מיהו בשבילכן המשתמט?

ל שכזו

New member
לא יודעת מה איתך,

לי זה נראה קצת מגוחך לטעון ע"פ הודעה של בחורה אחת בפורום, שגם בה, תאמין או לא, לא נחשפת לכל המחשבות מאחורי הדברים שלה, שקהילת יפי-הנפש בארץ מושתתת על דיסוננס קוגנטיבי קולקטיבי של כולנו, שגורם לנו לא לרצות לקחת חלק בצבא. במיוחד כשנשמע כאילו אתה לא מכיר בטיעונים שמאחורי הפציפיזם שלה, ואני נוטה להאמין שגם לא קראת את מכתב המצפון שלה (לפחות ע"פ ההודעה הראשונה שכתבת, בה אתה מחליט שבעוד אתה נלחם ומגן על העולם שלנו, אנחנו יושבות ורואות נולד לרקוד 7. כן, ללא ספק, זה בדיוק מה שאנחנו עושות אחרי שאנחנו מסיימות להיות ישראליות-לא-אמיתיות). ו, תרשה לי לתהות, למה אתה מניח שלך מותר לבוא ולהגיד לה שהיא לא בסדר כי, פוי, היא לא עושה צבא, ולה, מנגד, אין שום זכות לטעון שמרבית הישראלים\ות הורסים\ות את החברה והסביבה? זו לא התמקדות קצת תפלה במי שאומר במקום במה שהוא אומר? אתה מוזמן לומר שהדמוקרטיה וחופש הביטוי מסכנים את בטחון ישראל, אני מנסה להתעלם ממידת הפאשיזם שאני מוצאת באמירה הזו, ולסכם שבעיניי ראוי יותר שכל דיעה תשמע, כי אחרת אין שום תכלית לדיעה הרווחת, שכן שומדבר לא עומד מאחוריה מלבד העובדה שכולם מחונכים לחשוב אותה. זה לא יוביל אותנו רחוק. רק לקבעון של מצב שמעטים יגידו לך שטוב בעיניהם. מעבר לזה, שעם כל הפגמים שנוכל למצוא בדמוקרטיה (והם רבים בעיניי), אם יש דבר שלא תוכל להגיד עליה זה שיש בה קושי בקבלת החלטות. הרי מדובר בפרקטיקה הפשוטה ביותר- הרוב קובע. גם עם בתוך אותו רוב יש ריבוי דיעות וסקטורים. ואם בדמוקרטיה הישראלית עסקינן, היא בכלל דמוקרטיה פרלמנטרית והדבר האחרון שאתה יכול להגיד זה שיש 10,000,000 דיעות כשבכנסת יושבות מספר מוגבל של מפלגות שמקבלות בתוכן החלטות אידיאולוגיות (ושבהן בד"כ יש את ריבוי האידיאולוגיות כפי שאתה מתאר אותו). אז בדמוקרטיה פרלמנטרית לא תגיע כלכך מהר לדמוקרטיה אבסולוטית. אני מאד מסכימה עם האמירה שהשפעת (שלא רק בישראל, בעיניי) נוגעת ברבדים רבים שיש לפתור מהשרש ולא דרך הסימפטומים. אני מאד לא מסכימה עם הראייה של הפציפיזם כמטפל בסימפטומים. פציפיזם לא בא לפתור מלחמות, הוא בא לפתור את האלימות שמושרשת בחברה (וכאן, ובכלל, בכל ההודעה הזו, אני מדברת על הפציפיזם שלי). זה שמלחמות וסחר בנשק מונעים מכספים זה לא חדש, וזה שאני פציפיסטית לא סותר אידיאולוגיות ודרכי חשיבה אחרות שלי על העולם. הראייה שלי לא מסתכמת באלימות-אלימות-אלימות, אני מן הסתם רואה גם יחסי כוחות אחרים שלא קשורים אליה ומשפיעים על איך העולם הזה עובד ולאן הוא הולך. זו הסיבה שהדרך שלי