מחפשת תמיכה אחרי אבחון

מה תיארתי שמצריך סייעת?

אני פשוט לא מבינה, אני באמת לא רואה בעיה מיוחדת. כן צריכים לדבר איתו, להסביר לו דברים. אבל זה תפקידו של טיפול פסיכולוגי.
אבל סביר להניח שאני טועה, הרי לא סתם איבחנו אותו, והמאבחנת עוד אמרה שרוב הילדים יוצאים ממנה בלי אבחון או עם אבחון ממש קליל, לא כמו בני.
 
יקירה כתבת הרבה מאד

אני מעתיקה מה שכתבת :

חשבנו שיש משהו קטן, אבל קיבלנו כמות מטורפת של בעיות שונות, וממש קשה לי להבין. קוראת את העמודים של האבחון, ופשוט לא מבינה מה המשמעות. הבעיות כל כך רבות,...
כל הסימנים שהיא רושמת אני מכירה, אבל המסקנות שהיא הסיקה נראות לי כל כך מוגזמות. סה'כ מדובר בילד עם התנהגות קצת מוזרה מדי פעם, והיא ציינה אוטיזם ברמה 1, הפרעת חשיבה, הפרעת קשב ועוד משהו שאני כבר לא זוכרת.
הדבר הכי קשה שהיא רשמה שהילד חש חוסר אונים וחוסר תקווה. היא אמרה שזה בגלל שהוא כל הזמן בלחץ כי הוא לא יודע להתמודד עם שינוי מהתבנית הקבועה.
את הדברים האלה את כתבת. הילד חש חוסר אונים וחוסר תיקווה, כי הוא לא יודע להתמודד עם שינוי תבנית קבוע. סביר להניח שהוא גם לא מבין מצבים חברתיים, ולכן הוא נמצא כל הזמן בלחץ. הילד חש חוסר אונים וחוסר תיקווה. זה לא מספיק? קשה לו. הוא חייב עזרה.אם היה לו קל וטוב הוא לא היה מרגיש ככה. בדיוק בנקודה הזו נכנסת הסייעת. זה התפקיד שלה לעזור כאן. היא זאת שתתווך לו מצבים חברתיים, היא זאת שתקל עליו את המעברים שקשים לו. את בעצמך אומרת שצריך לדבר איתו ולהסביר לו. את לא איתו בבית הספר יום יום שעה שעה. גם לא הפסיכולוג. ילד אוטיסט לא הולך לבית הספר עם פסיכולוג צמוד. הסייעת כן. היא גם תנסה לקשר בינו לבין ילדים אחרים בכיתה, לחזק את מצבו החברתי. את אומרת שיש לו מוזרות. המוזרות עלולה להרחיק ממנו ילדים, לגרום להם לצחוק עליו לפעמים. הסייעת בדיוק שם בשביל זה. היא תפנה את תשומת ליבו אם הוא יתנהג בצורה לא תקינה.
אל תתביישי. ואל תמנעי לתת לו עזרה כזו אם הוא צריך. גם הבת שלי עם סייעת. וזה נותן לי ראש נקי. אני יודעת שיש מי שדואגת לה, ומי שמתווכת ומסבירה לה מצבים חברתיים, מי שעוזרת לה לשמור על קשב, ומי שולא נותנת לה להתבודד בצד, כמו שהיה קורה לה אם היתה לבד.
לא סיפרתי לכל העולם. צוות הגן יודע, בעיריה כמובן יודעים, ולהורים ששאלו אמרתי שיש לה קושי לתקשר עם ילדים והיא צריכה עזרה. וזהו.

אני יודעת שבהתחלה קשה לקבל וגם אנחנו חשבנו שהמסקנות מוגזמות. קשה לי אפילו לתאר לך את השוק שהיינו בו כשקראנו את הדו"ח. זה היה נראה שמזבוב היא עשתה פיל. לקח לנו זמן להבין שמה שנראה לנו זבובים קטנים זה בעצם משהו אחר. לקח זמן להבין שהמסקנות המוגזמות הן פחות או יותר האמת.
את לא שלמה עם המסקנות? תעשי עוד איבחון בשביל השקט הנפשי שלך.
כמו שכבר כתבתי לך עשינו איבחון נוסף באסף הרופא. הם תותחים שם. קיבלנו בלב שלם את המסקנות וההמלצות שלהם.
 
