MAGAZINE, APRIL 1934, P. 235. 53. J. K. HOLMAN, "SACRED LINE TO MADINA: THE HISTORY OF THE HEDJAZ RAILWAY", AB THESIS, PRINCETON UNIVERSITY, 1967. 54. G. HORNE, "REPORT ON TRANS-JORDAN RAILWAY", AMMAN STATION, 30 AUGUST 1948. 55. G. HORNE, "RUNNING A DESERT RAILWAY", THE ROYAL ENGINEERS JOURNAL, VOL 71, JUNE 1957, P. 147. 56. P. J. HOWARD, "THE HEDJA
 
חלק 2 חבוב:

ולסיום הלילה: בוא קבל ממני קצת הרבה
ביבליוגרפייה על רכבת העמק: שתבין לאיזה רמות אנחנו מגיעים:....... (מתוך ריק טורה): 1. ALBOROUGH BILL, "TO THE HEDJAZ RAILWAY FOR STEAM", RAILWAY WORLD, JULY 1980, VOL. 41, №. 483, P. 374. 2. ANON, "THE RAILWAY BEYREUTH - DAMASCUS - HAURAN, IN SYRIA", THE ENGINEER, 8 JANUARY 1897, P. 31. 3. ANON, "RACK RAIL LOCOMOTIVES, DAMASCUS RAILWAY", THE ENGINEER, 15 JANUARY 1897, P. 58. 4. ANON, "RAILWAY PROGRESS IN PALESTINE", THE LOCOMOTIVE MAGAZINE, 17 OCTOBER 1903, P. 225. 5. ANON, "THE HEDJAZ RAILWAY" BY "G", DECEMBER 1907. 6. ANON, "ARTICULATED MALLET COMPOUND LOCOMOTIVE, IMPERIAL OTTOMAN HEDJAZ RAILWAY", THE LOCOMOTIVE, 15 MAY 1908, P. 81. 7. ANON, REVUE GÉNÉRALE DES CHEMINS DE FER, VOL. 31, №. 2, 1908. 8. ANON, "THE LOCOMOTIVES OF THE BEYROUT – DAMASCUS RAILWAY", THE LOCOMOTIVE, 15 JULY 1910, P. 149. 9. ANON, MILITARY REPORT ON SYRIA, WAR OFFICE, 1911. 10. ANON, "2-8-0 GOODS LOCOMOTIVE, HEDJAZ RAILWAY", THE LOCOMOTIVE, 14 OCTOBER 1911, P. 226. 11. ANON, "HEDJAZ RAILWAY STATISTICS, 1910 – 1914", TRANSLATED FROM TURKISH. 12. ANON, "THE HEDJAZ RAILWAY", THE LOCOMOTIVE, 15 APRIL 1915, P. 79. 13. ANON, "TRANSPORTATION AND THE WAR, Nos VII & VIII, RAILWAYS IN THE PALESTINE CAMPAIGN", MODERN TRANSPORT, 18 & 25 OCTOBER 1919. 14. ANON, "THE PALESTINE CAMPAIGN", THE RAILWAY GAZETTE, 21 SEPTEMBER 1920, P. 119. 15. ANON, "THE PILGRIMS' RAILWAY TO MEDINA", THE RAILWAY GAZETTE, 14 OCTOBER 1927, P. 458. 16. ANON, "STEAM RAIL COACHES, PALESTINE RAILWAYS", THE LOCOMOTIVE, 15 MARCH 1929. 17. ANON, "THE HEDJAZ RAILWAY", THE RAILWAY MAGAZINE, SEPTEMBER 1934, P. 208. 18. ANON, "THE RAILWAYS OF SYRIA", THE RAILWAY GAZETTE, 2 OCTOBER 1936, P. 516. 19. ANON, "THE BEIRUT SECTION OF RACK RAILWAY", THE RAILWAY GAZETTE, 23 JANUARY 1942, P. 124. 20. ANON, "ECHO OF A LAWRENCE EXPLOIT", THE RAILWAY GAZETTE, 15 MAY 1942, P. 578. 21. ANON, "RAILWAYS IN LEBANON", THE RAILWAY GAZETTE, 17 DECEMBER 1943, P. 623. 22. ANON, "LIVRET DE LA MARCHE DES TRAINS, CHEMINS DE FER DHP, CFH & LSB", PREMIÈRE PARTIE MARCH 1944, DEUXIEME PARTIE 1 MAY 1944. 23. ANON, "PALESTINE. ATTEMPTS TO DISRUPT COMMUNICATIONS", THE RAILWAY GAZETTE, 12 JULY 1946, P. 40. 24. ANON, "REPORT OF THE GENERAL MANAGER ON THE ADMINISTRATION OF THE PALESTINE RAILWAYS AND OPERATED LINES", 1946/7. 25. ANON, "PALESTINE RAILWAYS", THE RAILWAY GAZETTE, 24 OCTOBER 1947, P. 456. 