קודם כל
עכשיו ברור שהויכוח הוא נגד החזקת רכב בכלל, ולא נגד הנסיעה בו לת"א בפרט (על נקודה זו דנו בתחילה). אני מקווה שכעת אתה מסכים שמי שיש לו כבר רכב זמן בכל מקרה, יתכן בהחלט שהנסיעה ברכב לת"א היא כדאית יותר. בנוגע להחזקת רכב בכלל, אני יכול לספר לך שאני נוהג במכונית בת עשר, ששוויה פחות מ 20 אש"ח. אני מסכים איתך בקשר לעלות העצומה של החזקת הרכב - אני מניח שההוצאה שלי על רכב מסתכמת בכ 1500-2000 ש"ח בחודש לפחות (כולל דלק, ביטוחים, רישוי, תחזוקה והפסד מירידת ערך). אבל האלטרנטיבה, נסיעה בתחבורה ציבורית, תעלה לי הרבה יותר. כבר הראתי לך דוגמא ספציפית לנסיעה ללימודים. אני יכול להראות לך דוגמא דומה בקשר לנסיעה לעבודה, אבל זה חסר טעם. השורה התחתונה היא שאם אעבור לסעת בתחבורה ציבורית באופן בלעדי, אבלה בה 2-4 שעות נוספות ביום לעומת נסיעה באוטובוסים. הזמן הזה שווה עבורי פי כמה מאשר ההפרש בין עלות תח"צ לרכב.
עכשיו ברור שהויכוח הוא נגד החזקת רכב בכלל, ולא נגד הנסיעה בו לת"א בפרט (על נקודה זו דנו בתחילה). אני מקווה שכעת אתה מסכים שמי שיש לו כבר רכב זמן בכל מקרה, יתכן בהחלט שהנסיעה ברכב לת"א היא כדאית יותר. בנוגע להחזקת רכב בכלל, אני יכול לספר לך שאני נוהג במכונית בת עשר, ששוויה פחות מ 20 אש"ח. אני מסכים איתך בקשר לעלות העצומה של החזקת הרכב - אני מניח שההוצאה שלי על רכב מסתכמת בכ 1500-2000 ש"ח בחודש לפחות (כולל דלק, ביטוחים, רישוי, תחזוקה והפסד מירידת ערך). אבל האלטרנטיבה, נסיעה בתחבורה ציבורית, תעלה לי הרבה יותר. כבר הראתי לך דוגמא ספציפית לנסיעה ללימודים. אני יכול להראות לך דוגמא דומה בקשר לנסיעה לעבודה, אבל זה חסר טעם. השורה התחתונה היא שאם אעבור לסעת בתחבורה ציבורית באופן בלעדי, אבלה בה 2-4 שעות נוספות ביום לעומת נסיעה באוטובוסים. הזמן הזה שווה עבורי פי כמה מאשר ההפרש בין עלות תח"צ לרכב.