אני כל כך מעריכה שאת עוזרת לי

אני אגיד לך מה העניין, היום ראיתי את זה ממש בבירור. הגענו לגן משחקים, פגש חבר, הלך אליו, אמר שלום לו ולאבא שלו,והם רצו לשחק. איך ייתכן שסייעת נחוצה לו? ברור לי שאני סתם בהלם, בטח אחרי האבחון הפסיכיאטרי אשלים טוב יותר עם המצב.
עכשיו בעלי נכנס לפאניקה, בטוח שגם אחיו בן השלוש דורש אבחון, הוא ילד ממש קשה, חוץ מזה ממש אין משהו מיוחד. רופאה התפתחותית אמרה שהכל תקין, הוא רק מחפש תשומת לב. אבל בעלי לחוץ. ואני כל יום משנה את דעתי האם לאבחן את הגדול או לא. אין לו שום התנהגות מוזרה, אבל הוא די מתבודד, קצת ילד כאפות כזה.
 
ראיתי שכתבת עוד דברים

אני שוב מעתיקה

. לעיתים נראה כי לא שומע כשפונים אליו - סייעת תסב את תשומת ליבו להיות קשוב לסביבה.
2. איטי בביצוע פעולות שוטפות כגון סידור התיק או החלפת בגדים - סייעת תדריך אותו גם בזה.
3. ילדותי מאד
4. הולך לאיבוד בקבוצה של אנשים - גם כאן סייעת תעזור ולא תיתן לו ללכת לאיבוד.
5. לא מסוגל לבחור תשובה מתוך סל התשובות, כגון מהי הפעילות הכיפית ביותר /
לא יכול לסדר חדר מבולגן, בלי שיחלקו למטלות ברורות כמו קודם לסדר ספרים.
6. צועק - גם כאן סייעת תעזור לו.
7. ממציא חוקים ולא מוכן לוותר - גם כאן סייעת עוזרת. צריך לעזור לשבור תבניות כאלה.
8. אוכל בצורה בצורה מלוכלכת מאד
9.לא יודע לפנות לעזרה - סייעת תלמד אותו לבקש עזרה, גם ממנה וגם מאחרים.

ממה שאת כותבת לילד שלך קשה. את פשוט לא מבינה עד כמה. והקושי הזה הוא לא מחוייב המציאות. תתגברי על הבושה. תתגברי על אני לא רוצה שאף אחד יידע ובואו נשמור את זה בבית. זה חיוני להמשך החיים שלו. לתחושת האושר שלו בהווה ובעתיד.
הילדה שלי גם כן בתיפקוד גבוה. היא פורחת עם סייעת צמודה. היא היתה נובלת בלי סייעת. אני לא מסוגלת לחשוב עליה אבודה בגן בלי סייעת.
בבקשה תחשבי על זה. שימי בצד את האגו ואת הבושה. מה שחשוב זה האושר של הילד. הוא יכול לפרוח ולהיות שמח יותר. חברותי יותר. תנסי.

אני כן ממליצה לך לאבחן גם את השאר אם את חושבת שצריך. ואת הקטן לאבחן כמה שיותר מהר. אם צריך טיפול, הגיל מאד מאד קריטי.
 
מי ירצה להתקרב לילד עם סייעת????

יש הבדל עצום בין ילדה קטנה בגן לילד בן 8 או יותר בבית ספר. ילדים קטנים אוהבים לשחק עם מבוגרים. ילדים גדלים מתרחקים מהם. אף אחד לא ירצה שיתצפתו עליו, יעדיף לשחק עם ילד אחר ללא פיקוח של מבוגר. זה יבריח את החברים שיש.
 
זה ממש לא נכון

לילדים אין בעיה. דיברתי עם הורים שלילדים שלהם יש סייעת בבית הספר. סייעת טובה יוצרת עניין סביב הילד.
וחוץ מזה הילד סובל. בעצמך כתבת שהוא מרגיש חוסר תקווה ויאוש. אז המצב הנוכחי יותר טוב?
 
את יודעת עם מי ילדים באמת לא רוצים לשחק?

ילדים מתרחקים מילד שמתנהג מוזר. אם הילד שלך מתנהג מוזר, הילדים באמת יתרחקו ממנו. אם לא עכשיו, אז עוד שנה שנתיים הוא ימצא את עצמו מבודד. אבל אם יש סייעת שמעירה לו, עוצרת אותו, מתקנת אותו. הוא יתנהג הרבה יותר טוב. הוא יהיה מודע להתנהגותו ולהשפעות שלה על הסביבה. הסייעת תעצור אותו בזמן.
 

SMADAR55

New member
סייעת אינה מבריחה ילדים אחרים. היא מתווכת כאשר צריך.

היא לא חייבת צמודה לילד כל הזמן . הסייעת יכולה לתת מענה לילדים נוספים בכתה כל עוד הילד שהיא הסייעת שלו אינו זקוק לה. בקיצור, לא בהכרח ששאר הילדים יודעים שהיא נמצאת בכיתה עבור ילד מסויים.
 
למעלה