מחפשת קומיקסים ישראליים דחופפפפפפף

Lotus floweR

New member
אה...מי לא מכיר את החבוב הציוני ההו

א? נו זה עם הכובע טמבל שהיה מופיע באחד העיתונים. אני חושבת שיש להם פינה שלו באתר עדיין. אם מישו זוכר את השם...
 

yonabarak

New member
השלמות ותיקונים

דודו גבע: "דרדר במדבר", "דרדס במכנס" - שיאי הקומיקס האוונגארדי של גבע, התפרעות מעולה וחסרת גבולות. "מגוחך", "בנו של מגוחך", "מגוחך בעורף האויב" - אוספים את הסטריפים של יוסף ושל אהלן וסהלן שהופיעו ב"כל העיר" וב"העיר". מעולים אחד אחד. "רב שאנן נגד בנו של גודזילה" (דווקא מהפחות מומלצים)- אוסף את הסדרה שרצה ב"זמן תל אביב". "סלון מזל" נמצא במונטיפיורי 30, ליד פינת אלנבי.
 

chatenoire

New member
תיקון?

אורי און לא שייך לאורי פינק כי אם לאיזה בחור ישראלי שעובד כיום במרוול. החוברת שפינק ניסה להוציא בזמנו היא סברה-מן. שם הספר הפוליטי שלו (באנגלית, דרך אגב) הוא, למרבה הפלא, "פינק!", ואפשר יהיה להשיג אותו באתר של קומיקום כשערן יחזור ממילואים. שמעתי גם שפינק במגעים עם כל מיני דרכי הפצה אחרות.
 

אלעד ר

New member
יש לאורי פינק עוד ספר פוליטי

יותר ישן שנקרא "ספר הג´ונגל" כמדומני.
 

comicsgirl

New member
בא לכם להסביר לי...

למה אתם כל הזמן יורדים על אורי פינק?! זה שהוא מבוגר ממכם בכמה שנים טובות ונמצא בתעשיית הקומיקס כבר מעל 20 שנה לא נותן לכם שום סיבה לרדת עליו! אולי תסבירו לי אחת ולתמיד מה יש לכם ממנו?
 

chatenoire

New member
יש לי הערכה לאורי פינק...

...בגלל העובדה שהוא הקומיקסאי היחיד בארץ שקומיקס הוא הפרנסה שלו (בינתיים...). אבל אני לא אוהבת במיוחד את העבודה שלו ולא נעים לי לראות את הסטריפים השבועיים במעריב לנוער, למשל: הם נראים כמו משהו שנעשה עבור פרנסה ותו לא, והם הולכים ומאבדים מאיכותם כל שבוע.
 

comicsgirl

New member
זה קשה!

הוא צריך לרצות נוער בישראל! לדעתי זה הדבר הכי קשה שיכול להיות! הוא צריך להיות מצחיק ובאותה מידה ציני- בגלל המצב בארץ. ובכלל המצב בארץ קשה, וקשה למצוא נושאים שיצחיקו את הנוער. תנסי לעשות את זה את ותווכחי בעצמך.
 

ailag

New member
מוסיפה על דברי האחרים

אני מסכימה עם כל מה שנאמר. יחד עם זה.. הוא כותב פופולרי. הכתיבה שלו לא מתחשבת במה שאחרים יראו בה. כך שנוער גדל להכיר את העולם בסטריאוטיפים (ע"ע מאיה, ירון, הרצל וכו´), ולערכים מוגזמים (נוער רוצה כל הזמן סקס, בנות תמיד מסרבות וכו´) מגיל 10. 10?? ראיתי השפעות של זה על אנשים (בתור אחת שתמיד הושוותה לירון). הוא גם לא מצחיק. יש לו כמה דברים מיוחדים בסגנון ובבדיחות, אבל כמה פעמים אפשר לחזור עליהם? (אוקי, את זה אמרו כבר) "הוא מחפש דברים שיצחיקו את הנוער ולא אנשים בוגרים וציניים יותר" << מה עם לגרום לנוער לחשוב ברמה יותר גבוהה? הם לא מפגרים. אם נלמד אותם לחשוב ברמה גבוהה יותר, הם יוכלו לחשוב ככה. ויצא נוער טיפה יותר טוב. נ.ב. כבר סיפרתי שהוא הלך לאותו יסודי כמוני, חט"ב ותיכון שלו היו החט"ב שלי והוא היה בשבט שלי בצופים? רק בהפרש של כמה שנים... לפחות לפי מה ששמעתי. כך שכל סיפורי התיכון שלו.. כנראה צוחקים על החט"ב שלי.
 