26. ANON, "2-8-2 OIL-FIRED LOCOMOTIVES HEDJAZ RAILWAYS", THE LOCOMOTIVE, NOVEMBER 1952, P. 170. 27. ANON, "STEAM LOCOMOTIVES FOR JORDAN", THE RAILWAY GAZETTE, 9 NOVEMBER 1956, P. 558. 28. ANON, "RECONSTRUCTING THE HEDJAZ RAILWAY", THE RAILWAY GAZETTE, 22 NOVEMBER 1963, P. 572. 29. ANON, "TRACKLAYING COMMENCED ON HEDJAZ RAILWAY", THE RAILWAY GAZETTE, 4 AUGUST 1967, P. 564. 30. ANON, "JORDAN COMPLETES EXPORT ROUTE TO AQABA", RAILWAY GAZETTE INTERNATIONAL, DECEMBER 1975, P. 473. 31. ANON, THE TIMES ATLAS OF WORLD HISTORY, 1978. 32. ANON, "GE MAKES LOCOMOTIVES FOR PHOSPHATE LINE", MIDDLE EAST ECONOMIC DIGEST, 29 FEBRUARY 1980, P. 33. 33. ANON, "HEDJAZ RAILWAY: THE TALKING GOES ON", INTERNATIONAL RAILWAY JOURNAL, DECEMBER 1981, P. 36. 34. ANON, "WAR BOOSTS TRAFFIC, BUT NOT FOR RAILWAYS", INTERNATIONAL RAILWAYS JOURNAL, DECEMBER 1981, P. 38. 35. P. A. ANTHONY, "REPORT ON THE PALESTINE RAILWAYS, 1925", WESTMINSTER, 1925. 36. AULER PASHA, REPORT ON THE HEDJAZ RAILWAY, JUNE 1907. 37. AULER PASHA, "DieHEDSCHASBAHN", GOTHA, VOL 33, 1906/7, №. 154 AND VOL 34, 1908, №. 161. 38. S. AVITSUR, "SEVENTY YEARS OF RAILWAYS IN PALESTINE/ISRAEL", MONOGRAPH (HEBREW), 1966 ? 39. P. C. J. BAKER, "PALESTINE RAILWAYS & OPERATED LINES", WORKING TIMETABLE №. 3, 1 MAY 1944, WARHAFTIG'S PRESS, HAIFA. 40. PHILLIPPE BERGER, "LE CHEMIN DE FER DE BEYROUTH À DAMAS ET AU HAURAN", JOURNAL DES DEBATS, PARIS, 12, 14, 18 & 20 AUGUST 1894. 41. C. C. BIGHAM, MILITARY REPORT ON ARABIA, WAR OFFICE, 1904, REPRINTED 1906. 42. D. H. DAVIES, "THE SYRIAN RAILWAYS", JOURNAL OF TRANSPORT STUDENTS SOCIETY, MIDDLE EAST, VOL 2, №. 3, MARCH 1945. 43. DIECKMANN, "DIE HEDJASBAHN IM WELTKRIEGE UND IHRE GEGENWÄRTIGE LAGE", ZEITUNG DES VEREINS DEUTSCHER EISENBAHNVERWALTUNGEN, DECEMBER 1921, P. 893. 44. A. E. DURRANT, "THE MALLET LOCOMOTIVE", DAVID & CHARLES, 1974. 45. E. ELEFTÉRIADEÈS, "LES CHEMINS DE FER EN SYRIE ET AU LIBAN", IMPRIMERIE CATHOLIQUE, BEIRUT, 1944 (THE AUTHOR WAS SOMETIME VICE PRESIDENT OF THE DHP. IT MAKES FULL USE OF DHP RECORDS AND FRENCH ARCHIVES, BUT NOT OTTOMAN RECORDS. IT NATURALLY DEALS MAINLY WITH THE DHP). 46. CYRIL FALLS, "MILITARY OPERATIONS EGYPT & PALESTINE JUNE 1917 TO END OF WAR, PARTS I & II", HMSO LONDON, 1930. 47. I. R. FRAZER, "MILITARY RAILWAYS EGYPTIAN EXPEDITIONARY FORCE", JOURNAL & REPORT OF PROCEEDINGS OF THE PERMANENT WAY INSTITUTION, VOL 49, 1931, P. 110. (PAPER READ AT SCOTTISH SECTION, 17 DECEMBER 1930). 48. N. FRAZER, "HEDJAZ JORDAN RAILWAY LOCOMOTIVES", SLS JOURNAL, JULY 1965, P. 191. 49. J. R. GOGGS, "SAMAKH – A RAILWAY INCIDENT OF THE EAST", RAILWAY MAGAZINE, NOVEMBER 1925, P. 415. 50. ANGUS HAMILTON, "NOTES ON THE CONSTRUCTION OF THE HEDJAZ RAILWAY" (ABRIDGED FROM THE GERMAN OF AULER PASHA), THE UNITED SERVICE MAGAZINE, VOL 38 (NEW SERIES), №. 