לשינוי היא לא דרך יחסי כוחות, ולא "מלמעלה", אלא דרך א\נשים. דרך דיונים ודרך הטלת ספק ודרך הצגת דיעה אלטרנטיבית. זו התפשטות איטית יותר, אני מסכימה, אך גם חזקה יותר ובריאה יותר לא\נשים שלא מונחתות עליהם עובדות, עמדות ופרקטיקות מלמעלה, אלא הם יכולים לצאת ולשנות ולהתנגד ולהצביע בעצמם. את דעתי על שיפוט הא\נשים ולא דבריהם\ן כבר אמרתי. אתה לא ממלא את חובתך יותר ממני, שנינו ממלאים את החוק שמדינת ישראל קבעה בדיוק באותה מידה, ולשנינו יש לגיטימציה להגיד את דעותינו פשוט כי ככה זה עובד במדינה דמוקרטית, בלי קשר לשירותינו הצבאי, לעברנו הפלילי, ולשלל הממצאים ברזומה שלנו. אני מסכימה שגם פציפיסט\ית צריכ\ה לחשוב מחוץ לאידיאולוגיה הנוחה ולהטיל ספק, אבל אני נוטה להאמין שאנחנו עושים\ות את זה הרבה יותר כי יש לנו יותר גירויים מבחוץ למחשבה הזו, מצד קרובים וחברים ובני-זוג שבד"כ כן מתגייסים. לעומת זאת, נדמה שדווקא בקרב רוב המתגייסות\ים אין טיפת מחשבה מאחורי כל התהליך, הוא פשוט קורה אוטומטית (עכשיו תגיד- "ומה, מיסים לא עוברים אוטומטית?", אז אני אגיד לך שגם למה אני משלמת מיסים אני צריכה לחשוב. וגם למה אני מקיימת חוקים. הלוואי וכל מי שמשלם מיסים היה מבין למה הוא עושה את זה ולא מעלים מס, או לחילופין, מעלה אופציית רווחה חלופית. ואולי, אפילו, מעלה את נושא המיסים לסדר היום, כך שא\נשים במדינה יחשבו בעצמם, מה הטעם מאחוריי תשלום המיסים. הרי מה הטעם בדמוקרטיה שעובדת אחרת, ומשעבדת את אזרחיה לחוקים שלה, במקום שאלו יקבעו אותם לעצמם? איזה מן שלטון עם זה?) אני יודעת שאתה לא מכיר את העולם שאני מדברת עליו על סמך ההודעה שכתבת. אני רואה שאתה לא מכיר את האנשים שאתה מדבר איתם וקובע לגביהם עובדות שרירותיים (וחיצוניות לדיון) שיקלו עלייך "לצאת צודק" (סתם דוגמאות? הדיסוננס הקוגנטיבי, נולד לרקוד 7, קהילת יפי הנפש בארץ חושבת ככה וככה. אני באמת חושבת שמבין שנינו אני מכירה קצת יותר סרבני וסרבניות מצפון, לפחות על סמך התגובה הזו). העובדה שהראייה שלך ושלי סלקטיבית היא לא חשיבה דוגמטית, היא הגיון פשוט, אנחנו לא אותו אדם ושנינו חיים בעולם הזה וחווים אותו בצורות שונות. מעבר לזה, שבכלל לא טענתי שאתה לא מכיר את מה שאני מדברת עליו, רק הסברתי למה אני רואה את הדברים אחרת. זה לא נראה לי ענייני במיוחד להדיין איתך בלי להסביר את עצמי, בדיוק כמו שלא הייתי מצפה שתענה "אני לא פציפיסט" ותצפה שאני אבין בדיוק מה עומד מאחורי זה (מה שאגב, אתה עושה כשאתה מציין "אני יודע שהדרך שלכם לא נכונה" שוב ודוב בלי להסביר מה כלכך מוטעה בה.) המשפט האחרון לא ברור לי. תוכל להסביר?
 