comicsgirl

New member
סטריאוטיפים

השימוש של אורי פינק בסטריאוטיפים הוא כדי להקצין את התנהגות הנוער היום. אם תסתכלו טוב תראו בכל אחד מהאנשים סביבנו משהו מהדמויות של "זבנג!" אני חושבת שאורי פינק עשה עבודה די טובה באיך שהוא הראה לנו את, בעצם, עצמנו!, רק לא בדרך הרגילה שאנחנו מסתכלים על עצמנו. אורי הוא בן-אדם מיוחד עם אומץ לצחוק על הכל, על כולם וגם על עצמו. חוץ מזה שצריך הרבה אומץ, שכל וכישרון-המון כישרון (!) להמשיך להוציא קומיקס כבר מעל 14 שנים! אני בכל אופן חושבת ככה....
 

ailag

New member
שטחיות

בכל אחד מאיתנו יש משהו מכל דבר. כמעט כל תכונה תהיה במידה מסויימת כמעט בכל אדם. אצלו בקומיקס הדמויות הן שטוחות, יש להן מעט תכונות ומעט "סצנות" (גל = גולש, בלהקה, או מנסה להגיע לבסיס שני. וכו´). מבחינת הכיף שבקריאה : מעבר לרמה השטחית של : היי, החרמן הזה ניסה להתחיל עם מישהי והיא קיפלה אותו .. אין הרבה. אפילו בfunnies הטובים יותר יש יותר אופי - דוגמת foxtrot, שהוא סטריפ יומי פשוט שלא אמור לספר סיפור, והדמויות שם בנויות יותר טוב. אפילו שיש להן את הסצנות שלהן. מבחינת ההשפעה על הנוער, שהרי (במיוחד על הילדים שהם כמעט נוער, גילאי 10-12. אבל גם הלאה) קל להשפיע, ובתור הקומיקס היחיד, יש השפעה. אנשים רואים אחרים בתור אנשים בעלי תכונה אחת. ושוב, זה משהו שראיתי במשך החטיבה והתיכון, ומוגבר אצל כמה אנשים שידעתי שקוראים הרבה זבנג. אז בגיל 18, אשכנזי שגר באזור של אשכנזים וקרא זבנג מתגייס, סופסוף רואה את שאר המדינה ומי במיטה לידו? הרצל. אז הוא בטח ערס טיפש. זה נשמע פרנואידי ומוגזם, אבל תחשבי שגם בלי זבנג אנשים גדלים להיות ככה. אז שנעצים את זה?
 

urifink

New member
הו, כמה מרגש

שאתה מפרגן לצעירים מוכשרים והם משתינים לך על הראש.
 

Logan16

New member
אורי אני מעריך אותך אבל ...

אתה כותב לקהל יעד של 11-8 והדרדת בשנתיים האחרונות (לדעתי) זבנג היה הקומיקס הראשון שלי ושל הרבה אני בטוח במיוחד אלה של 95-94 הבעיה היא שהדבר שהדבר הראשון שעולה לישראלי הממוצע בראש שאומרים קומיקס זה זבנג ואם זה זבנג אז זה חייב להיות מצחיק ולא רציני או מיוחד אהבתי את פופיל 107 זה היה שונה מכל מעשית איי פעם
 

yonabarak

New member
מה שכן נותן לנו סיבה לרדת עליו

היא העובדה שכבר עשר שנים הוא ממחזר את עצמו. תראי: לכולנו יש הערכה רבה לעובדה שהוא לבדו אחראי לעובדה שעכשיו רוב ילדי ישראל יודעים בכלל לקרוא קומיקס, שזה הישג כביר בזכות עצמו. אורי גם יודע ומבין קומיקס טוב מאוד, והוא יודע להעביר סיפור בקומיקס בצורה קלאסית ומעולה. אבל: העלילות שלו רדודות, האמא של הבנאליות, סיפורי פואנטה צפויים מראש, דמויות פלקטיות וסטריאוטיפיות, הציורים מחופפים, דחוסים ומבולגנים, הצביעה של העבדים הקטנים נוראית, רוויה, כהה, כבדה ללא אוויר לנשימה. הוא מצליח להתחבר לנוער כי הוא מספר סיפורים מהחיים של הנוער, אבל גם כי הוא עצמו כנראה נשאר לנצח בן 15 בנשמתו. בכל הפרוייקטים הצדדיים הרבים חוץ מזבנג, גם כשיש לו רעיונות לא רעים בכלל, למשל בסיפורים היותר פוליטיים, תמיד צץ אותו מנגנון אורי פינקי ילדותי ומטופש שמנחית את הפואנטות הגרועות ואת הפארודיות שיצאו כבר מהאף. אחרי שאמרתי את כל זה, אני יכול להגיד שה"פינק!" החדש באנגלית הוא מהפחות גרועים שלו. הציורים יחסית מושקעים, והוא פחות בנאלי וילדותי מבד"כ. הידד!
 

comicsgirl

New member
הוא...