959, OCTOBER 1908, P. 46. 51. ANGUS HAMILTON, "PROBLEMS OF THE MIDDLE EAST", EVELEIGH NASH, 1909. 52. D. G. HESLOP, "RAILWAYS OF THE NEAR EAST II AFTER LAWRENCE IN ARABIA", RAILWAY MAGAZINE, APRIL 1934, P. 235. 53. J. K. HOLMAN, "SACRED LINE TO MADINA: THE HISTORY OF THE HEDJAZ RAILWAY", AB THESIS, PRINCETON UNIVERSITY, 1967. 54. G. HORNE, "REPORT ON TRANS-JORDAN RAILWAY", AMMAN STATION, 30 AUGUST 1948. 55. G. HORNE, "RUNNING A DESERT RAILWAY", THE ROYAL ENGINEERS JOURNAL, VOL 71, JUNE 1957, P. 147. 56. P. J. HOWARD, "THE HEDJA
חלק 2 חבוב:
62. A. F. KIRBY, "REBUILDING THE HEDJAZ RAILWAY", THE RAILWAY GAZETTE, 30 SEPTEMBER 1955, P. 382. 63. J. W. KNOWLES, "THE BEIRUT – DAMASCUS RAILWAY", CONTINENTAL RAILWAY JOURNAL, №. 18, JUNE 1974, P. 117. 64. BARON KRESS VON KRESSENSTEIN, "THE CAMPAIGN IN PALESTINE FROM THE ENEMY'S SIDE", JOURNAL ROYAL UNITED SERVICES INSTITUTION, VOL 67, 1922, P. 503. (SUMMARY OF ORIGINAL ARTICLE IN "BETWEEN CAUCASUS & SINAI", BUND DER ASIENKÄMPFER, BERLIN). 65. J. M. LANDAU, "THE HEDJAZ RAILWAY & THE MUSLIM PILGRIMAGE", WAYNE STATE UNIVERSITY PRESS, DETROIT 1971 (ENGLISH & ARABIC). 66. T. E. LAWRENCE, "REVOLT IN THE DESERT", JONATHAN CAPE, 1927. 67. T. E. LAWRENCE, "SEVEN PILLARS OF WISDOM", JONATHAN CAPE, FIFTH EDITION, 1976. 68. SIR GEORGE MACMUNN AND CYRIL FALLS, "MILITARY OPERATIONS EGYPT & PALESTINE TO JUNE 1917", HMSO LONDON, 1928. 69. F. R. MAUNSELL, REPORT ON SYRIAN RAILWAYS, WAR OFFICE, 1905. 70. F. R. MAUNSELL, "THE HEDJAZ RAILWAY", JULY 1907. 71. F. R. MAUNSELL, "THE HEDJAZ RAILWAY", THE GEOGRAPHICAL JOURNAL, VOL 32, DECEMBER 1908, P. 570. 72. NARDA MOUTRAN, "LA SYRIE DE DEMAIN", PLON-NOURRIT ET CIE, PARIS, 1916. 73. CYNRIE MYTTON-DAVIES, "RAILWAYS OF THE NEAR EAST, I THE HEDJAZ RAILWAY", RAILWAY MAGAZINE, FEBRUARY 1934, P. 109. 74. W. OCHSENWALD, "THE HIJAZ RAILROAD", UNIVERSITY PRESS OF VIRGINIA, CHARLOTTESVILLE, 1980. 75. PICK, "DER DEUTSCHE PIONIER H. A. MEISSNER-PASHA U SEINE EISENBAHNBAUTEN IM NAHEN OSTEN 1901-17", YEARBOOK OF INSTITUTE FOR GERMAN HISTORY, №. 4, 1975. 76. W. PICK, "DEVELOPMENT OF RAILWAYS IN PALESTINE FROM 1838", DOCTORAL THESIS, DROPSIE UNIVERSITY, 197?. 77. C. H. PIRIE-GORDAN, "THE ADVANCE OF THE EGYPTIAN EXPEDITIONARY FORCE", SECOND EDITION, HMSO, 1919. (FIRST EDITION PUBLISHED BY "THE PALESTINE NEWS"). 78. E. W. POLSON NEWMAN, "THE HEJAZ RAILWAY", THE NEAR EAST, 11 DECEMBER 1924, P. 611. 79. H. PÖNICKE, "DIE HEDSCHAS-UND BAGDAD-BAHN, ERBAUT VON HEINRICH MEISSNER PASHA", VDI-VERLAG, DUSSELDORF 1958. 80. C. G. POWLES, "THE NEW ZEALANDERS IN SINAI & PALESTINE", AUCKLAND, 1922. 81. J. PRESS, "PALÄSTINA REISEHANDBUCH", BERLIN – WIEN, 1921. 82. J. PRESS, "NEUES PALÄSTINE HANDBUCH", WIEN, 1934. 83. F. A. QUAYLE, "HEDJAZ RAILWAY LOCOMOTIVES", SLS JOURNAL, SEPTEMBER 1965, P. 225. 