מחקר הראה שאין שוני בקיום יחסי מין בין נימולים ללא נימולים

trilliane

Well-known member
מנהל
נו, והוויכוחים שלך הם לא תקליט שבור?

מחדשים משהו? לא משעמם אותך לקרוא כאן? זה הרי אפילו לא פורום בנושא חיסונים, אתה סתם חופר בפורום לא רלוונטי וממחזר דיון מפורום אחר. למה אתה עוד כאן, נודניק?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ברור, אני פתחתי כאן דיון חדש בנושא חיסונים עם קישור ל-YNET

רק אני אשמה בהערצה העיוורת שלך ליפה שיר-רז. באמת לא יפה מצידי. פויה!

&nbsp
אם לא ברור לך למה אתה פה, על אחת כמה וכמה, לך. אתה מקבל פטור מעתה ועד עולם, אין צורך שתגיב לי. לילה טוב!
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שקרני, אני רק הגבתי לך. לא פתחתי דיון *חדש* בנושא *חיסונים*

צירפתי קישור לידיעה חדשותית (אכן, ל-YNET, זה אתר חדשות, את זה הוא בד"כ עושה בסדר) על אישור החיסון המעודכן נגד פפילומה (9 זנים) והכנסתו לתוכנית החיסונים בתגובה להודעה שבה טענת שהוא "אפילו לא אושר בסל התרופות". זה הכול, הראיתי שכעבור כמה ימים הוא דווקא כן אושר, אז הלך גם התירוץ הזה. הסיבה שעברו כמה ימים היא ש... עברו כמה ימים. המציאות השתנתה בימים האלה, הייתה סיבה לעדכן.

אין לזה שום קשר לכתבה של יפה שיר-רז, להתנגדות שלה ושלך לחיסונים באופן כללי, לחיסון נגד צהבת שניתן לתינוקות ולכל הדיון החדש שאתה פתחת פה ולא היה רלוונטי במאום לעדכון טכני על מציאות שהשתנתה (החיסון נגד פפילומה אושר). זו אחריות מלאה שלך, ואתה זה שממשיך להיגרר ולהגיב עד אין קץ בפורום בנושא שבכלל משעמם אותך, לדבריך... אז למה אתה כאן, תזכיר לנו?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כתבתי: "המציאות השתנתה בימים האלה, הייתה סיבה לעדכן."

 

trilliane

Well-known member
מנהל
ראשית, כדי שתדע בעצמך; שנית, נכנסים לשרשור, עובדה.

אתה לא מכיר את הפורום ואת הקצב שלו, אבל כן נכנסים לשרשור וכן נכנסים לפורום הזה והוא נמצא הרבה זמן בעמוד הראשי ואח"כ יגיע גם לארכיון וזה פורום שמשתמשים כל הזמן בארכיון שלו. החיסון נגד פפילומה חשוב לבריאות האישה ורלוונטי לפורום הזה, כי הוא באמת מגן על נשים (וגם על גברים) מפני סרטן, ולא ברית מילה.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אף אחד לא יטרח לקרוא שרשורפלצת בשביל לחפש מידע על החיסון

לשם כך יש להם את דר' גוגל ששם המידע הרבה יותר נגיש!

נסי לעבוד על מישהו אחר, שפשוט רצית להעיר את הדוב
 

trilliane

Well-known member
מנהל
דבר בשם עצמך. לא רציתי להעיר שום דוב

וודאי שלא רציתי לנהל איתך ויכוח מיותר על התנגדותך המטורללת לחיסונים. אבל אני שונאת שקרנים, ולא שותקת כשהם מטנפים את הרשת ומנסים להפחיד את הציבור בשלל הנפצות וקונספירציות. הלוואי שמנהלות הפורום ימחקו את כל הסרח העודף שדחפת לכאן, על חיסון צהבת שאינו ממין העניין.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
כי הפטיטיס B לא מתאים לתינוקות שאין להורים רקע של מחלות מין

או סמים ואפשר להתחסן בחיסון זה לפני הצבא.
&nbsp
חיסון הפפילומה עשה נזקים להרבה מאוד בנות, אולי בעתיד יהיה חיסון טוב, אך אנחנו עדיין לא שם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ברור שיש מענה, הרי עניתי כל השרשור... ללא הועיל. אז מה חדש?

לחזור שוב על אותם דברים? לתת שוב את אותם קישורים? לא חבל על הזמן של שנינו?
&nbsp
אמרת שאני "גוררת" אותך לוויכוח, שאתה "מתישה" אותך, שהפורום "משעמם" אותך... אז למה אתה עוד כאן?
&nbsp
ולמה אתה ממשיך לשקר? טקטיקה "רגילה" אצלי?
מבין שנינו, רק אני הבאתי סימוכין ותימוכין של מומחים לדבריי, בזמן שאתה ממשיך להסתמך על פרופגנדה של מתנגדי חיסונים ועל כתבה של ד"ר לתקשורת בלתי אמינה ב-YNET...
 