כותב ילדותי כי הקהל שלו ילדותי!!! חשבת על זה? הקהל שלו הוא הוא נוער מגילאי 16-11 ובגלל זה הוא כותב ככה. הוא מחפש דברים שיצחיקו את הנוער ולא אנשים בוגרים וציניים יותר.
 

*GormE*

New member
זה לא עובד ככה

אדם לא מתאים את עצמו מקצועית אל האוכלוסיה שאליה הוא פונה, אלא הוא פונה מראש למי שהוא מזדהה איתו
 

comicsgirl

New member
אני יודעת

משיחה עם אורי פינק שהוא התאים את עצמו למקצוע. מה יש לבן אדם בגיל ה25+ לחפש בעיתון נוער? פרנסה! הוא חיפש עבודה (בקומיקס, כמובן) וזאת האופציה שנחתה לידיו. בימים שבהם הוא חיפש עבודה לא היה כ"כ ביקוש לקומיקס ברוב העיתונים והוא פשוט קפץ על המציאה שיש מישהו שמוכן לפרסם אותו. בהתחלה הוא פירסם דברים קטנים וסימליים,של עמוד אחד, כשאיזו מודעה התבטלה ובמשך הזמן הוא צבר תאוצה, הקהל ביקש לקבל עוד. עד היום אני מדברת עם אנשים שחולים על זבנג ומעריצים את עבודתו של אורי פינק. ואם זה לא מראה שהוא שווה משהו אז אני לא יודעת מה כן. נ.ב- אתם, שרובכם גדלתם על קומיקסים אמריקאים, מעריכים את אורי פינק פחות מכיוון שהוא לא באותה רמה. חבל.
 

yonabarak

New member
אני גדלתי גם על קומיקס ישראלי

ואמרת את זה בעצמך: אני מעריך את אורי פחות כי הוא לא באותה רמה. ורייטינג הוא לא מדד לאיכות.
 

comicsgirl

New member
אבל...

הוא ברמה מספיק גבוהה בשביל האנשים שקוראים את ´מעריב לנוער´ ואם הם נהנים אז שיהיה להם לבריאות. קומיקס זה קומיקס. אורי פינק נותן לילדים ונערים מתבגרים סיבה להמשיך לחייך במצב החרא של היום. זה שאורי פינק הוא לא ברמה של קומיקס אמריקאי, מבחינת הציור, לא אומר שהוא לא טוב מבחינת העלילה.
 

Scum Bunny

New member
מה שאת לא מבינה

...זה שקומיקס, כמו סרט, הוא מדיום. כלומר מה שחשוב לא לא איפה זה מפורסם, כמה אנשים רואים את זה או כמה טוב זה מצויר, אלא כמה טוב זה מספר סיפור, וכמה הסיפור הזה טוב בפני עצמו. אז עם כל הכבוד, אורי פינק זה מקבילת הקומיקס של, נאמר, דודו טופז. זה פופולרי, הרבה אנשים אוהבים את זה ומאוד יכול להיות שזה מהנה לראות את זה. אבל לא רק שזה לא "לשחרר את טוראי ראיין" (למשל), זה בכלל לא באותה ליגה. כן, שניהם עשויים מצילומי וידאו של אנשים, שניהם נעשים על ידי אנשים מאוד מקצועיים בתחומם. ולשניהם יש קהל שנהנה מהם. זה לא אומר שאחד הוא כמו השני, או שאחד טוב כמו השני. אז כן. אורי פינק עושה "קומיקס". והוא מקצועי, ויש לו קהל, והקבל אוהב את מה שהוא עושה. אבל בהשוואה לקומיקסי העולם, קומיקסים שמספרים סיפור, שמעבירים חוויה או מסר ושאפר להנות מהם לאורך זמן... nuff said. ויודעת מה? אפילו ברמה של קומיקס אפיזודי קצר והומוריסטי הוא לא בליגה של המצחיקים באמת. רק תשווי את "שבתאי" ל"דילברט" ותראי למה אני מתכוון.
 
למעלה