84. JEAN-CHARLES REIX, "UN ANCIENT BALLAST TRACE AUX FIDELES MUSULMAN LA VOIE DE LA MECQUE", LA VIE DU RAIL, 1970 ? 85. V. RÖLL, "HEDSCHAS-BAHN", ENZYHLOPÄDIE DES EISENBAHNWESEUS, 1911, REPRINTED 1924. 86. A. RUPPIN, "SYRIEN ALS WIRTSCHAFTSGEBIET", BERLIN, 1916. 87. SALEH MUHAMMAD AL-AMR, "THE HIJEZ (HIJAZ) UNDER OTTOMAN RULE 1869-1914", DISSERTATION UNIVERSITY OF LEEDS, 1974. 88. OTTO LIMAN VON SANDERS, "FIVE YEARS IN TURKEY", ANNAPOLIS EDITION, 1927. 89. BERNARD SCHMEISER, "KRAUSS-LOKOMOTIVEN", VERLAG SLEZAK, WIEN, 1977. 90. VON HELMUT SCHROETER, "PHOSPHATTRANSPORT STATT PILGERVERKEHR: HEDSCHASBAHN IM WANDEL DER ZEIT", ZEITSCHRIFT FUR EISENBAHNWESEN UND WERKESTECHNICK", DECEMBER 1976, P. 373. 91. R. F. SCRIVENER, "THE HEDJAZ RAILWAY", RAILWAY MAGAZINE, SEPTEMBER 1934, P. 208. 92. H. J. SHEPSTONE, "TO JERUSALEM AND MECCA BY TRAIN", RAILWAY MAGAZINE, SEPTEMBER 1913, P. 219. 93. W. F. SIMS, "BEIRUT – DAMASCUS RAILWAY POSTSCRIPT", CONTINENTAL RAILWAY JOURNAL, №. 28, WINTER 1976/7, P. 48. 94. J. STEVENSON, "HEDJAZ!", TEFS SPECIAL REPORT, 1979. 95. J. STEVENSON, "THE 'LAWRENCE OF ARABIA' LINE", STEAM RAILWAY, №. 17, SEPTEMBER 1981. 96. K. TAYLORSON, "HEDJAZ HOLIDAY", THE NARROW GAUGE, №. 85, AUTUMM 1979, P. 5. 97. L. THOMAS, "WITH LAWRENCE IN ARABIA", HUTCHINSON, 1925, ARROW 1962. 98. R. TOURRET, "WAR DEPARTMENT LOCOMOTIVES", TOURRET PUBLISHING, 1976. 99. A. VALE, "THE JAFFA – JERUSALEM RAILWAY", RAILWAY MAGAZINE, APRIL 1902, P. 321. 100. VANQUESAL-PAPIN, "LA NAISSANCE DU RAIL EN ASIE MINEURE", LA VIE DU RAIL, SEPTEMBER & OCTOBER 1977, №. 1607, P. 4, №. 1608, P. 44, №. 1609, P. 46, №. 1611, P.54, №. 1614, P.46, №. 1616, P.52 & №. 1617, P.47. 101. L. M. VILAIN, "LES LOCOMOTIVES ARTICULÉES DE SYSTEME MALLET DANS LE MONDE", EDITIONS VINCENT, FRÉAL ET CIE, PARIS, 1969. 102. LUIS WEILER, "BRIEFE AUS HAIFA 1903/4. ZUR GESCHIEHTE DER EISENBAHN VON HAIFA NACH DAMASCUS". (LETTERS FROM HAIFA. ABOUT THE HISTORY OF THE HAIFA – DAMASCUS RAILWAY. THE GERMAN ORIGINAL CONTAINS 32 TYPEWRITTEN PAGES). 103. A. J. B. WAVELL, "A MODERN PILGRIMAGE IN MECCA", CONSTABLE & CO. LTD, LONDON, 1918. (JOURNEY WAS IN 1908). 104. A. P. WAVELL, "THE PALESTINE CAMPAIGNS", CONSTABLE & CO. LTD, LONDON, 1927, REVISED EDITION 1931. 105. H. WENZEL, "DIE HEDSCHASBAHN", VdEF COMMUNICATION 03/1971. 106. J. A. WICKHAM, "VALUATION OF THE RAILWAYS AND OTHER FIXED & SURPLUS ASSETS HANDED OVER TO THE CIVIL ADMINISTRATION OF PALESTINE BY THE WAR DEPARTMENT", WESTMINSTER, APRIL 1922. 107. LIONEL WIENER, "ARTICULATED LOCOMOTIVES", CONSTABLE 1930, REPUBLISHED KALMBACK 1970. 108. R. ZIEL & M. EAGLESON, "THE TWILIGHT OF WORLD STEAM", MADISON SQUARE PRESS, CROSSET & DUNLOP, NEW-YORK. ועכשיו באת לילה טוב !!!!!! "מגה ארכיון אביתר".
 

