מיקום מרכז רפואי

מיקום מרכז רפואי

שאלתי היא, מיקומו של מרכז רפואי, המתמחה במחלת פרקנסון באיזור המרכז, האיש בסביבות גיל 43 מבוטח בקו'ח מכבי, מחלתו נמצאת במצב מתקדם, הרופא בקופה לא רוצה להפנותו למרכז מתאים, הסיבה אין לזה טיפול, מעבר לתרופות שרשמה לו, הוא מרגיש שהתרופות לא עוזרות ומצבו מחמיר, ברצוני להפנותו למקום המתאים לשם המשך טיפול ומעקב, בבקשה תדריכי אותי היכן ומה עושים עם לא מקבלים טופס 17, בגלל שלא הרופא הפנתה למכון,תודה על העזרה.
 
פניה פרטית לטיפול

לשאלה איפה יש מרכז רפואי כזה אין לי תשובה אבל אם קופת חולים מסרבת להפנותו לטיפול במרכז רפואי מתאים עומדות בפני האיש כמה אפשרויות: 1.לפנות למרכז כזה באופן פרטי ולשלם עבור הטיפול בעצמו 2. להגיש קבילה למציבת קבילות הציבור לפי חוק ביטוח בריאות ממלכתי 3. לפנות נגד קופת החולים לבית הדין לעבודה
 
המלצה: ../images/Emo127.gifחוות דעת שניה

מרים שלום, מציעה לו לקבל חוות דעת שניה מרופא נוירולוג- באמצעות הביטוח המשלים אפשר לפנות לרופאים בכירים במסגרת פרטית ולקבל החזר (לפחות חלקי). אני בטוחה שאפשר למצא מומחה נוירולוגי בעל שם באיזור תל- אביב או ירושלים, ולהבדק על ידו. לאחר שיפנה לרופא הנוירולוג, יוכל המומחה להמליץ לו על מומחה בתחום זה, ועל טיפולים חדשניים, אם יש כאלו. לאחר שיעבור את השלב הזה, אם יצטרך עזרה או הנחיות נוספות, הפני אותו לפורום ואשמח לעזור. כמו שנאמר: נהיה חכמים יותר לאחר ביקורו אצל המומחה הנוירולוג. המון בריאות- כרמית.
 
תודה על התשובה

האיש הוא עולה חדש, אין לו ביטוח משלים לצורך החזר, אינו עובד, ניסיתי לצלצל לבתי חולים שונים נאמר לי שבכל מחלקה נאורולוגית יש רופא המתמחה במחלת פרקנסון, זאת ידעתי , מה שבקשתי לדעת האם קיים מרכז רפואי המתמחה בעיקר במחלה זו. שאלה נוספת, האם זכותו של חולה לדרוש אבחון למצבו המדרדר, גם עם רופא הקופה המומחה, מתעקש שאין טיפול,לכן אין צורך להפנותו לבית החולים, תודה.
 
מרכז רפואי

מרכז רפואי מיוחד לפרקינסון אינו מוכר לי, אבל היות ואינני מומחית ברפואה נוירולוגית הרי בוודאי שאין טעם להסתמך על הדעה שלי בתחום זה. אני חוזרת על המלצתי להתייעץ עם מומחה בתחום הנוירולוגיה: במקרה שאין לאיש ביטוח משלים, יוכל לפנות לחוות דעת נוירולוגית שניה במסגרת הקופה. מנסיוני, תמיד כדאי לקבל חוות דעת נוספת, בעיקר במקרה כגון זה שתיארת שבו האדם מרגיש שמצבו מדרדר ורופא מסויים אומר שאין מרפא. יכול להיות שבתחום הזה באמת אין מרפא , אבל מוכרחים לנסות ולבדוק ובכל מקרה אסור לאבד תקווה. יש לשים לב שעל פי הכללים בקופה, פניה לחוות דעת נוספת באותו תחום מומחיות ברבעון מסויים עשויה לעלות לו כסף. צריך לברר בכל קופה מהי העלות, אבל זה בוודאות הכרחי.
 
למעלה