Sun Hello

New member
שאלה קצת לא קשורה ל-ל שכזו

את באמת חושבת שאנחנו חיים בדמוקרטיה? שההחלטות שמתקבלות לא קשורות לאינטרסים של אנשים שיש להם כח לקנות את מה ומי שהם רוצים?
 

ל שכזו

New member
../images/Emo3.gif

אני לא חושבת ששאלת "במה אנחנו חיים" היא רלבנטית דווקא לכאן. כלומר, מדינת ישראל מתיימרת להיות דמוקרטית, דמוקרטיה מתיימרת להיות שלטון עם (לטעמי דמוקרטיה פרלמנטרית מאד רחוקה מזה, שלא לדבר על יחסי הון-שלטון ושאר שחיתותיות ותחלואות). ככה נתפסת דמוקרטיה, או לפחות, זה מה שמערכת החינוך הנפלאה מלמדת אותנו שאנחנו חיים בו. מבחינה חוקית לי ולכל אזרח\ית אחר\ת יש אותן זכויות, ובהקשר הזה אמרתי שישראל מדינה דמוקרטית. העובדה שישראל מגדירה את עצמה כדמוקרטיה מניחה לנו לבקר אותה כשהיא עושה דברים לא דמוקרטיים ולהפוך אותה לדמוקרטיה באמת. מבחינה פרקטית אני מסכימה איתך שישראל רחוקה מאד מדמוקרטיה על שלל עקרונותיה, וגם, שלדעתי גם דמוקרטיה היא לא אידאלית בפני עצמה (כי כפיית עמדת הרוב על המיעוט זה לא ממש מגניב, בעצם), אבל אחרי הכל הדיון הוא על חברה דמוקרטית, שזו החברה שנכון לכרגע אני, וככל הנראה הרוב המוחלט של האוכלוסיה, בוחרים לחיות בה. (יצאה לי הודעה ממש מבולגנת)
 