odedee

New member
טוב, בסדר, התרשמתי ../images/Emo13.gif

ולסיום הלילה: בוא קבל ממני קצת הרבה
ביבליוגרפייה על רכבת העמק: שתבין לאיזה רמות אנחנו מגיעים:....... (מתוך ריק טורה): 1. ALBOROUGH BILL, "TO THE HEDJAZ RAILWAY FOR STEAM", RAILWAY WORLD, JULY 1980, VOL. 41, №. 483, P. 374. 2. ANON, "THE RAILWAY BEYREUTH - DAMASCUS - HAURAN, IN SYRIA", THE ENGINEER, 8 JANUARY 1897, P. 31. 3. ANON, "RACK RAIL LOCOMOTIVES, DAMASCUS RAILWAY", THE ENGINEER, 15 JANUARY 1897, P. 58. 4. ANON, "RAILWAY PROGRESS IN PALESTINE", THE LOCOMOTIVE MAGAZINE, 17 OCTOBER 1903, P. 225. 5. ANON, "THE HEDJAZ RAILWAY" BY "G", DECEMBER 1907. 6. ANON, "ARTICULATED MALLET COMPOUND LOCOMOTIVE, IMPERIAL OTTOMAN HEDJAZ RAILWAY", THE LOCOMOTIVE, 15 MAY 1908, P. 81. 7. ANON, REVUE GÉNÉRALE DES CHEMINS DE FER, VOL. 31, №. 2, 1908. 8. ANON, "THE LOCOMOTIVES OF THE BEYROUT – DAMASCUS RAILWAY", THE LOCOMOTIVE, 15 JULY 1910, P. 149. 9. ANON, MILITARY REPORT ON SYRIA, WAR OFFICE, 1911. 10. ANON, "2-8-0 GOODS LOCOMOTIVE, HEDJAZ RAILWAY", THE LOCOMOTIVE, 14 OCTOBER 1911, P. 226. 11. ANON, "HEDJAZ RAILWAY STATISTICS, 1910 – 1914", TRANSLATED FROM TURKISH. 12. ANON, "THE HEDJAZ RAILWAY", THE LOCOMOTIVE, 15 APRIL 1915, P. 79. 13. ANON, "TRANSPORTATION AND THE WAR, Nos VII & VIII, RAILWAYS IN THE PALESTINE CAMPAIGN", MODERN TRANSPORT, 18 & 25 OCTOBER 1919. 14. ANON, "THE PALESTINE CAMPAIGN", THE RAILWAY GAZETTE, 21 SEPTEMBER 1920, P. 119. 15. ANON, "THE PILGRIMS' RAILWAY TO MEDINA", THE RAILWAY GAZETTE, 14 OCTOBER 1927, P. 458. 16. ANON, "STEAM RAIL COACHES, PALESTINE RAILWAYS", THE LOCOMOTIVE, 15 MARCH 1929. 17. ANON, "THE HEDJAZ RAILWAY", THE RAILWAY MAGAZINE, SEPTEMBER 1934, P. 208. 18. ANON, "THE RAILWAYS OF SYRIA", THE RAILWAY GAZETTE, 2 OCTOBER 1936, P. 516. 19. ANON, "THE BEIRUT SECTION OF RACK RAILWAY", THE RAILWAY GAZETTE, 23 JANUARY 1942, P. 124. 20. ANON, "ECHO OF A LAWRENCE EXPLOIT", THE RAILWAY GAZETTE, 15 MAY 1942, P. 578. 21. ANON, "RAILWAYS IN LEBANON", THE RAILWAY GAZETTE, 17 DECEMBER 1943, P. 623. 22. ANON, "LIVRET DE LA MARCHE DES TRAINS, CHEMINS DE FER DHP, CFH & LSB", PREMIÈRE PARTIE MARCH 1944, DEUXIEME PARTIE 1 MAY 1944. 23. ANON, "PALESTINE. ATTEMPTS TO DISRUPT COMMUNICATIONS", THE RAILWAY GAZETTE, 12 JULY 1946, P. 40. 24. ANON, "REPORT OF THE GENERAL MANAGER ON THE ADMINISTRATION OF THE PALESTINE RAILWAYS AND OPERATED LINES", 1946/7. 25. ANON, "PALESTINE RAILWAYS", THE RAILWAY GAZETTE, 24 OCTOBER 1947, P. 456. 26. ANON, "2-8-2 OIL-FIRED LOCOMOTIVES HEDJAZ RAILWAYS", THE LOCOMOTIVE, NOVEMBER 1952, P. 170. 27. ANON, "STEAM LOCOMOTIVES FOR JORDAN", THE RAILWAY GAZETTE, 9 NOVEMBER 1956, P. 558. 28. ANON, "RECONSTRUCTING THE HEDJAZ RAILWAY", THE RAILWAY GAZETTE, 22 NOVEMBER 1963, P. 572. 29. ANON, "TRACKLAYING COMMENCED ON HEDJAZ RAILWAY", THE RAILWAY GAZETTE, 4 AUGUST 1967, P. 564. 30. ANON, "JORDAN COMPLETES EXPORT ROUTE TO AQABA", RAILWAY GAZETTE INTERNATIONAL, DECEMBER 1975, P. 473. 