דיברגנט חדש

Well-known member
הבאת קישורים מאתר כיפה, לא נחשב אצלי מקור שאסתמך עליו

הבאת קישור של נפנופי ידיים וסמוך עליי, כי אני סמכותי, גם לא נחשב מקור שאסתמך עליו.
&nbsp
למה תינוק שלא חשוף למזרקים או למחלות מין צריך להתחסן בהפטיטיס B ולא יכול לחכות עד השלב שאולי יהיה חשוף, כמו לדוג' צבא או טיול בעולם שלישי?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא הבאתי "קישורים" מאתר כיפה, הבאתי קישור, אחד, לציטוט

של הודעת הדוברות של משרד הבריאות שזכרתי אותה מ-2015 וחיפשתי בגוגל והבאתי פשוט קישור לאתר שגוגל מצא לי (כיפה? אולי; לא זוכרת איפה, זה לא משנה). הייתי מקשרת ישירות לאתר משרד הבריאות אבל הם החליפו אותו בינתיים ולא מצאתי את זה שם. זו עדיין הודעת הדוברות מאת משרד הבריאות, שהופצה כך לתקשורת. מה זה משנה באיזה אתר חדשות נמצאת הודעת הדוברות של משרד הבריאות? היא הובאה שם כלשונה, אל תאשים את האכסנייה. זה סתם תירוץ מטופש.
&nbsp
אין לך שום זכות לבקר את הסימוכין שלי כשאתה נסמך על כתבת YNET ועל תביעה משפטית ואני מביאה שוב ושוב מקורות של אנשי מקצוע, דוקטורים לרפואה ולמדעי החיים ולא לתקשורת. לא הבאתי שום "נפנופי ידיים", הבאתי רק סימוכין מגורמים מקצוע רשמיים שהם רופאים ומדענים בתחום מדעי החיים.
&nbsp
למה לא כדאי לחכות עם חיסון נגד צהבת B? בבקשה, תשובת המומחים [היחידה למחלות זיהומיות בביה"ח וולפסון] אני מעדביקה לך את החלקים הרלוונטיים:
&nbsp
ככל שההדבקה מתרחשת בגיל צעיר יותר עולה הסיכון למחלה כרונית. כך למשל 90% מהילודים שידבקו יפתחו מחלה כרונית, לעומת 50% מאלו אשר נדבקים בגיל הילדות ו- 5% מהמבוגרים (ראה גרף מצורף).
&nbsp
אפשר להידבק בנגיף גם לאחר מגע אקראי העוקף את העור (כמו בפה, בעיניים או דרך חתכים בעור) עם כמות מזערית של נוזלי גוף מזוהמים כגון דם או רוק, למשל בעקבות שיתוף כלי אוכל, כלי רחצה, סכיני גילוח או מברשות שיניים. הדבקה כזו שכיחה בין מגעים קרובים כגון בני משפחה.
&nbsp
ניתן להידבק גם בעקבות חשיפה אקראית לנוזלי גוף נגועים של נשא. מאחר ולמרבית החולים אין סימני מחלה והם אינם יודעים על מחלתם, הימנעות מחשיפה היא לרוב קשה ולעיתים אף בלתי אפשרית.
&nbsp
למה לא לחסן את קבוצות הסיכון בלבד?
&nbsp
השיטה הזו נוסתה בעבר ונכשלה: בארה"ב בשנות ה-80 הוחל במתן החיסון אך ורק לקבוצות הסיכון להידבק בנגיף (למשל לעובדי בריאות, חולי דיאליזה, מזריקי סמים). במעקב של 10 שנים לא הפחיתה גישה זו את שיעורי התחלואה בצהבת B באוכלוסיה. ההסבר לכך נעוץ בעובדה שגם קבוצות שאינן בסיכון גבוה יכולות להידבק בנגיף.
&nbsp
בעקבות כישלונה של האסטרטגיה הזו החיסון מומלץ כיום למתן שיגרתי לכל התינוקות בארה"ב וגם בישראל. בעקבות הכללת החיסון בשגרת חיסוני הילדות החלו שיעורי התחלואה בצהבת B לרדת.
&nbsp
מדוע עלי לחסן את ילדי כבר בחדר לידה למרות שידוע שאינני נשאית של הנגיף?
&nbsp
בהדבקה בינקות יש סיכון גבוה מאד (90%) שהמחלה תיהפך לכרונית עם הסיבוכים הנובעים ממנה, אי ספיקת כבד וסרטן כבד. 1 מתוך 4 ילדים שידבקו בינקותם ימותו ממחלה זו.
&nbsp
בנוסף, רוב ההדבקה בישראל אינה במעבר ביחסי מין כפי שנהוג לחשוב, אלא בעקבות מגע אקראי עם כמות מזערית של נוזל גוף מזוהם של בן משפחה או חולה אחר. כיון שמרבית הלוקים במחלה אינם יודעים על כך, לא ניתן למנוע מראש מגע כזה. נשיכת ילד אחר בגן וגם דקירה ממחט שהושארה בגן המשחקים או על חוף הים על ידי נרקומן הן אפשרויות נוספות להדבקה.
&nbsp
על כן, מתן החיסון מיד לאחר הלידה מקנה הגנה מוקדמת ביותר, ומונע את כל אפשרויות ההדבקה הבלתי צפויות והבלתי נשלטות.
&nbsp
http://chisunim.co.il/Paper.aspx?id=12&cat=4
 

דיברגנט חדש

Well-known member
בארץ, אם אני לא טועה, התחילו לחסן בחיסון הזה בתחילת המילניום

(אולי כמה שנים לפני כן)
&nbsp
האם יש נתונים מישראל מילדים, שלא מגורמי הסיכון שצוין, שנדבקו במחלה בתקופה שלא חוסנו?
הייתי מצפה לראות גרף על ישראל עם שינוי בעקבות החיסון ובכוונה, אני רוצה בעשור שלפני שהתחילו לחסן, כי אני מניח שהסניטריה לא השתנתה באותה תקופה ובאמת לראות אם יש שינוי או שאם הגרף ממשיך להיות רציף, כפי שההגיון שלי אומר שיהיה?
המונח המקצועי של מה שאני מבקש הוא בדיקת תנאי השפה בשינוי וברור לי שזה, בניגוד למדע מדויק, לא השתנה רגע לאחר שהתחילו לחסן, אך כן הייתי רוצה לראות את השינוי כשנה לאחר התחלת החיסון.
 
למעלה