Tarsier

New member
הייתי רוצה להמשיך בדיון הזה ולהתמקד בפציפיזם

as is אבל כנראה שאת תמימה או שאת משקרת לעצמך. הגיוני שהפורום שלכם יעסוק גם בנושא הצבא, הרי הוא די משמעותי במדינה הקטנה שלנו, אבל האם זה נראה לך הגיוני שכל הודעה פה עוסקת בצבא??? תמוה בעיני שלפציפיזם שלכם אין ביטוי גם בדרכים אחרות... הכוונה שלי בהודעה הקודמת הייתה שהפציפיזם במתכונת שלו הוא זה שמהווה סיכון למדינה, לא הדמוקרטיה (לא שמתי לב לשורה שרשמתי). אני התייחסתי לפורום הזה כאל מקור מידע בו כל אדם אשר חפץ בשחרור מהצבא בא לכאן בכדי להתייעץ עמכם ולקבל נוסחים כאלו ואחרים למכתבים אותם הוא יוכל לשלוח למערכת בכדי שתקיא אותו ממנה במהרה. אז אולי את ועוד כמה פה באמת עומדים מאחורי הדעות שלהם. אבל כאשר הרווח שנוצר כתוצאה מההתחמקות שלכם מחובתכם הוא אדיר (גם אני הייתי שמח אם לא היה צבא שהייתי צריך לשרת בו מן הסתם) אבל לכל השאר אתם מהווים מנגנון נהדר. בדיוק כמו החננה של הכיתה שכולם מעתיקים ממנה – בגלל זה הגישה שלכם מסוכנת, כי אם לנו לא יהיה צבא, ירמסו אותנו. אולי את מכירה יותר סרבני מצפון ממני – מסכים, מתוך כל החברים שלך, כמה מהם את יכולה להגיד לי ב-100% שעשו את זה מכיוון שהם מאמינים בזה? זה מול 3 שנים של חופש והנאה הבאים במקום לשרת את המדינה שלך – כל נתון שתציגי יהיה מופרך ומגוחך. את מנסה לקחת את הדיון הזה לכיוון הגלובלי (לא רק בישראל, יש עוד מדינות) אין לי ספק בכך ואני ער ומודע לכל התהליכים הגלובליים שעוברים ושעברו עלינו, אבל אני מעדיף להשאר פה מכיוון שאני חושב שאנחנו מהווים מיקרוקוסמוס לחברה האנושית – הסכסוך פה הוא נקודת מחלוקת עולמית. הלוואי והיינו יכולים לפתור את בעיית הפליטים אחת ולתמיד, בכדי שנוכל לשכון סוף סוף בשלום אמיתי עם העולם הערבי, שלום של שיתוף פעולה כלכלי, חינוכי, היסטורי ותרבותי – אבל מאיפה נראה לך שמגיעות המיליציות הערביות? מתנועת 'שלום עכשיו' של אחמדיניג'אד? למה החינוך שם קורא להשמיד אותי? האם המהפך שלי אינדיבידואלית יתרום בפרו-מיל לדעה חיובית שלהם עלי? האם זעקה של קולות מחאה כנגד הכיבוש יתרמו לחוות הדעת הגלובלית שלנו ויציירו אותנו בתור מתחשבים בזכויות אדם (שזה מה שהמדינה הזו משדרת מהיום שהוקמה אגב)? או שבעצם יציגו אותנו כמפולגים בדיעותינו, מסוכסכים בינינו לבין עצמינו ומראים אותנו כמטרה נוחה לעליהום תקשורתי גלובלי כפי שארגוני טרור כבר עושים מזה שנים? יש הרבה גורמים לפילוג ולסכסוך בין בני אדם – דת, כלכלה, שטחים, נפט, תרבות הצריכה (ואלו רק גורמים ברמת המקרו) הפציפיזם בטל בשישים אל מול אותם גורמים. את במילים אחרות יכולה להגיד : בואו נוותר על כל מה שחשוב לנו תמורת אחווה, רעות ואושר עילאי, העיקר שנחיה בשלום (ואת יכולה לטעון מה שאת רוצה, לא תצליחי לשכנע אותי שפציפיזם זה משהו אחר מזה) – פה נכנס לפעולה הטבע האנושי שאומר : הנה אנשים חלשים, בואו ניקח את מה שהם וויתרו עליו. עד שלא יווצרו המנגנונים שמגבילים את האדם מלהשתלט על 'איזור' מפורז כזה, מאזן הכוחות חייב להשמר וזה ייקח עוד זמן. אני לא צריך להכיר את העולם שאת מדברת עליו ברמה שאת מכירה. אני באמת ובתמים מאמין שאת לא השתחררת בכדי לטייל בקניון עזריאלי ולצפות בריאלישיט בזמנך הפנוי. אבל איפה כל חברייך שהשתחררו מטעמי מצפון שיצטרפו אלייך ויצדיקו את דברייך? האם ייתכן כי הם לא באמת מאמינים בכל הבולשיט שהם מוכרים לך ואולי הם התעייפו מהטקסטים הארוכים והמשעממים שלנו ויצאו לסיבוב שופינג? אהה.. לא, הם בטח בהפגנה בעד זכויות אדם במחסום כיסופים. התנאים לפציפיזם ברמה שלכם עוד לא הבשילו ובגלל זה הדרך שלכם לא נכונה, אין לי ספק שזה הכרחי, אבל בעוד כמה שנים טובות, עכשיו אתם רק גורמים נזק עצום בחשיבה התמימה הזו. קיוויתי שתביני את זה מההודעה הקודמת אבל כנראה שהחשיבה הדוגמטית (ולא יקירתי, אין קשר להבדלים הסובייקטיבים ביננו) עוד זורמת בעורקייך – כשתהיי מוכנה להקשיב באמת, אז נמשיך לדבר. לגבי המשפט האחרון שרשמתי אני מתעקש לא להרחיב מכיוון שאני רוצה שתחשבי, מעבר לכל מה שלימדו אותך, לאמונות שהשרישו בך ולדעות שניטעו בך – תחשבי אובייקטיבית על אבולוציה של תהליכים והאם החברה האנושית מוכנה כיום לשלום עולמי אמיתי ולא רק בתור תירוץ להשתמט מהחובות שלכם כאזרחים.
 

ל שכזו

New member
אני לא מבינה כלכך למה אתה מניח שאני ארצה לנהל

איתך דיון עם ההתלהמות וההתנשאות המגעילות האלה. אני מצטערת, אבל בטון הזה אני ממש לא מעוניינת להמשיך. כמה דברים: הפורום ממש לא עוסק רק בצבא, זה המצב רק מאז כל הפטיש הלא-ברור הזה של עמישראל להשתמטות. מאז שאני בפורום הזה נידונו בו הרבה נושאים אחרים, אבל אני מסכימה שנושא הצבא דומיננטי כאן, בעיקר כי זה פורום ציבורי וזה מה שמעסיק את רוב המבקרים בו. רוב הדיונים שלי עם פציפיסטים\ות על כלמיני סוגיות ממש לא מתנהלים כאן, אלא יותר בקומונות סגורות ובמקומות חפים מהתלהמות. אז תמצא מקום אחר לעשות עליו ביוטופ פציפיסטים. לגבי הקלות הבלתי-נסבלת של הפטור שאין לי מושג איך החלטת שקיימת, יש לי חדשות בשבילך: היא לא. וועדת מצפון היא חוויה מאד לא סימפטית, ולא חסרים\ות פציפיסטים\ות שיעדיפו לוותר עליה לטובת קב"ן. הוועדה מאד מקשה, מעבירה בד"כ רק א\נשים שמתנדבים בש"ש או מספרים איפה הם מתכוונים לעשות ש"ל, היא לא משחררת כמעט אוכלי-בשר, ויש לה עוד כמה אובססיות מוזרות (שאני באופן אישי מסכימה איתן, אבל הן ממש ממש לא מתקשרות לפציפיזם של מי שהצבא מתחייב לתת לו פטור) להגיד שפציפיזם זה "שלום, אחווה ואושר עילאי" זו טכניקת נטרול מאד מעניינת, אבל אם תסלח לי, ההעדפה שלי היא לנימוק לוגי ולא לזלזול שפוטר אותך ממנו. זה רק מגחיך את שאר הטיעונים שלך.
 

Tarsier

New member
את יכולה לכנות את דברי כמתלהמים מתנשאים או

מרטיטי לב... זה לא ממש משנה לי מה את חושבת כי אני לא בא לשכנע אותך, לא ציפיתי מאדם עם קבעון מחשבתי שישנה את עמדתו, כפי שלא אצפה מחרדי להבין למה עורכים בעיר הקדושה שלו מצעד שלא ממש תואם את ערכיו. אני בא לשקף לך את המציאות – תעשי עם זה מה שאת רוצה. אם את לא מוכנה להתמודד איתה אלא מעדיפה לחיות בעולם האשליות שלך, אל תבואי אלי בטענות ואל תצפי שאתנצל על דברי – אין שם שום משפט שחורג מהאמת או שנועד לפגוע. הפטיש המאוד ברור הזה בא בכדי לתת בראש לאנשים כמוך שיתעוררו מהפנטזיה בה הם חיים. אם זה לא ברור לך למה הנושא התעורר לכדי געישה כזו אז באמת שאין לנו על מה להמשיך לדבר. את הדיונים שלכם תשאירו במקום הפרטי הראוי לו – אם אתם מפחדים מבמה ציבורית, כנראה שיש סיבה טובה לכך (ראי ערך פוסט קודם). את שוב ושוב חוזרת על השטות הלא רלוונטית הזו של הקושי בשחרור, שבשום מקום לא טענתי שזה קל, אלא רק שאתם בונים את המנגנון שיאפשר לאחרים להשתמט על סמך הסיבות שלכם, מכיוון שלכם זה עבד. אז כן, צריך להקשות על הבאים להשתמט. ושוב, זה לא מעניין אותי כמה זה "קשה" להשתחרר אלא כמה קל. פציפיזם זה בדיוק מה שטענתי : אושר, אחווה, שלום – בזה זה מסתכם, כל הנימוקים הלוגיים שלך מסתדרים אחרי זה בשורה. בסופו של דבר מן הסתם זה גם מה שאני הייתי רוצה, אבל אני לא חולם – אני עושה! מה שמשאיר את הקריאה המוזרה על הטיעונים שלי שמתבססת על העמדה שלך כלפי הנושא, מה שלא ממש נותן לכך תוקף. אז הנה, עוד עצה ידידותית (שאין לי ספק שאת כבר תתרגמי אותה למשפט מתנשא, אז הנה, חסכתי לך את העבודה) : אם את רוצה לסתור את דברי, תראי לי איפה אני טועה ואל תזרקי משפטים מחוסרי הקשר לחלל הפורום בשאיפה שאעביר אותם בקול דממה דקה.
 
אין אדם בעולם וזה כולל פציפיסטים שאינו לוקח

חלק/משתמש בסטואציה כזו או אחרת באלימות/כוח, עם הטענה הזאת את מסוגלת להתמודד בשיא הכנות? אין אדם בעולם שבסיטואציה כזו או אחרת משתמש באלימות פיזית או מילולית, עושה מניפולציות על אחרים (זה גם סוג של אלימות/הפעלת כוח). עכשיו, מדוע לא להיות כנים? הרי לא חייבים להיות לוחמים, מדוע לא להודות שהסיבה לאי השירות היא פוליטית נטו? בגלל אידיאולוגיה, למה לשקר לגבי אידיאלים שלא קיימים. את רוצה להגיד לי שאם מישהו יפגע בך פיזית לא תפגעי בו בחזרה או תדאגי שמישהו אחר יפגע בו? (אדם אחר, משטרה, המדינה). מה אם מישהו יפגע בך מילולית באופן מעליה כואב ומשפיל, לא תעשי כלום? מה אם מישהו יפגע במישהו קרוב אליך, או בעקרון חשוב לך, לא תפעילי איזה סוג של כוח (אלימות) כדי להגן עליו?, מה לגבי כלב או חתול? הפעלת כוח היא סוג של אלימות, זה שלאלימות יש קונוטציה שלילית לא הופכת אותה בהכרח לכזו, יש מצבים שהיא הכרחית, במיוחד במציאות שלנו, אני לא מחפש לשכנע, אלא סתם כנות.
 

ori239

New member
שלום לך, מנהלת

אני מזדהה מאוד עם החתימה שלך, שמילים וחמלה הם הדרך הטובה ביותר.. מי כמוני היה רוצה שלום בכל המזרח התיכון.. אלא שמזה זמן רב ממשלת ישראל נוהגת במעין 'מדיניות איפוק'.. מדי יום נופלים קסאמים בשדרות, והממשלה אינה מגיבה כלל, למעט חיסול המשגרים או מפעילי החוליות.. לפני כשנתיים, את וודאי זוכרת, נולדה מחווה נוספת כלפי שכנינו, מחווה שכללה ויתורים כואבים מאוד מצידנו - הוצאת רבבה של אזרחים ישראלים מבתיהם והעברת השטח לרשות הפלשתינית.. אני תחילה התנגדתי לרעיון של הוצאת אזרחים מבתיהם, אך איכשהו שוכנעתי שזהו צעד לעבר השלום, שזוהי מחווה שתגרור מחוות מהצד השני.. אמרתי שיהיה נחמד לראות את רצועת עזה משגשגת - יש להם נמל, הם קיבלו עכשיו שטחים מעולים לחקלאות - מה עוד? אבל ביום שהותר לפלשתינים להיכנס לשטחים, נבזז ונהרס בית הכנסת שהיה שם.. רק הרס וחורבן בכל מקום.. לאור ההצהרות החוזרות ונישנות של רבים משכנינו, שנשלטים להזכירך בידי ארגון טרור שרוב רובם בחר - מה עלינו לעשות? האם מול ארגון מיליטריסטי שמשגר טילים על עיר אזרחית יש להנהיג ארגון פציפיסטי שיורה פרחים? האם כך נגיע לסיום המשבר? או שננסה, לטובתנו ולטובת האוכלוסייה הפלשתינית - למגר את הטרור ששולט בהם ובנו וכך לנסות לבנות עתיד טוב יותר? (ומה לעשות, שכנראה צה"ל יעזור בכך?) שימי לב - במהלך סוף השבוע שהיה בסוף ינואר, לאחר הגבלת התנועה בשטחים - היו 3 ימים שבהם לא נפל אף קסאם אחד! לפיכך, איני רואה דרך לא-אלימה אחרת לעצור את שטף הטילים הזה.. לפחות עד שבצד השני יהיה פרטנר לשלום, שאינו משגר הצהרות מיליטריסטיות לתקשורת מדי יום ביומו.. מה דעתך?
 