31. ANON, THE TIMES ATLAS OF WORLD HISTORY, 1978. 32. ANON, "GE MAKES LOCOMOTIVES FOR PHOSPHATE LINE", MIDDLE EAST ECONOMIC DIGEST, 29 FEBRUARY 1980, P. 33. 33. ANON, "HEDJAZ RAILWAY: THE TALKING GOES ON", INTERNATIONAL RAILWAY JOURNAL, DECEMBER 1981, P. 36. 34. ANON, "WAR BOOSTS TRAFFIC, BUT NOT FOR RAILWAYS", INTERNATIONAL RAILWAYS JOURNAL, DECEMBER 1981, P. 38. 35. P. A. ANTHONY, "REPORT ON THE PALESTINE RAILWAYS, 1925", WESTMINSTER, 1925. 36. AULER PASHA, REPORT ON THE HEDJAZ RAILWAY, JUNE 1907. 37. AULER PASHA, "DieHEDSCHASBAHN", GOTHA, VOL 33, 1906/7, №. 154 AND VOL 34, 1908, №. 161. 38. S. AVITSUR, "SEVENTY YEARS OF RAILWAYS IN PALESTINE/ISRAEL", MONOGRAPH (HEBREW), 1966 ? 39. P. C. J. BAKER, "PALESTINE RAILWAYS & OPERATED LINES", WORKING TIMETABLE №. 3, 1 MAY 1944, WARHAFTIG'S PRESS, HAIFA. 40. PHILLIPPE BERGER, "LE CHEMIN DE FER DE BEYROUTH À DAMAS ET AU HAURAN", JOURNAL DES DEBATS, PARIS, 12, 14, 18 & 20 AUGUST 1894. 41. C. C. BIGHAM, MILITARY REPORT ON ARABIA, WAR OFFICE, 1904, REPRINTED 1906. 42. D. H. DAVIES, "THE SYRIAN RAILWAYS", JOURNAL OF TRANSPORT STUDENTS SOCIETY, MIDDLE EAST, VOL 2, №. 3, MARCH 1945. 43. DIECKMANN, "DIE HEDJASBAHN IM WELTKRIEGE UND IHRE GEGENWÄRTIGE LAGE", ZEITUNG DES VEREINS DEUTSCHER EISENBAHNVERWALTUNGEN, DECEMBER 1921, P. 893. 44. A. E. DURRANT, "THE MALLET LOCOMOTIVE", DAVID & CHARLES, 1974. 45. E. ELEFTÉRIADEÈS, "LES CHEMINS DE FER EN SYRIE ET AU LIBAN", IMPRIMERIE CATHOLIQUE, BEIRUT, 1944 (THE AUTHOR WAS SOMETIME VICE PRESIDENT OF THE DHP. IT MAKES FULL USE OF DHP RECORDS AND FRENCH ARCHIVES, BUT NOT OTTOMAN RECORDS. IT NATURALLY DEALS MAINLY WITH THE DHP). 46. CYRIL FALLS, "MILITARY OPERATIONS EGYPT & PALESTINE JUNE 1917 TO END OF WAR, PARTS I & II", HMSO LONDON, 1930. 47. I. R. FRAZER, "MILITARY RAILWAYS EGYPTIAN EXPEDITIONARY FORCE", JOURNAL & REPORT OF PROCEEDINGS OF THE PERMANENT WAY INSTITUTION, VOL 49, 1931, P. 110. (PAPER READ AT SCOTTISH SECTION, 17 DECEMBER 1930). 48. N. FRAZER, "HEDJAZ JORDAN RAILWAY LOCOMOTIVES", SLS JOURNAL, JULY 1965, P. 191. 49. J. R. GOGGS, "SAMAKH – A RAILWAY INCIDENT OF THE EAST", RAILWAY MAGAZINE, NOVEMBER 1925, P. 415. 50. ANGUS HAMILTON, "NOTES ON THE CONSTRUCTION OF THE HEDJAZ RAILWAY" (ABRIDGED FROM THE GERMAN OF AULER PASHA), THE UNITED SERVICE MAGAZINE, VOL 38 (NEW SERIES), №. 959, OCTOBER 1908, P. 46. 51. ANGUS HAMILTON, "PROBLEMS OF THE MIDDLE EAST", EVELEIGH NASH, 1909. 52. D. G. HESLOP, "RAILWAYS OF THE NEAR EAST II AFTER LAWRENCE IN ARABIA", RAILWAY MAGAZINE, APRIL 1934, P. 235. 53. J. K. HOLMAN, "SACRED LINE TO MADINA: THE HISTORY OF THE HEDJAZ RAILWAY", AB THESIS, PRINCETON UNIVERSITY, 1967. 54. G. HORNE, "REPORT ON TRANS-JORDAN RAILWAY", AMMAN STATION, 30 AUGUST 1948. 55. G. HORNE, "RUNNING A DESERT RAILWAY", THE ROYAL ENGINEERS JOURNAL, VOL 71, JUNE 1957, P. 147. 56. P. J. HOWARD, "THE HEDJA
טוב, בסדר, התרשמתי

אין צורך להפגיז אותי בביבליוגרפיה, אני רק ויקיפד, לא חובב רכבות בכלל... מה שכן, אם אינכם מתעקשים לשמור על זכויות יוצרים לעצמכם וחשובה לכם הפצת הידע, אני מציע לכם לשקול להשתמש בויקיספר, שהוא מיזם צעיר, אח לוויקיפדיה, ובו אנשים משתפים פעולה בכתיבת ספרים שלמים. אולי הוא יתאים יותר? http://he.wikibooks.org/wiki/עמוד ראשי
 
קו באר שבע-רפיח

תודה חברים וגם חברות
יש לי את המפה הזאת, חסר בה הקטע בין באר שבע לרפיח. משום מה אני לא מצליחה למצוא תמונה שלמה שיש בה את המסילה לרפיח וגם את הקטע עד קציימה. ללי חן-חן עניתי לך בפורום גיאוגרפיה. אגב יש גם ספרון חמוד להפליא של דוד תירוש על רכבת העמק, פעם טיילתי לפי התחנות שמופיעות בו. מומלץ!
קו באר שבע-רפיח
כמו שכתבתי בהודעה אחרת בשרשור, קו הרכבת בין רפיח לבאר שבע אינו חלק מהרכבת החג'אזית אלא נבנה עם מסילה תקנית על-ידי הצבא הבריטי.
 
תודה חן

קו באר שבע-רפיח
כמו שכתבתי בהודעה אחרת בשרשור, קו הרכבת בין רפיח לבאר שבע אינו חלק מהרכבת החג'אזית אלא נבנה עם מסילה תקנית על-ידי הצבא הבריטי.
תודה חן
לא שמתי לב להודעתך. משום מה אינני מצליחה למצוא את המאמר באתר. זה מסביר מדוע אני מוצאת פעם אחת מפה עם הקו לרפיח ופעם עם הקו לקוציימה ולא את שתיהן יחד. באשר לקו לרפיח, לפי הספר "באר שבע ואתריה": "הקו החדש מרפיח היה בשימוש עד יולי 1927. הסתבר שבשימוש אזרחי לא היה הקו רווחי, ובגלל מיעוט המשתמשים החלה הרכבת מגיעה לעיר רק פעם בשבוע, ביום ד', הוא יום השוק. לבסוף נסגר הקו והמסילה פורקה כדי לעשות שימוש חוזר בחומרים". אז הנה בא לציון גואל, חבל שלא שמתי לב להודעתך קודם, סליחה!
 