לכולם יש מצפון ואילו פציפיזם זה דבר שבכלל לא

קיים, חוץ מזה יש בו מן ההתנשאות מאחר ומי שקורא לעצמו פציפיסט רואה בעצמו עליון מוסרית על מי שנגיד הורג מחבלים.
 

sayar3

New member
למה הבנת מהדברים שלי שאני חושב

שצריך לשלול את זכויות האזרח ממשתמטים? לא זכור לי שהזכרתי דבר כזה אפילו ברמז.
 

EgeBamayasi

New member
תשובה

" לגבי זכויות אדם ואזרח-מכירה את המשפט "נאה דורש נאה מקיים"?מבינה את המשמעות שלו? לפני שמבקשים זכויות יש להתחיל למלא חובות-ולא להיפך."
 

neuron

New member
חוק מאוד פשוט: השתמטות = מאסר עם עבודת

כפיה בלנקות בתי שימוש בבסיסי צבא.
 

neuron

New member
מאסר ל 3 שנים כמובן,

לנשים וגברים כאחד כי אסור לחוק להפלות על רקע מגדרי.
 

צנצןדבש

New member
הבהרה בנוגע להודעה

סרבן מצפון הוא גם סוג של בעייה נפשית = האם אפשר להחיל את המשפט הזה לכך שכל מי שלא חושב כמוני הוא חולה נפש. נניח אני אוכל בשר ואתה צמחוני, אתה חולה נפש. אני לא נוסע בשבת ואתה כן, אתה חולה נפש. אני שומע מוזיקה קלאסית ואתה שומע מוזיקה מזרחית, אתה חולה נפש. אני אוהב לאכול חצילים, אתה לא, ולכן אתה חולה נפש. נניח לפני 200 שנה בארה"ב הייתה עבדות. כל אדם שחור היה אוטומטית נחות מהאדם הלבן ולכן לא היו כל זכויות אלא תפקידו בחיים היה לשרת את האדם הלבן. הייתה הסכמה מלאה בקרב הלבנים שזה המצב ה"טבעי" וה"נכון". האם שחור שאמר שהוא לא רוצה לחיות בשירות הלבנים הוא חולה נפש? האם לבן שמתנגד לעבדות הוא חולה נפש? האם אתה בטוח שהדעות והפירושים שלך בהכרח נכונים יותר או\ו מצפוניים יותר מאשר של מישהו אחר? אני לא כל כך בטוח... את?
 
אין כזה דבר סרבו מצפון, יש סרבן שירות שמשתמש

במצפון שלו, דבר שיש לכמעט כל אדם נורמטיבי כתירוץ כדי להפטר משירות צבאי שהוא הסיבה (זו עובדה, לא דיעה, לא נתון לוויכוח) לזה שישראל עדיין קיימת, שרוב תושבי ישראל חיים בביטחון יחסי, יוצאים לבלות ולא נרצחים אלא חוזרים הביתה, אולי להרבה אנשים זה נראה מובן מאליו לחזור הביתה בשלום, אני בטוח שזה לא עובר בראש של "סרבני המצפון"...
 

sayar3

New member
אגב-לא הבנתי למה את מכוונת את השאלה

רק לנשים??? "מיהו בשבילכן המשתמט?
 
למעלה