ה דרומי

New member
../images/Emo207.gif על ה"דרך" בבאר-7 נשארו

תודה חן
לא שמתי לב להודעתך. משום מה אינני מצליחה למצוא את המאמר באתר. זה מסביר מדוע אני מוצאת פעם אחת מפה עם הקו לרפיח ופעם עם הקו לקוציימה ולא את שתיהן יחד. באשר לקו לרפיח, לפי הספר "באר שבע ואתריה": "הקו החדש מרפיח היה בשימוש עד יולי 1927. הסתבר שבשימוש אזרחי לא היה הקו רווחי, ובגלל מיעוט המשתמשים החלה הרכבת מגיעה לעיר רק פעם בשבוע, ביום ד', הוא יום השוק. לבסוף נסגר הקו והמסילה פורקה כדי לעשות שימוש חוזר בחומרים". אז הנה בא לציון גואל, חבל שלא שמתי לב להודעתך קודם, סליחה!
על ה"דרך" בבאר-7 נשארו
2 או 3?? מבנים ברחוב הרמב"ם יש את מגדל המים. דרומה בעזוז יש את הבריכה ויותר למעלה את המקום שאגרו את המים . ניצנה מגדל מים וליד עוג'ה אל חפיר אולי הבאר ששאבו משם את המים צומת משאבים עמודים איפה שעבר הנחל. בדרך יש כול מיני גישרונים\שאריות גשרונים. לכיון צומת גילת\אופקים אחרי מ.ק שדה תימן ישנו הגשר שעברה מעליו הרכבת. מבאר-7 לכיון צ.גילת ניתן עדין להבחין בתלולית איפה שעברה המסילה פעם. ויש את הגשר בנחל
תחנת דיר סאנוד עדין "קימת" ולכיון כללי יד מרדכי יש כמה גשרונים.
לפנות לאיש בשם אמנון גת מקיבוץ רעים אולי הוא יכול לעזור?לנסות תמיד שווה.
 

ה דרומי

New member
רק לציןשחומה ומגדל עומדים להוציא

מחפשת: מפת מסילת ברזל עותומנית
שלום לאנשי התחבורה הציבורית. אי שם בסוף המאה ה - 19 החלו הטורקים להניח רשת מסילות ברזל בארץ הקודש. הם חיברו את חיפה למסילה החיג'אזית באמצעות רכבת העמק. השלוחה המצרית הגיעה עד באר שבע. אני מחפשת מפה של המסילות העותומניות. האם מישהו מכיר לינק? תודה מראש!
רק לציןשחומה ומגדל עומדים להוציא
לצערי אני לא זוכר את שמם אז אני קורא להם חומה ומגדל.
 
תודה אביתר

רק לציןשחומה ומגדל עומדים להוציא
לצערי אני לא זוכר את שמם אז אני קורא להם חומה ומגדל.
תודה אביתר
אני שמחה לשמוע שיצאו יותר ספרים על הרכבת החיג'אזית. המסילה הזאת מסעירה את הדמיון! הקו של רכבת העמק שזור בזכרונותיהם של חלוצי העמק. הקו המצרי היה קצר ימים - המסילה לקוציימה חדלה מפעולה בשלהי מלחמת העולם הראשונה והקו לרפיח נסגר ב - 1927. כמובן שאי אפשר למצוא אנשים שהשתמשו בו... אין סיפורים על הרכבת הזאת, כלום! אף אגדה! אבל יש שרידים המעידים על הקוים האלה. גשר ברזל מנדטורי מקסים על יד אופקים, גשר האבן מעל ואדי באר שבע, הסוללה לניצנה שעדיין ניתן להבחין בה והשרידים שתוארו באתר "לאורך המסילה". כמו רכבת העמק, גם הרכבת הזאת הייתה רק שלוחה של המסילה החיג'אזית. אביתר, האם אתה מכיר את הספרים שיצאו מעבר לשניים שאני מצאתי? אולי אוכל לאתר משהו בספרייה במקום מגורי. ובאשר לדיון על הספר רכבת העמק - גם אני אהיה לקוחה של הספר החדש, הנושא מרתק, הוא חלק מהוויתנו כאן. תודה על כל העזרה שאתם מושיטים.
 

ארזS

New member
זה לא אביתא שהגבת לו, זה הדרומי

תודה אביתר
אני שמחה לשמוע שיצאו יותר ספרים על הרכבת החיג'אזית. המסילה הזאת מסעירה את הדמיון! הקו של רכבת העמק שזור בזכרונותיהם של חלוצי העמק. הקו המצרי היה קצר ימים - המסילה לקוציימה חדלה מפעולה בשלהי מלחמת העולם הראשונה והקו לרפיח נסגר ב - 1927. כמובן שאי אפשר למצוא אנשים שהשתמשו בו... אין סיפורים על הרכבת הזאת, כלום! אף אגדה! אבל יש שרידים המעידים על הקוים האלה. גשר ברזל מנדטורי מקסים על יד אופקים, גשר האבן מעל ואדי באר שבע, הסוללה לניצנה שעדיין ניתן להבחין בה והשרידים שתוארו באתר "לאורך המסילה". כמו רכבת העמק, גם הרכבת הזאת הייתה רק שלוחה של המסילה החיג'אזית. אביתר, האם אתה מכיר את הספרים שיצאו מעבר לשניים שאני מצאתי? אולי אוכל לאתר משהו בספרייה במקום מגורי. ובאשר לדיון על הספר רכבת העמק - גם אני אהיה לקוחה של הספר החדש, הנושא מרתק, הוא חלק מהוויתנו כאן. תודה על כל העזרה שאתם מושיטים.
זה לא אביתא שהגבת לו, זה הדרומי
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה